Fretjes zijn keileuk.

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

nadine_yvana

Re: Fretjes zijn keileuk.

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-13 10:17

Ja had ik gezien van de nieuwe regeling, belachelijk dat dat ook voor fretten geldt. Straks mogen ze niet meer als huisdier gehouden worden :(

@Bonnie: Wat jammer dat je je fretje moet verkopen. Ik zag dat hij al gereserveerd is? Dat is snel!

rockwitch

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-06-13 09:54

Ze mogen wel gehouden worden, maar onder randvoorwaarden, ben echt benieuwd naar die voorwaarden.

bonnie1998

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-13 14:30

nadine_yvana schreef:
Ja had ik gezien van de nieuwe regeling, belachelijk dat dat ook voor fretten geldt. Straks mogen ze niet meer als huisdier gehouden worden :(

@Bonnie: Wat jammer dat je je fretje moet verkopen. Ik zag dat hij al gereserveerd is? Dat is snel!

ja na vijf minuten al hij heeft een goed baasje gekregen en mag ook mee op jacht.

rockwitch

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-07-13 11:28

Wij gaan vanavond 2 nieuwe pups ophalen bij de Frettenstichting.
Een wildkleur kereltje, die noemen we Lodewijk
En een albino meisje, die noemen we Josefine. Moet allemaal wel bij Roderick passen, dus wij hebben gewoon lekker fretten met kakkerige namen.
We hopen dat Roderick dan wat meer met die pups gaat spelen, zodat Kruimeltje wat meer haar eigen gangetje kan gaan, nu wordt ze echt af en toe gestoord van Roderick als ze loslopen, die flapdrol is zo druk en speels en Kruimeltje is inmiddels 5 dus die heeft daar niet altijd zin in. Maar goed toen we ze gingen matchen met de pups gebeurde precies wat we hoopten, Roderick en pups als een debiel aan het spelen en Kruimeltje lekker aan het rondstruinen en dr eigen dingetje doen.
Foto's volgen zo snel mogelijk.

Samblabla

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-13 11:33

Ik ben benieuwd!

Ik vindt het hele leuke namen, josefine kun je af korten met ''josie'' :D

Maar je gaat de pups bij die oude en die andere zetten of...? :+

rockwitch

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-07-13 19:19

Alles gaan bij elkaar. Ze lopen nu met z'n allen samen los en Kruimeltje is heerlijk dr eigen gangetje aan het doen en Roderick is met de twee guppen rond aan het wandelen in de hoop dat ze met hem willen spelen haha. Maar de guppen vinden het wel erg spannend.

nadine_yvana

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-13 20:30

Ohh leuk rockwitch!! Ben benieuwd naar de foto's! :D

rockwitch

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-07-13 21:53

Ze staan wel al op mijn fb. Daar mogen jullie evt ook wel kijken. Lieke Geefshuysen.

Inky_devil

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-13 22:59

ohhh super schattig!! Ik ga op je facebook kijken. Ben heel benieuwd naar de foto's

Hier vandaag 1 van de pups bij monster en mormel gezet en dat ging ook zo super terwijl mormel meestal alle andere fretten aanvalt ging die de pup helemaal poetsen..
Zit echt te twijfelen of ik hem zal houden, we hebben al zoveel fretten.

rockwitch

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-07-15 19:19

Goh alweer 2 jaar verder.
Hoe gaat het met alle fretseltjes hier?
Wij hebben er nog steeds 4, Kruimel is echt oma, 7 jaar nu en Roderick gaat nu richting de 4. De pups zijn alweer 2. Op zich onderling gaat het super, maar we zitten er over na te denken om onze 2 jongste fretjes naar een goed ander baasje te doen. Ze hebben sowieso meer aandacht nodig en als ze los zijn en onze kleine man rondkruipt of loopt bijten ze hem in zijn voetjes of handjes en dat is niet echt de bedoeling natuurlijk.
Het is een albino meisje, Josefine (gecastreerd) en een wildkleur mannetje Lodewijk (gecastreerd). Ze zijn op zich helemaal geen vervelende fretjes, maar ik denk dat ze nu door het gebrek aan aandacht en opvoeding een beetje irritant aan het worden. Kunnen zij niks aan doen en ik weet zeker als ze ergens heen gaan waar er meer tijd voor is dat ze dan een stuk happier zijn.
Mocht iemand iets weten. Ze mogen voor een goed baasje gratis weg. Inclusief paspoortje, zijn gechipt, geent (dit jaar moeten ze nog) en dus allebei gecastreerd.

Ze gaan echt alleen maar weg als er een heel goed baasje zich zou melden en als wij ons daar goed bij voelen. Ze zitten niet in de weg, maar het is wel puzzelen met hun genoeg tijd geven uit hun hok en onze kleine vent niet bang te laten worden omdat ze hem steeds bijten als hij rond wandelt of kruipt.