Nichtje gebeten door hond

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Caira

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-12 09:41

stef schreef:
Ik heb het niet over een hOnd, ik heb het over deze hond. Er was geen aanleiding, er was geen waarschuwing.

Over dat kinderen soms beter aangelijnd moeten worden ben ik het dan wel weer eens ;)

Mijn eerste gedachte toen ik het hoorde was ook: heeft ze niet op z'n poot gestaan of wat dan ook? Maar dat is allemaal niet zo

Joh je was er niet eens bij! Ik vind dat je nu echt wel heel erg ver gaat. Mensen zullen verhalen altijd in hun eigen voordeel vertellen, dat is nu eenmaal menselijk. Wij zijn er allemaal niet bij geweest dus niemand hier kan bevestigen of ontkennen of het kind nu wel of niets heeft gedaan.

_Alarm_wlkp

Re: Nichtje gebeten door hond

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-12 09:48

Toverbal : Sommige rassen waarschuwen nu eenmaal niet en dat heeft NIET met opvoeding te maken. In dit geval was het een Golden Retriever, die staan daar ook mee bekend.

Heb ook allemaal herders van Duitse tot Mechelse ;)

Loiz

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-12 09:53

Mijn hond is bang van kinderen, ookal lopen ze mierzoet, rustig en lief op haar af. Ze vlucht, loopt weg, áls ze dat kan.
Ik zou ook niet weten wat zij zou doen als er een kind om heen heen dreutelt als zij vast zit.
Ze hebben op dat moment geen ruimte om te vluchten en dan kunnen ze idd over gaan tot verdediging uit angst.
Ik ga er van uit dat mensen niet zomaar mijn hond benaderen als die alleen buiten vastzit. De mijne zit nooit alleen buiten vast, maar
dit met name vanwege haar kracht wanneer ze naar een langslopende hond (zou) willen. Dat redden de meeste haken niet (Duitse Dog)..

Heel erg rot, maar persoonlijk, en dat klinkt misschien onaardig, maar ik vind dat het kind niet zo dicht bij had mogen komen.
Daar ben je als ouder bij. Een hond is een dier, niet te voorspellen. Hij hoeft niet vals te zijn, hij kan ook uit angst happen.
Als je de eigenaar niet ziet zou ik het kind niet laten ronddreutelen, maar zeggen 'kom, deze kan je niet aaien want de baas is er niet.' klaar.

Met deze gedachte vind ik aangifte doen dan eigenlijk niet terrecht. Baas wist waarschijnlijk niet dat de hond kan happen en heeft heel
netjes zijn gegevens gegeven. Niet echt een situatie die mij doet denken dat deze hond vaker hapt (uit dominatie of angst). Mocht
de baas wel weten dat zijn hond een (angst)happer is, dan is hij fout. Máár, de ouders waren ook in de fout door het kind zo dicht te laten
naderen imo. Dan word het een zaak waarbij beide kanten dan dus fout zouden zijn.

Jis_
BKB 2025 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-12 10:01

Loiz schreef:
Mijn hond is bang van kinderen, ookal lopen ze mierzoet, rustig en lief op haar af. Ze vlucht, loopt weg, áls ze dat kan.
Ik zou ook niet weten wat zij zou doen als er een kind om heen heen dreutelt als zij vast zit.
Ze hebben op dat moment geen ruimte om te vluchten en dan kunnen ze idd over gaan tot verdediging uit angst.
Ik ga er van uit dat mensen niet zomaar mijn hond benaderen als die alleen buiten vastzit. De mijne zit nooit alleen buiten vast, maar
dit met name vanwege haar kracht wanneer ze naar een langslopende hond (zou) willen. Dat redden de meeste haken niet (Duitse Dog)..

Heel erg rot, maar persoonlijk, en dat klinkt misschien onaardig, maar ik vind dat het kind niet zo dicht bij had mogen komen.
Daar ben je als ouder bij. Een hond is een dier, niet te voorspellen. Hij hoeft niet vals te zijn, hij kan ook uit angst happen.
Als je de eigenaar niet ziet zou ik het kind niet laten ronddreutelen, maar zeggen 'kom, deze kan je niet aaien want de baas is er niet.' klaar.

