Wie hebben er een AM'stafford? waarom mensen bang?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

S_en_Z

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-12 22:57

Die van ons zit en ligt ook achterlijk hahaha (ze blijft ook weleens met dr achterpoten zitten en loopt dan met dr voorpoten naar voren.. raar beest)

Afbeelding

Afbeelding

Moet haar echt vasthouden want ze laat zich zo van me schoot af vallen :+
Afbeelding

Stiekem op de bank :') (ze is zelf zo in dat dekentje gaan liggen)
Afbeelding

my_precious

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-12 22:59

S_en_Z schreef:
Die van ons zit en ligt ook achterlijk hahaha (ze blijft ook weleens met dr achterpoten zitten en loopt dan met dr voorpoten naar voren.. raar beest)

[ Afbeelding ]

[ Afbeelding ]

Moet haar echt vasthouden want ze laat zich zo van me schoot af vallen :+
[ Afbeelding ]

Stiekem op de bank :') (ze is zelf zo in dat dekentje gaan liggen)
[ Afbeelding ]

ahh wat lief, wist je dat een goede stafford altijd zijn poten gestrekt naar achteren legt?

S_en_Z

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-12 23:02

Ze ligt altijd voor en achter gestrekt en soms ook achter zelfs nog kruislinks over elkaar.

Waarom is dat goed? Ivm lengte vd spieren ofzo?

(ze is te dik.. I know.. mams en paps hebben haar nu op dieet.. nouja.. dieet.. ze krijgt geen blikvoer mee.. dat heb ik ze uit het hoofd kunnen praten thank god.. leek wel een skippybal)
Laatst bijgewerkt door S_en_Z op 15-11-12 23:12, in het totaal 1 keer bewerkt

S_en_Z

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-12 23:04

Deze is iets recenter

Afbeelding

Roma is gek op ballen.. toen ze nog heel klein was speelden twee kleine meisjes met haar met hun roze prinsessenbal.. ik vroeg ze even te stoppen met schoppen zodat ik haar kon pakken (ze was m gepeerd).. maar ze vonden het reuze grappig... tot roma de bal vastpakte en PSSSJTTTT ging.. toen ben ik bij de bart smit een andere bal gaan kopen voor de kindjes :')
Afbeelding

Deze is weer wat ouder 8-) Na het zwemmen drogen op het handdoekje :')
Afbeelding

Ook t zwembad moet er aan geloven :') Ze is zo maf van zwemmen.. maar ipv dat ze over de "balk" springt rent ze eroverheen.. waardoor haar nagels regelmatig zwembaden vernielen :+ Hier ging ze even het bad in om water te drinken :')
Afbeelding
Niet veel later na deze foto was ook de onderste ring gepierced.. het badje bleef overeind omdat daar water in liep _O-

Het scheelt dat de honden de enigen zijn die gebruik maken van de zwembadjes hahahaha

:') Vragen te spreken als je iets lekkers hebt dat ze heeeeel graag wil helpt niet zo.. :+

Einde spam :o

LiesxAnne

Re: Wie hebben er een AM'stafford? waarom mensen bang?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-12 23:25

Dat filmpje :') geweldig!!! Ik zeg altijd tegen die van mij " wat zeg je dan? " en dan komt er een heel verhaal uit haha. Wat ze allemaal al niet doen voor een koekje!

my_precious

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-12 23:33

S_en_Z schreef:
Ze ligt altijd voor en achter gestrekt en soms ook achter zelfs nog kruislinks over elkaar.

Waarom is dat goed? Ivm lengte vd spieren ofzo?

(ze is te dik.. I know.. mams en paps hebben haar nu op dieet.. nouja.. dieet.. ze krijgt geen blikvoer mee.. dat heb ik ze uit het hoofd kunnen praten thank god.. leek wel een skippybal)

hahaha beetje vetjes is ook wel leuk om een keer te zien hoor.. ja ze zeggen dat het met HD te maken heeft, zo herken je gelijk of hij geen HD heeft.. of het allemaal precies waar is weet ik ook niet..maar ik weet wel dat mijn am staff die er helaas niet meer is.. dat nooit heeft kunnen doen.. wel half zoals die van jou op die ene foto dat doet.. en die bleek artrose en hd in der poten te hebben op latere leeftijd.

vind het altijd wel leuk die zeehondenstand zoals ik dat altijd noem.

