Ervaringen gezocht met gezichtsverlamming hond?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-13 18:51

Wat een gaaf idee, je honden vereeuwigd in je muur!!!

Wij kwamen regelmatig met de hondjes in Center Parcs. Een paar jaar terug waren ze wat huisjes aan het vernieuwen en ook het paadje naar de huisjes toe. Zonder dat ik het door had, stond onze schattige Taro met z'n poot in het nog natte pad...... Hij is nu ook vereeuwigd in zijn favoriete park..... :+

IMJ

Re: Ervaringen gezocht met gezichtsverlamming hond?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-13 21:28

Ach ts, wat hoop ik dat jullie nog even kunnen genieten samen.. Je weet dat het komt maar oh wat blijft het toch altijd moeilijk..
Idd, elke seconde knuffelen en kussen samen :)

timokyana

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-08-13 09:51

Vanmorgen langs de dierenarts geweest, kwam erg ongelegen want ze waren druk met een spoedgeval.
Dus medicijnen meegenomen, ze krijgt nu vetmedin 2x dgs en lasix 2x dgs.
Als haar hartslag 30x p. minuut is mag ik de lasix afbouwen naar een lagere dosis.
Ben heel benieuwd hoe ze het er nog op gaat doen.
De cardioloog had gemaild, helaas is er iets mis met het mailprogramma bij de dierenarts en hebben zij sinds gister morgen geen mails meer ontvangen. Ik hoop als dit weer werkt dat mijn dierenarts mij op belt.

Het weer is heerlijk nu voor d'r , ze doet het best goed eigenlijk. Wandelt s ochtends actief met fris koppie mee met haar rondje en eet goed (voor haar doen) .

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-13 15:58

Deels dus door het warme weer ook zo slapjes. Nu duimen dat de medicatie goed aanslaat en je snel kan afbouwen. Kanker is kl ote maar wie weet kan ze het er nog even op doen zonder teveel klachten. Balen van de mail die fout is gegaan nu moet je dus nog langer wachten op uitslag.

Koudere weer hier ook wat beter, meneer heeft gister veel te veel gedaan. Nu stijf van de spierpijn maar een redelijk blij hoofd. Maar het blijft een oude kwetsbare man.

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-13 18:26

Eindelijk weer eens een redelijk positief bericht!! *\o/*

Het weer is zéker beter uit te houden voor de honden nu!!
Nu hield Kazuo het vorige week zo ook wel uit..... :')

Afbeelding

timokyana

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-08-13 19:50

Ahhh wat ligt hij er lekker bij!

Hier ups and downs.. Paar goede dagen, vrolijk stuiterend boxerkind met vlagen en ze wacht weer keurig netjes bij me in keuken op haar eten ipv uitgeput te gaan liggen.
Vandaag hebben mijn ouders opgepast (moest werken) en bij thuiskomst kwam ze me niet vlot begroeten, ze oogt wat stram vandaag. Haar ademhaling is beter dus de furosemide mogen we gaan minderen.
Vannacht wakker geworden van haar hijgen, uit bed ramen open en de ventilator aan waar ze voor ging liggen, hijgen stopte en ze ging weer lekker slapen.
Ze is zo breekbaar, maar elke dag is er een.Ze heeft lekker een biefstuk op vanavond (eten nog redelijk voor haar doen).

joyce83

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-13 20:26

Heb je wel het idee dat het voor haar prettig is nu het niet meer zo warm is? Wel fijn dat er toch wat geniet momentjes zijn. Wat voor gevoel heb je zelf hoe lang ze het nog gaat uithouden? Heeft ze zelf ook nog (genoeg?) vrolijke momenten?

timokyana

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-08-13 20:46

Het gaat haar stukken beter qua temperatuur,ze is actiever met wandelen en zichtbaar minder benauwd ( hijgt praktisch niet ) .
Ik durf het niet te zéggen Verder, ze is oersterk en keihard voor zichzelf,maar ik denk dat ze qua gewicht weinig kan hebben. Ik ben bang dat ze zwakker zal worden. Lastig, dinnetje was hier woensdag en ik denk nog aardig verbaast hoe ' goed ' ze nog is.

