Mijn avonturen in het Dieren opvangcentrum

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-02-13 14:18

Quinette schreef:
Topic loopt al een hele tijd en ik zie m nu gewoon pas. Meteen alles doorgelezen en bij deze een stipje. Ik wil wel volgen wat er allemaal gebeurd daar.

T seizoen zal wel niet heel lang meer op zich laten wachten he.
Ben zelf gastgezin voor n stichting en vorig jaar begon t daar in maart al met het binnen drupppelen van kittens en zwangere moederpoezen.
Hopen dat t rustig blijft dit jaar.

Wij hebben nu al een aantal kittens van een klein half jaar zitten, maar het echte seizoen is gelukkig nog niet begonnen... Maar dat zal inderdaad niet lang meer duren.

rockwitch schreef:
Haha wat leuk ik heb een konijn als naamgenootje, en nog drachtig ook (hopelijk ik ook over een poosje haha)

Haha, grappig :D. Ze is adopteerbaar *wink wink, nudge nudge*.

rockwitch

Re: Mijn avonturen in het Dieren opvangcentrum

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-13 14:20

Nah lief wil echt geen konijnen, heb ze vroeger altijd gehad, maar aangezien wij niet zo vaak in de tuin te vinden zijn willen we geen dieren in de tuin, vinden we zo sneu.
En binnen hebben we ook nog 4 fretten en 4 katten lopen, dus ook weer zo sneu voor een konijn als een van de fretten denkt...mjammmm konijn dat lust ik wel.

NesG

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-13 23:03

Ow wauw, Brennan is echt een prachtige kat zeg.. helaas is het hier niet mogelijk om een kat in huis te houden. Hij is echt prachtig mooi.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-02-13 16:20

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-02-13 17:17

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-03-13 20:01

Zaterdag was het weer een leuke dag op het asiel, gelukkig nog steeds weinig katten in de ziekenboeg en de quarantaine dus de schoonmaak ging lekker snel en een aantal katten kunnen nadat ze volledig zijn hersteld van hun castratie weer naar de Lange Gang.

Ergens is het wel fijn dat het schoonmaken snel ging, zo hadden we veel meer tijd over om lekker met de katten te knuffelen en te spelen, voor zover dat mogelijk is in een klein hokje, want ik mag ze er niet uit laten i.v.m. mogelijke besmettingen, er zitten nog steeds een paar katten met een virusje.

Deze zaterdag is ook een leuk konijn binnen gekomen, een blauwgele teddy inclusief stamboom. Die hebben we niet vaak.

Ik heb zaterdag ook nog een paar leuke foto's kunnen maken van een paar honden en van Rocky de Maine Coon.

Afbeelding
Dit is Hendrik, Hendrik is een Anatolische herder kruising van zes jaar oud. Het is een erg leuke hond, maar heeft sterk het Anatole karakter, dus eenkennig, wat lastiger van vertrouwen, maar erg trouw als hij je eenmaal mag.

Voor Hendrik zijn wij op zoek naar een baas die veel land heeft, bijvoorbeeld een boer.

Afbeelding
Bullit is een Engelse stafford en ontzettend lief en leuk en schattig :+:.

Afbeelding
Dandie is afgelopen weekend binnengekomen, Dandie is een ongelooflijk lieve en goed opgevoede Staffordshire terrier, hij is bruin/zwart gestroomd.

Afbeelding
Dandie heeft graag aandacht en doet alles om je aandacht te trekken, wat een droppie ook.

Ja, wij hebben vooral veel molosser types in het asiel zitten. Is een ras populair, dan merken wij dat bijna meteen.

En dan nu de leukste kat in heel het asiel, Rocky de Maine Coon!

Afbeelding
Wat een lieve, rustige jongen is dat. Hij zit in zijn eentje in de kittenkamer, waar hij vrij kan rondlopen tot de dierenarts sein veilig geeft en hij naar de Lange Gang mag. Rocky heeft namelijk een flinke wond op zijn linker schouder (daar kwam hij mee binnen).

