BARF

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

xRomana

Re: BARF

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-12 13:51

en wat noem jij niet vol heb je een foto? Want wij barfers zijn al een jaar op zoek naar rood goed geitenvlees :D

essiesilly

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-10-12 13:53

ik zal vanavond even een foto maken :)

xRomana

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-12 15:19

Ben benieuwd, over het algemeen heeft versvoer wél goed vlees!! :D

essiesilly

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-10-12 16:19

Ik ben vandaag zo vrolijk zo vrolijk zo vrolijk!
Net kwam de jager langs met eendjes duif en gans! Yess even gevild en nu in de vriezer :D

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-12 16:23

Wow, gaaf!

Wijslander

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-12 20:16

Oehh beter! Ik heb net pens in stukjes staan snijden voor familie en meteen een paar hondjes blij gemaakt :D

essiesilly

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-10-12 12:24

xRomana

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-12 13:30

Mooi geitenvlees, maar nog niet zo mooi als ik had gehoopt :D
Hebben jullie ook een menu met percentages?

lovelance

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-12 13:47

Wat leuk dit topic! Sinds 2 jaar krijgen mijn honden BARF. Ik heb 2 husky kruising broers van 4 jaar oud. Ze zijn heel erg kieskeurig, zo eten ze geen konijn en haas, maar ook sommige vissoorten willen ze niet. We hebben nu makreel en dat gaat er niet echt met smaak in. Het complete menu heb ik nu niet voor mij. Groenten eten ze alleen gepureerd (na licht koken) samen met yoghurt en 2 eitjes.

Wij hebben hier 1 vrieskist waar alles net aan in past, we bestellen elke 8 weken bij Richard vers voeding en Lupa.

Ik vind het prachtig om te zien hoe ze stukken vlees en botten eten. Dan zie je pas echt waarvoor alle tanden en kiezen gebruikt worden. Ook mooi om te zien is het uit de voerbak halen van t vlees, dat ze daarna alles verspreiden en dan uitzoeken waar ze mee gaan beginnen.

lovelance

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-12 13:55

Drogen jullie ook wel eens vlees? Ik heb een kleine droogmachine gekocht een tijd terug. Is erg leuk! Hier heb ik pens gedroogd, Dakota vindt het heerlijk :P
Afbeelding

xRomana

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-12 14:02

Drogen heb ik echt geen tijd voor.

lovelance

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-12 14:19

Ik snij stukken vlees in stukken terwijl ik de dagmenu´s voor de honden maak (elke 8 weken), dan doe ik deze in zakjes in de vriezer. Af en toe haal ik er een zakje uit en die doe ik s´avonds in de droogmachine. Volgende ochtend / begin middag is t klaar. Veel werk is het niet.

Ik had een keer paardenvlees gekocht om toe te voegen aan het menu van de honden, ze aten dit absoluut niet. Toen heb ik de machine gekocht, gedroogd vonden ze het wel lekker..

Sansevieria

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-12 14:28

@Romana, geitenvlees ga je waarschijnlijk zeker niet vinden met nog minder vet aan.
Dat is gewoon een heel vette diersoort, net als lam/schaap.

Droger heb ik (nog) niet, ga ik ooit wel aanschaffen.

kiki1976

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-12 14:51

Hier ook geen vlees droger. Heb er wel aan getwijfeld maar toch niet gekocht.

essiesilly

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-10-12 14:57

ik heb ook geen droger maar koop t wel gewoon op show, longetjes pens staafjes enz

klopt was sassy zegt, hier zit voor geit echt heel weinig vet aan, als je geit koopt weet je dat dat vet is maar dat is niet erg hoor, je honden kunne het gewoon eten ;)

ik heb deze keer voor het eerst paard gekocht, ben benieuwd of ze het lusten :)
leuke foto lovelance :D

Wijslander

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-12 15:09

Ik droog heel veel, echt een weekendklusje :D Nu zitten er stukjes konijnenlever in, mjammie. Lieve foto ook, lovelance.

