[FOTO] Verzamelingstopic Konijnen

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

WinSel

Re: [FOTO] Verzamelingstopic Konijnen

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-11 16:06

Leuke konijnen :D
Alleen zijn jou pooltjes geen pooltjes, echte pooltjes zijn namelijk alleen in het wit.
Jij hebt gewoon erg leuke dwergjes :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-11 16:07

idd :D vindt ze erg leuk

NuggT

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-11 00:12

Nou vanaf dinsdagavond de trotse bezitter van een dwergkonijntje, een voedster genaamd; Katelijne. :+:
Ik ben al helemaal verliefd op haar, Peanut moet er alleen nog wat aan wennen.
Er zijn al wat plukjes haar door de lucht gevlogen, maar daar is het gelukkig bij gebleven.
Ze gaan helaas nog niet tegen elkaar aanliggen etc. Katelijne heeft wel al regelmatig contact gemaakt met Peanut door op z'n kopje te likken en zijn oortjes schoon te likken.
Het enige wat Peanut nu nog doet is vaak heel snel op haar afschieten zodat Katelijne heel snel wegrent. Hij bedoeld het denk ik niet kwaad, want hij valt haar niet aan ofzo. Iemand enig idee wat dit is? Als ze ook maar iets te dicht in de buurt komt doet ie dit.
Ze zoeken elkaar overigens wel steeds op. :j
Vandaag hebben ze ook samen andijvie gegeten. *D

Winddancer

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-11 12:08

Dat doet Ceasar nu ook nog steeds bij Empress :j
Die twee zijn verder onafscheidelijk bijna, liggen 90% van de tijd samen. Maar vooral als ik buiten kom (weten ze dat het voer er aan komt ;) ) dan doet hij dat vooral. Hij bijt niet ofzo, maar inderdaad er snel op af rennen en zij spurt dan ook weg voor hem.

Geen idee eigenlijk waarom ze dit doen.....

xJolien

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-11 16:28

NuggT schreef:
Nou vanaf dinsdagavond de trotse bezitter van een dwergkonijntje, een voedster genaamd; Katelijne. :+:
Er zijn al wat plukjes haar door de lucht gevlogen, maar daar is het gelukkig bij gebleven.
Ze gaan helaas nog niet tegen elkaar aanliggen etc. Katelijne heeft wel al regelmatig contact gemaakt met Peanut door op z'n kopje te likken en zijn oortjes schoon te likken.
Het enige wat Peanut nu nog doet is vaak heel snel op haar afschieten zodat Katelijne heel snel wegrent. Hij bedoeld het denk ik niet kwaad, want hij valt haar niet aan ofzo. Iemand enig idee wat dit is? Als ze ook maar iets te dicht in de buurt komt doet ie dit.

Sieb en zijn nieuwe vriendin Zana deden dat de eerste dagen ook veel. Zaagsel vloog door de kamer! Die twee zijn nu onafscheidelijk, dus ik ga ervanuit dat het bij jou snel goed komt!

Sjors

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-11 16:29

waar zitten jullie konijntjes nou?
die van mij in de inloop kast van me moeder :+ :')

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-11 16:31

opgehokt :+ vinden ze niet leuk niet

EllaBellaah

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-12 14:12

WinSel schreef:
Leuke konijnen :D
Alleen zijn jou pooltjes geen pooltjes, echte pooltjes zijn namelijk alleen in het wit.
Jij hebt gewoon erg leuke dwergjes :D

Klinkt gek maar het zijn 100% echte pootjes, deze fokker heeft er juist kleur in gefokt omdat mensen die liever hebben dan de witte... Ofzo... Wat ik een grote fout hebben, ze zien dr als super leuke lieve konijntjes uit maar de dames komen graag voor zichzelf op :+

Hier zaten ze gewoon allemaal buiten, ik wil ze niet meer stress geven dan nodig is en ze hebben zich prima gered :)

WinSel

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-12 17:16

Volgens mij zijn het dan alsnog niet 100% pooltjes, niet erkend iig..
Maar ze zijn wel erg leuk :D

WinSel

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-12 17:18

NuggT schreef:

Helemaal super meid :D
De liefde tussen die 2 groeit wel :) Katelijne likt em al, dus komt vast helemaal goed

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-12 19:04

heeft iemand een naam voor me?

