Het Konijnentopic

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re: Het Konijnentopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-12 10:30

Ik maak de hokken 1 x in de week helemaal schoon. En 's winters haal ik het ergste eruit en doe ik er nieuwe laag overheen.

Gaat al jaren goed. Maar scheelt ook dat ze mij altijd in de ren lopen. 4 bij 4 m :D

Sarah_Elise

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-12 13:57

Ik heb op het moment 3 konijnen. De zwarte heet Vanilyavi (6 jaar), de wildkleur Talilou (1 jaar) en de andere Lappidoth (laatste foto, 3 maanden) :)

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Ze zitten in een ren waar ze veilig kunnen graven, ze hebben naast het hok dus ook holletjes. Ik ben nog op zoek naar een leuk schuilhokje voor erbij.

Laptopmuis

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-12 17:28

Vandaag vier konijnen verhuisd!
Ozzy is verhuisd. Gaat gecastreerd worden wanneer het kan en dan komt hij terug voor een vriendinnetje :)
Afbeelding

Ukkie en Pukkie zijn samen verhuisd!
Afbeelding

En kleine Nibbit heeft een thuis gevonden!
Afbeelding

xNadine

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-12 17:29

Aaahw Oddy is echt te schattig <3 <3 <3

malih

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-12 17:43

oohh oddy! wat een doetje !

Wat fijn dat ze geplaatst zijn

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-12 18:02

Nibbit <3

Ik verschoon amper , ze lopen 24/7 buiten en ze poepen niet in het hok .

Vondt rare oranje schimmel substantie in het hok , tegen de achterwand leek zowat schimmel.... Hoop van niet...

sabine1979

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-12 18:10

.
Laatst bijgewerkt door sabine1979 op 19-10-12 18:24, in het totaal 1 keer bewerkt

sabine1979

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-12 18:20

Dit zijn mijn 2 konijntjes

Knabbel
Afbeelding
Babbel
Afbeelding

Afbeelding

DJZ
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-12 01:24

Hebben jullie wel eens karton etende konijnen gehad???? Op het moment dat ik ook maar iets van karton even op de grond zet, dan zit opa konijn er gelijk aan te kanbbelen en hij eet het ook echt op :? :?
Hij heeft altijd brokjes in zijn bakje, hooi eet hij gewoon niet, wat ik hem ook voorschotel.. hij eet het niet... Daarnaast krijgt hij wel om de dag vers gras, zo nu en dan een beetje sla en nu krijgt hij ook mais en wilgentakken..... Verder loopt hij los door de hal beneden met een rammel speeltje en een knuffel, is heel levendig, krijgt veel aandacht van de katten (die zijn best wel dol op hem, in positieve zin) en krijgt telkens als ik binnen of beneden kom een kriebelbeurt.... Maar hij wilt niet van het karton afblijven :? :? :?

cyclo86

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-12 05:02

hooi moet ie echt eten hoor, normale konijnen eten dit graag, dat hij dit niet eet betekend wellicht dat hij al tandproblemen heeft (doorgroeiende kiezen bijvoorbeeld). Hoe oud is ie ? als hij nog erg jong is zou ik gewoon brokken weg doen en enkel hooi zetten.... dan leert ie het wel. Hooi is namelijk essentieel onderdeel van het dieet van een konijn.... karton eten is meestal gewoon teken van te weinig vezels (hooi dus) en ook gewoon iets wat in konijns nature zit om te slopen hier doen ze het ook beetje :p. Een volwassen konijnen heeft maar 1 eetlepel brokjes per dag nodig en verder zo veel hooi als ze willen....

Denise1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-12 08:11

Pff dat probleem heb ik met mijn rex voedster. Ze eet echt geen hooi. Heb alles al geprobeerd gewoon hooi kruiden hooi, weiden hooi, zelf het kuil van de paarden moet ze niet... wat moet ik hier toch mee..

malih

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-12 08:39

Wat apart joh, misschien dan niks anders meer geven en alleen hooi ? dan zouden ze trek moeten krijgen toch?

Die van mij eten wel hooi, hoewel ze sommig hooi duidelijk lekkerder vinden. Ze hebben een hooiruif vol hooi en een klein beetje kruiden hooi in de andere, plus een hooi ruif vol groente.

Denise1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-12 08:42

Ik zal dat eens proberen ja. Geen biks meer geven. Verder mag ze niks anders nl ze is overal allergisch voor .
En ze moet wel afvallen voor de tentoonstelling 10 november anders kost het me punten.

