Hhilde schreef:kimmie261 schreef:overigens wat ik vooral bij cesar zie is dat hij het negeren gebruikt in zijn roedel,daar mag gewoon geen opwinding onder de honden komen,en dat kan ik héél goed begrijpen...
Ja, want als er daar opwinding uitbreekt, klappen al die honden op elkaar. Dat is de reden van het hele gedoe. Lekkere stabiele roedel heb je dan![]()
![]()
heb je ooit weleens in een echte roedel geleeft??
dan weet je dat dat inderdaad gebeurd,hier hebben de honden ook wel gevochten en 9 van de 10x door opwinding doordat er mensen kwamen/aan de deur/hek stonden...
kan je bijna niet voorkomen,hoe stabiel je roedel ook is,en hij houdt het dus wél onder controle door zijn roedel niet opgewonden te laten raken,slimme man zou ik zeggen...aangezien de mensen die daar langs komen vast niet mee willen betalen aan DA kosten en de rotzooi niet hoeven op te knappen als de zooi aan de knok gaat.
ik vind het ongelooflijk hoeveel honden hij bij elkaar heeft,en zo een mooi roedelleven kunnen hebben,beter als menig hondje wat alleen thuis zit en het met zijn mens mag doen...
nee hoor,ik snap hem volkomen,en weet je,ik vind het ongelooflijk knap dat ie die hele zooi honden zó onder controle kan houden,want mij lukt het niet,alles is gekke henkie als er mensen komen,helemaal niet zo braaf als zijn honden zijn ,maw je wordt hier aardig besprongen als gast zijnde...

en daar heb je bij hem absoluut geen last van,tis maar waar je zelf voor kiest als je een roedel honden hebt,en de vraag is wat fijner is voor gasten...
. Bovendien zouden de gevolgen een stuk minder vervelend zijn als hij zou clickeren, van een extra koekje word geen enkele hond ongelukkig van een paar extra trappen wel
. En hij zou mensen ook wel eens mogen uitleggen hoe je bijvoorbeeld kan zien of een hond gestresst is, vaak benoemd hij zwaar hijgende honden en honden die constant aan de lippen likken (beide overduidelijke tekens van stress) zeer regelmatig als kalm 

. Martin Gaus is bijvoorbeeld ook lang niet zo charismatisch als Cesar
, ik denk dat clickertraining echt geholpen zou zijn met een veel charismatischer boegbeeld.