Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Huertecilla schreef:Elma_ schreef:@ Hurteullica ik vind het knap dat jij vanaf je pctje kan beoordelen dat deze hond geen kans maakt op een revalidatie & toekomst
Ik vind het niet zo knap dat jij niet kan lezen.
Ik stel een vraag over de káns op een gelukkige afloop.
Dat die er naarmate de hond langer opgejaagd wordt niet groter op wordt is mijns inzins evident.
Ik blijf erbij dat dit wellicht op de eerste dag een humane keuze was. Het had echter daarna in een dag opgelost moeten zijn.
Wat is nu het stappenplan? Wat mag het kosten en wie gaat dat betalen? Die vrijwilligersinspanning en dat geld gaan dan niet naar honden die al in het asiel zítten.
Uitaard ook een lijst ´Wat als....´.
Denk ook even na over een vangkooi. Hoe gaat dat zijn voor de vos die daarin eventueel gevangen gaat worden? Is díe daar blij mee? Weegt díens recht op geen doodsangst niets?
Ik blijf erbij dat onafhankelijk van het verdere verloop dit een leerervaring moet zijn.
Bassenqua schreef:Het zou mooi zijn zeg als de eigenaar gevonden wordt, dan gaat het een duur grapje worden, hadden ze het dier beter bij het asiel kunnen brengen.
abukir schreef:Ze zit voornamelijk bij het 1ste slag, daar is de dierenambulance ook aan het vangen en denk best dat het ze gaat lukken hij was zo dichtbij! Ik wilde dat veld oplopen met mijn hond ( die xtra parkeerruimte) en zag toen dat ze hem bijna hadden. Ben toen snel de andere kant op gegaan en toen rende ze me voorbij
Ollie1 schreef:_Mas, Wij zijn niet bewust aan het zoeken gegaan maar mijn man kwam deze hond tegen (op een vrij drukke dijk) toen hij onze hond aan het uitlaten was... dit was nog voordat alle hulpdiensten in actie waren gekomen. Toen was ook nog niet bij ons bekend dat het om DEZE hond ging. Er lopen hier regelmatig weggelopen 'honden' op de dijk die wij proberen te vangen/lokken want er onstaan hier écht gevaarlijke situaties
HorseTopShop schreef:Fairytail schreef:Is het niet een idee contact op te nemen met een organisatie die vang kooien heeft of een vangstok?
Onderschat de Cano Corso niet hoor. Ook al zijn ze uitgeput en broodmager, ze zullen (zeker in paniek) vechten tot de dood.
Deze hond vang je niet even met een vangstok.