Adoptie hondjes uit het buitenland - Topic

Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

merrieveulen

Re: Adoptie hondjes uit het buitenland - Topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-12 18:11

Jaaa dat heb ik ook! Wij gaan 's morgens elke dag op pad met een groep, soms zijn we maar met 4, maar het record staat op 12 honden. Gis vindt dat helemaal geweldig! Zijn overigens niet allemaal herplaatsertjes, maar goed dat maakt niet uit.

athene

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-12 18:56

Percy jammer dat de wandelingen allemaal in het zuiden van het land zijn dat is voor ons echt te ver rijden...

Cchanny

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-12 19:02

Hallo,

Ik heb nog niet het topic door gelezen.

Maar wij nemen binnenkort ook een hond. (Don't worry, ouders hebben genoeg ervaring met honden)
Nu wilt me moeder graag een door gefokt rashondje. Alleen heb ik haar bijna zo ver dat we gaan kijken
voor dus buitenlandse adoptie honden!

Weet iemand waar je kleine tot middelmatige adoptie hondjes kan bekijken via een website?
We willen graag een kleiner hondje, omdat mijn moeder het meeste thuis is (lees: Van 8 tot 12 is het hondje alleen). En die er overdag het meeste mee gaat doen. Omdat mijn vader en ik het wel leuk vinden om een wat energieker hondje te hebben.
Hadden wij in gedachte om dus een kruising/adoptie hondje te nemen.

Kunnen jullie me helpen?

Meys

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-12 19:04

spatter

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-12 19:16

merrieveulen

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-12 19:22

www.ikzoekbaas.nl, daar vind je alle honden in erkende asiels in NL. er zit een zoekprogramma op waarin je je wensen kunt invullen. Hier staan ook (voormalig) buitenlandertjes tussen. Zo ben ik aan mijn hond gekomen, hij is een Roemeen die al een tijd in NL woonde voor hij in het asiel terechtkwam.

tesseke

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-12 19:24

Wij hebben onze kleine energiebom van Galgo Support Holland.

Cchanny

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-12 19:31

Dank jullie wel!

LDRD

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-12 19:32

ponyparadijs schreef:
LDRD is je oude hond al niet meer?

Jawel, maar dat is nog maar een kwestie van weken. Het is nog onduidelijk wanneer het nieuwe hondje met een vlucht mee kan. Andere hondjes die onder slechte omstandigheden zitten krijgen voorrang namelijk. Dit hondje past ons zo perfect dat we maar gezegd hebben dat we dan desnoods maar even 3 honden hebben. We hadden het ontzettend jammer gevonden als hij weg zou zijn.
De herder gaat naar omstandigheden redelijk, hij heeft geen pijn en is vrolijk. Hij zal alleen maar blij zijn, want hij is van het type 'hoe meer zielen hoe meer vreugd'.
Maar de kans is groot dat ze elkaar nooit zullen ontmoeten ;( .

LDRD

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-12 19:35

Cchanny schreef:
Weet iemand waar je kleine tot middelmatige adoptie hondjes kan bekijken via een website?

www.dogsadoptionsnederland.nl

Kan je die stichting zeer aanbevelen en de hondjes zitten daar op dit moment in de winter onder erbarmelijke omstandigheden. Zie een paar pagina's hiervoor mijn link naar een video van 16 december. Hoe meer er daar nu weg gaan hoe beter.

Percy

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-12 19:43

athene schreef:
Percy jammer dat de wandelingen allemaal in het zuiden van het land zijn dat is voor ons echt te ver rijden...

Volgens mij gaan ze binnenkort weer eens bovenin Nederland wandelen, snap dat het voor jou erg ver is. Woon je in de buurt van Westerbork? Daar kom ik nog wel eens.

Dat zijn aardig wat links, daar moet toch een leuk hondje tussen te vinden zijn. Ik vind zelf dat hondje met die enorme overbeet van SOSstrays zo leuk.

athene

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-12 19:51

Cchanny wij hebben onze hond via http://www.sos-strays.nl een stichting die zijn zaken goed voor elkaar heeft...het is zeker een aanrader...

Ja redelijk in de buurt wij wonen tussen Dedemsvaart en Hoogeveen in Gemeente de Wolden..(Zuidwolde).

mazzeltje

Woonplaats: Leersum; Latoy in Amerongen, Jip aan het Leersumse Veld en Door in de opfok in Doornspijk!

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-12 20:25

Cyrilletje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-12 21:00

Easy hebben we via stichting sphoek.
We zijn persoonlijk erg te spreken over deze stichting. :j

Kinke

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-12 21:55

Weten jullie toevallig waarop je moet testen als je een hond uit Spanje haalt? Leishmania, ehrlichia, hartworm, wat nog meer? en hoe oud moet een dier zijn voor je daarop kan testen?