Afbeelding

je hebt de 2 albino's met naam dan de hele achterste is naamloos en rechts is moos.

Evelijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-12 22:01

Na al tijden steeds al die leuke hupsels van jullie allemaal. Vandaag ook fotootje van twee stoute konijnen die aan de viooltjes knabbelen.
Afbeelding

NuggT

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-12 19:25

xJolien schreef:
NuggT schreef:

Sieb en zijn nieuwe vriendin Zana deden dat de eerste dagen ook veel. Zaagsel vloog door de kamer! Die twee zijn nu onafscheidelijk, dus ik ga ervanuit dat het bij jou snel goed komt!

Ja heb echt geen idee wat dat nu eigenlijk is.
Heb veel informatie op internet opgezocht maar kan er niks over vinden, een raadsel dus. :+

WinSel schreef:
NuggT schreef:

Helemaal super meid :D
De liefde tussen die 2 groeit wel :) Katelijne likt em al, dus komt vast helemaal goed

Ben echt ontzettend blij dat ik het gedaan heb. *D
In het begin moest Peanut niks van haar hebben, zeker niet op zijn terrein (mijn kamer en zijn hok). Maar nu verdraagt hij haar helemaal en kan ze gerust bij hem in de buurt komen.
Ze zit hem om de zoveel minuten te likken en dan ligt ie helemaal languit op de grond. :+:
Vind het geweldig om te zien hoe lief ze voor elkaar kunnen zijn.
Enige wat Peanut nog absoluut niet fijn vind is met z'n 2en in zijn hok zitten. Als Katelijne alleen in zijn hok zit vind ie het prima, maar zodra zij erbij komt vind ie het genoeg en beginnen ze rondjes te rennen.
Verwacht ook niet dat dit meteen goed gaat, ze is hier nog maar een week. Maar heeft iemand tips voor me hoe ik dit kan oefenen ofzoiets? Het is uiteindelijk de bedoeling dat ze met z'n 2en in Peanut's hok gaan. :j

NuggT

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-12 19:32

Ohja, en hier een foto:

Afbeelding
:+:

Winddancer

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-12 10:29

Ah wat leuk!

Trip

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-12 11:49

NuggT schreef:
Ohja, en hier een foto:

Afbeelding
:+:

wat een prachtige nijn

cyclo86

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-12 00:40

mijn nijntjes
Afbeelding
onze diva Tessa (gesteriliseerd)

Afbeelding
en onderdaan Toby (gecastreerd)

Ze komen beide uit een opvang en zijn al 2 jaar in mijn bezit. In het begin waren ze mega schuw, gelukkig zijn ze erg bijgetrokken :(:) . Toch het gevoel dat ze in huis niet 100% konden aarden dus sinds einde zomer zijn ze verhuisd naar een mega hok in de schuur die als de tuin veranderd is ook verbonden gaat zijn met mega buitenren. Ik mis ze wel eens in huis maar volgens mij zijn ze zlf gelukkiger nu buiten. Trouwens beide 100% zindelijk hier binnen een week na de adoptie (phew)

Afbeelding

NuggT

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-12 19:19

Wat een leuke nijntjes heb je zeg cyclo!
@Trip, dankjewel ben ook erg blij met haar. :D

Heeft iemand nog tips om haar zindelijk te krijgen? Heb een wctje in haar hok gezet en gooi daar regelmatig haar keutels die in haar hok liggen in. Enige probleem is dat ze nog steeds (na een week) niet doorheeft wat de bedoeling is. In haar wctje heb ik kattenbak korrels gedaan (net als bij Peanut) maar ze vind het leuker om al die korrels uit haar wc te graven. 8)7
Iemand tips? :')

cyclo86

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-12 19:45

Mijn konijntjes (zie e hierboven) kwamen uit opvang en hadden dus geen idee over zindelijkheid of iets (zijn buiten gevonden wel samen :+ )

