Achtergelaten Cane Corso gevonden, Update p25: baas gevonden

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Agossie

Re: Achtergelaten Cane Corso gevonden, Update zoekactie gestart!

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-12 14:04

Ollie1, misschien kun je wat voer neerzetten als je hem weer ziet... Niet te veel, maar een beetje, dan heeft hij tenminste iets...

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-12 14:10

Huertecilla schreef:
Elma_ schreef:
@ Hurteullica ik vind het knap dat jij vanaf je pctje kan beoordelen dat deze hond geen kans maakt op een revalidatie & toekomst >;)

Ik vind het niet zo knap dat jij niet kan lezen.

Ik stel een vraag over de káns op een gelukkige afloop.
Dat die er naarmate de hond langer opgejaagd wordt niet groter op wordt is mijns inzins evident.

Ik blijf erbij dat dit wellicht op de eerste dag een humane keuze was. Het had echter daarna in een dag opgelost moeten zijn.

Wat is nu het stappenplan? Wat mag het kosten en wie gaat dat betalen? Die vrijwilligersinspanning en dat geld gaan dan niet naar honden die al in het asiel zítten.
Uitaard ook een lijst ´Wat als....´.

Denk ook even na over een vangkooi. Hoe gaat dat zijn voor de vos die daarin eventueel gevangen gaat worden? Is díe daar blij mee? Weegt díens recht op geen doodsangst niets?

Ik blijf erbij dat onafhankelijk van het verdere verloop dit een leerervaring moet zijn.

Een van mijn honden heeft zich ook drie weken niet laten pakken....(hij was toen nog niet van mij,maar ik ging er iedere dag heen om brokken neer te leggen en kijken of ik hem kon pakken)
Ik wisselde dat af met mijn vriendin....op een dag liet hij zich wel pakken.
Ik heb hem nu 6 jaar(kruising dog/herder)...in het begin had hij heel erge verlatingsangst.
Nu weet hij dat ik hem niet in de steek laat.
Het kan gewoon goed komen wil ik zeggen.

Meestal zijn deze honden dus danig getraumatiseerd omdat ze in de steek zijn gelaten door hun baas.
En ook al was die baas niet de beste....je kent de uitdrukking...'zo trouw als een hond'

rockwitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-12 14:11

Kan iemand mij vrijdagavond ofzo even een bericht sturen met waar ze precies is gezien, ik ga zaterdag ook naar Rockanje en zal dan ook een poging wagen. Maar ik weet dat het gebied groot is, dus hoop dat iemand me een beetje precies kan vertellen waar ze meestal gespot wordt.

butengeweun

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-12 14:13

hier nog niet gespot.

foto is volgens mij gemaakt bij toegangsweg van het eerste slag. Iedergeval niet ver in de duinen daar heb je geen groen gras meer.

maar hou ook mijn ogen open of ik hem/haar zie lopen.

_Mas

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-12 14:41

Ik volg dit topic al een tijdje en ik snap niet dat mensen blijven zeggen dat ze op eigen houtje gaan zoeken, terwijl er verzocht is dit aan de hulpdiensten over te laten?

Knakker

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-12 14:51

is goed bedoeld toch?

_Mas

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-12 14:55

Ja natuurlijk maar het kan negatieve effecten hebben en dat is gewoon zonde..

Ollie1

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-12 15:01

_Mas, Wij zijn niet bewust aan het zoeken gegaan maar mijn man kwam deze hond tegen (op een vrij drukke dijk) toen hij onze hond aan het uitlaten was... dit was nog voordat alle hulpdiensten in actie waren gekomen. Toen was ook nog niet bij ons bekend dat het om DEZE hond ging. Er lopen hier regelmatig weggelopen 'honden' op de dijk die wij proberen te vangen/lokken want er onstaan hier écht gevaarlijke situaties :+

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-12 15:03

Cesar komt toch binnenkort naar Nederland :j

Kaspar

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-01-12 15:15

Citaat:
Kleine UPDATE:
De hond laat zich nog niet vangen maar verzwakt wel erg.
Inmiddels is er een tip bij de DB binnengekomen van iemand die de hond meende te herkennen...

Word vervolgd

Bassenqua

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-12 15:19

Stress put het arme dier ook uit natuurlijk, arm ding. ;(

Het zou mooi zijn zeg als de eigenaar gevonden wordt, dan gaat het een duur grapje worden, hadden ze het dier beter bij het asiel kunnen brengen.

050206051012

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-12 15:22

Bassenqua schreef:
Het zou mooi zijn zeg als de eigenaar gevonden wordt, dan gaat het een duur grapje worden, hadden ze het dier beter bij het asiel kunnen brengen.

Ik hoop inderdaad dat het dier gechipt is, maar aan de andere kant... zó stom zou een eigenaar toch niet zijn?
Ik zeg weleens gekscherend dat ik Jip aan een boom bind, want ja 'hij is niet gechipt, dus daar hoor je nooit meer wat van' :+

Ik blijf het hier volgen... vind het zo vreselijk sneu voor het dier, het is zo jammer dat ze niet begrijpt dat mensen die haar achter de broek zitten de beste bedoelingen hebben.