Dat geitenvlees ziet er zeker niet slecht uit!

Hier voeren we strikte percentages, omdat de honden het allebei goed doen op een iets andere samenstelling. De een krijgt 45% bot, 25 vlees, 20 orgaan waarvan 10 pens en 10 groente.

De ander krijgt 51% bot, 24 vlees, 15 orgaan (die krijgt geen pens i.v.m. eliminatie) en 10 groente.

essiesilly

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-10-12 15:17

hier hou ik me ook aan de percentages 50% bot, 15% orgaan, 5% groenten/extra s en 30% spiervlees eerst voerde ik 10% groenten maar ze eten het echt met lange tanden dus nu naar beneden gehaald en iets meer spiervlees
als ze wat meer extra s krijgen dus sardien of ei yoghurt enz. dan geef ik iets minder spiervlees

Henkje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-12 17:58

Ik heb een keer kip voor de katten gedroogd in de oven. Heeft wel lang geduurd voordat het droog was. En toen het eindelijk droog was, heeft een van de katten het bakje gevonden en alles in 1 minuut opgegeten :(

essiesilly

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-10-12 18:59

_O-

xRomana

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-12 21:50

Henkje schreef:
Ik heb een keer kip voor de katten gedroogd in de oven. Heeft wel lang geduurd voordat het droog was. En toen het eindelijk droog was, heeft een van de katten het bakje gevonden en alles in 1 minuut opgegeten :(

_O- _O- _O-

Thrive

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-12 17:07

Ik kom even binnenvallen met een vraagje :P

Ik kan via een poelier hier in de buurt aan het onderstaande komen:
Kipkarkassen, -nekken, -ruggen, en -vellen, kippenhart, maag en lever
Wildkarkassen
Hele duiven
En eendennekken

Mijn honden krijgen al regelmatig kippen- en eendennekken naast hun kvv, dus dat is het probleem niet. Echter zou ik graag tips krijgen voor welke andere dingen wel/niet beginnerswerk zijn, wie kan me helpen? :Y)

Wijslander

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-12 17:11

Welke kvv voer je? Het orgaan is natuurlijk beginnerswerk, maar weet niet of je dat percentage wel moet ophogen. Kipkarkas is iets harder/scherper dan kippennek, maar dat zou wel moeten lukken denk ik! Wildkarkassen en hele duiven zijn dan nog weer iets harder...

essiesilly

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-10-12 17:16

als je al regelmatig kip en eenden nek geeft dan mogen ze idd nu wel een kipkk proberen hart maag lever kan je ook geven maar vaak zit er al veel orgaan in kvv.
wild kk, welk wild, ganzen? eenden enz?
duiven kan je proberen maar de meesten vinden het niet zo lekker

Thrive

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-12 17:24

Ze krijgen als hoofdsoort Lotgering (vooral de totaalvoer), en dat vul ik zo nu en dan aan met smuldier, zodat ik de vriezer tegelijk leeg heb als mijn mede-besteller, die iets langzamer door haar voorraad heen is.

Ze krijgen er nu 2 a 3x per week een kippen- of eendennek bij, en ik heb een aantal stukken runderkraakbeen bij mijn vorige bestelling gekregen, maar dat krijgen ze niet zo vaak aangezien dat flinke stukken zijn (het gaat om een labrador teef en een jack russel teef).

Ik heb even gekeken, en wild bestaat uit haas, fazant, eend, duif en parelhoen.

Hele duiven waag ik me eerst nog niet aan denk ik, dat wil ik pas gaan doen als de karkassen etc. goed gaan. :j Mijn labrador is nogal van het hap-slik-weg-zonder-te-kauwen-principe, dus voor haar houd ik de nekken iedere keer ook vast zodat ze wel moet kauwen, anders slikt ze ze helaas in 1 keer door, ook eendennekken.

Wijslander

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-12 17:26

Parelhoen is goed te doen! Haas heb ik hier ook en daar ligt mijn boxer wel eventjes op te knauwen. Fazant, duif is al meer voor de gevorderde barfers.