Afbeelding
Rocky is vooral heel nieuwsgierig en was een tijdje rond aan het scharrelen op zoek naar brokjes die ik door de kamer had gegooid. ETEN :9~.

En dan is het speeltijd, Rocky vindt de stok met daaraan een speeltje erg leuk om te vangen. Hij gaat dan eerst echt op de loer liggen, tijgert langzaam richting 'de prooi' en bespringt hem dan, erg leuk om te zien :D.

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Zo heeft hij dus dik een half uur met het speeltje gespeeld. Het van alle kanten beslopen en besprongen en toen kreeg hij honger en ging bij het aanrecht zitten miauwen :D.

Mer1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-13 22:17

Wat een leuke verslagen weer!!! en Rocky is inderdaad hartstikke leuk!

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-03-13 19:27

Zo, vandaag weer een flink drukke dag . De eerste drachtige poezen zijn binnengekomen (waaronder een poes van net een jaar oud ) en die zitten nu in de quarantaine. Het klinkt misschien banketstaaf, maar net als voorgaande jaren gaan de poezen gewoon gesteriliseerd worden :).

In de ziekenboeg is het gelukkig wel lekker rustig, vier katten die alle vier nog last hebben van niesziekte. Voor jonge Calypso is dat vooral poedersuiker met peren omdat hij ziek is geworden door een paranoïde medewerker... Alle vier de katten zitten op de Doxycycline 75, de kuur is vandaag voor zeven dagen verlengd, maar het gaat al wel de goede kant op.

Tijdens het schoonmaken heb ik stiekem heerlijk met Calypso geknuffeld, toen ik het hok open deed, sprong hij meteen in m'n nek en rolde zich daar op en bleef maar kopjes geven en spinnen. Needless to say, al mijn collega's zijn fan van die kat :+:.

Naast Calypso zit Gilbert, de grootste rotzak ooit... Eerst dacht ik dat hij gewoon bang was, maar hij is gewoon een bullebak die je mept zodra hem iets niet aanstaat. Ook blaast hij graag zodra je alleen nog maar voor zijn hok staat. Ergens snap ik het ook wel, hij is als zijnde een boerderijkat bij ons gekomen en is dus nooit in de hand geweest. En gelukkig voor ons eet hij heel goed, dus zijn medicatie gaat mooi door het vlees. Ik zie mezelf al een halve doxy in zijn bekkie mikken... Not. We hopen allemaal dat hij snel weer beter is, dan wordt hij weer losgelaten in de buurt waar hij gewoond heeft.

Naast Gilbert zit Dharma, zij heeft een relatief zware vorm van niesziekte, daar komt bij dat ze ook een ontsteking heeft in haar mond waardoor ze enorm stinkt en ook niet fatsoenlijk kan eten (ze mist een groot deel van haar tanden). Het is lastig om haar aan het eten te krijgen dus ik heb haar vandaag toch maar twee spuitjes convalescense gedwangvoerd en een extra bakje vlees voor haar klaargemaakt, helemaal fijngemalen vlees met wat lauwwarm water erdoor waardoor het meer een papje wordt en ze het op kan likken. Dat gaat er redelijk goed in :).

Naast Dharma zit Dimor, een grote zwart-witte kater en een ontzettende knuffelkont, ondanks zijn paarse bandje trekt hij erg naar mensen toe. Al kan dat ook komen omdat hij in een hokje zit. Dimor is vandaag net als Gilbert en Calypso aan zijn tweede kuur doxy begonnen.

Door de drukte geen tijd gehad om foto's te maken en het blijft ook bij dit korte verslagje, want veel meer dan schoonmaken, schoonmaken, schoonmaken heb ik niet gedaan vandaag, haha :D.