Met deze gedachte vind ik aangifte doen dan eigenlijk niet terrecht. Baas wist waarschijnlijk niet dat de hond kan happen en heeft heel
netjes zijn gegevens gegeven. Niet echt een situatie die mij doet denken dat deze hond vaker hapt (uit dominatie of angst). Mocht
de baas wel weten dat zijn hond een (angst)happer is, dan is hij fout. Máár, de ouders waren ook in de fout door het kind zo dicht te laten
naderen imo. Dan word het een zaak waarbij beide kanten dan dus fout zouden zijn.

Angstbijters heb je ook nog inderdaad en als je zo'n hond hebt laat je die niet alleen bij een winkel.

Chichiba

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-12 10:08

Ik heb niet alles gelezen maar vind sommige reacties echt heel raar.
Die hond ligt bij de ingang van een supermarkt. Dat is openbaar terrein.
Of je je kind nou wel of niet hebt opgevoed met het idee dat ze nooit
zomaar een hond mogen aaien/benaderen, die kinderen horen gewoon
veilig naar de supermarkt te kunnen. Hoe ver of dichtbij die hond ook
heeft gelegen. Die hond heeft daar in princiepe gewoon niets te zoeken.

Mijn zusje heeft ook een angstbijter. Als hij zich ingesloten voeld en dus
niet weg kan bij kinderen hapt hij. Ze zou hem nooit bij een winkel buiten
laten zitten, omdat hij alle kinderen naar zich toe trekt omdat ze hem zo
schattig vinden. Dat zou dan wel een erg domme actie van die meneer
zijn geweest.

Loiz

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-12 10:12

Als je dat weet niet nee inderdaad. Maar een hond hoeft niet áltijd te happen als er een kind in de buurt is. Kan ook meespelen
hoe het kind hem benaderd en in welke positie de hond zit, hoe de omgeving is (drukte bijv). Eigenaar kan best onwetend zijn dat zijn
hond angst heeft voor kinderen/drukte icm aan de lijn vast zitten. Toch ben ik van mening dat je nooit naar een vastzittende hond
moet gaan zonder dat er toezicht op is van eigenaar. Eigenaar kan de hond ook pas kort hebben, waardoor hij de reactie van hond niet
kent, of even snel sigaretten gekocht hebben. Dan zou ik mijn hond misschien ook wel vastbinden, je gaat er immers van uit dat mensen
(hun kinderen en zichzelf) van jouw hond vandaan houden. Tis immers een dier dat je niet kent, dus niet direct 100% te vertrouwen.

UrbanL

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-12 10:24

Chichiba schreef:
Ik heb niet alles gelezen maar vind sommige reacties echt heel raar.
Die hond ligt bij de ingang van een supermarkt. Dat is openbaar terrein.
Of je je kind nou wel of niet hebt opgevoed met het idee dat ze nooit
zomaar een hond mogen aaien/benaderen, die kinderen horen gewoon
veilig naar de supermarkt te kunnen. Hoe ver of dichtbij die hond ook
heeft gelegen. Die hond heeft daar in princiepe gewoon niets te zoeken.

Mijn zusje heeft ook een angstbijter. Als hij zich ingesloten voeld en dus
niet weg kan bij kinderen hapt hij. Ze zou hem nooit bij een winkel buiten
laten zitten, omdat hij alle kinderen naar zich toe trekt omdat ze hem zo
schattig vinden. Dat zou dan wel een erg domme actie van die meneer
zijn geweest.

idd openbaar terrein dus ook toegangelijk voor honden?. En ik heb het hier over een haak speciaal voor honden. Die zitten meestal niet NAAST de deur. Bij ons iets apart als je kind daarheen loopt let je niet goed op als ouder. ik vind het heerlijk om ze mee te nemen omdat het een lekkere wandeling is anders zitten ze weer alleen thuis.

Als ik mijn fiests daarheb staan wil ik o ok niet dat kinderen eraan komen dan corrigeren ouders dat ook en bij honden niet?. Wat een onzin.

Als je het weet is het wat anders dan als je het niet weet. Eens moet de eerste keer zijn. Lees mijn verhaal hier ergens over die 2ling van de week nergens waren de ouders te vinden. Ik had echt moeite ze weg te houden van mijn oude hond. gelukkig weet ik dat hij lief is maar toch.

Openbaar terrien dus kan altijd een hond meenemen hoe die ook is. Ouders dienen hun kinderen in de gaten te houden.

Ik ben moeder van een 2ling van 4,5 dus weet er alles van ben gescheiden dus weet er zeker alles van.

