Huertecilla schreef:superpony schreef:@huertecilla, onze zoon was weg van Franse bulldogjes. Maar vanwege de vele gezondheidsproblemen hebben we er niet naar gekeken. We zouden er natuurlijk goed voor zorgen, maar met warmte niet mogen rennen, stoeien etc is toch echt een ''ding''.
Is inderdaad een drama gecreëerd door de tentoonstellingsfok die van een leuk kwiek hondje een klein op het engelse gedrocht lijkende zielepiet gemaakt hebben.
Lees het boekje van de belgische literatuur nobelprijs-winnaar Maurice Maeterlinck over zijn Franse Bulldogje eens. Staan ook een paar gravures van zijn hondje in. Zó horen ze te zijn.
Wij wonen in het hart van andalucía.
[ Afbeelding ]
is hier ´s zomers heel normaal en geen probleem![]()
Ik heb een kuip met water in de schaduw staan op het voorterras en als ze zich voetballend samen met mijn zoon verhit hebben nemen ze even een duik.
Nee, oke, dan wordt het voor mij een probleem 50 gr overleef ik niet denk ik......... Maar hoe oud worden jullie bulldogjes??

en persoonlijk vind ik dat ook in en in triest.
)
.. Dat vind ik kinklare onzin, een rashond.. Waaaarom perse een rashond? Met alle bijbehorende mislukkingen van het ras.. De heupdysplasie labrador, de maagtorsie Deense Dog, de uitpuilende ogen Cocker Spaniel.. En dan kan ik nog een preek afsteken over het fokbeleid met zwakkere dieren, die in de natuur vaak niet eens gedekt worden..