Ik ben aan het rondkijken voor een urn ( misschien luguber nu al maar voor mij moet dit iets speciaals zijn )
Ik heb een kunstenares benaderd met een idee en kijken of dit een mogelijkheid is.

joyce83

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-13 20:52

Klinkt voor mij niet raar hoor om nu al te denken aan een urn, liever nu rustig dan op het moment zelf geen kunnen vinden.
Wel fijn dat je nog even van haar kan genieten.

timokyana

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-08-13 16:31

Het lijkt goed te gaan na vermindering van de furosemide, mijn andere hond loopt ze nog steeds eruit, vol trots actief voorop.
Gister wel naar de dierenarts geweest omdat ze veel irritaties had aan de wrat op haar zij.
Opnieuw afgebonden (dit keer wel met het goede hecht draad :+ ) en hij is momenteel 'mooi 'zwart dus ik denk dat die binnen enkele dagen loskomt.
Verder een heel fijn gesprek gehad met onze dierenarts, loopt tegen wat kritische meningen aan en heb het daar met haar over gehad. Voelde goed. Ze is gewogen en wel 1 ons aangekomen :-) Geen vetpot, zal misschien ook niet meer worden, maar ach kleine lichtpuntjes. Ze eet en drinkt goed en kan zo nu en dan weer vrolijk stuiteren zoals een boxerkind betaamt. Genieten van de kleine dingen!

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-13 22:04

*\o/* Wat een fijn bericht!!!
Als ik zie dat jij gereageerd hebt, knijp ik hem toch wel even......

kimmie261

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-13 22:08

super fijn dat ze het zo goed doet,elke dag 200% genieten van haar,en maar hopen dat dat nog heel lang zo gaat zijn :) :)

timokyana

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-08-13 09:26

Op een groene snotneus na,na niezen vanmorgen alles rustig hier :-)

Afbeelding

Wratje is er mooi afgevallen en is nu mooi aan het genezen.

Afbeelding

crazyshar

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-13 09:27

lekkere dotjes zijn het!!

joyce83

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-13 09:45

wat een humpiedumpie is het nog maar :) vooral zo naast die ander.

Als je snotje zegt zie ik nog die van mij als pup voor me zitten, hatsjie en toen hing er een snottebel aan haar neus. Echt net een klein verkouden kind met snotneus :D

timokyana

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-08-13 16:42

Nog eens een kleine update over mijn hondenkindjes :(:)
Eigenlijk alles rustig.Met tijden groene neusuitvloeing uit haar rechterneusgat (schreef ik al in het begin van het topic).Soms een paar dagen achter elkaar 1x en nu al een hele week niet. Misschien toch iets wat in het koppie aan de gang is? We zullen het niet weten denk ik.
Verder doet ze het eigenlijk erg goed,is vrolijk en twee dagen geleden had ze zelfs een speelmoment (alleen mijn andere hond ging er niet in mee).
Kontje omhoog in speelhouding en springen maar en in de voorpoten bijten. Kort,maar mooi om te zien.
Eten doet ze graag (krijgt brokken en daarop vlees) , brokken laat ze staan meestal maar het vlees eet ze graag. Aankomen doet ze niet helaas,al had ik dat ook niet echt verwacht.
Verder is ze brommerig s avonds naar Buddy, hij ligt nogal graag dichtbij haar en zo af en toe laat ze horen (grommen) dat zo dicht bij niet hoeft voor haar.(misschien doet het haar zeer?).

Al bij al redelijk rustig,ze heeft wat vrijheden terug want de dagelijkse wandelingen maken we weer en zoals altijd loopt madam nog steeds voorop.

