Wie heeft er ook een papegaai?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Mindfields

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-11 14:23

Goed zn ogen in de gaten houden, en als die gaan flikkeren(pupillen vergroten en verkleinen) dan moe je opletten. Ik durf met mijn vingers echt nog niet bij zn snavel in de buurt hoor, maar gewoon op zn kop aaien en de rug wel. Misschien kun je het vandaaruit opbouwen? Ga ik ook doen :D

Wat bosefoso zegt is ook zo ja. Ik durf het alleen echt nog niet hahha.

bosefoso

Re: Wie heeft er ook een papegaai?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-11 14:25

Haha wij zien ook als het echt raak is, dan gaat ze als ene gek ja knikken in haar kooi. Dit doet ze dus ook als ze op de vloer rond loopt. Mijn honden zitten op de bank (wat ze echt niet mogen) omdat zij ze continu achterna gaat als ze gewoon rondlopen. De kat komt niet meer naar beneden en wij zelf trekken ook direct schoenen aan. Naar de keuken lopen zit er niet in, ze komt je dan achterna.

Verder is het een geweldig ding, we kunnen echt alles met haar.

Daf

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-11 14:50

Wat betekent het ja-knikken eigenlijk, dus met volle overtuiging :)) Vanuit de winkel werd gezegd dat het ook een flirt-gedrag kan zijn.

Blijf het tricky vinden mbt mijn vinger hoor :=

Mindfields

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-11 14:52

Dat betekent denk ik opwinding, zowel positief als negatief :D En inderdaad flirtgedrag maar dat is ook weer niet goed. Dan zien ze je als soortgenoot en ben je van hem/haar. Doe je dan iets wat ze niet leuk vinden hups beet.

Daf

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-11 14:53

:')

Mindfields

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-11 14:58

Had je die linkjes die ik gepost had al bekeken? Staat heel veel leuke info op waar ik veel aan heb :)

moonfish13

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-11 16:22

Voor de mensen met een papegaai, bij de kruidvat hebben ze nu houten telramen in de aanbieding!
Ik heb er net een gehaald en met tie-raps aan zijn kooi gemaakt.
Meneer zit nu te freubelen.

Ze hebben ook grote houten kralen, daar heb ik ook twee bussen van om dingen van te maken.
Meneer heeft met sinterklaar een nieuw interieur gekregen.
Zijn klimnet en speeltuin had hij gesloopt.
Nu heeft hij een touwladder, klimnet en een nieuwe speeltuin met harige schommel met een mooi touw eraan gekregen.

Meneer is het telraam nu vakkundig aan het slopen, tenminste poging tot.
Het is nu wel een kleurig vrolijk geheel. :j

Mindfields

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-11 21:03

Het is ongelooflijk (want ik dacht dat ik het echt niet durfde)maar ik ben alweer 1000 stappen verder met Nicky, ik heb hem net voor het eerst aan mn hand laten knabbelen, hij deed heel lief, echt, was zo leuk! Wat je in 2 dagen kunt bereiken joh met zo'n dier.

bosefoso

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-11 21:11

Dat is inderdaad zo Mindfields. Kippetje zat zojuist weer op de grond. Juist. Nadat ze vakkundig mijn sloffen aan het slopen is geweest, mijn vinger open heeft gejast en de honden in de poten heeft gebeten, konden we haar van de grond pakken. Ook stug volhouden, hand voor haar houden.

Hopen dat we snel iets kunnen maken, zodat we dit niet meer hebben!

Mindfields

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-11 21:19

Ohja hier werd net 1 van mijn JR gebeten haha die piepte keihard! Tja moet je maar niet onder de kooi langslopen waar Nicky aan hangt...

pipo

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-11 08:59

je zou eventueel ook een opstapstok of touw kunnen gebruiken als je het niet meer durft met je hand (of je eigen reaktie niet vertrouwd)

bosefoso

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-11 09:48

Pipo, ook dat hebben we geprobeerd. Kippetje is gewoon een kleine talliban-strijder zodra ze op de grond is. Mede ook gewoon door onze schuld. We vonden het eerst wel grappig en lieten haar maar doen. Een hond van 60 kilo die bang is van een klein gaaitje is stiekem toch ook grappig om te zien? Foute boel dus, we hadden er echt anders mee om moeten gaan.

Nu is het dus op de blaren zitten, hopen dat ze niet op de grond gaat zitten. En als het wel zo is... Maar laten hakken op die vingers. En NOOIT onze handen terug trekken uit schrikreactie. Als we dat gaan doen zijn we echt ver van huis, dan vind ze het leuk.

Daf

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-11 10:41

:wave:

Gister een poging gedaan om te kijken of die op mn arm wilde stappen. Arm voor de kooi en wat lekkers ervoor en het werd wel erg aantrekkelijk :) Eigenlijk vond die t niet eens onwijs eng, meer een beetje vreemd, maar het lekkers trok wel. Ineens boog die ver naar voren en hap had die t lekkers te pakken zonder op mijn arm te gaan := 1-0 voor Pico tot ik mij ineens realiseerde, hoe stom, dat ik een choco-koekje had voorgehouden ;( wat stom stom stom stom van mij zeg |o

