wat te doen tegen ongewenste katten in de tuin ?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Tallie1979

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-11 20:43

_San87_ schreef:
Tallie1979 schreef:
Ben ik even blij dat mijn katten gewoon binnen zitten en blijven met al de haters..

Toppunt vind ik nog het vergiftigen, het verzuipen of het beschieten.. Jullie moesten je schamen.. ;)

Wie doet dat :o.

Heb net het hele topic doorgeworsteld en zie het bekogelen met bakstenen, het beschieten met luchtbuks, vergiftigen en iemand opperde verzuipen.

Moet je maar eens terug lezen.. ;)

_San87_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-11 20:47

Tallie1979 schreef:
_San87_ schreef:

Wie doet dat :o.

Heb net het hele topic doorgeworsteld en zie het bekogelen met bakstenen, het beschieten met luchtbuks, vergiftigen en iemand opperde verzuipen.

Moet je maar eens terug lezen.. ;)

Dat verzuipen was niet serieus, dan heb je niet goed gelezen ;). En wat de rest betreft, dat is gewoon dierenmishandeling en kan niet door de beugel.

Jis_
BKB 2025 winnaar 2D

@ secricible,

Wat een nare sneer. :n .....heb echt wel mijn maatregelen genomen dame.

secricible

volgens mij heeft niemand verzuipen geopperd. Dan mis je wat denk ik, maar dat is je niet aan te rekenen. Het gooien met stenen (bakstenen maak je er zelf van...) werd alleen mis gedaan om het dier te laten schrikken. Vergiftigen en beschieten heb ik gemist. Ben het met je eens dat het ver gaat en zou dat dus zelf nooit doen, maar je maakt er wel een eigen verhaal van.

Jis: dat jij daar behoefte aan hebt moet je zelf weten. Zelf zou ik het risico weigeren te nemen, zelfs niet met voorzorgsmaatregelen en al helemaal niet voor ANDERMANS katten. Je moet je beesten bij je houden, zo simpel als wat. Als ik ziek wordt van honden moet ik toch ook de mogelijkheid hebben die beesten te vermijden. Waarom moet dat zo moeilijk zijn bij kattenstront?
Laatst bijgewerkt door secricible op 11-10-11 20:50, in het totaal 2 keer bewerkt

050206051012

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-11 20:49

Tallie, inderdaad zeg... Ben een paar uurtjes niet op bokt geweest en dit topic is enorm geworden. Ik vind het inmiddels wel heel erg ver gaan... Kan me zo slecht voorstellen dat sommigen zich nog dierenvriend durven te noemen...

Jis_
BKB 2025 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-11 20:49

_San87_ schreef:
Jis_ schreef:
Mensen zouden wat toleranter mogen zijn, visa versa, ja dat vind ik.
Ik ben ook allergie's voor katten maar daar heb ik echt geen last van als ik buiten zit. :')

Mijn vader wel. Kattenharen op onze tuinkussens. Van de katten van de buren. Die niet in onze tuin horen, maar er wel zitten omdat de buren het geen flikker kan schelen.

Een kat mag van mij best buiten lopen, graag zelfs, maar dan wel in eigen tuin.

Niet aan gedacht dat ze bij jullie op de kussens gaan liggen, zijn dan wel heel brutaal.
Absoluut niet netjes dat de buren geen rekening houden met de zware allergie van je vader.

Tallie1979

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-11 20:50

Kijk eens aan.. Of iemand het nou wel of niet juist opvat, het staat er wel.. Jonge kinderen kunnen er dus ook een verkeerd idee van krijgen. Als je het niet rot bedoelt, is het niet neerzetten wellicht nog het meest bijdehand.. :) wat niet krom is, hoef je niet recht te breien.. ;)

liedje89

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-11 20:52

secricible schreef:
nou is het helemaal mooi, van wie is mijn tuin dan? Van jou kat zeker?

magda_90: dat wist ik helemaal niet, dat maakt het alleen maar ernstiger. Daarnaast is uit eigen tuin eten bij een zwangerschap ook levensgevaarlijk met katten in de buurt, want stel je voor dat het parasiet blijft zitten op de groentes... Zelfs na goed schoonmaken heb je geen garantie.
Maar de katteneigenaren blijven naïef...

