Kuggur schreef:Dus je snapt niet dat er een reden voor zou kunnen zijn dat couperen in Nederland (en vele andere landen) illegaal is....?
Nou, ik snap dat er mensen zijn die er gewoon in om knippen en dat het daarom verboden zou kunnen zijn. Echter, wanneer dit door een erkend persoon wordt gedaan, is er niets zieligs aan. Ik snap dan inderdaad niet waarom couperen verboden is.. Maar leg dat mij gerust even uit hoor.

(als we dan tenminste niet té offtopic gaan haha)
@ Seven:
Wauw, z'n vader is echt een knapperd!

Voor de boefjes, kijk maar eens op
http://www.vanthangijzer.nl/ onder het kopje puppies. Ze hebben ook op de site die na het coupeerverbod in Nederland geboren zijn, maar wel meedoen aan Nederlandse shows. Maar het kan wel zijn dat je ze niet ziet hoor, want veel mensen denken inderdaad dat het illegaal is. Er zijn niet zoveel gecoupeerde honden meer in Nederland te vinden.

Ledobrysite heb ik inderdaad wel eens op gekeken ja! Zij fokten eerst ook Dobies, maar zijn er toen ook mee opgehouden toen het couperen verboden werd (zoals vele Dobermann fokkers, vandaar dat we haast ook geen mooie Dobers kunnen vinden in Nederland) Ik hoop dat ik niet te offtopic ga met het couperen, anders moeten jullie het maar even zeggen hoor.