Honden worden aangevallen door loslopende hond.

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Miepie77

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-11 10:27

Ik vind het best een bizarre test als ik dit zo lees, 2 van mijn honden zullen nergens op reageren, ja misschien dat ze iets eng zullen vinden, maar mijn herder zal dat insluiten niet pikken denk ik, die beschermt mij enorm, maar dat is ook geen normale situatie, niemand gaat mij met 3 man insluiten als ik met mn honden loop, als dat al zou gebeuren is dat idd een bedreigende situatie en zou ik het eigenlijk wel logisch vinden als mn Herder me gaat verdedigen. Maar dat is ookwel het enige, die pop en die kat zullen ze niet interesseren.

Mandiiy__

Re: Honden worden aangevallen door loslopende hond.

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-11 10:42

Echt super hoe je het hebt aangepakt TS!
Weet je al wanneer de test zal plaatsvinden?

Diablo

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-11 10:47

caroline_max schreef:
TS; Onderschat de test niet hoor! De honden zullen op vreemd terrein de test moeten doen, met allerlei vreemde mensen en lelijke plastic kinderen enzo. Ik heb de test zelf meegemaakt (zowe uitvoerend als deelnemer) en er zakt menig kindevriendelijk (!) hondje voor. De test is inmiddels al meerdere keren aangepast. Ze hoeven idd niet overal vrij en blij op te reageren , maar ze mogen noet uitvallen natuurlijk. Op internet staat wel hoe de stes uitgevoerd wordt trouwens.

De AID bemoeit zich hier normaal niet mee, waarschijnlijk bedoelt de agent de LID. Maar goed, feit blijft de test natuurlijk. Sowieso zou ik vragen of je erbij/in de buurt mag zijn, en eventueel een video-opname vragen. Mocht 1 wel zakken dan kun je het beste DIRECT een second opinion vragen, daar heb je gewoon recht op (en de hond ook). Veel mensen vergeten dat in de spanning. Hopelijk zakken ze niet, maar alvast heel veel succes.

Die tests snap ik echt helemaal niets van. Vreemde mensen, vreemd terrein...en dat met Cane Corso's? (of wat voor hond dan ook). Plastic kinderen.....denkt men nou echt dat een hond denkt dat dat echte kinderen zijn? Zo'n test zegt toch helemaal niets....

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-11 10:54

Vijf van mijn zes paarden zouden er als ´aanvalsdier` uit komen.
Drie ervan zouden de tester al gelijk disqualificeren als beleider.
Mijn hengst zou het hele veld eerst even ontruimen en dan gaan grazen.

Het uitgangspunt dat een hond een willekeurig mens als (bege)leider moet accepteren is al gelijk een illustratie van de 8)7 samenleving.

Miepie77

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-11 10:56

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-11 10:57

Diablo schreef:
Plastic kinderen.....denkt men nou echt dat een hond denkt dat dat echte kinderen zijn?

Nee, maar men moe(s)t wát als invulling van de opdracht van de politiek.

kimmie261

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-11 11:01

ga nou maar eerst eens afwachten wat er gaat gebeuren,het is helemaal niet gewoon dat er MAG testen gedaan worden bij onderlinge honden gevechten...

en zeker niet als ook nog eens jou honden aangevallen zijn geworden door een andere loslopende hond.

tis toch niet meer als normaal dat honden zich zullen verdedigen als ze aangevallen worden en tja bij grote honden levert het wonden op...een klein hondje kan zo dood gebeten worden,en zelfs dan volgen er geen MAG testen..

overigens erg sneu dat er een rottweiler de dood heeft moeten bekopen door wederom een eigenaar die geen kaas van honden opvoeding heeft gegeten,en geen verantwoordelijkheid van zo'n type hond op zich heeft genomen.

-O-

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-11 11:04

Klopt.
De samenleving is wat ehh...... bijzonder als het om honden gaat. Honden zijn roofdieren met een heel pakket aan instincten en driften. Er mee om leren gaan en het leren kanaliseren is wijzer dan het proberen te onderdrukken.
Mensen verwachten van honden dat zij zich alles laten aanleunen en vinden een hond gevaarlijk als jij nog iets natuurlijks in zich heeft. En testen dan of het dier wel normaal is, met een ietwat vreemde test. Wie is er dan degene die verknipt is? Hoe kan iemand die niet eens weet hoe een geestelijk gezonde hond zich gedraagt, nu testen of de hond abnormaal gedrag vertoont? Ben ik nu gek?
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 10-10-11 11:08, in het totaal 1 keer bewerkt

Diablo

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-11 11:06

Miepie77 schreef:

Dank je. Ik heb het stukje bekeken en als het niet zo triest was, zou ik er om moeten lachen. Kom op zeg, dit kan men niet serieus menen.....

joyce83

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-11 11:08

Is er geen mogelijkheid om te kijken of je onder deze test uit kan komen? Dit door misschien een gedragstherepeut een keer te laten kijken naar de honden en dat deze iets kan uitbrengen? Daar kun je natuurlijkere situatie's mee nabootsen dan met de MAG test?