Ze zouden echt een wet in moeten voeren die katten van andermans terrein afhoudt... Lijkt me helemaal geen moeite. Scheelt een hoop kattenleed (tenslotte zul je dan wel 2x nadenken voor ej een kat aanschaft of er een nest mee fokt) en een hoop mensenleed.

Dat hangt ervanaf als je in een koophuis woont met gekochte grond is je tuin gewoon van jou, anders eventueel van de gemeente of je huisbaas :Y) . Maar het topic gaat niet over Jou tuin of de "MIJN tuin" ikke ikke ikke van Thirthy dus is het een beetje gek dat thirty zo hard begint te roepen over wat ze allemaal niet wil in haar tuin daar gaat het topic niet over ;). De TS wil misschien best een stinkende plant overwegen misschien zijn die wel heel mooi ik ben verder niet bekent met de soorten ze schijnen naar citroen te ruiken dat vind ik zelf wel een hele lekkere geur :j

_San87_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-11 20:54

Jis_ schreef:
_San87_ schreef:

Mijn vader wel. Kattenharen op onze tuinkussens. Van de katten van de buren. Die niet in onze tuin horen, maar er wel zitten omdat de buren het geen flikker kan schelen.

Een kat mag van mij best buiten lopen, graag zelfs, maar dan wel in eigen tuin.

Niet aan gedacht dat ze bij jullie op de kussens gaan liggen, zijn dan wel heel brutaal.
Absoluut niet netjes dat de buren geen rekening houden met de zware allergie van je vader.

Sja, maar zo gaat het wel :). Net als dat de katten onze dure vissen uit de vijver vreten, mijn cavia's aanvallen als ze op het gras staan en ik even binnen ben (ondertussen de cavia's dus weggedaan, want niet veilig) en in de volière van de achterburen hangen :).

Allemaal hetzelfde principe, de ene misschien minder erg dan de andere, maar allemaal overlast veroorzaakt door andermans katten. En wie mag het oplossen? Juist.

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-11 20:55

feit blijft dat TS dan moeite en geld moet investeren omdat een ander weigert haar verantwoordelijkheid te nemen.
Prima dat jij je kat los laat lopen, als anderen daar last van hebben hoor je daar werk van te maken. En niet een ander daar werk in te laten doen.

Tallie: weet neit of je op mij doelt, maar ik heb nergens gezegd dat ik katten zou verzuipen, in tegendeel. Ik ben dol op katten, knuffel er graag mee.
Maar ik hoef niet de stront van andermans dieren in mijn tuin, en dat heb je te respecteren als katteneigenaar. Net zo goed als dat ik mijn hond niet in jou tuin laat schijten.

Tallie1979

Re: wat te doen tegen ongewenste katten in de tuin ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-11 20:58

Ik had het niet alleen tegen jou secricible. Dan had ik je wel gequote. Het was gewoon voor iedereen die zich aangesproken voelt ;)

En zoals gezegd, ik ben blij dat mijn katten binnen zitten en blijven. :D

magda_90

Re: wat te doen tegen ongewenste katten in de tuin ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-11 21:03

En zo mag ik het graag zien Tallie. Net zoals het feit dat alle andere gedomesticeerde dieren in Nederland ook binnen het eigen erf moeten blijven.

Ariebren

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-11 21:04

Ik vraag mij af of een kat buiten zijn eigen tuin / woning een beschermd dier is ?

Er zijn diverse oplossingen.
Een eigen kat nemen, aantal weken de tijd geven om zijn territorium te laten bepalen.
Een hond nemen en idem, territorium laten bepalen.
Een luchtbuks kopen en gaan schieten.
Of stoppen met de grond steeds los te maken, een kat mest graag in losse aarde.

_San87_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-11 21:04

Ariebren schreef:
Ik vraag mij af of een kat buiten zijn eigen tuin / woning een beschermd dier is ?

