Die @#&kat moet wég!

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

NoaC

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-11 15:26

Zo, een pissende kat in huis is echt niet leuk! Sterkte!
Kan me voorstellen dat je er doorheen zit en kwaad bent; zou het ook gehad hebben en er moedeloos van worden!
Kan je haar niet ergens klein opsluiten (met kattebak) zoals toen met haar gebroken poot, en dan los laten als jullie thuis zijn?
Niet leuk voor de kat misschien, maar goed; dit is niet leuk voor jou.

Neem wel aan dat ze gezond en gesteriliseerd is?
En af en toe naar buiten doen, ook al woon je op een flat? Bekende doen dat ook; kat gaat bij goed weer overdag naar buiten en 's avonds naar binnen (of je kan het juist andersom doen). Scheelt weer verveling.

3bengels

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-11 15:33

picobello schreef:
Dat denk ik ook. Kat is niet op zijn plek - > spanning. Kat gaat plassen en levert spanningen op bij de mensen die zich gaan ergeren, wat dan weer terugslaat op de kat.

Ik denk dat die kat daar inderdaad niet op zijn plek is. Ik zou eerst eens beginnen met het goed schoonmaken en opruimen van je huis TS. Dan is alles goed overzichtelijk en kun je ook zien waar ze gaat zitten om te plassen. Ook zou ik zorgen dat er voldoende kattenbakken in huis zijn. Je hebt 2 katten dus moet je eigenlijk 3 bakken hebben. En ik zou de hond de deur uit doen. je geeft zelf aan dat je kat de hond maar blijft treiteren. Dat geeft aan dat je kat die hond niet tollereerd in huis. Dat kan ook een reden zijn dat ze overal gaat plassen. Ze gaat gewoon terretorium afzetten. En elke keer als jij daar weer iets nieuws neer legt is dat voor haar weer een aanleiding om er op te gaan plassen.

verder vind ik dat je op een erg vervelende manier schrijft naar mensen toe. Zelfs tot het asociale aan toe!! maar dat is mijn mening!!! En mijn mening is ook dat je eerst moet zorgen dat je thuis alles op orde moet hebben voor je een dier goed kunt opvoeden. en als de situatie goed is er niet steeds maar weer een dier bij moet komen want dat zorgt keer op keer voor stres en dus plassen in huis!!!!!
Laatst bijgewerkt door 3bengels op 07-09-11 15:43, in het totaal 1 keer bewerkt

sorsie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-11 15:36

Kan inderdaad best zijn dat het beestje last heeft van spanning :(:)
Ik had mijn zus een jong poesje gegeven voor haar verjaardag.
Toen het kleine beestje bij ons in huis kwam ging ineens onze (ex :P ) kater overal tegenaan plassen...
Hij kreeg aandacht genoeg, maar voelde zich niet fijn met het jonge poesje erbij.
Na een ruim een maand ging mijn zus uit huis met het poesje en daarmee is het probleem ook weer verdwenen :j
Dus het kan best zijn dat die van de TS zich ook niet fijn voelt door een ander huisdier ;)

Pauline

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-11 15:36

@3 bengels Hoofdletters en drie uitroeptekens komt op mij anders ook behoorlijk asociaal over. :+

3bengels

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-11 15:41

Pauline schreef:
@3 bengels Hoofdletters en drie uitroeptekens komt op mij anders ook behoorlijk asociaal over. :+

Prima is ook niet aan jou geschreven.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-11 15:43

3bengels schreef:
Pauline schreef:

Prima is ook niet aan jou geschreven.

Practice what you preach.

Homiafortuna

Re: Die @#&kat moet wég!

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-11 15:56

Wat een reacties allemaal. Het verstandigste is volgens mij om inderdaad eens serieus met je vriend over dit probleem te praten. Want wat voor redenen er ook zijn dat je kat dit doet, zo kan het gewoon niet langer meer. Ik neem aan dat jullie ook nog lang en gelukkig samen willen leven. Op deze manier ben je in ieder geval niet gelukkig. Maak je vriend dat duidelijk. Zorg ervoor dat jullie samen tot een oplossing komen.

schotkamp

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-11 16:03

Ik vind dat als je een dier neemt (in dit geval een kat)dat je daar zorg voor moet dragen.Gewone zorg en medische zorg.Als je dit niet wilt of niet kunt betalen moet je geen dier nemen. Met deze kat is duidelijk wat mis , stress of iets medische.Ik vind dan ook dat je de plicht hebt om achter de oorzaak te komen.Eerst de kat helemaal van binnen na laten kijken (wel een andere dierenarts want een dierenarts die het Niet erg vind om een kitten met 6 weken weg te doen twijfel ik aan..)Als het medische niks is zou ik er een gedragstherapeut bij halen (Niet de eerste de beste maar kijk gewoon goed rond, misschien heeft bokt wel een goeie ervaring met een bepaalde gedragstherapeut )

Ik zou dit met je vriend bespreken en afspreken dat als jullie dit geprobeerd hebben en het niet gelukt is de kat na een ander tehuis te doen.

__Karlijn__

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-11 16:06

Kun je de kat niet gewoon naar buiten doen? Onze kat komt al 10 jaar het huis niet in.

Kimmie1974

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-11 16:19

Ja dan kan ie lekker bij iemand anders alles in de tuin doen zeker. Echt een goede oplossing...