Quinette

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-13 10:22

Zo te lezen is het seizoen bij jullie dus begonnen als de eerste drachtige poezen al binnen druppelen.
Laten we hopen dat t meevalt dit jaar.

Calypso...heerlijk als ze zo knuffelig zijn :)
Hoop voor alle 4 dat ze maar snel van de niesziekte aan mogen zijn.

Tat_jana

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-13 13:38

Ahw rocky mag hier wel komen wonen <3 tis dat je zover weg zit <3 ik geniet echt van je verhalen haha :D

antje_vip

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-13 19:47

Ik vind Dandie en Rocky zo leuk :D

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-03-13 17:40

Same on me, helemaal vergeten een update te plaatsen :o. En ik heb nog wel zulke leuke foto's gemaakt omdat weer op de Lange Gang stond en jeeej, in kamer vier is de nieuwe inrichting (die ik heb ontworpen) geplaatst :D! In de komende weken gaan ook de andere kamers volgen.

Hier dan de foto's van de nieuwe inrichting:

Afbeelding
Aanzicht wanneer je de kamer binnen loopt.

Afbeelding
Linker kant. Er is een plank geplaatst vlak boven de verwarming, hoewel er nu geen kat op ligt, wordt daar dankbaar gebruik van gemaakt (plank is lekker warm, haha).

Afbeelding
De rechter kant.

Afbeelding
En dan nog de loopplank die boven de deur is bevestigd.

Alle planken zijn voorzien van een rubber laag welke heel makkelijk te reinigen is en ook van de planken afgehaald kan worden. Op deze manier hebben de katten meer grip, maar liggen ook de kleedjes en mandjes een stuk steviger.

Dan nu wil ik jullie voorstellen aan een paar katten van de Lange Gang en dan met name uit kamer vijf. Dat is zeg maar de 'kneusjes afdeling', daar zitten de katten die een speciaal dieet hebben of oud zijn.

Afbeelding
Guzzi, een zeer knappe dame van 12 jaar. Volgens mij heb ik al eerder een foto van haar gepost, maar ze is zo knap, daar blijf je toch naar kijken :+:.

Afbeelding
Dit is Shakira, een halfwas poes die al een tijdje op de Lange Gang zit, maar nog niet geadopteerd mag worden omdat ze om onbekende redenen last heeft van diarree. Shakira is een heel lief en nieuwsgierig poesje. Ze klimt overal op en onder en als je dan een voerbakje laat vallen:

Afbeelding
Komt madame als een kip zo snel onder de kast vandaan om de intestinal brokjes op te slurpen pikken :P.

Afbeelding
Rocky, de prachtige Maine Coon kater is zaterdag naar een eigen huisje gegaan.

Afbeelding
Miranda is een poes die naar commando's luistert. Als het haar uitkomt, uiteraard. Als ik de kamer binnen kom, dan ga ik op de stoel zitten, roep haar, dan komt ze eraan lopen en gaat voor me staan. Als ik dan op m'n benen klop, dan springt ze omhoog en komt op schoot zitten om lekker geknuffeld te worden. Vindt ze heerlijk :D.

Afbeelding
En dan nog uit kamer twee, knappe Muis. Deze knappe schildpad dame heeft een paars bandje met als karaktertype Spion.

Muis is helaas kort na het maken van de foto door mij verplaatst naar de ziekenboeg. Ze hoest en pruttelt en er komt snot mee als ze niest. Dus ze wordt nagekeken door de dierenarts en zal dan hoogstwaarschijnlijk op de doxy komen om de niesziekte te behandelen.

Al met al weer een leuk, druk dagje :D. En nog steeds zijn we niet van de niesziekte af :/.

Quinette

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-13 10:31

Jeej, weer n update!
Je hebt t leuk ingericht zo, lekker veel lig plekjes op verschillende hoogtes.
Shakira en muis vind ik <3
Is t bij jullie ook nog zo rustig qua moederpoezen en kittens?
Meen me te herinneren dat t hier vorig jaar rond deze tijd toch wel al behoorlijk druk was.
Zal mss aan het koude weer liggen?