Chichiba

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-12 10:27

Ik snap wat je bedoeld met dat je niet naar een hond moet toegaan als
hij daar ligt. Daar ben ik het helemaal mee eens. Je hoort een hond nooit
zomaar te benaderen.
Maar ik ga naar de winkel moet ik dan met een bocht van 5 meter om die
hond heen lopen omdat ik niet weet hoe lang of kort
zijn lijn is waar hij aan ligt om de supermarkt binnen te gaan? Ze liggen
vaak aan de fietsenrekken vast naast de voordeur. Dat is toch vragen
om moeilijkheden?
Dat is toch de omgekeerde wereld?

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-12 10:31

Caira schreef:
stef schreef:
Ik heb het niet over een hOnd, ik heb het over deze hond. Er was geen aanleiding, er was geen waarschuwing.

Over dat kinderen soms beter aangelijnd moeten worden ben ik het dan wel weer eens ;)

Mijn eerste gedachte toen ik het hoorde was ook: heeft ze niet op z'n poot gestaan of wat dan ook? Maar dat is allemaal niet zo

Joh je was er niet eens bij! Ik vind dat je nu echt wel heel erg ver gaat. Mensen zullen verhalen altijd in hun eigen voordeel vertellen, dat is nu eenmaal menselijk. Wij zijn er allemaal niet bij geweest dus niemand hier kan bevestigen of ontkennen of het kind nu wel of niets heeft gedaan.

Eens. Je was er ook niet bij en hebt slechts een enkele kant van het verhaal gehoord.
Of er dus wel of geen aanleiding of waarschuwing was weet je dus zelf ook niet.

UrbanL

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-12 10:35

Klopt heb gelukkig nog een supermarkt waar een haak ik maar bij vele zijn ze weg.

Als hij er niet is gaan ze idd vast aan de vuilnisbak of fietsenrek. Wel redelijk kort maar niet te.
Ik weet dat ze lief zijn maar ja als ze opeens gaan trekken aan oren of staart weet ik het ook niet.
Toch houdt het mij niet tegen ze mee tenemen is openbaar terrein en ik hou mij aan de regels. Hele hoop ouders niet want de kinderen veroorzaken overlast.

Straks mag ik nergens meer komen met mijn honden moet niet gekker worden. Betaal al hondenbelasting heb ruimplicht dus is nu ff goed geweest.

Diablo

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-12 10:37

Prisca schreef:
Ik weet dat ze lief zijn maar ja als ze opeens gaan trekken aan oren of staart weet ik het ook niet.
Toch houdt het mij niet tegen ze mee tenemen is openbaar terrein en ik hou mij aan de regels. Hele hoop ouders niet want de kinderen veroorzaken overlast.

Dan bescherm je je hond toch? Je kunt wel vol bravoure roepen dat het openbaar terrein is, maar wat heb je er aan als er toch kinderen zijn die jouw hond lastig vallen en je hond bijt? Als je pecht hebt, ben je gewoon je hond kwijt. Ik zou daar mijn hond never aan bloot stellen.

Freppy

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-12 10:38

Ik heb zelf geen kinderen maar mijn nichtje of neefjes zullen van mij ook nooit in de buurt mogen komen van een hond die vast ligt, al ziet ie er nog zo lief en dol enthousiast uit.
Ik ben er trouwens sowieso geen fan van om een hond bij een winkel vast te leggen. Je weet gewoon nooit wat er kan gebeuren en dan heb ik het niet alleen over de hond die iets kan aanrichten, maar ook over mensen die de hond iets aan kunnen doen.
Er word steeds aangegeven dat de hond helemaal geen waarschuwing heeft gegeven en iedereen heeft het steeds over grommen of een lip optrekken. Mijn hond houd ook echt niet van kinderen, hij is als de dood voor ze. Hij heeft 1 keer mijn buurjongetje gesnapt, en dat was mijn schuld omdat omdat het niet doordrong dat hetgeen wat mijn hond op dat moment liet zien zijn waarschuwings signaal was. Hij verstarde namelijk. Niet grommen, geen lip maar verstarren. Ik kan me voorstellen dat mensen deze lichaamstaal compleet missen. Normaal gesproken gaat mijn hond kinderen uit de weg maar in dit geval zat hij aan de lijn en kon dus niet weg. Helemaal mijn schuld dus. De buurvrouw was gelukkig niet boos, de buurjongen had ook niets, was alleen geschrokken maar kreeg ook nog op zijn falie omdat hij niet had gevraagd of hij de hond mocht aaien.