XxSultanxX

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-11 15:05

Ik heb ook een papagaai , een amazone van 23 jaar .
ik heb hem gekocht toen hij 18 jaar was en niet tam . (kwam uit een buitenvoliere )
inmiddels is hij helemaal tam , praat jammer genoeg niet maar fluit wel .
ik heb hem los in huis, hij kan doen wat hij wil . maar sloopt nooit wat :)
zomers zit hij overdag in de voliere , of gaat gezellie met mij aan de wandel en de honden .
wat ik dan wel vervelend vind zijn de mensen die zodra ze hem zien hem meteen willen aaien , zonder te vragen .
maarja daar komen ze snel genoeg achter dat hij dat niet wil hahah :')

pipo

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-11 08:01

Gister de kerstboom eindelijk opgezet...
Hij staat op de eettafel naast Heidi en Doris.
Die vonden het wel errug intresant hahaha
Ook hebben we er een nieuwe bewoner bij, Punkie een bolletje wol!
Punkie is ietwat ondernemend hahaha

Doris moet het even van dichtbij bekijken.
Afbeelding

Heidi en Punkie
Afbeelding

Afbeelding

Fijne dagen allemaal!!

snowdon

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-11 00:09

Wat leuk, zo'n topic!
Die foto's hierboven, geweldig!

Mijn schoonouders hebben ook een Coco.... een grijze roodstaart :j Ooit komt die ook naar ons dus....
Ze hebben ook een valkparkiet, Kokki. Heb zelf ook valkparkieten gehad vroeger, heerlijke vogels.

Ik ga eens mee lezen hier, doe vast nog eens wat tips op ;)

Zijn er nog meer papegaaien érg kieskeuring in speeltjes? Coco hier wilt vooral niet te gekke fratsen.... touw en van die houten blokjes in touw is het enige wat hij accepteert. Niet dat het heel blijft, maar hij is er lekker mee bezig. Hij is overigens veel 'los', maar hij kan (meestal... kwestie van op tijd knippen) niet vliegen.

Onassa

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-11 14:17

Ik blijf ze geweldig vinden en dan die foto's , heerlijk maar heb er zelf geen en denk ook niet dat ik het bij manlief erdoor krijg gezien de 2 katten en 2 honden die hier al rond lopen maar ohhh wat vind ik ze leuk.
Wat kost nou zo ongeveer een jonge grijze roodstaart??

pipo

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-11 15:15

bij een goede kweker rond de 600 euro.

Onassa

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-11 15:19

Op zich nog redelijk want je hebt over het algemeen een papagaai erg lang.
Anderzijds is de kans nu al aanwezig dat de papagaai mij zou kunnen overleven en ik heb geen kinderen dus dat zou eigenlijk niet ideaal zijn.

pipo

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-11 15:36

Tja, maar als je nu onder een auto komt overleven je katten en je honden jou ook.. dan is er vast wel een familielid die ze opvangt en eventueel een goed baasje voor m zoekt als het nodig is.Kwestie van regelen.

Mindfields

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-11 15:38

Wij hebben er inmiddels een tweede bij, de vogel van wijlen mijn schoonvader woont nu ook bij ons. We zijn nu op zoek naar een mooie klimboom waar ze allebei in kunnen.

Onassa

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-11 15:50

Pipo, daar heb je gelijk in maar nu is er nog familie die wat kan regelen, als ik ouder ben is de kans groter dat mijn familie er ook al niet meer is.
Tja..ben altijd bang door onvoorziene gebeurtenissen mijn dieren tekort te doen.

Hosante

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-11 15:59

Wij hebben ook een Grijze Roodstaart thuis, hij is van mijn moeder en voor haar doet die alles hij is niet vals maar met mij wil hij altijd ruzie zoeken, zet die al zijn veren op en komt heel stoer op me af lopen. Hij spreekt heel duidelijk en zegt altijd vriendelijk gedag als het bezoek weggaat. En ja ook de hond krijgt te horen dat hij moet ophouden met blaffen. Verder is zijn grootste hobby slopen maakt niet uit wat het is van eierdoosjes tot zijn schommel aan toe. Hij maakt zelfs het slotje van zijn kooi open.

pipo

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-11 16:03

Mindfields schreef:
Wij hebben er inmiddels een tweede bij, de vogel van wijlen mijn schoonvader woont nu ook bij ons. We zijn nu op zoek naar een mooie klimboom waar ze allebei in kunnen.

zelf maken?! grondplaat, paar mooie takken scoren en wat touw eraan en je bent klaar.
Heerlijke bezigheid om te maken en voor hun om te slopen ;)

CoSnuf

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-12-11 22:36

Een tijdje geleden dat ik hier zelf weer ben geweest.
Heb alles even weer bij gelezen! Heb weer erg gelachen!
Vriendlief is er alweer klaar mee haha ja als ik iets grappig vind moet ik het altijd even voor lezen.
Dus heb een half uur door een film heen geluld hahaha.

Coco had een tijd geleden ook een nieuw speeltje gekregen. touw ringen met houten blokjes.

Het onderste touw ring ligt er bijna af.

Hij heeft hem echt gesloopt hahaha.

Nu zit ik in twee strijd..... Het touw hangt nog aan een draadje.... zo hangt hij al een paar weken.
Als hij er af gaat vallen heeft dit een knal tenminste voor coco. Hij is best wel een beetje zwaar + dat er eeb houten blokje aan zit.

Dus dacht ik... voor dat hij een dood schrik krijgt kan ik beter hem door knippen en eruit halen.
Maar ik denk dat hij dat enorm kwaat word dat ik zijn speeltje af pak!
Ben net zo blij dat ik complete gesprekken met hem voer haha.

Ik denk dat ik het gewoon maar even aan moet kijken.
Hij is wel zo slim om dat laatste stukje touw niet door te bijten. Hij sloopt er nog steeds lekker om heen.