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-03-13 14:07

Vandaag weer een fijn dagje asiel :).

Weer op de quarantaine deze keer, dus heel veel foto's heb ik niet. Wel een schrijnend verhaal wat Bokkers die zelf in het asiel werken vast herkennen.

Vanmorgen werd er een jonge poes binnengebracht door de medewerkers van de dierenambulance. De poes was bij mensen opgehaald die claimden haar gevonden te hebben. Ze is Gucci gedoopt en door de dierenarts voorzien van gips omdat ze haar scheenbeen gebroken heeft. Op hetzelfde moment dat de poes geholpen werd heeft de politie bij de familie waar de poes vandaan kwam aangeklopt.

De poes was namelijk onder valse voorwendselen aan de ambulance meegegeven. De poes in kwestie was het huisdier van de familie en zij wilden haar om wat voor reden dan ook niet hebben en probeerden zo van haar af te komen (de reden kan ik wel verzinnen, jullie vast ook wel). Veel mensen weten dit niet, maar bovenstaande is een strafbaar feit :).

Gelukkig gaat het op de quarantaine goed :D. Er zit een poes met een gebroken poot, deze is gezet met pinnen en het gaat eigenlijk prima. Ze krijgt novacam tegen de pijn en om eventuele ontstekingen tegen te gaan :).

De poezen en katers die nog op de quarantaine zitten moeten nog gecastreerd worden en zullen na de herstelperiode naar de Lange Gang gaan :).

Twee van die katten zijn Gizmo en Schildpadje (weet haar naam niet meer :')):

Afbeelding
Gizmo.

Afbeelding
Schildpadje. Wel een lieve dame :D.

Beide katten zijn getest volgens ons Meet your Match systeem en Schildpadje is een Assistent en Gizmo een Spion :).

Tevens hebben wij een erg leuke Akita Inu in het asiel:

Afbeelding
Afbeelding

Milo is een stoere reu van 5 jaar en keurig opgevoed. De reden dat hij bij ons zit is omdat Milo de jongste zoon van het gezin niet accepteerde en dit dus ook liet blijken door zijn tanden te laten zien. Hij heeft verder geen bijt-incidenten, kent alle commando's maar is wel een typische akita, hij blaft niet, ook niet op commando (is geprobeerd hem aan te leren). Verder kan hij niet met andere honden omdat hij twee maal is aangevallen en daardoor angstig is geworden. Wellicht is dit af te leren.

Hendrik is afgelopen week gecastreerd. Hij had overmatig last van zijn hormonen wat zich uitte in seksuele dominantie naar voornamelijk vrouwen, maar ook andere honden. Hopen is dat het zich nu een stuk verbetert, zodat ook deze kruising Anatool een fijn huisje kan vinden :).
Laatst bijgewerkt door _San87_ op 30-03-13 14:46, in het totaal 1 keer bewerkt

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-03-13 14:09

Quinette schreef:
Jeej, weer n update!
Je hebt t leuk ingericht zo, lekker veel lig plekjes op verschillende hoogtes.
Shakira en muis vind ik <3
Is t bij jullie ook nog zo rustig qua moederpoezen en kittens?
Meen me te herinneren dat t hier vorig jaar rond deze tijd toch wel al behoorlijk druk was.
Zal mss aan het koude weer liggen?

Het is vele malen rustiger dan voorgaande jaren, inderdaad. Ik denk dat het door het weer komt, ja. Is er tenminste nog iets positief aan...

mooney1

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-13 14:44

Wat triest toch dat mensen op zo`n manier van hun dier af willen komen.

