Dus dit is onze samenleving

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

xSlvna

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-13 18:42

Edit: Te snel gelezen.
Laatst bijgewerkt door xSlvna op 12-03-13 18:50, in het totaal 1 keer bewerkt

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-13 18:44

Wat een rare conclusies trek jij uit andermans opmerkingen. Lees nog maar eens door, zeker die 2de kan ik totaal niet plaatsen :?

IMJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-13 18:55

Dus xSlvna, omdat ik zicht heb op wat mijn hond doet moet ik zijn poep opruimen, overigens doet mijn hond het alleen in de bosjes en nooit op een open grasveld of in iemands tuin, maar jij hoeft dat niet omdat jij geen zicht hebt op jouw kat terwijl die in mijn tuin schijt? Beetje kortzichtig niet?
Iedereen is verantwoordelijk voor zijn eigen dier en als je dier overlast geeft zal de eigenaar dit moeten oplossen.
Kan ik mijn hond ook gewoon buiten zetten 's morgens, dan heb ik er geen zicht op en geeft het niet dat hij in jouw tuin schijt..
Laatst bijgewerkt door IMJ op 12-03-13 18:58, in het totaal 1 keer bewerkt

xSlvna

Re: Dus dit is onze samenleving

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-13 18:58

Nee ik bedoel alleen dat als een kat ergens in een open veld/ omgeving kakt, wie ziet het en wie komt je vertellen 'Hey je kat...', er is zelfs kans dat het een wilde kat is.
Natuurlijk moet je, imo, de kak opruimen als je weet dat je kat ergens heeft gepoept, het is tenslotte de jouwe. Castreren van veel sproeiende katers vind ik ook niet overbodig.

IMJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-13 18:59

Maar het gaat hier niet om een wilde kat.. Het gaat om ts haar kat..

saskiakefie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-13 19:07

IMJ schreef:

Nee om de kat van een vriend van ts :D

IMJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-13 19:15

Oh ja... Dommie... :+

dierenfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-13 19:17

vandaar dat ik mijn kat niet uit mijn tuin laat gaan.

Overigens gebeurd dit helaas vaker. Een vriendin was ooit haar hond kwijt. In 3 dagen tijd kregen ze 3x telefoon dat hij daar en daar dood lag langs de kant van de weg. Hun elke keer met angst en beven naar die plaats en niets vinden. Toen alle briefjes veranderd en het nummer van amivedi er onder gezet en van de dierenambulance. Uiteindelijk is hij levend terug thuis gebracht ;)

Ik geef niets om kattenstront maar die overal zeikende (niet gecastreerde) katers van andere mensen die hier alles goor sproeien buiten en in de schuur waar een open hekwerk voor zit vind ik afschuwelijk!!!!!!!!!

Koetjesreep

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-13 19:19

dierenfan schreef:
vandaar dat ik mijn kat niet uit mijn tuin laat gaan.

Overigens gebeurd dit helaas vaker. Een vriendin was ooit haar hond kwijt. In 3 dagen tijd kregen ze 3x telefoon dat hij daar en daar dood lag langs de kant van de weg. Hun elke keer met angst en beven naar die plaats en niets vinden. Toen alle briefjes veranderd en het nummer van amivedi er onder gezet en van de dierenambulance. Uiteindelijk is hij levend terug thuis gebracht ;)

Ik geef niets om kattenstront maar die overal zeikende (niet gecastreerde) katers van andere mensen die hier alles goor sproeien buiten en in de schuur waar een open hekwerk voor zit vind ik afschuwelijk!!!!!!!!!

Wat een vreselijk verhaal over je hond!
De meeste katers zijn wild, denk dus niet dat die van mensen zijn die komen sproeien..

xSlvna

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-13 19:20

IMJ schreef:

Die altijd binnen zit en een keer ontsnapt is...

IMJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-13 19:21

Ik zou mijn kat geloof ik ook mijn tuin niet uitlaten, lijkt me een prima oplossing. :j

IMJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-13 19:22

xSlvna schreef:
IMJ schreef:

Die altijd binnen zit en een keer ontsnapt is...

