Wie allemaal kip op eitjes?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-08-12 07:01

Rui komt vaker voor al wat vroeger. Hier zijn er twee broeds geweest, niet die met kuikens een is net uitgeruit inmiddels. De ander is weer broeds. :') onze oudste dot zag ik gister dat ze er ook wat kaler gaat uitzien. Beter als vorig jaar, toen liepen er vier halfnaakt rond bij 5 graden en slagregen.

Haantjes ben ik eigenlijk altijd wel kwijt geraakt. Maar die waren altijd afkomstig als ei of kuiken van goede fokkers en ras en kleur zuiver. Met in met achterhoofd altijd, lukt het niet wordt het laten slachten.

Vandaag gaat het wyandotje verhuizen. Ik ga eerst nog voor die meneer elders 4 jonge meisjes ophalen en dan heeft hij zijn eigen peuterharempje. :D

Mando

Re: Wie allemaal kip op eitjes?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-12 07:44

Ah wat schattig,. een peuterharem. Kreeg ik vorig jaar ook. Is zo leuk.

Ja dit is een echt ras, de red island rhode. Zijn erg mooi hoor daarom vind ik het ook zo zielig maar denk niet dat 3 hanen met 3 kippen iets wordt.

Mando

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-12 19:18

Mijn tuttie op de foto... echt een fotomodel he.

Afbeelding

En kleine chickies worden groot.

Afbeelding

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-08-12 14:48

Mooie kipjes, lijken ook flink groot.

Had ik van de week het wyandot haantje met een paar elders gehaalde hennetjes weggebracht en mocht araucana haantje blijven. Gaat die vandaag dood. |( hij moest naar de dierenarts voor een cosmetisch probleempje waar hij wat last van had. Een lichte ingreep met nagenoeg geen risico. Uitgevoerd door een zeer ervaren vogelarts. De hele ochtend heeft die bij mini vogeltjes pootjes geamputeerd, vleugels gerepareert zonder problemen. En een stoere grote haan gaat dood onder zijn vingers. |( zijn eerste sterfgeval in twintig jaar tijdens een mini ingreep ook nog op een gezonde vogel. Hij was goed van slag en echt gefrustreerd erdoor.

Arme Jorge en arme Carmen in twee dagen tijd beide vriendjes weg. Die loopt nu eenzaam en alleen wat verloren rond in de tuin. Heb haar afscheid laten nemen van haar broer, daar ging ze eerst tegen aantikken, toen tegenaanliggen als vanouds om daarna echt weg te sjokken. ;( . Toen was er nog maar een kuiken.

ZEJA

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-12 15:06

Als je wil mag je hier wel een jonge Brahma haan komen ophalen.

Mando

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-12 15:07

Ach gossie wat zielig. Toch rot he... verdorrie....

Heb nog wel een haantje voor je hoor _O- als je een vriendje zoekt

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-08-12 15:11

Haantjes genoeg te krijgen ik weet het. De dierenarts bood ook al aan dat we een koppel op zijn kosten konden gaan uitzoeken. Zo erg baalt hij van wat er gebeurt is, hij snapt niet waarom hij opeens stopte met ademhalen. Hij heeft meteen autopsie gedaan om een oorzaak te vinden, maar niets een kerngezond dier.

We gaan daar even rustig over nadenken. Als we het doen wordt het zowiezo of een kriel wyandot of een bolstaart araucana. Deze mannetjes konden blijven omdat ze hier uit het ei waren gekomen en ze beiden een kalm karakter hadden/hebben. En ze dan niet in de pan verdwijnen. Maar ja soms lopen dingen anders. Het is echt sneu om te zien hoe ze nu in hun vaste hoekje zit te hangen. |(

Mando

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-12 15:12

Zielig he... wel lief van je DA

Laptopmuis

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-12 17:57

Een vogel onder narcose brengen is altijd risicovol, jammer van je haantje.

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-08-12 18:42

Yeps dat weet ik, nu is het gasnarcose en doet de man niets anders dan vogels opereren, oa verkeersslachtoffers. En in 20 jaar is deze dus de eerste die overlijdt tijdens de operatie. Een was in het begin een aangereden valk met een gebroken vleugel. Die is na het bijkomen gaan overgeven en heeft dit in de longen gekregen met alle gevolgen vandien. Maar het blijft sneu. En ik heb een dierenarts nog niet eerder zo gefrustreerd gezien omdat hij dus niet kan uitstaan dat dit gebeurt is.

pinto_1

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-12 11:52

Wat sneu Karuna... Overal zijn haantjes over, en juist jouw haantje die je wilt houden overleeft het niet, wel heel bitter. Wel lief van je DA om een nieuw koppeltje voor je te betalen.

Gister kwam bij ons nog een vader met zijn dochtertje aan de deur. Hun kip was overleden en nu zochten ze een goed tehuis voor het overgebleven haantje. Tja, helaas, heb gezegd dat we al een haan hebben.

Denk niet dat ze makkelijk een goed adres voor hun haantje gaan vinden...