Dani

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-12 10:43

Dat er een haak voor honden is betekent natuurlijk niet dat die haak er voor ALLE honden is. Ik neem aan dat niemand hier het een goed idee zou vinden als iemand zijn notoire bijter daar vastlegt, of een zwaar agressieve hond?

Misschien klopt het verhaal van de vader niet helemaal, stond het kind toch erg dicht op de hond en had die hond al 10 waarschuwingen gegeven. Maar misschien is het wel degelijk een kindagressieve hond, misschien heeft hij dit eerder gedaan, misschien stond het kind er 20 seconden en was er inderdaad geen enkele waarschuwing. En misschien wist de eigenaar dat eigenlijk ook wel, maar interesseerde 't hem gewoon niet.

Net zoals TS niet met zekerheid kan zeggen hoe het verhaal zit, kunnen wij dat ook niet. En er zonder meer vanuit gaan dat het kind 'wel stond te dralen' en de hond 'heus wel heeft gewaarschuwd' is behoorlijk kortzichtig, we weten allemaal dat er gerust honden zijn die wél ineens heftig aanvallen (al dan niet bedoeld als heftige waarschuwing).

Babsiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-12 10:46

Prisca schreef:
Klopt heb gelukkig nog een supermarkt waar een haak ik maar bij vele zijn ze weg.

Als hij er niet is gaan ze idd vast aan de vuilnisbak of fietsenrek. Wel redelijk kort maar niet te.

Straks mag ik nergens meer komen met mijn honden moet niet gekker worden. Betaal al hondenbelasting heb ruimplicht dus is nu ff goed geweest.

Deze reactie snap ik wel inderdaad. Hier hangt er ook gewoon een haak een paar meter naast de ingang voor honden. Het is openbaar terrein waar ze dus mogen zijn als ze aan de lijn zitten/liggen/lopen.

Natuurlijk heeft het kind niets gedaan, die doen nooit wat als ze gebeten zijn door een hond, ineens bijten alle honden zomaar, want hun engeltje doet zoiets niet.

Idd je mag steeds minder met je hond. Ik doe het ook zelden of nooit maar een heel enkel keertje gaat 1 van mn honden dus wel eens mee en dan wacht ze ook even bij de supermarkt.

UrbanL

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-12 10:53

Diablo schreef:
Dan bescherm je je hond toch? Je kunt wel vol bravoure roepen dat het openbaar terrein is, maar wat heb je er aan als er toch kinderen zijn die jouw hond lastig vallen en je hond bijt? Als je pech hebt, ben je gewoon je hond kwijt. Ik zou daar mijn hond never aan bloot stellen.

Kan alles wel gaan beschermen maar heb je dan nog een leven?.
Omdat het overal kan gebeuren zelfs met wandelen of thuis als er kinderen de tuin in komen. Risico kan je niet compleet afdekken en zelfs de liefste hond kan gek doen als er wat gebeurt. Met weghouden leer je je hond niet in allerlei sitauties omgaan. Ook als ik naar een terasje ga wil ik ze meenemen. Tegenwoordig mag bijna niets meer met honden. Ze mogen alleen nog maar thuis zitten wat dan weer zielig is en dan krijg je commentaar van mensen die GEEN hond hebben.
Mensen volgen leuk een training bij een hondenschool maar doen er dan er niets mee want hij mag nergens komen of durven het niet aan. Je hond moet leren in alle sitauties en dat doe je door het te doen en vertrouwen te geven. Wachten bij de winkel hoort er ook bij.

Eigenlijk hoor ik weinig gevallen over bijten bij een winkel vaak omdat ouders hun kinderen wel weghouden omdat de eigenaar er niet is. Doordat mensen nu gehaast boodschappen doen na het werk merk je dat de ouders slechter opletten en ook vaker andere dingen gebeuren (rekken omgooien/vallen van inpaktafel enz.) ouders hebben het vaak NIET in de gaten. Zeer selchte zaak.
Vaker gaat het mis thuis in huis in de bekende omgeving met vreemde kinderen.

Is net als een paard die voor het eerst de weg opgaat mensen van buitenaf denken maar gelijk dat het verkeersmak is beestje moet ook leren/wennen mensen houden daar geen rekening mee.

Zal dan zeker een zaak worden want zoals ouders tegenwoordig hun kinderen laten lopen? 8)7 . Ze staan in een hoek ver uit de loop route dus succes voor ze.

