Een jaar later weer een zwerfhond.. Update P19!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

VeraW

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-12 10:52

*\o/* toppers *\o/*
Echt heel fijn dat Ze gevonden is en wat een mooie naam :)

JoyceLa

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-12 10:54

Kaspar schreef:
Hier dan eindelijk de update na een heel lange emotionele maar geweldige dag (net pas thuis).
WE HEBBEN HAAR *\o/* *\o/* *\o/* *\o/* *\o/* *\o/* *\o/*
De hele dag weer met ons team het gebied in geweest. Na heel lang rond gelopen te hebben, de gezellige lunch op de parkeerplaats, veel wandelaars gesproken te hebben en nog veel meer rond wandelen, liet ze zich eindelijk zien. Veel gedult was nodig, stukjes frikandel naar haar gooien, lieve zachte woordjes, kreeg ze opeens voldoende vertrouwen om dichterbij te komen en na een tijdje gepakt worden.
Beestje was echt mager (veel erger dan de hond in Rockanje vorig jaar), door haar dikke vacht leek het minder. Maar ze is vriendelijk.
Ze is overgebracht naar een dierenarts, welke haar kosteloos heeft onderzocht. Top vent.
Op de ondervoeding na is ze verder lichamelijk in orde. Het is een jong teefje van ongeveer 2 jaar. Helaas geen chip. We hebben haar Dewi genoemt.
Inmiddels is ze overgebracht naar de opvang, waar ze alle zorg krijgt die nodig is.
Mocht er geen eigenaar melden word ze herplaatst. En er heeft zich al een geinteresseerde gemeld. Ze heeft namelijk het hart gestolen van 1 van de mensen die mee heeft geholpen met de zoekactie. En daar gaat ze zeker weten een gouden mandje krijgen.
Eind goed, al goed. Het mooiste, wat vervroegde, kerstkado {:) dit jaar. Het was het waard.
Vanavond lekker met de hele groep uit eten geweest bij de chinees om dit succes te vieren.
Iedereen die geholpen heeft met zoeken, input heeft gegeven en medeleven heeft getoont BEDANKT kanjers +:)+

Wat een geweldig nieuws!! Toppertjes!

JoyceLa

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-12 10:54

Kaspar schreef:
Hier dan eindelijk de update na een heel lange emotionele maar geweldige dag (net pas thuis).
WE HEBBEN HAAR *\o/* *\o/* *\o/* *\o/* *\o/* *\o/* *\o/*
De hele dag weer met ons team het gebied in geweest. Na heel lang rond gelopen te hebben, de gezellige lunch op de parkeerplaats, veel wandelaars gesproken te hebben en nog veel meer rond wandelen, liet ze zich eindelijk zien. Veel gedult was nodig, stukjes frikandel naar haar gooien, lieve zachte woordjes, kreeg ze opeens voldoende vertrouwen om dichterbij te komen en na een tijdje gepakt worden.
Beestje was echt mager (veel erger dan de hond in Rockanje vorig jaar), door haar dikke vacht leek het minder. Maar ze is vriendelijk.
Ze is overgebracht naar een dierenarts, welke haar kosteloos heeft onderzocht. Top vent.
Op de ondervoeding na is ze verder lichamelijk in orde. Het is een jong teefje van ongeveer 2 jaar. Helaas geen chip. We hebben haar Dewi genoemt.
Inmiddels is ze overgebracht naar de opvang, waar ze alle zorg krijgt die nodig is.
Mocht er geen eigenaar melden word ze herplaatst. En er heeft zich al een geinteresseerde gemeld. Ze heeft namelijk het hart gestolen van 1 van de mensen die mee heeft geholpen met de zoekactie. En daar gaat ze zeker weten een gouden mandje krijgen.
Eind goed, al goed. Het mooiste, wat vervroegde, kerstkado {:) dit jaar. Het was het waard.
Vanavond lekker met de hele groep uit eten geweest bij de chinees om dit succes te vieren.
Iedereen die geholpen heeft met zoeken, input heeft gegeven en medeleven heeft getoont BEDANKT kanjers +:)+

Wat een geweldig nieuws!! Toppertjes!

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-12 10:56

*\o/* *\o/*

Myfairytale

Re: Een jaar later weer een zwerfhond gevonden

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-12 10:59

Supernieuws!! *\o/* *\o/*

Geweldig dat ze nu gevangen is en uitzicht heeft op een fijn mandje.

Britt

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-12 11:06

Wat fijn dat ze gevangen is, vanaf nu kan het alleen maar beter met haar gaan. Dankzij jullie!

crazyshar

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-12 11:06

Kruipt uit mee lees hoek, wat een fijn nieuws! goed gedaan!

Kiwi_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-12 11:47

Geweldig nieuws! Goed werk :)

Ikima

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-12 11:59

Hier ook een meelezer, wat fijn dat ze gevangen is en super zoals jullie je ingespannen hebben om haar te vangen. Ik ben wel benieuwd naar het verhaal achter deze hond, hoe ze aan het zwerven is gegaan, het hoeft niet meteen negatief te zijn, misschien is ze ooit tijdens een vakantie ontsnapt. Hopelijk meldt de eigenaar zich nog.

kimmie261

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-12 12:00

*\o/* *\o/* *\o/* jeee goed zeg..

toppers zijn jullie allemaal en wat fijn te lezen dat ze ws ook al ene nieuw baasje gaat hebben...echt super nieuws!

Quarterh0rse

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-12 12:07

Super zeg! Ben benieuwd of er een eigenaar is die zich meldt

Bassenqua

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-12 13:39

Nu het diertje gevangen is durf ik mijn verhaal hier ook wel neer te zetten, wat is dat toch met die eigenaars en hun honden.

