Nou, dit jaar geen kuikens zolang we nog hanen hebben

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Happinez schreef:Hier heb ik zelf zo om gelachen , alles zat IN de voerbak ( ernaast lag ook wat voer )
[ Afbeelding ]
[ Afbeelding ]
Scheef kijken dan maar
Riddershow schreef:Oeh.. wij hebben ook veel kraaien... en geen ren. Is het een groot gevaar? Ik zit ook met de kat, ik heb al het vermoeden dat die af en toe een eitje jat en ben ook bang voor de kuikens... Cochins zijn veel te zachtaardig, kan ik niet van iemand een gemenerik lenen? (of een manier het hok kat-proof te maken)
Ik ga vandaag maar eens kijken of er al wat piept, de hen zit er al een flinke tijd op. De andere hen zit ook regelmatig op het nest, maar komt er ook regelmatig vanaf, dus weer niet of dat wat gaat worden.
just_kiki schreef:Even een vraagje, wat nou als er 3broedse kippen tegen elkaar aan zitten? Hebben bevruchte eieren. Zouden ze dan niet 'strijden' om de kuikens dalijk?
Isabonny schreef:Happinez schreef:Hier heb ik zelf zo om gelachen , alles zat IN de voerbak ( ernaast lag ook wat voer )
[ Afbeelding ]
[ Afbeelding ]
Scheef kijken dan maar
Heb je de kuikens gewoon tussen de rest van de kippen lopen?
Gaat dat goed? Doen de andere kippen de kuikens niks?
Ik wilde de broedbakken nl. verhuizen naar de paardenstal, maar mijn Marans bleef niet zitten. Die wil alleen in het kippenhok. Misschien dat ze inmiddels wel blijft zitten. Toch nog maar eens proberen.
Ik wil de kuikens nl. veilig voor de kraaien hebben. Daar zitten hier nl. heel veel van rond de kippenwei.
pinto_1 schreef:just_kiki schreef:Even een vraagje, wat nou als er 3broedse kippen tegen elkaar aan zitten? Hebben bevruchte eieren. Zouden ze dan niet 'strijden' om de kuikens dalijk?
Bij ons is dat nooit fout gegaan, moeders weten altijd precies wie hun kuikens zijn..![]()
Neem aan dat ze niet elkaars eieren uitbroeden tenminste, maar elk op hun eigen nestje zitten..?