Sammy_xxs

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-12 23:33

my_precious schreef:
Sammy_xxs schreef:
Ja he dat vond ik ook!
Alleen is jouw teefje nog wel wat breder, ik heb beetje hetzelfde probleem als leanneXXnona, hij wilt ook niet echt aankomen.
Hoewel hij eigenlijk wel goed is, maar als ik naar de rest van zn broertjes en zusjes kijk zijn ze allemaal wel wat groter en breder...
Maar reno heeft wel gewoon spieren, hij eet alleen wat moeilijk. En hij gaat snel aan de diarree bij ander eten...maar we doen ons best en hij is natuurlijk nog maar 10 maanden dus gewoon geduld hebben :D

@ cinn87, ja he dat valt me ook wel op :D
Nu ligt Reno weer zo debeil in zn stoel hahahha

mag ik vragen wat voor voer je hem geeft en hoe vaak per dag je hem voert.

Nou het is eigenlijk heel raar, ik wil hem het liefst ook vers vlees geven.
Dat deed ik ook toen ik m kreeg, ging altijd goed eigenlijk, geen diaree enzo en was ook niet dun.
Ik gaf toen van AH huismerk, vlees compleet, pens compleet enzo...
Totdat ik was overgestapt naar een andere kvv, waarvan de dierenwinkel zei dat het echt beter was als AH merk enzo...
Duck heette het geloof ik.
Nou toe ik dat gaf, echt aan de spetterpoep, ik wist ook dat hij gewoon moest wennen maar na een week kon hij het nog steeds niet verdragen ( en ik werd gek van de spetterpoep, had net mn huissie opgeknapt poep aan de muren enzo) dus ben dr mee gestopt, en ging weer terug naar AH merk, maar ineens kon hij dat ook niet meer verdragen.
Hij heeft zeker denk ik 2/3 maanden diarre gehad naar de DA geweest enzo medicijnen gekregen speciaal voer.
Vandaar dat hij zoveel afgevallen is.

Nu eindelijk sinds 2 weken kan hij wat blikvoer eten, en kvv ( dat mix ik met zn brokken, als ik t niet mix krijgt hij alsnog diaree)
Soms is zn poep wel wat dunner, maar echt diaree heeft hij niet meer.
Dus ik hoop dat het nu de goede kant op gaat en dat ik hem straks gewoon kvv kan geven, en dat hij weer aankomt.
bij het overstappen op ander voer raken veel honden aan de diarree omdat de darmen het niet kunnen verwerken.. de overgang van ander voer doen wij een week over en dan gaat het goed.

ik blijf het zeggen, voer je hond vers vlees echt waar ze gaan er echt op vooruit.

Sammy_xxs

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-12 23:34

@ S_en_Z, Super leuke foto's hahhaha en geweldig filmpje :')

Seven

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-12 23:50

Zuci kijkt inderdaad tv ze vind de beweging heel leuk om naar te kijken :D

Kwa voer ik voer enkel vlees, zuci weegt 22 kg en krijgt 500 gram en hierop blijft ze super op gewicht. Brok ben ik totaal geen fan van maar als je dier sneller afvalt op brok kan je ook een werk brok geven voor high energie honden daarin zit net wat meer.

Duck is trouwens troep net als haaksbarf. Ik geef nu lotgering ik gaf hiervoor ahv maar je kan oo gerust smuldier compleet geven dit is in elke supermarkt wel te koop en is goede kwaliteit

my_precious

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-12 23:55

Seven schreef:
Zuci kijkt inderdaad tv ze vind de beweging heel leuk om naar te kijken :D

Kwa voer ik voer enkel vlees, zuci weegt 22 kg en krijgt 500 gram en hierop blijft ze super op gewicht. Brok ben ik totaal geen fan van maar als je dier sneller afvalt op brok kan je ook een werk brok geven voor high energie honden daarin zit net wat meer.

Duck is trouwens troep net als haaksbarf. Ik geef nu lotgering ik gaf hiervoor ahv maar je kan oo gerust smuldier compleet geven dit is in elke supermarkt wel te koop en is goede kwaliteit

500 gram? dat is niet echt heel veel, maar komt misschien omdat mijn honden groter, zwaarder zijn en meer verbranden door wat ze doen..ik heb idd ook voer met hihg energy en werkt echt perfect, en dan nog die 3 kilo vlees, absoluut geen duck vlees, ben daar ook geen fan van nee, de smuldier daarintegen is dan wel super maar geloof dat daar 400gr per pakje in zit toch?