Diablo

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-12 10:59

Prisca, natuurlijk heb je (en de hond) dan een leven. Ik heb acht honden en ze hebben, al zeg ik het zelf, een prima leven. Als we weg gaan, nemen we vaak één of twee honden mee. Het hangt van de stiuatie af, welke. Als we bijvoorbeeld naar een drukke plaats gaan, weet ik al welke hond ik thuis laat. Bovendien doe ik mijn honden een groter plezier naar een groot gebied te gaan, waar ze onbeperkt los kunnen rennen dan aan een riem bij de supermarkt te moeten wachten.

Terrasjes pakken doen wij ook hoor, mét honden. Maar no way dat ik dan bijvoorbeeld naar binnen loop en mijn hond onbeheerd buiten laat liggen. Iemand zal maar wat verkeerd doen en mijn hond hapt. Want mijn hond heeft het natuurlijk altijd gedaan, ook als hij het niet gedaan heeft. En dat risico wil ik niet lopen, nooit. Ik hou teveel van ze om het risico te lopen dat ik ze straks kwijt ben door mijn eigen koppigheid.

Jis_
BKB 2025 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-12 11:02

Loiz schreef:
Als je dat weet niet nee inderdaad. Maar een hond hoeft niet áltijd te happen als er een kind in de buurt is. Kan ook meespelen
hoe het kind hem benaderd en in welke positie de hond zit, hoe de omgeving is (drukte bijv). Eigenaar kan best onwetend zijn dat zijn
hond angst heeft voor kinderen/drukte icm aan de lijn vast zitten. Toch ben ik van mening dat je nooit naar een vastzittende hond
moet gaan zonder dat er toezicht op is van eigenaar. Eigenaar kan de hond ook pas kort hebben, waardoor hij de reactie van hond niet
kent, of even snel sigaretten gekocht hebben. Dan zou ik mijn hond misschien ook wel vastbinden, je gaat er immers van uit dat mensen
(hun kinderen en zichzelf) van jouw hond vandaan houden. Tis immers een dier dat je niet kent, dus niet direct 100% te vertrouwen.

Natuurlijk moeten ouders hun kind weg houden bij vreemde honden maar vind het onverantwoordelijk als je je hond niet goed genoeg kent (wat ik vreemd vind) hem dan alleen zet bij een winkel.
Als je net een herplaatser hebt ga je toch ook eerst kijken hoe hij/zij op verschillende dingen reageert en daar anticipeer je op. Teminste dat is wat een verstandige honden eigenaar doet, niet alleen voor de veiligheid van kinderen maar ook voor de veiligheid van de hond.

Ik zet mijn grote reus ook wel eens even een tel bij de supermarkt, weet dat het een allemansvriend is en heel lief voor kinderen. Dan verklein je het risico wel enorm dan op goed geluk je hond even achter laten en maar zien waar het schip strand.
Zal niet zeggen weet zeker dat mijn hond nooit bijt maar ik weet wel 100% zeker dat mijn hond een hèèl lang lontje heeft en als mijn hond uithaalt naar een kind dat kind een ernstig vergrijp heeft gepleegd. Helaas heb je dan wel weer grote kans dat de ouders dat niet zo zien.

Toverbal

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-12 11:06

_Alarm_wlkp schreef:
Toverbal : Sommige rassen waarschuwen nu eenmaal niet en dat heeft NIET met opvoeding te maken. In dit geval was het een Golden Retriever, die staan daar ook mee bekend.

Heb ook allemaal herders van Duitse tot Mechelse ;)

Daar denken wij dan duidelijk anders over ;)

Onali

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-12 11:32

stef schreef:
Een waarschuwing in het gezicht met als resultaat verwondingen en ziekenhuis? Is het dan nog wel een waarschuwing?

Volgens mij houd je je opzettelijk dom nu.
Hond waarschuwt, tja kind in kwestie is nu eenmaal 2 turven hoog.
Waarschijnlijk zou het bij een volwassene lager zijn uitgevallen, een hand of been.

Als die hond echt had willen verwonden had hij/ zij dat heus wel gedaan.
Zag laatst een documentaire op NGC een man die 2 tijgers probeert af te weren. Wat doet hij verkeerd? Hij draaide zich om en er werd een instinct getriggerd (:+ ) bij de tijger.
(of waren het nou leeuwen? Ik weet het niet meer) De man lokte onbewust de reacties uit. Tijdens het weg komen struikelt hij en jahoor BINGO prooi is zwak dus we pakken hem.