Een eigen kat nemen, aantal weken de tijd geven om zijn territorium te laten bepalen.

Volgens mij niet. Ik kan mij herinneren dat katten in natuurgebieden zelfs vogelvrij zijn :). Maar pin me er niet op vast, want ik weet het niet zeker.

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-11 21:05

en dan is iedereen blij en hoeven er ook geen katten vergiftigd, geluchtbukst of verdronken te worden. Lijkt me goed.

Ariebren: mijn planten groeien ook goed in losse aarde... De rest van je oplossingen lijken me ook niet erg handig...

Waarmee ik niet wil goedkeuren dat dat gebeurt overigens, want dan ga je echt te ver i.m.o.

Tallie1979

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-11 21:06

Ariebren schreef:

En als jouw paarden tussen je erf en wei op straat kakken mogen mensen ze ook beschieten?

Ariebren

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-11 21:10

secricible schreef:
en dan is iedereen blij en hoeven er ook geen katten vergiftigd, geluchtbukst of verdronken te worden. Lijkt me goed.

Ariebren: mijn planten groeien ook goed in losse aarde... De rest van je oplossingen lijken me ook niet erg handig...

Waarmee ik niet wil goedkeuren dat dat gebeurt overigens, want dan ga je echt te ver i.m.o.

Ik snap je reactie niet.
Please explain ??

papagroom

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-11 21:10

Als je in de buurt van een dieren tuin woond,of het circus is in de stad,,,koop dan een emmer roofdieren mest ,en gooi dat in je tuin.....zijn ze als de dood voor...loop je wel het risico dat je tijdens het tuinieren in de leeuwen stront zit te wroeten ipv kattedrek,maar werken doet t wel :Y)

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-11 21:12

Ariebren schreef:
secricible schreef:

Ik snap je reactie niet.
Please explain ??

DAt jij adviseert om de grond niet meer om te ploegen. Maar ik wil in mijn tuin gewoon de plantjes laten groeien en dan is schoffelen toch wel een must.
De rest van je oplossingen vond ik niet erg handig, jij wel? Een kat of hond nemen om andermans kat te verjagen is niet echt een goede reden...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-11 21:14

TS;
Alle ideeen worden afgewezen.
Door jou, maar je zult wat geld moeten inversteren.
Je kunt desnoods MP leegzoeken op omheining die heel oud is.
En ja het is heel vervelend :)

Jis_
BKB 2025 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-11 21:15

secricible schreef:
volgens mij heeft niemand verzuipen geopperd. Dan mis je wat denk ik, maar dat is je niet aan te rekenen. Het gooien met stenen (bakstenen maak je er zelf van...) werd alleen mis gedaan om het dier te laten schrikken. Vergiftigen en beschieten heb ik gemist. Ben het met je eens dat het ver gaat en zou dat dus zelf nooit doen, maar je maakt er wel een eigen verhaal van.

Jis: dat jij daar behoefte aan hebt moet je zelf weten. Zelf zou ik het risico weigeren te nemen, zelfs niet met voorzorgsmaatregelen en al helemaal niet voor ANDERMANS katten. Je moet je beesten bij je houden, zo simpel als wat. Als ik ziek wordt van honden moet ik toch ook de mogelijkheid hebben die beesten te vermijden. Waarom moet dat zo moeilijk zijn bij kattenstront?

Weet niet over welke behoefte jij het hebt maar excuses van jouw kant zou wel netjes zijn.

papagroom schreef:
Als je in de buurt van een dieren tuin woond,of het circus is in de stad,,,koop dan een emmer roofdieren mest ,en gooi dat in je tuin.....zijn ze als de dood voor...loop je wel het risico dat je tijdens het tuinieren in de leeuwen stront zit te wroeten ipv kattedrek,maar werken doet t wel :Y)

:') Nog meer poep.

liedje89

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-11 21:16

secricible schreef:
feit blijft dat TS dan moeite en geld moet investeren omdat een ander weigert haar verantwoordelijkheid te nemen.
Prima dat jij je kat los laat lopen, als anderen daar last van hebben hoor je daar werk van te maken. En niet een ander daar werk in te laten doen.