Chaos

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-12 14:21

Mijne eten gewoon paarden-voordroog kuil.
En een handje biks er dag. En groenten elke week haal ik wat anders. :P

Enne ik haal wel eens van die lenterollen (vinden ze leuk om doorheen te rennen of in te slapen, maar zijn achterlijk duur) maar die eten ze helemaal op. Duurt twee weken en dan zijn er alleen nog stukjes over. :P

Denise1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-12 14:25

Maar die lente rollen zijn duur. Maar voor af en toe eens.

Chaos

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-12 14:27

Nou, ik zoek eigenlijk nog 'rollen' die ze niet kunnen eten. Want hartstikke leuk en aardig dat ze er én van eten én in kunnen spelen/slapen maar ik betaal me scheel aan die stomme dingen en eten krijgen ze genoeg. Dus als iemand een goed idee heeft!

Denise1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-12 14:29

Ik gebruik kattentunnels

Chaos

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-12 14:30

Die hebben ze ook kapot gemaakt. En dat leek me niet zo goed dat ze dat aten dus die heb ik weggegooid. :P

Denise1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-12 14:32

Die van dat tenten spul? Niet dat pluche bedoel ik he. Die van mij laten ze heel gelukkig.

Chaos

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-12 14:42

Denise1984 schreef:
Die van dat tenten spul? Niet dat pluche bedoel ik he. Die van mij laten ze heel gelukkig.

Ja dat tenten-achtige-spul!

mltex

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-12 17:20

Hier gaat ook alles stuk, heb meerdere kattenhuisjes en een houten kasteel voor ze staan, ze beveren er gewoon doorheen :')
Levensmotto van mijn konijnen (+ 4 terrorcavia's) = ALLES MOET STUK ongeacht doel of materiaal.

En daar hebben ze een dagtaak aan :Y)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-12 19:31

Ik heb pvc geen geknaag , zo schoon en zezijn er helemasl verzot op. Al,gaat binkies maken in en buis niet!

DJZ
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-12 20:48

Om hem alleen op hooi te zetten heb ik al geprobeerd toen hij bij mij kwam. Hij is 2 jaar van iemand anders geweest en daar at hij ook geen hooi.
Ik ben vorige maand nog met hem naar de da geweest voor een check.. Hij is 8 jaar, zijn gebitje is heel goed in orde, hij heeft alleen vermoedelijk lichte suikerziekte... Hij drinkt veel en plast daarnaast ook veel... verders heeft hij er geen last van. De da vond het niet nodig om over te gaan op aparte voeding, aangezien Flappie verder helemaal gezond is. Ik heb wel een zak sience selective, daar krijgt hij om de dag een klein beetje van, dat was ik bij mijn vorige post vergeten te zetten. De rest van de konijnen zijn dol op hooi :D

maralyn

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-12 13:12

Ik heb ook een konijn.

Had er eerst 2, wou eerst een konijn bij een dierenwinkel. En toen later een bij de fokker gehaald.
de 1e was een voedster. Was ook echt zo. De 2e van de fokker ook een voedster, volgens de fokker.
Jahoor, nog geen jaar later een nestje. Balen balen balen. Wilden we helemaal niet. Fokker wou mn ram niet terug nemen. En de kleintjes hebben allemaal een super goed tehuis gekregen.
1 jong hebben ze gehouden, ook een rammetje, gewoon naast zijn mams gehouden met gaas ertussen, dus ze zaten niet alleen. Is moeders spontaan ineens overleden (volgens mijn moeder)

Ik ging uit huis. Mijn ram was appart gezet, heb ik toen maar mee genomen. Nu zit hij dan wel alleen, maar zodra de financien er goed bij staan word hij gecastereerd en gekoppeld.
Nu heeft hij een hok van 60 bij 220 met een nachtplaats van 60 bij 65 cm. Groot genoeg voor een gemiddeld konijntje.

Hij heeft speelgoed, onbeperkt hooi, beetje stro, een toilet, krijgt elke dag een stukkie fruit of wortel, en hij krijgt eerste tijd een knuffel zodat hij voor zijn gevoel niet alleen zit.

Zie heeeeel veel konijnen alleen zitten, die 16 jaar oud worden. Maar toch vind ik dat niet echt leuk voor het konijn

cyclo86

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-12 18:05