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-11 16:58

Dat ligt maar net eraan hoe en waar je woont

paqune

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-11 18:16

Sorry TS maar hoe je soms reageert is echt sneu.
Natuurlijk is het niet leuk dat de poes over alles heen plast.
Ik zou het ook vervelend vinden. Maar jij gaat te ver.
Sowieso snap ik niet waarom je dit topic bent begonnen.
Je had deze reacties kunnen verwachten en dan ga je raar reageren?
Beetje raar vind ik het.
Citaat:
En dan de reactie van degene die beweerde dat ik een pitbull in huis nam om Nala de strot over te bijten: ja, zo ben ik Alsjeblieft..

^^ dat vind ik nou echt erg, arm beestje...

en doordat je aanvallende reacties krijgt ga je zulke dingen zeggen:
Citaat:
Scheelt is met T.

Ik zou er nog maar eens met je vriend overhebben. Als hij het poesje niet kwijt wilt moet hij jou helpen op te lossen. Ik snap dat hij er gehecht aan is.

Suuskipje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-11 20:22

JunkDeLuxe schreef:
Waar dit hele topic nu eigenlijk om draait, is dat m'n vriend haar niet weg wil. In nog geen 100 jaar.
En wat ik daar in vredesnaam mee aanmoet..

Ik denk dat je ermee moet leren leven, als hij wil dat de hond weggaat dan wil jij dat toch ook niet?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-11 22:06

Heerlijk, Bokt weer op zijn best hoor.
Misschien zouden jullie iets volwassener kunnen reageren door bijvoorbeeld TIPS te geven? Al eens aan gedacht? Kom nou, zeggen dat je hoopt dat haar vriend weg gaat en de kat meeneemt... Walgelijk, hoe laag kun je zijn? Kijk, het is niet zo dat ik het ermee eens ben dat ze de kat gelijk maar weg moet doen, maar jonges jonges... Ik schaam me er bijna voor dat ik op Bokt zit Niet de eerste keer overigens

TS, misschien zou je je DA om advies kunnen vragen om van dat geplas af te komen? Kattenpis stinkt inderdaad een uur in de wind, ik begrijp je irritatie volkomen... Ik hoop dat het goedkomt, trek je niet al te veel aan van de mensen hier die erop uit zijn iedereen de grond in te trappen :)

Mindfields

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-11 22:09

Joh er zijn TALLOZE tips gegeven! het hele topic staat vol met tips, maar de TS wil ze niet lezen.

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-11 22:10

Tips die al geprobeerd zijn heb je ook niet veel aan.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-11 22:12

Mindfields schreef:
Joh er zijn TALLOZE tips gegeven! het hele topic staat vol met tips, maar de TS wil ze niet lezen.

Dat ken ik ja, 'De TS wil het niet lezen'.
Zou ik op den duur ook niet meer willen als ik zo afgebrand werd.

Mindfields

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-11 22:15

Mijn mening is dat als je je topic zo opent als de TS dat gedaan heeft, je gewoon graag zulke reacties wilt. Ik weet heel erg zeker dat als TS haar topic begonnen was met: heeft er iemand tips voor me hoe ik dit probleem kan oplossen? Zonder dat ze zo lelijk over een dier praat en zonder zo hysterisch te doen, de reacties ook al heel anders geweest waren.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-11 22:17

Mindfields schreef:
Mijn mening is dat als je je topic zo opent als de TS dat gedaan heeft, je gewoon graag zulke reacties wilt. Ik weet heel erg zeker dat als TS haar topic begonnen was met: heeft er iemand tips voor me hoe ik dit probleem kan oplossen? Zonder dat ze zo lelijk over een dier praat en zonder zo hysterisch te doen, de reacties ook al heel anders geweest waren.

Nee hoor.
En dan nog heeft NIEMAND het recht om iemand zo te behandelen.
Wat een onzin...

Blue_Eyes
Winnaar Bokt Veulenverkiezing 2025

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-11 22:19

TS heeft dit topic gewoon geopend op een moment dat het haar he-le-maal de keel uithing, en begrijpelijk genoeg. Misschien was dat niet het handigste moment. Maar daarom hebben Bokkers nog niet het recht om haar toe te wensen dat haar vriend haar buitenzet en aanverwante zaken. Bah.

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-11 22:20

Ik heb als tip gegeven dr tassen niet te laten slingeren, maar daar wordt niet op ingegaan

Tancreda4

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-11 22:23

Zijn idd genoeg tips gegeven. Van medische checks, tot feliway. Tja, als dat niet werkt, of niet wilt proberen, dan zit er niet anders mee op; mee leven. Tassen opruimen, extra kattenbakken, eventueel ZONDER kap erop (heeft bij onze plasser echt geholpen), ander kattengrid etc etc. Hopelijk zit dara iets bij dat werkt, en anders zit er niets anders op dan vriendlief steeds lief aankijken voor een nieuwe tas.... Dan is het helaas toch echt een kwestie van; mee leren leven.

Verder vind ik dat gemuts over 'typsich bokt', of 'schaam om een bokker te zijn' altijd zo'n achterlijk iets. Heeft niets met 'bokker zijn' te maken, maar meer omdat het gewoon allemaal mensen zijn, met een mening, en een mond (of in dit geval vingers en een toetsenbord)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-11 22:24

stef schreef:
Ik heb als tip gegeven dr tassen niet te laten slingeren, maar daar wordt niet op ingegaan

Stiekem had ik het over nuttige tips die de oorzaak aanpakken.

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-11 22:25

stef schreef:

Jawel maar daar wordt voor 't gemak maar zoveel mogelijk overheen gelezen.

quartel

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-11 22:26

dr is al 100 x verteld dat ze ook even naar de DA kan gaan met dat dier.

Het is niet zo gek hoor al die reacties als je ziet hoe de OP er bij staat.
Ik houd niet zo van dat rellen maar dit deed mijn nekharen ook even overeind springen