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-13 22:06

Ik vind het steeds spannend het topic te openen als ik zie dat je gereageerd hebt... Maar gelukkig is het een positieve update!! *\o/*
Wat fijn om te lezen!

timokyana

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-09-13 10:54

Afbeelding

Hier alles rustig :-)

Bij jullie ook ?

joyce83

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-13 10:59

ach wat een muisje, leuke foto ze zit er nog attent bij!

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-13 11:00

iedere keer als jij wat post staat mijn hart bijna stil,en denk ik nee toch! :7
Maar nee...gelukkig niet wat ik denk :D
Ze ziet er tevreden uit!

timokyana

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-09-13 11:04

Zojuist gemaakt in de tuin, sorry voor de schrik maar alleen negatieve updates is ook zo maar wat toch :-)

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-13 11:40

Leuke foto van ze. Ze zien er blij uit ondanks alles.

Hier wat minder rustig, langzaam aan gaat het weer de goede kant op. maar onze oude man is vorig weekend zaterdag gegrepen door een grote hond van 55 kilo vanuit het niets. De hond was van een "proffesionele"hondenopvang geadviseerd door een dierenarts en greep maandag ochtend een ander waar ik bij stond vanuit het niets. Mevrouw vond het een normale reactie. ik zag een compleet onverwachte aanval zonder reden op erg agressieve manier. Wesley is op de gladde stenen onderuitgewerkt met de kaken strak op zijn keel geklemd en in de spagaat met zijn tumor tegen een scherpe rand van een kast gekwakt.

Maandag bleek de ernst pas, temeer omdat we het weekend verder niets erover gehoord hebben. Heel dikke keel, moeilijk kunnen ademen, blauwe opgezette tumor en een hond kreperend van de pijn. Doffe blik en geen wil om te leven en niet kunnen eten. Meteen doorgegaan naar onze dierenarts. Resultaat een zwaar gekneusd strottenhoofd, 2 afgeklemde stembanden, toch al zijn zwakke plek en een zwaar gekneusde tumor waarin een bloeduitstorting zit. En 2 kilo afgevallen. Zware pijnstillers meegekregen en de boodschap heel rustig aan doen en duimen dat het bijtrekt.

We zijn nu een week verder, vanmorgen de laatste zware pijnstiller gehad, keel is aardig dun weer maar levert nog wel extra problemen op. tumor is nog bont en blauw en bezorgd hem nu nog pijn en ongemak. Dit moet met 2 weken aardig bijgetrokken zijn. Gelukkig is hij geestelijk er weer bij. Eet als een bootwerker en heeft weer lol. Maar nog wel even spannend nog. Gister weer even erg onrustig geweest alsof er een aanval volgde maar dat trok weer weg gelukkig.

timokyana

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-09-13 12:49

*vloekt flink* je zou ze toch..... zelf zo zuinig op je schat en door een anders toedoen zou je hem nog verliezen ook..
Wat heftig zeg! Arme Wes,wat een pech. Gelukkig dat de pijnstillers hun werk goed doen,maar weer een flinke klap erbij zeg. Hopelijk betert het stilletjes met de tijd!
Sommige mensen pfffff...

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-13 12:56

Ikben ook echt boos. Zij vond het volstrekt normaal dat deed de hond altijd. Begin dan geen opvang. 8)7 . Was vorige week ook echt spannend omdat hij er zoveel last van had. Nu afwachten of de tumor bijtrekt en geen blijvende last geeft. Dat is niet hondvriendelijk. ;( .we mochten nog van geluk soreken dat die niet volledig was opengescheurd. Dan was het einde Wesley geweest.

Pijnstillers waren erg heftig, tramadol in combinatie met carporal. Geen fijne mix maar erg nodig.

kimmie261

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-13 22:23

wat fijn dat het zo goed gaat,geniet van ze hoor ,elke dag weer....deze tijd kunnen ze je nooit meer afnemen...