Tat_jana

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-13 14:57

Bij elke schildpad die je update denk ik dat het onze pebbles is...
Alleen is peb gechipped alleen niet geregistreerd wel in de buurt van enschede weg gelopen... Weet niet of mijn zusje het gemeld heeft aangezien ze nog welleens laks kan zijn..

Dus als er een schildpadje zit met gigantische ogen een beetje dunnetjes ( zewas niet echt dik te krijgen ) een bruine bles over haar neusje en een chip die gregistreerd staat in zaandam maar vermoedelijk eigenaar niet meer te vinden... Haha... Onmogelijke taak denk ik..ze is ook al een tijd weg dus vrees t ergste :(

Wel vindt ik je verhalen weer geweldig <3

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-04-13 20:58

Zaterdag weer een leuk dagje :D. Eerst even alle kamers bekeken, want ze zijn inmiddels allemaal aangekleed met nieuwe ligplaatsen en klimplekjes, zaterdag zal ik een foto maken, want ik mocht de kamers niet in ivm besmetting (ik was al op de ziekenboeg geweest).

Het gaat momenteel goed, ondanks dat het bijna midden april is, hebben we nog geen zwangere poezen meer gehad en ook weinig kittens, tot nu toe hopen we allemaal hard dat dit zo gaat blijven en dat we niet alsnog overstelpt gaan worden met poezen en kittens /utopie.

Op het asiel hebben we momenteel last van een giardia besmetting bij de katten (het zit ons niet mee ;( ) waardoor we extra werklast hebben. Wij moeten als we de kamers betreden om schoon te maken namelijk een plastic schort aan (en die steeds weer wisselen) en met schoonmaken ook handschoenen (giardia is ook besmettelijk voor mensen). Gelukkig zit deze besmetting niet op de ziekenboeg en de quarantaine.

Volgens mij heb ik jullie al eens eerder voorgesteld aan Callisto, een kat die nog steeds kampt met niesziekte, al gaat het wat beter. Hij is nog relatief jong en heeft last van erg veel energie. Normaal gesproken mag het niet, maar ik heb hem een tijdje los laten lopen in de 'keuken'. Zo kon hij wat energie kwijt en ik had wat te lachen tijdens het afwassen:

Afbeelding
Hallo daar!

Afbeelding
'Riep je me?'

Afbeelding
Eerst is het zaak goed te controleren of de gootsteen wel goed leeg is.

Afbeelding
Zorgen dat het vuil goed aangedrukt wordt, dan neemt het minder plaats in.

Afbeelding
En zoals het een drukke kat betaamt, moet ook de administratie gedaan worden.

Afbeelding
En na het spelen met de laarzen van de blikopener (en ook met de stopper),

Afbeelding
gaan we er lekker bij liggen,

Afbeelding
en doen de oogjes toe :z .

Callisto <3.

antje_vip

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-13 12:04

Hihi, leuke foto's!

Mer1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-13 13:04

Hihi leuk verhaal, hopen dat de besmetting snel over is....

webster543

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-13 13:40

Callisto is geweldig!!

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-04-13 16:36

Ik heb weer een update van gisteren :).

De medicatie tegen de giardia lijkt goed aan het slaan, de ergste gevallen zijn vorige week al naar de kittenkamer verhuisd, de katten die nog op de Lange Gang zitten hebben goed uitziende poep (hard). Echter eten ze nog niet allemaal even goed, vorige week ook al niet maar dat komt door de medicatie en is dus niet zo vreemd. Even in de gaten houden, dus.

Deze week dus gezellig op de Lange Gang gestaan. Nieuwe katten daar zijn Jack en Jill (geen foto van), een Spion en een Stille Liefde (paars), broer en zus en beide pikzwart. Jill is slanker in haar hoofd, Jack heeft meer een katerkoppie. Ze zijn echt heel erg leuk, maar hebben wel echt tijd nodig om aan de nieuwe baas te wennen. Ook mogen ze enkel samen weg, dus het zal mij benieuwen hoe lang het duurt voor we een huisje hebben voor ze.