Percy

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-12 00:52

Als het goed is heeft de stichting daar allemaal op gestest, tenminste als het een goede stichting is. Die willen ook geen uitheemse ziekten naar België of Nederland brengen.

Athene: als ik weer eens die kant op ga geef ik wel een seintje, wij gaan daar naar goede kennissen toe maar misschien kunnen we er een wandeling aan vast knopen!

_l_amanda_l_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-12 02:45

athene schreef:
Mirka haar moeder is een Mastin Espagnol x gezien het gedrag van haar en haar zusje is de vader een Galgo...

ik zie er idd wel best wat Galgo in athene :j ze hebben altijd zo'n bepaalde oogopslag :P

Percy schreef:
Hij pakt werkelijk alles wat hij te pakken kan krijgen. *check*
Hij heeft een voorliefde voor papier en karton, *check*
jat letterlijk zakdoekjes uit mijn zakken, *check*
pakt mijn post van het bureau. *check*
....
gisteren heeft hij een tennisbal en een voetbal vermoord. *check*
Blaffen kan hij ook als de beste. *check*

Dit verhaal komt me echt akelig bekend voor... :') Is misschien typisch Spaans haha :D
gelukkig zijn onze jongsten nu anderhalf en 2-en-een-beetje, dus de grootste ongein is wel geweest.
We kunnen nu gelukkig wel zien wannéér er kwattenkwaad op het programma staat, ze gaan zich dan echt zo gedragen van "ik doe niiiiiiiks!"

anneliesdj: ben het helemaal met je eens, maarja, ik vind het altijd een beetje spannend, ík kan de mijne niet loslaten (hij zou het voor elkaar krijgen onder een auto te komen op het rustigste landweggetje van NL) dus ik ben altijd deels afhankelijk van de opvoedkunsten van de ander :')

Ik wil dit komende jaar ook naar de (zomer)wandeling van de greyhoundfriends, of dat mèt hond wordt, weet ik nog niet, maar wil dan vooral meegaan om te fotograferen :D Zo'n gaaf gezicht, een heel veld vol hond!
(denk dat ik Spook toch liever thuislaat, anders moet ie anderhalf uur in de trein, denk niet dat ie dat op prijs stelt := )

En natuurlijk, van hier ook: prettige feestdagen!!! *\o/*
Afbeelding

Lante

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-12 09:55

WAUW, heer Ollie is echt mijn droomhond! Veeeel foto's spammen als je hem hebt hoor, ik hoop dat hij de herder nog ontmoet...

Leuke kerstkaart hierboven! :D

LDRD

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-12 10:56

Lante schreef:
WAUW, heer Ollie is echt mijn droomhond! Veeeel foto's spammen als je hem hebt hoor, ik hoop dat hij de herder nog ontmoet...

Leuke kerstkaart hierboven! :D

En ik hoor net dat hij de 24e naar Nederland komt! *\o/*

Hij is inmiddels vanuit het opvanggezin naar het asiel (reden: in de sneeuw gevonden pups die opgevangen moeten worden) gegaan en zit dus nu in de kou en de sneeuw en moet zo snel mogelijk weg. Hij is huishond geweest (te zien aan conditie en gedrag) en trekt het niet in de kou ('s nachts rond de -20).

Het lag allemaal niet in de planning zoals het nu gaat, maar we zijn er toch superblij mee. Beetje droomhond vinden wij hem eigenlijk ook wel <3 .

En foto's maken doen we zeker, zeker zolang ze dus met z'n drieën zijn.

Miepie77

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-12 11:07

leuke kerstkaart _l_amanda_l_ , al die koppies :)

spannend LDRD!

ponyparadijs

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-12 11:09

Top LDRD dat wordt een mooi kerstcadeautje

LDRD

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-12 11:20

ponyparadijs schreef:
Top LDRD dat wordt een mooi kerstcadeautje

Dat vonden wij ook al, zowel voor ons al voor Ollie :j .

Margee

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-12 11:22

Kinke schreef:
Weten jullie toevallig waarop je moet testen als je een hond uit Spanje haalt? Leishmania, ehrlichia, hartworm, wat nog meer? en hoe oud moet een dier zijn voor je daarop kan testen?

Daar wordt inderdaad bij een goede stichting op getest, ook op HD bij de grote honden.
Bovendien worden ze gesteriliseerd zodra dat qua leeftijd mogelijk is en daar betaal je dan een bijdrage voor (veel goedkoper dan in Nederland trouwens).

Ach, al die stichtingen, je wilt ze graag allemaal helpen die arme dieren...............

ponyparadijs

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-12 11:47

Zeker voor heer Ollie wordt het een fantastische kerst!

Kinke

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-12 13:07

Deze zou dan niet via een stichting komen, vandaar de vraag :)