. Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Wilawander schreef:_San87_ schreef:De Duitse Herder is wel echt heel ver heen, trouwens.
Wat een onzin alsof elke Duitse herder ongezond zou zijn.................... misschien toch eens iets meer gaan verdiepen voor je iets roept.
roxxxiejjj schreef:En ik ben van mening dat als alle asiels nog vol zitten met stamboomloze hondjes er toch nog wel ergens iets mis moet zijn. Lichamelijk of qua karakter niet passend bij de mensen.. Al zijn daar ook uitzonderingen op. Maar het komt zelden voor dat er een stamboomhond bij het asiel terecht komt. Deze informatie heb ik van iemand die bij een asiel werkt.
Soprano schreef:roxxxiejjj schreef:En ik ben van mening dat als alle asiels nog vol zitten met stamboomloze hondjes er toch nog wel ergens iets mis moet zijn. Lichamelijk of qua karakter niet passend bij de mensen.. Al zijn daar ook uitzonderingen op. Maar het komt zelden voor dat er een stamboomhond bij het asiel terecht komt. Deze informatie heb ik van iemand die bij een asiel werkt.
Hier wil toch even op doorgaan. Bijna alle honden in een asiel zitten er door een reden dat niet aan hen ligt hoor. Allergien, scheidingen, verhuizing, te weinig tijd, impulsaankoop, liever weer een puppy hebben ipv hun hond dat volwassen is geworden, je hond dat niet meer bij je nieuwe salon past qua kleur enz. Ik heb enkele jaren in een asiel geholpen als vrijwiliger en ja die 2 laatste voorbeelden zijn er echt geweest! Er is dus niet iets mis met die honden (in meeste van de gevallen) Ben het met je eens dat er niet veel rashonden MET stamboom binnekomen (toch wel enkele keren meegemaakt) maar er komen wel ontzettend veel gewone rashonden binnen, als je een beetje kennis hebt van eens ras en zijn rasstandaard kan je om het zo even te zeggen wel 'koopjes' doen (uiteraard niet om mee te fokken) Het is enkele keren gebeurd dat de politie langskwam omdat er bv een jonge duitse herder in het asiel zat en ze op zoek waren naar een drugshond of dergelijke, ze deden zelf testen of de hond geschikt was of niet. Herinner me dat er uiteindelijk wel 1 is meegegaan, een andere was afkeurd op HD.

Koia schreef:Ik vind het wel frappant dat veel mensen zeggen 'Ja het is wel erg, maar -mijn- rashond is gewoon gezond hoor' of 'ja maar ik ken veel meer kruisingen die veeeeeel ongezonder zijn dan mijn rashond hoor.'
Koia schreef:Ik vind het wel frappant dat veel mensen zeggen 'Ja het is wel erg, maar -mijn- rashond is gewoon gezond hoor' of 'ja maar ik ken veel meer kruisingen die veeeeeel ongezonder zijn dan mijn rashond hoor.'
Wilawander schreef:_San87_ schreef:De Duitse Herder is wel echt heel ver heen, trouwens.
Wat een onzin alsof elke Duitse herder ongezond zou zijn.................... misschien toch eens iets meer gaan verdiepen voor je iets roept.
.