Seven

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-12 23:59

Dat is meer dan de 2 % van haar lichaamsgewicht us ze krijg al meer dan normaal omdat ze zo snel verbrand. Als ik van die 2% uit ga zou ze maar 300 gram per dg krijgen.
Mijn dober eet maar een kg vlees per dag en is ruim 45 kg :D Wat voor vlees geef jij dat je per dier 3 kg moet geven??

my_precious

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-12 00:04

Seven schreef:
Dat is meer dan de 2 % van haar lichaamsgewicht us ze krijg al meer dan normaal omdat ze zo snel verbrand. Als ik van die 2% uit ga zou ze maar 300 gram per dg krijgen.
Mijn dober eet maar een kg vlees per dag en is ruim 45 kg :D Wat voor vlees geef jij dat je per dier 3 kg moet geven??

nee ze krijgen 2 kilo vers vlees in de week he, ook wel eens smuldier. maar dat is 800 gram per keer zeg maar..en doe ik een half bekertje brok tussendoor.
de brokken krijgen ze sochtens anderhalve beker beide, dat is 700 gram en dan savonds een beker van 350 gram, ook beide.

ik heb elke 2 weken een zak voer nodig van 15 kilo, ze eten dus elke 4 weken bijna een maand 30 kilo brokken weg,
als ik mijn honden elke dag vlees zou geven, dan zouden ze 1,5 kilo vlees op een dag nodig hebben.. ik weet dat omdat ik een tijdje alleen vlees gevoerd heb.
moet zeggen dat dat ook erg goed ging alleen vond ik het maar niks dat die ontlasting zo zwart was, mij is altijd geleerd dat de ontlasting bruin moet zijn van een hond.

Seven

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-12 00:09

Ok zo ik vond het al zo veel.
Ik voer aan zuci 3.5 kg per week ik voer wel enkel vlees brokken ga ik niet voeren, je hebt er inderdaad ook veel meer van nodig om de hond net zo vol te houden want ruim 70% word gewoon weer uit gepoept :D

Zwart betekend dat het voer niet compleet is of er een teveel aan bloed in het vlees aanwezig is :j Ik voer al ruim 9 jaar enkel vlees en nooit heb ik zwarte poep gehad bij mijn honden eerder wat witter als ze te veel bot hebben gehad (ze hebben botten in de tuin en sommige dagen gaan ze helemaal los en eten ze alles op :D ) Ik weet niet op welk voer jou honden die klachten hadden?? Maar als je zo veel moet voeren zit er iets niet goed.

my_precious

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-12 00:15

Seven schreef:
Ok zo ik vond het al zo veel.
Ik voer aan zuci 3.5 kg per week ik voer wel enkel vlees brokken ga ik niet voeren, je hebt er inderdaad ook veel meer van nodig om de hond net zo vol te houden want ruim 70% word gewoon weer uit gepoept :D

Zwart betekend dat het voer niet compleet is of er een teveel aan bloed in het vlees aanwezig is :j Ik voer al ruim 9 jaar enkel vlees en nooit heb ik zwarte poep gehad bij mijn honden eerder wat witter als ze te veel bot hebben gehad (ze hebben botten in de tuin en sommige dagen gaan ze helemaal los en eten ze alles op :D ) Ik weet niet op welk voer jou honden die klachten hadden?? Maar als je zo veel moet voeren zit er iets niet goed.

dat is toch echt bij de smuldier geweest, als ik dat vlees haal uit desupermarkt die goedope pakjes van 50ct of een euro en ik geef alleen dat voer wat ik toen ook 3 weken lang gedaan heb, dan hebben ze heel weinig ontlasting en echt zwart, gewoon niet gezond.
nu met mijn high energy brokken gaat het gewoon goed, verharen minder, glazen mooi, en ontlasting is mooi bruin en ze doen het maar 2 keer op een dag terwijl ze er 5 a 6 keer per dag uitgaan waarvan toch 2 keer op een dag een uur..