Kennen jullie het verhaal nog van een vrouw die een band had met een zilverrrug. .......
Als Bokito haar dood had gewild dan was ze dood geweest hoor. Het waren 'slechts' waarschuwingen, maar ja dieren heb je nu eenmaal niet in de hand en vergeleken met hun eigen soort doen die beten en trappen bij ons wel degelijk veel schade.

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-12 11:47

Ik kan me nog herinneren dat ik een keer bij mijn tante was. Mijn tante heeft een maltezer leeuwtje en die hing ook zonder enige vorm van waarschuwing oid in mijn been. Was een flinke bloeduitstorting en ik weet nog steeds niet wat er gebeurd was. Deze hond heeft ook een waarschuwing afgegeven en hij kan nou eenmaal niet het onderscheid maken tussen een groot persoon en een klein mensje. Waarschijnlijk heeft de hond ergens van geschrokken of iets anders.

Onali

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-12 11:57

slimmerik schreef:
Deze eigenaar is bovendien imo behoorlijk aso. Is toch niet meer dan normaal dat ie al geïnformeerd zou hebben naar het kind.

Ja want niemand hoeft tegenwoordig nog te werken en het hebben van een leven is al helemaal uit den boze. Misschien hebben ze het al geprobeerd maar waren de ouders niet thuis.

Amaris

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-12 12:20

Nu ben ik ook niet helemaal dom wat dieren betreft maar ik ben ook wel eens gegrepen door een hond, zonder waarschuwing en zonder aanleiding (van mijn kant bezien in ieder geval)

Ik was bij het asiel om foto's te maken voor op de website en de ene hond was klaar en weggebracht en de eigenaresse ging de volgende hond halen.

Ik stond buiten te wachten met de camera. Verder gebeurde er niets. Ik stond alleen maar. De eigenaresse komt met die hond de deur uit (we maken buiten foto's) en mee dat hij langs loopt grijpt hij zo in mijn jas. Hij had alleen mijn jaszak vast, liet ook nog niet 1-2-3 los. Ik blij dat mijn hand daar niet hing.

Dat was dus ZOMAAR. Ik deed niets, ik stond stil, rechtop, boog niet voorover, niets. de hond gaf geen enkele aanwijzing. Liep naar buiten, zag mij en tjak.

Dus het kan gewoon gebeuren. Waarom? Niet te zeggen.

Jis_
BKB 2025 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-12 12:27

purny schreef:
Ik kan me nog herinneren dat ik een keer bij mijn tante was. Mijn tante heeft een maltezer leeuwtje en die hing ook zonder enige vorm van waarschuwing oid in mijn been. Was een flinke bloeduitstorting en ik weet nog steeds niet wat er gebeurd was. Deze hond heeft ook een waarschuwing afgegeven en hij kan nou eenmaal niet het onderscheid maken tussen een groot persoon en een klein mensje. Waarschijnlijk heeft de hond ergens van geschrokken of iets anders.

Een hond zien wel degelijk het verschil tussen kind en volwassenen, :j onze pup gaat heel anders om met mijn jongste zoon van 12 jaar dan met mij. Bij mijn zoon gaat hij net even een stapje verder met uitproberen dan bij mij.
Mijn volwassen hond speelt behoorlijk ruig met mijn oudste zoon van 17, met mijn 12 jarige (en redelijk klein van stuk) is hij heel voorzichtig.

Diablo

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-12 12:34

IndianLady schreef:
slimmerik schreef:
Deze eigenaar is bovendien imo behoorlijk aso. Is toch niet meer dan normaal dat ie al geïnformeerd zou hebben naar het kind.

Ja want niemand hoeft tegenwoordig nog te werken en het hebben van een leven is al helemaal uit den boze. Misschien hebben ze het al geprobeerd maar waren de ouders niet thuis.

Nouja, als mijn hond een kind had gebeten had ik er alles aan gedaan om in contact te komen met de ouders hoor. Als dat niet lukte (wat ik me eigenlijk niet voor kan stellen, maarja, je moet wel moeite willen doen) had ik in ieder geval een grote bos bloemen voor de ouders en een cadeautje voor de kinderen laten bezorgen.

Jasmine_

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-12 12:37

Maar heeft deze meneer wel gegevens van die persoon?
Want Stef heeft gezegd dat deze meneer zijn telefoonnummer aan de vader gegeven heeft, maar daardoor heeft nog niet persé de gegevens van de vader?