Tallie: weet neit of je op mij doelt, maar ik heb nergens gezegd dat ik katten zou verzuipen, in tegendeel. Ik ben dol op katten, knuffel er graag mee.
Maar ik hoef niet de stront van andermans dieren in mijn tuin, en dat heb je te respecteren als katteneigenaar. Net zo goed als dat ik mijn hond niet in jou tuin laat schijten.

Ik ga hier toch even een cliche tegenaan gooien: Het leven is nu eenmaal niet eerlijk & als je iets (goed) gedaan wilt hebben doe het dan zelf.

Het is nu eenmaal normaal in Nederland dat er katten vrij rondlopen of dat wel of niet handig/eerlijk/netjes even daarbuiten gelaten het gebeurt en het is legaal. Dat kan je vervelend en oneerlijk vinden maar daar moet je dan toch rekening mee houden. Op korte termijn kan je je daar wel heel kwaad om maken en klagen maar meestal is het toch handiger om er zelf iets aan te doen. (En dan wel constructief niet op het niveau dieren of burenbeulerij)

Thirty

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-11 21:18

Ariebren schreef:

Of mensen houden HUN dier gewoon uit MIJN tuin zonder dat IK daar moeite voor hoef te doen. Dat weiger ik namelijk.
Doen ze die moeite niet, dan zijn ze hun kat kwijt en kunnen ze die in het asiel tegen betaling ophalen.

Snap niet dat jullie je 'katteneigenaar' durven noemen.

Citaat:
Dat hangt ervanaf als je in een koophuis woont met gekochte grond is je tuin gewoon van jou, anders eventueel van de gemeente of je huisbaas :Y) . Maar het topic gaat niet over Jou tuin of de "MIJN tuin" ikke ikke ikke van Thirthy dus is het een beetje gek dat thirty zo hard begint te roepen over wat ze allemaal niet wil in haar tuin daar gaat het topic niet over ;). De TS wil misschien best een stinkende plant overwegen misschien zijn die wel heel mooi ik ben verder niet bekent met de soorten ze schijnen naar citroen te ruiken dat vind ik zelf wel een hele lekkere geur

Waarom zou TS iets stinkends in haar tuin moeten hebben...dat is toch van de gekke. Jij moet echt je verstand eens na laten kijken. 8)7
Het topic gaat over JOUW katten in MIJN tuin, die IK daar niet wil hebben. En dan heb JIJ je verantwoordelijkheid maar te nemen.

Niets met 'ikke ikke ikke' te maken. Ja, met mijn woongenot die ik niet door iemand anders dieren laat verknallen.

Citaat:
Het is nu eenmaal normaal in Nederland dat er katten vrij rondlopen

Andere mensen overlast veroorzaken mag NIET. EN het is gelukkig meer en meer aan het veranderen. Dus binnenkort zal ook jij eraan moeten geloven, of je dat nu leuk vind of niet.
Het word hoog tijd ook.

Zal iedereen zijn honden ook los laten lopen zonder toezicht?

liedje89

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-11 21:26

Thirty schreef:
Ariebren schreef:

Of mensen houden HUN dier gewoon uit MIJN tuin zonder dat IK daar moeite voor hoef te doen. Dat weiger ik namelijk.
Doen ze die moeite niet, dan zijn ze hun kat kwijt en kunnen ze die in het asiel tegen betaling ophalen.

Snap niet dat jullie je 'katteneigenaar' durven noemen.

Citaat:
Dat hangt ervanaf als je in een koophuis woont met gekochte grond is je tuin gewoon van jou, anders eventueel van de gemeente of je huisbaas :Y) . Maar het topic gaat niet over Jou tuin of de "MIJN tuin" ikke ikke ikke van Thirthy dus is het een beetje gek dat thirty zo hard begint te roepen over wat ze allemaal niet wil in haar tuin daar gaat het topic niet over ;). De TS wil misschien best een stinkende plant overwegen misschien zijn die wel heel mooi ik ben verder niet bekent met de soorten ze schijnen naar citroen te ruiken dat vind ik zelf wel een hele lekkere geur

Waarom zou TS iets stinkends in haar tuin moeten hebben...dat is toch van de gekke. Jij moet echt je verstand eens na laten kijken. 8)7
Het topic gaat over JOUW katten in MIJN tuin, die IK daar niet wil hebben. En dan heb JIJ je verantwoordelijkheid maar te nemen.

