Loiz schreef:Mijn hond is bang van kinderen, ookal lopen ze mierzoet, rustig en lief op haar af. Ze vlucht, loopt weg, áls ze dat kan.
Ik zou ook niet weten wat zij zou doen als er een kind om heen heen dreutelt als zij vast zit.
Ze hebben op dat moment geen ruimte om te vluchten en dan kunnen ze idd over gaan tot verdediging uit angst.
Ik ga er van uit dat mensen niet zomaar mijn hond benaderen als die alleen buiten vastzit. De mijne zit nooit alleen buiten vast, maar
dit met name vanwege haar kracht wanneer ze naar een langslopende hond (zou) willen. Dat redden de meeste haken niet (Duitse Dog)..
Heel erg rot, maar persoonlijk, en dat klinkt misschien onaardig, maar ik vind dat het kind niet zo dicht bij had mogen komen.
Daar ben je als ouder bij. Een hond is een dier, niet te voorspellen. Hij hoeft niet vals te zijn, hij kan ook uit angst happen.
Als je de eigenaar niet ziet zou ik het kind niet laten ronddreutelen, maar zeggen 'kom, deze kan je niet aaien want de baas is er niet.' klaar.
Met deze gedachte vind ik aangifte doen dan eigenlijk niet terrecht. Baas wist waarschijnlijk niet dat de hond kan happen en heeft heel
netjes zijn gegevens gegeven. Niet echt een situatie die mij doet denken dat deze hond vaker hapt (uit dominatie of angst). Mocht
de baas wel weten dat zijn hond een (angst)happer is, dan is hij fout. Máár, de ouders waren ook in de fout door het kind zo dicht te laten
naderen imo. Dan word het een zaak waarbij beide kanten dan dus fout zouden zijn.
Angstbijters heb je ook nog inderdaad en als je zo'n hond hebt laat je die niet alleen bij een winkel.