Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
caroline_max schreef:TS; Onderschat de test niet hoor! De honden zullen op vreemd terrein de test moeten doen, met allerlei vreemde mensen en lelijke plastic kinderen enzo. Ik heb de test zelf meegemaakt (zowe uitvoerend als deelnemer) en er zakt menig kindevriendelijk (!) hondje voor. De test is inmiddels al meerdere keren aangepast. Ze hoeven idd niet overal vrij en blij op te reageren , maar ze mogen noet uitvallen natuurlijk. Op internet staat wel hoe de stes uitgevoerd wordt trouwens.
De AID bemoeit zich hier normaal niet mee, waarschijnlijk bedoelt de agent de LID. Maar goed, feit blijft de test natuurlijk. Sowieso zou ik vragen of je erbij/in de buurt mag zijn, en eventueel een video-opname vragen. Mocht 1 wel zakken dan kun je het beste DIRECT een second opinion vragen, daar heb je gewoon recht op (en de hond ook). Veel mensen vergeten dat in de spanning. Hopelijk zakken ze niet, maar alvast heel veel succes.
samenleving.
Yamcha schreef:De samenleving is wat ehh...... bijzonder als het om honden gaat. Honden zijn roofdieren met een heel pakket aan instincten en driften.
Diablo schreef:Dank je. Ik heb het stukje bekeken en als het niet zo triest was, zou ik er om moeten lachen. Kom op zeg, dit kan men niet serieus menen.....
Huertecilla schreef:Yamcha schreef:De samenleving is wat ehh...... bijzonder als het om honden gaat. Honden zijn roofdieren met een heel pakket aan instincten en driften.
Wat paarden betreft ook hoor.
Zoals ik al schreef zou mijn hengst het ook niet pikken dat hij of zijn merries gesard zouden worden door een vreemde, nog minder met een stok en al helemáál niet bedreigend met een malloot voorwerp erop.
Hij waarschuwt,
hij dreigt,
als die mens niet wil luisteren... tja
dan is drie keer scheepsrecht en het paard als aanvalsdier is geboren, euh, uitgelokt.
De maatschappij wil gewoon geen dier. Ze wil mensslaafse automaten zonder batterijen die lijken op een hond of paard.
Yamcha schreef:Klopt.
De samenleving is wat ehh...... bijzonder als het om honden gaat. Honden zijn roofdieren met een heel pakket aan instincten en driften. Er mee om leren gaan en het leren kanaliseren is wijzer dan het proberen te onderdrukken.
Mensen verwachten van honden dat zij zich alles laten aanleunen en vinden een hond gevaarlijk als jij nog iets natuurlijks in zich heeft. En testen dan of het dier wel normaal is, met een ietwat vreemde test. Wie is er dan degene die verknipt is? Hoe kan iemand die niet eens weet hoe een geestelijk gezonde hond zich gedraagt, nu testen of de hond abnormaal gedrag vertoont? Ben ik nu gek?
joyce83 schreef:Is er geen mogelijkheid om te kijken of je onder deze test uit kan komen? Dit door misschien een gedragstherepeut een keer te laten kijken naar de honden en dat deze iets kan uitbrengen? Daar kun je natuurlijkere situatie's mee nabootsen dan met de MAG test?
en niet TS die haar honden wel onder appel had.
Macs schreef:Ik denk dat deze test gewoon is om er zeker van te zijn dat deze honden echt schatten zijn. Er is natuurlijk wel wat gebeurt en de politie is er niet bij geweest en kennen de honden niet. Dan kan iedereen zeggen, nee ze doen dit normaal noooooit, maar wie bevestigd het? Het is gewoon een stukje duidelijkheid, ik vind het eigenlijk wel goed. Alhoewel sommige onderdelen in die test gewoon nergens op slaan. Als deze honden niet vals zijn hoeft niemand hier bang te zijn dat ze de test niet halen dus imo is er niks aan de hand..

mirgino schreef:Macs schreef:Ik denk dat deze test gewoon is om er zeker van te zijn dat deze honden echt schatten zijn. Er is natuurlijk wel wat gebeurt en de politie is er niet bij geweest en kennen de honden niet. Dan kan iedereen zeggen, nee ze doen dit normaal noooooit, maar wie bevestigd het? Het is gewoon een stukje duidelijkheid, ik vind het eigenlijk wel goed. Alhoewel sommige onderdelen in die test gewoon nergens op slaan. Als deze honden niet vals zijn hoeft niemand hier bang te zijn dat ze de test niet halen dus imo is er niks aan de hand..
maar wat doen ze normaal nooit?
wat hebben deze honden gedaan dan?
Macs schreef:Ik denk dat deze test gewoon is om er zeker van te zijn dat deze honden echt schatten zijn. Er is natuurlijk wel wat gebeurt en de politie is er niet bij geweest en kennen de honden niet. Dan kan iedereen zeggen, nee ze doen dit normaal noooooit, maar wie bevestigd het? Het is gewoon een stukje duidelijkheid, ik vind het eigenlijk wel goed. Alhoewel sommige onderdelen in die test gewoon nergens op slaan. Als deze honden niet vals zijn hoeft niemand hier bang te zijn dat ze de test niet halen dus imo is er niks aan de hand..