De kamers zijn i.v.m. de giardia leeggehaald (dus geen krabpalen en rieten stoelen meer) en de katten hebben nu enkel de planken, kleedjes en kartonnen dozen. Deze dozen worden iedere dag vervangen voor nieuwe net zo lang tot alles weer onder controle is. Volgens mij gaat dat redelijk goed.

Afbeelding
Afbeelding
Ligplekjes in de kartonnen transportkorfen die we tijdelijk als mandje gebruiken.

Afbeelding
De hoge plekjes worden gretig in gebruik genomen.

Afbeelding
Afbeelding
Samen uit hetzelfde bakje eten kan helemaal prima :D.

Afbeelding
Muis is weer terug uit de ziekenboeg en voelt zich top. Ze komt regelmatig om aandacht vragen.

Afbeelding
Dit is Dharma, zij is samen met haar vriendje gevonden en zij zijn tot nu toe onafscheidelijk. Al slaan ze elkaar regelmatig even op de kop.

Op de hondenafdeling is het een invasie van Amerikaanse Bulldoggen en Staffords, nog steeds. Hoe leuk de honden ook zijn, een baas vinden is nog wel lastig.

Afbeelding
Rocky is een vierjarige Amerikaanse Bulldog die bij ons is gebracht omdat zijn eigenaren zijn geëmigreerd. Echt een schat van een hond en een kleedje in huis.

Afbeelding
Onze Django, hij loenst behoorlijk en is echt een heerlijke sul. Wel echt zo sterk als een beer...

Afbeelding
Als laatste boxer Romano, een prachtige en lieve hond. Hij kan alleen niet met andere honden, hij luistert goed en heeft energie voor tien.

Tot nu toe hebben wij nog maar weinig zwangere poezen binnen gekregen en loopt het met de kittens (gelukkig) ook nog niet hard. Echter verwachten wij binnen nu en drie weken (het wordt warmer weer hé) dat de eerste dieren weer binnen stromen... Hopelijk niet zo veel als vorig jaar...

We gaan het zien :).

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-04-13 20:16

Vanavond om 22:00 uur, Janna in 'Leader of the Pack' van Cesar Millan, op National Geographic :D.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-05-13 12:47

Oei, mijn laatste update is wel erg lang geleden :o ...

Er is ook gewoon totaal niks gebeurd dat het vermelden waard is, eigenlijk. Het gaat op het moment uitstekend bij ons op het asiel! Op de quarantaine zitten momenteel 9 katten, allemaal te wachten tot ze gecastreerd/gesteriliseerd kunnen worden. Gelukkig hebben wij tot nu toe nog maar erg weinig moederpoezen met kittens (komt naar verwachting door het weer van afgelopen maanden), en hoewel veel mensen vragen waar de kittens zijn, zijn wij erg blij dat wij ze (nog) niet kunnen leveren :).

Bij de knagers gaat het ook lekker, waar voor een maandje terug nog rond de 50 konijnen een huisje zochten, zijn nu nog 18 dieren op zoek naar een blijvend huisje.

Bij de honden is ook vrij weinig veranderd, de honden die wij hebben, zitten ook al een behoorlijke tijd en ondanks dat er op het moment redelijk veel honden binnen komen, gaat er geen enkele hond weg. Dit is wel jammer, het hondenasiel zit dan ook redelijk vol en dan heb ik het nog niet eens over de quarantaine en ziekenboeg delen. Echter kan ik daar verder weinig over zeggen (gaat meestal om in beslag genomen dieren).

Aankomende zaterdag ga ik proberen weer wat foto's te maken van de honden, we hebben o.a. echt een paar fantastische Amerikaanse Bulldoggen zitten!

Quinette

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-13 13:14

ohh, AB's! Mn vriend en ik willen er graag eentje...ooit, als we over wat meer ruimte beschikken.
Ben benieuwd naar foto's.