Glebje schreef:Ik heb snel even je topic doorgelezen,en zag dat je dus aanvankelijk
2 broers gekocht hebt. Nu hebben deze 2 broers dus jongen?
Ik wou gewoon even zeggen,let goed op met die jongen want aangezien zij
het product zijn van incest is er veel kans op gezondheidsproblemen. Maar ik las dat het
mannetje al van zijn zaken afgeholpen was dus dan is dit waarschijnlijk geen probleem
meer voor de toekomst!
Nog veel plezier met je konijnen!
kans is idd en dat weet ik als (mogelijk) nieuw baasje van 2 van de jongen ook. Echter zo zwak als de nijnen die ik via officiele fokkers gehad heb zullen ze vast en zeker niet worden. Liever hier eenmalige inteelt dan dat het keer op keer gebeurd terwijl het ook nog om show konijnen gaat waar moedwillig gefokt wordt met konijnen die sore hocks hebben (bleek pas toen ik door gaf dat ik er aan deze afwijking verloren ben).
Mijn zwarte kruising komt ook uit inteelt. Dat wist ik ook al toen hij geboren was. HIj is kerngezond hij had wel LPC maar de enigste in het nest die dit helaas heeft (tenminste, de rest heeft nog nergens last van en ze zijn nu 4.5 jaar). Hij is een kruising rottweiler x labrador dus ook helemaal niet verwonderlijk dat hij LPC bleek te hebben. HIj is mijn gezondste hond tot nu toe. Overigens zit er aan zijn afkomst een heel verhaal en in het kort komt het erop neer dat zijn ouders aangeschaft waren voor bedrijfsbewaking door een buitenlandse meneer die nog nooit honden gehad had. Deze meneer wist niet dat broer en zus 'het' samen ook zouden doen. Toen de teef een keer gevonden werd en bij ons in de opvang terecht kwam bleek ze hoogdrachtig te zijn en daar schrok de eigenaar enorm van. Ze is bij ons bevallen, gesteriliseerd en weer terug naar haar eigenaar gegaan toen haar nest 8 weken was.

!