Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
jiperdepip schreef:je hebt erg veel merken kvv; Bandit Carnibest Carnivoer Haaksbarf Naturis
Zelf vind ik naturis erg fijn ze lusten het graag doen het er erg goed op en het is goed betaalbaar.
en als je toch een brok wilt voeren is Jarco een fijne brok ze hebben ruime keuze en hebben ook een persbrok
karuna schreef:funnyhorses schreef:Wat mij opvalt bij de kleine rooie van ons is dat ze onwijs harde darmgeluiden maakt!!!Echt storm in dr buikje,het is echt zo'n geluid als je zelf honger hebt en je maag knord zo heel hard.Je hoord het echt heel duidelijk.
Heeft iemand dat wel eens bij zn eigen hond gehoord?Ze heeft er geen last van,andere hond en de katten kijken wel heel raar op als er zo'n geluid is hahaha
Ja dat heeft onze oude hond ook bij voer dat een te hoog vetgehalte heeft. Dan blurpt en borrelt het als een gek daarbinnen. Meestal gepaard met fijn ruikende windjes maar niet altijd.
Alwiene schreef:Wat die smuldier betreft, je moet wel een kompleet versie nemen he, daar zijn er geloof ik 2 van, Vlees Kompleet en nog een andere. De overige versies zijn géén volledig voer en alleen bruikbaar als extra of als je zelf de juiste verhoudingen bij elkaar weet te sprokkelen volgens mij
Sonja89 schreef:gina2003, geen vlees, wel brokken? En waarom zou vers vlees wel voor problemen zorgen en brok niet?
Smuldier heb ik in het begin ook heel even gevoerd, maar ik was niet tevreden over de kwaliteit. Meer vocht dan vlees en geen echt bot.
Sabini schreef:Het gaat bij 'goed' voer om de lage hoeveelheden 'afvalstoffen'.
'Afvalstoffen' zijn:
-Granen/gluten
-Geur-, Kleur- en smaakstoffen
-Conserveringsmiddelen
-Grote hoeveelheden koolhydraten en zetmeel
Koolhydraten en zetmeel blijft aan tanden plakken en zorgt (ongeacht of de hond goed kan kauwen of niet) voor gebitsproblemen.
Granen en gluten, geur-, kleur- en smaakstoffen en conserveringsmiddelen zorgen voor een verstoorde spijsvertering en bovendien zijn ze de oorzaak van de meeste allergieën bij honden!
Goed voer heeft dus een laag percentage (of helemaal niet) van bovenstaande 'afvalstoffen'.
Daarnaast zijn vitamine B1, B3 en micronutriënten erg belangrijk, die moeten wél in het voer aanwezig zijn.
Voer van de Aldi is een bij elkaar geraapt zooitje afvalstoffen. Maar bekende merken zoals Pedigree zijn ook ontzettend slecht eigenlijk. Blikvoer en Diner zijn sowieso NOT DONE!
Er zijn een aantal goede merken (vers) voer. Het is aan jou welke je kiest. je betaald er wel wat meer voor. Maar je hond zal minder gaan poepen, geen grote kans op allergieën hebben en zichtbaar beter in zijn vacht zitten. Voer is de basis achter (bijna) alle (gezondheids)problemen. En zelfs achter sommige gedragsproblemen.
Succes met kiezen!
ponyparadijs schreef:Ik vraag me nu af of een hond met een verlamde slokdarm een dierwaardig bestaan lijdt.
Kan er niet over oordelen hoor. Maar naast die slokdarm mankeert hij nog meer. Maar toch doet hij het goed?
keona schreef:het is inderdaad smuldier dat je hebt zien liggen.je hebt 2 kompleet versies de vlees compleet die is rood en de pens compleet die is groen/blauw achtig.je kunt best ook 1x per week kip enlkelvoudig bij geven dat is geen probleem.ook heb je rodi in super markten.ik voer bijde aan mijn honden,voerde voorheen carnibest/natudog en eigenlijk doen ze het op smuldier/rodi net zo goed
ponyparadijs schreef:Ik vraag me nu af of een hond met een verlamde slokdarm een dierwaardig bestaan lijdt.
Kan er niet over oordelen hoor. Maar naast die slokdarm mankeert hij nog meer. Maar toch doet hij het goed?
Cemlys schreef:ponyparadijs schreef:Ik vraag me nu af of een hond met een verlamde slokdarm een dierwaardig bestaan lijdt.
Fb en eb hebben wel eens een megaoesophagus. Dit id een verwijding van het achterste deel van de slokdarm. Dit hoort bij de problemen die de kortsnuitige honden vaan hebben korte neus, verlengd zacht gehemelte,... voer blijft vaak makkelijk in die verwijding zitten waardoor ze het voer weer naar buiten opgeven. Rechtop voeren helpt vaak. Maar om nu te zeggen dat die hond daarom geen waardig leven heeft is een beetje overdreven.
willemieke schreef:Sabini schreef:Het gaat bij 'goed' voer om de lage hoeveelheden 'afvalstoffen'.
'Afvalstoffen' zijn:
-Granen/gluten
-Geur-, Kleur- en smaakstoffen
-Conserveringsmiddelen
-Grote hoeveelheden koolhydraten en zetmeel
Koolhydraten en zetmeel blijft aan tanden plakken en zorgt (ongeacht of de hond goed kan kauwen of niet) voor gebitsproblemen.
Granen en gluten, geur-, kleur- en smaakstoffen en conserveringsmiddelen zorgen voor een verstoorde spijsvertering en bovendien zijn ze de oorzaak van de meeste allergieën bij honden!
Goed voer heeft dus een laag percentage (of helemaal niet) van bovenstaande 'afvalstoffen'.
Daarnaast zijn vitamine B1, B3 en micronutriënten erg belangrijk, die moeten wél in het voer aanwezig zijn.
Voer van de Aldi is een bij elkaar geraapt zooitje afvalstoffen. Maar bekende merken zoals Pedigree zijn ook ontzettend slecht eigenlijk. Blikvoer en Diner zijn sowieso NOT DONE!
Er zijn een aantal goede merken (vers) voer. Het is aan jou welke je kiest. je betaald er wel wat meer voor. Maar je hond zal minder gaan poepen, geen grote kans op allergieën hebben en zichtbaar beter in zijn vacht zitten. Voer is de basis achter (bijna) alle (gezondheids)problemen. En zelfs achter sommige gedragsproblemen.
Succes met kiezen!
Heel goed omschreven en kan ik me totaal in vinden.
Wil je toch een brok voeren dan zou je met het bovenstaande in je hoofd aan Dog lovers Gold kunnen denken.
Geen kleur/ geur / smaak stoffen
Geen gluten
Geen conserveringsmiddelen
Geen plantaardige olieën, maar visolie= wel verteerbaar
Dlg is in Amerika erg groot maar hier niet zo, is wel van een Nederlander!
Ze hebben diverse verkooppunten en een nog betere webshop, wordt gratis aan huis bezorgt!!!
Ongeveer 45 euro per 15 kilo dus ook midden in de prijs catagorieën.
Check de website dogloversgold.nl

JessicaChico schreef:Ik heb even een vraagje. Kiezen jullie liever een geperste brok of een geëxpandeerde/geëxtrudeerde brok?
En waarom deze keuze?