Seven

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-12 00:22

Dat kan hoor je hebt namelijk van smuldier ook de niet complete met wel pens daar zit echt niet genoeg in. Zelf wil ik geen smuldier geven omdat mijn dieren het er niet goed op doen ik geeft lotgering met lam en haal bij de plaatstelijke slager ook altijd allerlei afsnijsels om er extra bij te voeren :j Ik wil ze niet alleen een kant en klare brei geven dus ze krijgen vaak vlees botten kop vlees of gehele prooidieren als afwisseling. Maar al gaf ik enkel de dober bijv lotgering zonder bijvoeging heb ik aan een kg per dag genoeg :j

my_precious

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-12 00:29

Seven schreef:
Dat kan hoor je hebt namelijk van smuldier ook de niet complete met wel pens daar zit echt niet genoeg in. Zelf wil ik geen smuldier geven omdat mijn dieren het er niet goed op doen ik geeft lotgering met lam en haal bij de plaatstelijke slager ook altijd allerlei afsnijsels om er extra bij te voeren :j Ik wil ze niet alleen een kant en klare brei geven dus ze krijgen vaak vlees botten kop vlees of gehele prooidieren als afwisseling. Maar al gaf ik enkel de dober bijv lotgering zonder bijvoeging heb ik aan een kg per dag genoeg :j

ja klopt wat wij van de slager halen, is wel goed gekeurd vlees, wat ook echt aan honden gegeven mag worden.

en de botten vinden ze echt heerlijk en is ook nog eens goed voor het gebit, want dat vlees en brok restanten zeg maar wat tussen de tanden zitten na het eten halen ze weer weg met de botten knagen, nou ja niet alles haha maar het meeste.

ik heb een leuk linkje, is wel leuk om te lezen over vers vlees en brokken voeren,, wat in land der fabels magen wat feiten zijn.

http://kimmsallabimm.weblog.nl/blackber ... en-feiten/

vind ik toch wel dat wij het niet verkeerd doen seven haha..

my_precious

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-12 00:40

ik zat trouwens even te kijken op het voer wat ik geef, de brokken
http://www.dezonnebloem-koi-kado-groen. ... p1297.html

is toch wel een heel goed voer zo te lezen,
en als ik kijk naar de voedingsrichtlijn geef ik ze ongeveer precies wat ze nodig hebben, de teef mag wat meer en de reu wat minder, maar de reu krijgt net zoveel als de teef omdat hij gewoon niet snel dik word door zijn bouw.

Seven

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-12 15:54

:D We doen in iedergeval ons best om de dieren goed te verzorgen das wel duidelijk :D

NWDynamite

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-12 16:18

Pff nou en of. Die van mij heeft allergieen (onduidelijk waarvoor) dus overgestapt op vlees (KVV), homeopatische druppels, nieuwe bekleding in de bench, dure kauwproducten met zo min mogelijk risico (geen granen etc.), ga zo maar door.. Zit momenteel heel krap (lees extreem krap) kwa geld maar ik bespaar geen dubbeltje op de kosten van mijn meisje.. Dan maar een week brood eten, als ze iets nodig heeft krijgt ze het :D

Seven

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-12 16:21

Onze staff kan ook totaal niet tegen granen en gluten, moet dus goed opletten wat ze eet :j

MissYvette4u

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-12 16:29

Hier een bokker met een engelse staff van 10 jr, en een kruising bull terrier x staff van 1 jaar oud.
Beide honden gouden karakter, heel lief, sociaal, luisteren, kunstjes etc etc.
Vooral met de jongste merk ik dat ze heel erg bezig gehouden moet worden en consequente leiding nodig heeft.
Geef ik haar dat dan heb ik er geen kind aan en doet ze alles voor me.
Met andere honden zijn ze allebei hartstikke sociaal. De jongste komt uit het asiel en het asiel wees er nadrukkelijk op dat we haar zo sociaal moesten proberen te houden.
De engelse staff (witte hond) heeft een aantal jaren geleden een voerallergie ontwikkeld en krijgt geen dentastixspul meer.

@ S_en_Z; wat heb je een leuke hond! Onze staffies liggen ook altijd met de achterpoten naar achteren.