Toen ze bij mijn kwamen heb ik als volgt gehandeld mijn hok was toen 140 bij 50 (grond opp). aan een korte zijde hing drinkfles en hooiruif, hier heb ik een onderbak van een oudehamsterkooi in gedaan (model kattenbak dus), omdat een konijn graag een toilet heeft waar hij helemaal in kan en drolletjes laat waar ze eten. Verder heb ik enkel in die bak bodembedding gedaan en verder nergens wat het natuurlijk niet interressant maakt om daar te plassen }> (beetje gemeen maarja je moet wat) eigenlijk was vanaf toen direct duidelijk voor ze, dit 2 weken zo gelaten en daarna rest van de bak ook bodembedding gedaan, nooit meer naast geplast en drolletjes bijna niet meer. Ze waren zo bang dat ze eerste 2 weken zelfs niet uit hok durfde te springen (terwijl die overdag altijd open stond) maar daarna wel altijd en we vonden maar heel zelden een drolletje buiten het hok _/-\o_

Het hok wat ze nu hebben is zelfbouw an mijn vriend 80 bij 250 en 100 hoog (zie hieronder in link).
https://fbcdn-sphotos-a.akamaihd.net/hp ... 3382_n.jpg
De blauwe bak is dus het oude hok (kleine vooruitgang :Y) ). de planken worden veel gebruikt links in de hoek ligt nu bovenop de plank een hondenkussen. in het hokje zit lkkr stro voor als ze koud hebben verder zit enkel bodembedekking in het bakje onder de hooiruif
wat dus nog altijd als toillet wordt gebruikt ideaal enige wat ik moet schoonmaken _/-\o_
als tuin in orde is krijgen ze mega grote buitenren eraan vast mjah alles op zijn tijd he :D
hoop je zo beetje geholpen te hebben

NuggT

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-12 21:02

Dat is idd ook een manier om je konijn zindelijk te maken. :D
Katelijne poept en plast nu regelmatig op haar wc, maar vaak laat ze soms wat drolletjes slingeren in haar hok.
Dus hoop dat ze na een tijdje doorheeft dat ze alles in de wc moet doen ipv in haar wc én haar hok. :')

Bedankt voor de tip!

Air

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-12 17:05

Zo snap je toch niet hoe mensen maar 1 konijn kunnen houden zonder schuldgevoel...

Afbeelding
Zulke liefde is onvervangbaar <3

xJolien

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-12 17:08

Air, wat een prachtige pluizenbolletjes! En inderdaad, konijnenliefde is zo mooi! :+:
Zal nog even wat foto's uploaden van mijn nijnen. :)

WinSel

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-12 17:17

Oeeeh mag die op mijn site :D ?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-12 17:17

ooh wat lief die pluizenbolletjes <3

xJolien

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-12 17:47

Sommige zijn van heeeel erg slechte kwaliteit, doordat ze met een telefoon zijn gemaakt.
WinSel, je vist er maar uit wat je leuke foto's vindt!

Nooit gedacht dat we Sieb nog gelukkig konden maken met een vrouw, maar dit zegt genoeg toch.... :+:
Jammer van de strepen erdoorheen, maar ik wilde ze niet storen in hun momentje, dus heb het hok dichtgelaten :P
Afbeelding

Afbeelding

Ze doen alles samen: slapen, liggen, eten, en tja, ook wassen :')
Afbeelding

Hoe on-comfortabel je ook ligt, je gaat ECHT NIET toegeven dat je he-le-maal niet lekker ligt. Sieb lag in een hele rare draai, Zana lag half bovenop een stronk hout. Kan niet beter toch? :D
Afbeelding

De drie lieverds samen, helaas is alleen Sieb er nog (de witte) vanwege de myxomatose-uitbraak...
Afbeelding

Het bewijs dat er uitzonderingen zijn op de '1 man + 1 vrouw'-regel. 2 voedsters, dikke vriendinnen... Helaas allebei al in de konijnenhemel.
Afbeelding

En ik kwam deze nog tegen... Mijn lieve, helaas overleden, kleine Muffin... Wat mis ik die lieverd!
Afbeelding

Postduif was neergestort, Muffin vond hem wel heel erg interessant :)
Afbeelding

Pfoe, dat waren weer een aantal foto's uit mijn collectie, haha!
Laatst bijgewerkt door xJolien op 15-01-12 17:50, in het totaal 1 keer bewerkt