Wat leuk al die Teckels hier! Ik zou ook graag een Langharige dwerg Teckel willen! Misschien kan iemand mij hier informeren over waar je op moet letten als je naar een puppy gaat kijken!
Voor een goede teckelpup kun je het beste een pup kopen bij een fokker die is aangesloten bij de Nederlandse Teckelclub. Vie www.teckelclub.nl kun je de fokkers vinden die volgens de regels van de rasvereniging fokken.
dat wil niet denk ik dat moet je met een link doen
nientje78
Geplaatst: 29-10-13 12:27
Haha....8 teckels, je hebt je handen vol zeker
Anoniem
Geplaatst: 29-10-13 12:42
Mijn circus teckel!
git
Geplaatst: 29-10-13 12:57
Een mamma teckel, en 7 pupjes van nu bijna 2 dagen oud.
Edit.. De moeder doet het perfect, dus veel werk hebben we er nu nog niet aan. Goed in de gaten houden dat ze allemaal op tijd drinken. Het helpen bij de bevalling is wel intensief. Twee pupjes in stuit geboren, dan help ik altijd even. Verder heel goed in de gaten houden en ingrijpen als dat nodig blijkt.
Gefeliciteerd met het nestje. Altijd spannend de bevalling. Maar als ze er eenmaal zijn is het zo leuk. Afgelopen zomer hadden wij een nest ruwharen. Echt geweldig.
wat leuk dit topic wij hebben een 5 jarige teckel Jip ( rupert von der allerbacke ) hebben hem gekocht toen hij 4 maanden was, was als laatste van het nestje over en komt uit Duitsland. jip is eenkennig en de ene hond kan die wel mee overweg en speelt er hooguit 3 minuten mee en bij andere honden houd ie niet meer op met blaffen. Als er vreemden komen bij ons thuis blaft hij eerst een tijdje. Jip is een typische huis tuin en keuken teckel waggelt hele tijd achter je aan en wil de hele tijd op schoot ...
Cyrilletje
Geplaatst: 05-11-13 14:02
Wat een schatje is Jip om te zien! Hij doet me denken aan Bumper toen hij nog een pupje was
Ik heb ook nog een foto van waterratje Bumper tijdens een zwempartij:
Ondanks dat hij topzwaar in het water ligt (en een aantal keer bijna verzopen is voor hij door had hoe hij moest zwemmen ) blijft hij stug volhouden en vindt hij het heerlijk in het water!
nou die van mij houd dus echt niet van zwemmen, tot aan haar buik gaat ze in het water staan maar ook geen stap verder. heb haar wel eens meegenomen het water in, maar ze kan ook niet goed zwemmen ze kantelt om. die van jullie geen last van??
Cyrilletje
Geplaatst: 06-11-13 12:58
Jawel, ook bump is in het begin regelmatig gekanteld, op zijn rug in het water beland waardoor hij zonk als een baksteen. Ik heb hem ook al 2x uit het water moeten trekken anders was hij verzopen... Je zou denken dat hij door deze slechte ervaringen het water niet meer in zou willen, maar het tegendeel is waar. Hij hoeft maar water te zien of hij springt er al weer in! Alsof hij heeft besloten dat hij graag wil zwemmen en dat ook zal doen, no matter what. Tsja, die teckelse volharding hè?
Wat een leuke foto's hier . Wij fokken korth kaninch teckels, via rasvereniging. En krijgen eind vh jaar een nestje . Op het begin niet veel aan die worstjes maar als ze week of 6 zijn en wat rond kunnen zijn ze echt leuk . Karakters zijn heel verschillend, meestal zijn het in de jonge jaren echte doerakken en als ze een jaar of 6 zijn worden ze wat huiselijker. We hebben er nu 4, een "oma", die wil het liefst met een bot op de bank de hele dag, 2 "tantes" zijn 2/4 waarvsn 1 dragend die gaan het liefst op jacht achter de katten aan. En een jonge, die wordt 1 jaar geloof ik en die staat overal mee voorop als je paarden gaat voeren enz. En als we een teefje in het nest hebben houden we die zelf .