Nee, ik wil geen ander ras meer <3

NWDynamite

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-12 16:33

@Seven: Lastig is dat heh, pff.. Blue bijt en likt vaak aan haar poten, het is ook altijd rood tussen haar tenen, ze heeft korstjes die veranderen in kleine kale plekjes op haar rug en in dat gedeelte ruikt het ook heel sterk, ze heeft veel jeuk op haar buik en krabt haar buik open, ze heeft hele kleine rode bultjes aan de binnenkant van haar achterpootjes, het is daar ook wat kaler dan de rest van haar lichaam... Wat ze precies heeft is onduidelijk. Ze kreeg eerst dog lovers gold wat een prima brok is maar ik wil nou dingen uit gaan sluiten dus ben maar gaan kvv-en (vind ze totaaaal niet erg). Eerst knapte ze er van op en 4 weken later was het weer hetzelfde als voorheen. Nou ga ik een andere KVV nemen die hopelijk wel voor het juiste resultaat zorgt want ik vind het zo zielig voor haar dat ze zo veel jeuk heeft... Als het probleem in granen en mijten zit dan moet het wel verdwijnen op deze manier, mochten het pollen zijn dan moet ik andere stappen gaan ondernemen.

amigamia

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-12 16:33

Afbeelding

Afbeelding

En wat denken jullie dat die van ons is.
We hebben haar gekocht als amerikaanse bulldog ,maar volgens ons en nog vele met ons is ze dat niet.
Wij denken zelf dat ze gekruist is met een amerikaanse bulldog en pitbull .
Maakt voor ons niet uit wat ze is want ze is de liefste hond die je maar kan hebben en als we haar gaan uitlaten loopt iedereen altijd de andere kant op als ze haar zien lopen.
Ze heet Kaya en is nu 7 jaar oud

en zo als je kan zien op de foto's bijt en likt zij ook aan haar voorpoten , soms tot bloedens toe .In de winter is dit echt zielig vooral als er net gestrooid is want dat doet harstikke zeer op haar pootjes ,dan smeer ik altijd vaseline op pootjes en doe haar sokjes aan zodat ze er geen last van heeft.

my_precious

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-12 17:09

amigamia schreef:
[ Afbeelding ]

[ Afbeelding ]

En wat denken jullie dat die van ons is.
We hebben haar gekocht als amerikaanse bulldog ,maar volgens ons en nog vele met ons is ze dat niet.
Wij denken zelf dat ze gekruist is met een amerikaanse bulldog en pitbull .
Maakt voor ons niet uit wat ze is want ze is de liefste hond die je maar kan hebben en als we haar gaan uitlaten loopt iedereen altijd de andere kant op als ze haar zien lopen.
Ze heet Kaya en is nu 7 jaar oud

en zo als je kan zien op de foto's bijt en likt zij ook aan haar voorpoten , soms tot bloedens toe .In de winter is dit echt zielig vooral als er net gestrooid is want dat doet harstikke zeer op haar pootjes ,dan smeer ik altijd vaseline op pootjes en doe haar sokjes aan zodat ze er geen last van heeft.

leuke hond zeg, voor mij is het bijna overduidelijk gekruist engelse stafford met amerikaanse stafford.
pitbulls heb een vierkante neus en amerikaanse stafford ook. tussen de ogen van een pitbull is het breder als van een engelse of amerikaanse stafford. en de oren liggen te dicht op de schedel,
als deze gekruist was met een echte pitbull zouden de oren meer aan de zeikant zitten en de bovenlijn van de kop breder zijn naar mijn weten dan.

als je kijkt bij de engelse en amerikaanse stafford zie je toch dat de koppies wat ronder zijn dan die van een pitbull.. ze noemen het van de pitbull ook een bakstenen kop vaak.

dit is mijn idee ervan, het kan natuurlijk ook zijn dat ik ernaast zit.. maar het lijkt haast onmogelijk.
ach wat maakt het uit, het is verder een hartstikke mooie hond, vind ik.

Seven

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-12 18:20

dat bijten op de voeten is echt niet goed, veelal dieren die te veel eiwit krijgen of niet goed de gluten/granen maar het kan ook door stress zijn begonnen en nu een verslaving zijn. Ik zou er in iedergeval wel wat aan proberen te doen. Kwa ras ze lijkt sprekend op de am staff x am bulldog van een ex van me bijna de zelfde aftek ook. Enkel was dat een reu dier word dit jaar 8 jaar.