Fairytail

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-12 15:27

Is het niet een idee contact op te nemen met een organisatie die vang kooien heeft of een vangstok? Het dier buiten laten en continu proberen te vangen werkt misschien alleen maar afferechts. Hoe vaker je probeerd hoe sneller het dier het door heeft als er weer iemand komt proberen.
Wel belachelijk dat men zo met een dier omgaat het lijkt mij als hij ontsnapt is dat de eigenaar zich inmiddels wel had gemeld.
Laatst bijgewerkt door Fairytail op 26-01-12 15:31, in het totaal 1 keer bewerkt

supertinkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-12 15:29

Bassenqua schreef:

Klinkt misschien heel raar, maar in dit geval kan het, het misschien wel makkelijker maken om haar te vangen. En daarna kan ze dan opknappen en kan er een gouden mandje voor haar gezocht worden.

abukir

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-12 15:30

Ze zit voornamelijk bij het 1ste slag, daar is de dierenambulance ook aan het vangen en denk best dat het ze gaat lukken hij was zo dichtbij! Ik wilde dat veld oplopen met mijn hond ( die xtra parkeerruimte) en zag toen dat ze hem bijna hadden. Ben toen snel de andere kant op gegaan en toen rende ze me voorbij

HorseTopShop

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-12 15:32

Fairytail schreef:
Is het niet een idee contact op te nemen met een organisatie die vang kooien heeft of een vangstok?

Onderschat de Cano Corso niet hoor. Ook al zijn ze uitgeput en broodmager, ze zullen (zeker in paniek) vechten tot de dood.
Deze hond vang je niet even met een vangstok.

Fairytail

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-12 15:34

Daarom staat er ook bij vangkooi of stok. Organisaties die werken met wilde dieren bijv.
Elk dier zal vechten als hij daar een goede reden voor heeft het ene ras meer dan de ander wellicht dus daar ben ik mij zeker van bewust ;)

Kaspar

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-01-12 15:44

supertinkie schreef:
Bassenqua schreef:

Klinkt misschien heel raar, maar in dit geval kan het, het misschien wel makkelijker maken om haar te vangen. En daarna kan ze dan opknappen en kan er een gouden mandje voor haar gezocht worden.

:)*

Kaspar

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-01-12 15:49

abukir schreef:
Ze zit voornamelijk bij het 1ste slag, daar is de dierenambulance ook aan het vangen en denk best dat het ze gaat lukken hij was zo dichtbij! Ik wilde dat veld oplopen met mijn hond ( die xtra parkeerruimte) en zag toen dat ze hem bijna hadden. Ben toen snel de andere kant op gegaan en toen rende ze me voorbij

Dat is goed nieuws abukir

_Mas

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-12 15:55

Ollie1 schreef:
_Mas, Wij zijn niet bewust aan het zoeken gegaan maar mijn man kwam deze hond tegen (op een vrij drukke dijk) toen hij onze hond aan het uitlaten was... dit was nog voordat alle hulpdiensten in actie waren gekomen. Toen was ook nog niet bij ons bekend dat het om DEZE hond ging. Er lopen hier regelmatig weggelopen 'honden' op de dijk die wij proberen te vangen/lokken want er onstaan hier écht gevaarlijke situaties :+

Het is ook zeker geen persoonlijke aanval hoor! Meer een constatering! Ik had meegekregen dat jouw man de hond gezien had :)
Ik bedoel meer dat er vandaag nog mensen posten die van plan zijn van 't weekend in de auto te stappen en te gaan zoeken. Ookal is het goed bedoeld lijkt me dat gewoon niet handig.. :=

Ik duim voor het diertje! Goed om te lezen Abukir, dat ze steeds dichterbij kunnen komen.

sorbetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-12 16:01

Ik ben sinds zondag al aan het duimen voor deze hond. Ik blijf mij verbazen dat mensen een beestje zo aan zijn lot over kunnen laten (de mensen die haar daar achter hebben gelaten) en ook blijf ik mij verbazen over het vertrouwen wat een hond als deze dan toch nog in de mensheid heeft om ze zo dichtbij te laten komen. Jammer dat sommige mensen dit pure en loyale niet kunnen waarderen in een beestje. Ik blijf duimen en mochten er extra handen nodig zijn hou ik mijn aanbevolen!

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-12 17:48

HorseTopShop schreef:
Fairytail schreef:
Is het niet een idee contact op te nemen met een organisatie die vang kooien heeft of een vangstok?

Onderschat de Cano Corso niet hoor. Ook al zijn ze uitgeput en broodmager, ze zullen (zeker in paniek) vechten tot de dood.
Deze hond vang je niet even met een vangstok.

Joh, gewoon een kring van 8 meter eromheen en dan pakken :P :+ 8)7

Ondertussen leert het dier van elke poging. Blijkbaar meer dan de ´experts´.

Loody

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-12 18:01

is er al meer nieuws? ben erg benieuwd :)

Kaspar

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-01-12 18:13

Loody schreef:
is er al meer nieuws? ben erg benieuwd :)

Kaspar schreef:
Citaat:
Kleine UPDATE:
De hond laat zich nog niet vangen maar verzwakt wel erg.
Inmiddels is er een tip bij de DB binnengekomen van iemand die de hond meende te herkennen...

Word vervolgd

Agossie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-12 18:19

Het begint er langzaam op te lijken dat de hond binnenkort gevangen wordt!! Ik hoop het voor het dier. Kans is heel groot dat ze daarna niet meer zo bang is en zich gewoon laat behandelen. Dat alleen het vangen voor haar angstig is. Ik hoop het...