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-11 11:09

Yamcha schreef:
De samenleving is wat ehh...... bijzonder als het om honden gaat. Honden zijn roofdieren met een heel pakket aan instincten en driften.

Wat paarden betreft ook hoor.
Zoals ik al schreef zou mijn hengst het ook niet pikken dat hij of zijn merries gesard zouden worden door een vreemde, nog minder met een stok en al helemáál niet bedreigend met een malloot voorwerp erop.
Hij waarschuwt,
hij dreigt,
als die mens niet wil luisteren... tja
dan is drie keer scheepsrecht en het paard als aanvalsdier is geboren, euh, uitgelokt.

De maatschappij wil gewoon geen dier. Ze wil mensslaafse automaten zonder batterijen die lijken op een hond of paard.

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-11 11:13

Diablo schreef:
Dank je. Ik heb het stukje bekeken en als het niet zo triest was, zou ik er om moeten lachen. Kom op zeg, dit kan men niet serieus menen.....

Het is al bijna 20 jaar werkelijkheid.

Het maakte deel uit van de RAD en vervangt deze nu.

Het opvallende is dat de top 3 incidentveroorzakers in pricipe wederom buiten de regeling valt.
Je zou goed onderbouwd kunnen stellen dat de samenleving geen hond groter dan een cocker spaniel meer wil.
Dit heb ik in 1990 al geschreven.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-11 11:21

Huertecilla schreef:
Yamcha schreef:
De samenleving is wat ehh...... bijzonder als het om honden gaat. Honden zijn roofdieren met een heel pakket aan instincten en driften.

Wat paarden betreft ook hoor.
Zoals ik al schreef zou mijn hengst het ook niet pikken dat hij of zijn merries gesard zouden worden door een vreemde, nog minder met een stok en al helemáál niet bedreigend met een malloot voorwerp erop.
Hij waarschuwt,
hij dreigt,
als die mens niet wil luisteren... tja
dan is drie keer scheepsrecht en het paard als aanvalsdier is geboren, euh, uitgelokt.

De maatschappij wil gewoon geen dier. Ze wil mensslaafse automaten zonder batterijen die lijken op een hond of paard.

Volledig mee eens.

Zal de reden ook wel zijn dat NL triest laag op de lijst van dierenwelzijn scoort.

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-11 11:21

Yamcha schreef:
Klopt.
De samenleving is wat ehh...... bijzonder als het om honden gaat. Honden zijn roofdieren met een heel pakket aan instincten en driften. Er mee om leren gaan en het leren kanaliseren is wijzer dan het proberen te onderdrukken.
Mensen verwachten van honden dat zij zich alles laten aanleunen en vinden een hond gevaarlijk als jij nog iets natuurlijks in zich heeft. En testen dan of het dier wel normaal is, met een ietwat vreemde test. Wie is er dan degene die verknipt is? Hoe kan iemand die niet eens weet hoe een geestelijk gezonde hond zich gedraagt, nu testen of de hond abnormaal gedrag vertoont? Ben ik nu gek?

Nee je bent niet gek hoor ;)
Ik denk dat ze met 'normaal' gedrag bedoelen dat de hond zich 'goed' gedraagt tussen mensen en andere dieren.
Wat wel handig is in een druk bevolkt gebied :D
Volgens mij is het 'natuurlijke' gedrag van een stadshond al een tijdje zoek.
Het natuurlijke gedrag van een hond komt meer tot uiting in een roedel....maar hoeveel mensen op drie hoog achter hebben een roedel?
Dus een beetje aangepast gedrag van de hond is wenselijk.
Daarom ben ik zo blij met mijn roedel,wat ook kan zonder buren op 5 hectare grond.

Laat ze kennis maken met een niet sociale hond en ze duiken er met zijn allen op.
Een sociale hond die in het begin op zijn rug gaat liggen bij de eerste kennismaking met 6 snuffelende honden om hem heen,gaat prima!

Dan vraag ik mij ook weleens af hoe ideaal het 'stadsleven' is voor een hond,vier x per dag even luchten.
Ik zou er ook agressief van worden. ;)

mirgino

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-11 11:25

joyce83 schreef:
Is er geen mogelijkheid om te kijken of je onder deze test uit kan komen? Dit door misschien een gedragstherepeut een keer te laten kijken naar de honden en dat deze iets kan uitbrengen? Daar kun je natuurlijkere situatie's mee nabootsen dan met de MAG test?

ik begrijp echt niet waarom deze honden een gedrags test moeten ondergaan :?

er komt een loslopende hond agressief op hun af, zij zijn vast gelijnd en verdedigen zichzelf
en nu ineens zijn deze honden vals????

wat hadden ze dan moeten doen?
zich verrot laten bijten?
een rotweiler is geen lieverdje hoor als deze zijn tanden in je zet :n

de eigenaar van die hond is schuldig aan dit incident :j en niet TS die haar honden wel onder appel had.

ik vind sommige hier erg raar reageren!