Niets met 'ikke ikke ikke' te maken. Ja, met mijn woongenot die ik niet door iemand anders dieren laat verknallen.

Citaat:
Het is nu eenmaal normaal in Nederland dat er katten vrij rondlopen

Andere mensen overlast veroorzaken mag NIET. EN het is gelukkig meer en meer aan het veranderen. Dus binnenkort zal ook jij eraan moeten geloven, of je dat nu leuk vind of niet.
Het word hoog tijd ook.

Zal iedereen zijn honden ook los laten lopen zonder toezicht?

Ik heb prima verstand Thirty, WO opgeleid verstand zelfs :Y) . Het lijkt me eerder abnormaal gedrag om zomaar met dit soort opmerkingen aan te komen dan om met jou van mening te verschillen :)*

Ik heb niet eens katten dus waar jij al deze achterlijke, ongefundeerde beschuldigingen vandaan haald weet ik niet maar ik ga nergens aan geloven :? :? . Het is nu eenmaal normaal/geaccepteerd/legaal dat die katten daar lopen, ik ben er helemaal niet tegen dat dat veranderd word ik zeg alleen dat je daar op korte termijn helemaal niets aan hebt als je dat niet eerlijk/normaal vind :)* . Ze lopen er nu eenmaal je kan er maar beter rekening mee houden. Misschien zijn anderen want minder principeel als jij en willen ze een probleem echt oplossen ook al is het eigenlijk niet eerlijk dat ze dat moeten doen |o

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-11 21:27

Jis_ schreef:
secricible schreef:

Weet niet over welke behoefte jij het hebt maar excuses van jouw kant zou wel netjes zijn.

Behoefte om te tuinieren met voorzorgsmaatregelen omdat anderen hun verantwoordelijkheden niet nemen. Zie niet in waarom ik een excuus aan moet bieden. Het is je goed recht om met voorzorgsmaatregelen wel te gaan tuinieren tussen de kattenstront. De artsen adviseren echter niet voor niets om uit de buurt te blijven van de stront, OOK met handschoenen. Begreep ook van anderen dat het in te ademen is, moet ik dan gaan tuinieren me teen beschermend pak en een mondkap om?

@liedje89: tja, dat kunnen we natuurlijk in elk geval wel zeggen. Als mijn huis morgen leeggeroofd wordt kan de rechter ook zeggen "sorry mevrouw, het leven is niet eerlijk". Dat slaat natuurlijk nergens op, die slogan kun je in ieder geval zeggen. Als ik morgen mijn muziek op stand 100 zet en mijn buren er last van hebben zeg ik ook niet "het leven is niet eerlijk". Als ik last heb van mijn buren en mijn buren nemen geen verantwoordelijkheid hoor ik niet voor oplossingen te hoeven zorgen. Dat veel mensen dat wel doen is alleen omdat katteneigenaren blijkbaar te lui (of wat dan ook ) zijn om er zelf iets aan te doen en dat het een hoop sores kost om daar iets aan te doen. En ik ben dan net iets minder gemakkelijk en ik zorg er wel voor dat die katteneigenaar zijn verantwoordelijkheid neemt. Desnoods door die kat bij het asiel te droppen keer op keer.

Dat het in NL normaal is katten los te laten lopen klopt, maar overlast van andermans dieren is nog steeds niet toegestaan. Het is alleen zo moeilijk er iets aan te doen, waardoor katteneigenaren denken de halve wereld te hebben.

Verder zie ik niet waar thirty jou ergens van beschuldigt? Je laatste zin begrijp ik niet. Het is niet eerlijk dat wie wat op moet lossen?