Ja, dat is vreselijk banketstaaf, ik vind de brief ook te ver gaan hoor maar begrijp de frustratie wel, dankzij mijn hond hier nog geen kattenschijt gezien maar daar zou ik ook vies van worden hoor..
Laatst bijgewerkt door IMJ op 12-03-13 19:24, in het totaal 1 keer bewerkt

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-13 19:23

Echt niet alle katers zijn wild hoor, die horen echt wel ergens alleen komen maar eens in de 3 dagen thuis, baasje denkt dat ze lekker muisjes vangen dus wat is het probleem.

Babbelaar20

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-13 19:43

onze kater is zo bang voor de kat van de buren dat die overal in huis pist en sinds dat we de hond hebben laat die zich beneden ook niet meer zien :') schijterd

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-13 20:06

anneliesdj schreef:
Echt niet alle katers zijn wild hoor, die horen echt wel ergens alleen komen maar eens in de 3 dagen thuis, baasje denkt dat ze lekker muisjes vangen dus wat is het probleem.

Dat ze neuken als konijnen, een enorme herrie maken als ze ruzie hebben en sproeien waar ze naar kunnen, dat zo ongeveer :D.

Fred_Kroket

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-13 20:15

IMJ schreef:
Kan een reiger een koi pakken ja?

Een reiger pakt zelfs hazen, soms stikken ze erin. Maar Reigers staan erom bekend dat ze veelvraten zijn en hun ogen groter dan hun maag.

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-13 20:18

Dat klopt ja, maar daar hebben katten ook weleens last van.
Mijn vorige buurman klaagde ook altijd dat katten zijn vijver leeg haalden, koi's eruit vingen maar eenmaal toegetakeld of half op de kant niet meer wisten wat ze ermee aan moesten.
Die kerel was zo boos dat hij een doos vol modder en smeer had gestopt, de katten ving en in die doos gooide en vervolgens weer losliet in de hoop dat ze bij baasje thuis de boel onder zouden smeren.
Ik kan dat wel begrijpen hoor.

djinnie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-13 20:21

Zo typisch dat als je iets typt over het irritante van kattenpoep in je tuin, dat er dan wordt bijgehaald wat honden allemaal wel niet doen... Jeetje, ik las iets over een splinter in het oog van de buren, maar de plank in je eigen oog missen... Of zoiets.

Ik heb geen hond, geen kat en geen paard. En ja, ik vind kattenpoep verschrikkelijk irritant. Of het nou harde keutels, zachte keutels, vierkant, rond of hartvormig zijn, dat zal me worst wezen. Ik wil gewoon niet dat zo'n kat in mijn tuin schijt. Getverdemme. Daar speelt mijn zoontje en nee, die blijft niet alleen in zijn afgedekte zandbak, maar speelt ook in de borders waar dus soms een kat poept. Jak. Houdt dat dier in je eigen tuin...
En daar ga ik uiteraard geen geld in steken, om andermans katten uit mijn tuin te houden. Zou toch wat zijn...

Nou valt het hier nog mee. Wel regelmatig een kat op bezoek, vooral de konijnenren is een heerlijke uitkijkpost (maar ze passen wel op, ik heb killerkonijnen ;)), maar het poepen is alweer even geleden.

Daarnaast vind ik het ook vervelend als ik op de stoep loop en in de hondenpoep trap. Dáár word ik net zo min vrolijk van. En dat mag ook aangepakt worden wat mij betreft.

Maar het briefje dat vriend van TS heeft gehad nav zijn ontsnapte binnenkat (wat niet op het beestje geschreven staat, dus dat weet je niet natuurlijk) is natuurlijk flink overdreven. Het meerendeel van de mensen die geirriteerd raken van de laksheid van enkele katteneigenaren (en nee, dus niet allemaal), zou zo'n dier absoluut niet vergiftigen of zo. Verschrikkelijk. Dat wens je niemand toe, raar gedrag. Dus ik hoop vooral dat het katje van de vriend van TS gewoon weer veilig thuis is of komt.