Ben ik onderweg naar midden Nederland vanuit Zwolle richting Amersfoort en rij net voor de afslag Nunspeet zie ik op de andere baan een Duitse Herder op de vluchtstrook lopen, totaal in paniek, auto's vol in de remmen, auto's die het verkeer dwongen langzamer te gaan rijden etc... heb direct een snok aan het stuur gegeven en de afslag genomen en terug richting hond. Er waren al mensen bezig maar ze kwamen niet in haar buurt, ze was doodsbang en kwam terug richting ons maar ook dat durfde ze niet, sprong over de vangrail richting bos, ik ook die kant op en twee mannen van de andere kant ook, daar liep ze zich vast want daar staan hoge heiningen voor het wild en ging de heining richting snelweg vanwege een viaduct, ze liep zich vast in een hoek, met zijn drieen zijn we zo gaan staan dat ze niet tussen ons door kon glippen, ik had een riem bij me en bij langzaam stapje voor stapje genaderd, ze wilde over het gaas klimmen maar dat lukte niet, vreselijk blaffen, complete paniek maar met wat tijd en rust kon ik haar uiteindelijk aanlijnen. Crisis, was ik een uur verder en had ik een hond in de auto waar ik wat mee moest Dierenambulance gebeld maar die was net vertrokken, juist de andere kant op, uiteindelijk heb ik de hond zelf naar t'Harde gebracht waar een opvang zat.

Zó blij dat ik dit dier heb kunnen vangen, ben bang dat ze uiteindelijk onder de auto's was gekomen als ze niet gepakt was. Ze kwam volgens de chip uit Nunspeet vandaan, denk dus dat ze weg gelopen is en niet gedumpt. Zal eens bellen hoe het verder afgelopen is, hopelijk zit ze weer thuis bij de baas!

colunder

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-12 13:39

Wat fijn dat jullie haar hebben.
fantastisch dat jullie er zo vol voor gegaan zijn,het diertje kan nu eindelijk weer lekker slapen met een gevulde buik.
super hoor!!!!

Solleke_Noah

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-12 13:46

Ik heb het topic in stilte gevolgd, geweldig dat ze gevangen is! En dat er al een gouden mandje voor haar klaarstaat :)

mooney1

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-12 13:47

Bassenqua schreef:
Nu het diertje gevangen is durf ik mijn verhaal hier ook wel neer te zetten, wat is dat toch met die eigenaars en hun honden.

Ben ik onderweg naar midden Nederland vanuit Zwolle richting Amersfoort en rij net voor de afslag Nunspeet zie ik op de andere baan een Duitse Herder op de vluchtstrook lopen, totaal in paniek, auto's vol in de remmen, auto's die het verkeer dwongen langzamer te gaan rijden etc... heb direct een snok aan het stuur gegeven en de afslag genomen en terug richting hond. Er waren al mensen bezig maar ze kwamen niet in haar buurt, ze was doodsbang en kwam terug richting ons maar ook dat durfde ze niet, sprong over de vangrail richting bos, ik ook die kant op en twee mannen van de andere kant ook, daar liep ze zich vast want daar staan hoge heiningen voor het wild en ging de heining richting snelweg vanwege een viaduct, ze liep zich vast in een hoek, met zijn drieen zijn we zo gaan staan dat ze niet tussen ons door kon glippen, ik had een riem bij me en bij langzaam stapje voor stapje genaderd, ze wilde over het gaas klimmen maar dat lukte niet, vreselijk blaffen, complete paniek maar met wat tijd en rust kon ik haar uiteindelijk aanlijnen. Crisis, was ik een uur verder en had ik een hond in de auto waar ik wat mee moest Dierenambulance gebeld maar die was net vertrokken, juist de andere kant op, uiteindelijk heb ik de hond zelf naar t'Harde gebracht waar een opvang zat.

Zó blij dat ik dit dier heb kunnen vangen, ben bang dat ze uiteindelijk onder de auto's was gekomen als ze niet gepakt was. Ze kwam volgens de chip uit Nunspeet vandaan, denk dus dat ze weg gelopen is en niet gedumpt. Zal eens bellen hoe het verder afgelopen is, hopelijk zit ze weer thuis bij de baas!

Goed van je dat je hebt ingegrepen zeg!!!! Respect!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-12 14:08

Bassenqua Toppie
En TS en alle anderen ook toppie!
Fijne Kerstdagen!!

Birdie60

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-12 14:29

Bassenqua schreef:

Echt goed dat je ingegrepen hebt.
Arm dier.

Stybba

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-12 14:40

Stille meelezer meld zich :) Wat een geweldig nieuws! Vorig jaar heb ik het topic ook gevolgd en ik hoopte weer op een goede afloop. Hopelijk is ze snel weer rond en gezond en bij lieve mensen in huis.

melaniepk

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-12 15:18

Nog een meelezer... Top dat ze gevangen is !!! Ik hoopte al op een soortgelijk bericht *\o/*

Mirranda

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-12 16:02

Supernieuws zeg ! *\o/*

Ik ben gisteren nogal beroerd thuisgekomen ds direct mijn bed ingedoken. Nu pas weer een beetje in de benen en wilde natuurlijk even Bokt checken.

Geweldig en dat zo voor de kerst. Onwijs triest blijft het dat een hond ergens wordt gedumpt. Maar gelukkig genoeg mensen met een groot hart voor dieren.

Kaspar, je hebt weer een topprestatie geleverd :j
En natuurlijk ook respect voor alle anderen die actief hebben meegeholpen ;)

Sneeuwmaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-12 16:05

Super!! Kanjers :D

peetje82

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-12 16:21

wow super hoor!

cowboyinneke

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-12 16:41

quattuor

Woonplaats: In een vreemd dorp dat spijtig genoeg Reet heet (België) :(