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-11 11:26

ik denk eerder dat een gedragstest voor de loslopende hond...en eigenaar...meer van toepassing is.

Miepie77

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-11 11:28

geerke schreef:
ik denk eerder dat een gedragstest voor de loslopende hond...en eigenaar...meer van toepassing is.

die hond is ingeslapen meldde TS, die hond was nl al eerder over de scheef gegaan

Macs

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-11 11:30

Ik denk dat deze test gewoon is om er zeker van te zijn dat deze honden echt schatten zijn. Er is natuurlijk wel wat gebeurt en de politie is er niet bij geweest en kennen de honden niet. Dan kan iedereen zeggen, nee ze doen dit normaal noooooit, maar wie bevestigd het? Het is gewoon een stukje duidelijkheid, ik vind het eigenlijk wel goed. Alhoewel sommige onderdelen in die test gewoon nergens op slaan. Als deze honden niet vals zijn hoeft niemand hier bang te zijn dat ze de test niet halen dus imo is er niks aan de hand..

mirgino

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-11 11:31

Macs schreef:
Ik denk dat deze test gewoon is om er zeker van te zijn dat deze honden echt schatten zijn. Er is natuurlijk wel wat gebeurt en de politie is er niet bij geweest en kennen de honden niet. Dan kan iedereen zeggen, nee ze doen dit normaal noooooit, maar wie bevestigd het? Het is gewoon een stukje duidelijkheid, ik vind het eigenlijk wel goed. Alhoewel sommige onderdelen in die test gewoon nergens op slaan. Als deze honden niet vals zijn hoeft niemand hier bang te zijn dat ze de test niet halen dus imo is er niks aan de hand..

maar wat doen ze normaal nooit?
wat hebben deze honden gedaan dan?

Macs

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-11 11:33

mirgino schreef:
Macs schreef:

maar wat doen ze normaal nooit?
wat hebben deze honden gedaan dan?

Misschien heb ik het verkeerd verteld.. ze hebben een dier verwond ter verdediging.. maar ik bedoelde dus meer op het verwonden.. Of het nou ter verdediging is of niet (los van het verhaal van de ts)

Miepie77

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-11 11:35

Macs schreef:

heel veel honden zullen uit angst reageren in die test, omdat er van alles achter mekaar gebeurt wat de hond onzeker maakt, reactie heeft dan ook nog erg weinig met agressie te maken maar meer met hoeveel zelfvertrouwen de hond heeft, hoe stoicijns hij is, maar de meeste honden zijn geen machines, gelukkig niet zeg

Miepie77

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-11 11:36

Macs schreef:
Misschien heb ik het verkeerd verteld.. ze hebben een dier verwond ter verdediging.. maar ik bedoelde dus meer op het verwonden.. Of het nou ter verdediging is of niet (los van het verhaal van de ts)

dus ze hadden zich hulpeloos moeten laten bijten, dat is wel een bijzondere redenatie

Diablo

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-11 11:37

Macs schreef:

Volgens mij kunnen zelfs de grootste sullen raar reageren op die test. Werkelijk waar, die slaat helemaal nergens op. Wie komt er nou zo op honden af als in de test? Wie bestookt een wildvreemde hond nou met een plastic pop/hand, ook al probeert de hond weg te duiken? Hoe ver moet je een hond pushen om een zgn. ongewenste reactie te krijgen? Ik heb een Dober die echt een lief dier is, doet geen vlieg kwaad, maar als je haar gaat treiteren.....want dat gebeurt hier gewoon.
En waar slaat dat alarm eigenlijk op? Ik heb ook een Stabijtje, liefste hond ter wereld, maar wel schrikkerig voor harde geluiden. Ik weet zeker dat hij daar heel erg van zou schrikken en misschien zelfs panikeren. Is dat goed? Is dat slecht?

Ik snap echt niets van die test....snap ook niet waarom honden van de TS daaraan blootgesteld zouden moeten worden, honden hebben volkomen normaal gereageerd.

Bramasole

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-11 11:38

Ik vind de test zoals op het filmpje wel zorgwekkend. Kinderen horen tijdens hun opvoeding te leren om afstand te nemen van honden en helemaal van vreemde honden. Zo'n pop aan een stok maakt ook niet het schreeuwende geluid wat een kind wel maakt, met zwaaiende armen en handen (dus hoe realistisch is het).

Hoe vaak kinderen niet op mijn hond afrennen en ongevraagd aaien, dat is niet meer bij te houden. En wanneer je dan tegen zo'n kind zegt dat ze dit eerst even moeten vragen, krijg je boze blikken van ouders omdat je hun kind corrigeert. Die van mij is heel kind vriendelijk, dus dat gaat altijd prima maar kinderen zijn niet altijd hond vriendelijk. En dat stukje ligt in de opvoeding.

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-11 11:39

De honden hebben uit schrikreactie gehandeld. Sterkte TS!