Maar het woordje tolerantie mag je van mij in dit geval wel weg laten. Ik ben helemaal voor tolerantie, maar in dit soort dingen ben ik meer van de verantwoordelijkheid van eigenaren en streng aanpakken waar die verantwoordelijkheid niet wordt genomen. En dan wel de eigenaren streng aanpakken he, niet de dieren...

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-13 20:23

Hihi, dat was ik :D.

Het is makkelijker de splinter in de ogen van een ander te zien dan de plank in die van jezelf.

Tigra_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-13 21:08

TeckTonie schreef:
Wat een vreselijk verhaal over je hond!
De meeste katers zijn wild, denk dus niet dat die van mensen zijn die komen sproeien..

Wild of verwilderd? Dat is wel een verschil. Verwilderde katten komen ook alleen maar omdat mensen hun dier of wel dumpen of zoek geraken. Als iedereen z'n katten zou castreren en steriliseren zou de overlast van katten ook veel minder zijn. Nu kun je katten gratis afhalen omdat overal een nestje is. Leuk een kitten maar naar een tijdje als ze volwassen zijn niets meer aan en worden ze gedumpt.

Ojajoh

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-13 22:04

Urielle schreef:
Ojajoh schreef:
deksel op de zandbak bij een openbare zandbak ......ja....logica...

Je hoeft niet zo neerbuigend te doen, ik dacht de zandbak in je eigen tuin.
Een openbare zandbak mogen mijn kinderen toch al niet in spelen, zit zoveel rotzooi in dat die paar kattendrollen er bij verbleken en ook nog kans op gevaarlijk spul als spuiten...

ik doe niet neerbuigend, ik heb het namelijk al eerder aangehaald en al eerder vernoemd als openbaar

ik weet niet in welke buurt jij woont, maar gelukkig hebben wij hier wel nette speeltuinen op de schijt na dan

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-13 09:59

Ik woon nu ergens waar iedereen een grote tuin heeft bij zijn huis en dus zelf wel speeltoestellen voorziet voor zijn kroost. Ik zou niet eens weten waar de gemeentelijke speeltuin zit :o
Eerder in de stad, en wat ik daar allemaal heb gezien! Van mensen die halflege blikjes cola in de zandbak smeten tot kinderen die (expres) in de zandbak plasten of spuugden of halfafgekauwde snoepjes en kauwgoms erin gooiden, als kind weet ik nog dat vriendjes en vriendinnetjes ooit wel spuiten en gebruikte condooms zagen liggen (vonden we heel spannend := ) . Dan kan ik me dus niet meer druk maken over een kattendrol. Maar mijn kinderen gaan dus echt niet spelen in een openbare zandbak he, doen ze maar mooi op school (met deksel) of thuis (schelp).

Sees

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-13 11:15

Een dergelijk briefje is gewoon not done, frustratie of niet. Zo ga je niet met elkaar om. En al helemaal laf om dan niet gewoon als grote vent of grote meid je naam erbij te zetten :n .

Hopelijk vindt de kat ongedeerd zijn weg naar huis terug en komt hij geen malloten tegen die hem vergiftigen of beschieten (hier al meerdere malen bij de hand gehad :( ).

Zoolgangster

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-13 14:21

Saskiaatje schreef:
Overigens gaat het hier om een ontsnapte binnenkat, dus is het ook nog eens geheel onterecht. :\

Dan zou je kunnen stellen dat dankzij de frustraties die de tokkie-briefschrijver heeft door al die andere loslopende katten, nu een ontsnapte binnenkat het slachtoffer dreigt te worden.

Sees

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-13 14:26

Zoolgangster, ik weet niet of je dat zo kan stellen. Als er daadwerkelijk personen rondlopen die dit soort belachelijke briefjes duven op te stellen, denk ik dat er weinig voor nodig is om dat soort mensen over de pis te helpen...