Hond grijpt katten.( speels) Wat te doen?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Zilfstar

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-11 12:11

Mindfields: ik begrijp dat jij die hond 1 jaar en 2 maanden had. Dat is toch iets anders dan 2 weken....
Ik kan Nogo begrijpen, maar Caye ook. Toch, wetend dat Caye ook gewoon op Bokt komt en dit zo had kunnen lezen (wat ze dus ook gedaan heeft) had een mailtje of belletje met korte uitleg (honden gevochten, andere baas gevonden waar beest veel beter op plek lijkt te zijn) toch wel zo aardig geweest.

Iris1702

Re: Hond grijpt katten.( speels) Wat te doen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-11 12:15

En mes in de rug steken vind ik trouwens nogal overdreven overkomen... TS heeft alleen haar ongenoegen geuit over dat ze niet persoonlijk bericht is. Verder niets!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-11 12:23

Zegt wél weer genoeg over je, schrijft TS.

Dat is niet alleen maar ongenoegen uiten, imo.

Iris1702

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-11 12:41

Yamcha schreef:

Jij legt de nadruk anders ;) '

slimmerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-11 12:45

Voordat je een gekregen hond weg doet, overleg je toch even met de vorige eigenaar. Zeker als je het dier nog maar 2 weken hebt.

Het is voor mij iig een bevestiging dat hier geen enkel huisdier weggegeven wordt. Heb zelf ook ooit zo een ervaring gehad (dier is binnen 2 dagen doodgeslagen door eigenaar)
Ook een kennis van mij heeft zo eens een hond weggegeven. Gegeven dier bleek achteraf duur doorverkocht te zijn.

TS had beter de hond in kunnen laten slapen imo. Hou jezelf de verantwoording en ben je eerlijk naar het dier. Wat een lijdensweg staat het beest nu nog te wachten?

Iris1702

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-11 12:51

Idd dat was wat uiteindelijk de TS wilde voorkomen, ongeacht wat de reden van de herplaatsing nu is geweest

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-11 12:53

slimmerik schreef:
Wat een lijdensweg staat het beest nu nog te wachten?

Of een intens gelukkig leven natuurlijk.......
Iris1702 schreef:
Yamcha schreef:

Jij legt de nadruk anders ;) '

Was op de mobiel getypt, HTC zet er een streepje op ;)

Maar ik vind het sowieso erg onbeleefd om op deze manier dingen te insinueren. Zeg dan gewoon dat je haar een vuil sekreet vindt, en dat dit het beeld bevestigt dat je hebt, omdat...... *vul zelf in*

Dat vind ik dan nog eerlijk, dit vind ik echt een beetje achterbaks. Ik heb echt de pest aan insinuaties.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-11 12:53

Iris1702 schreef:
Idd dat was wat uiteindelijk de TS wilde voorkomen, ongeacht wat de reden van de herplaatsing nu is geweest

Dan had ze de hond niet moeten weggeven maar zelf moeten laten afmaken.

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-11 12:54

Ik zou een pb nu toch ook maar een kleintje gevonden hebben... Ik zou ook in mijn hart gepakt zijn moest ik het zo moeten vernemen, ook al is weg gewoon weg.

Iris1702

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-11 12:59

Yamcha schreef:
Iris1702 schreef:

Ze is toch door een grote groep in dit topic daar toe overgehaald?
Er is aaan alle kanten geroepen dat ze het dier neie af moest laten maken maar juist moest herplaatsen dus eigenlijk tegen haar eigen eerste ingeving in is het dier herplaatst met de gedachte dat de hond daar kon blijven.

Als je dan al na 2 weken je eerste eigen gevoel bevestigd word dan zou ik ook flink over de pis zijn denk ik zo.
Op de bokkers die me overgehaald hebben en natuurlijk ook op mezelf.
Ik denk dat mijn reactie dan nog onvriendelijker zou zijn geweest dan die van de TS nu.

_San87_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-11 13:00

slimmerik schreef:
Voordat je een gekregen hond weg doet, overleg je toch even met de vorige eigenaar. Zeker als je het dier nog maar 2 weken hebt.

Het is voor mij iig een bevestiging dat hier geen enkel huisdier weggegeven wordt. Heb zelf ook ooit zo een ervaring gehad (dier is binnen 2 dagen doodgeslagen door eigenaar)
Ook een kennis van mij heeft zo eens een hond weggegeven. Gegeven dier bleek achteraf duur doorverkocht te zijn.

TS had beter de hond in kunnen laten slapen imo. Hou jezelf de verantwoording en ben je eerlijk naar het dier. Wat een lijdensweg staat het beest nu nog te wachten?

Wat ben jij heerlijk pessimistisch. De hond is hartstikke gelukkig, staat onder dezelfde begeleiding en het ziet er gewoon goed uit.

Maar nee, inslapen was beter geweest.

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-11 13:02

Je kunt hier ook nooit goed doen :')

Had ze het beest gehouden en niks meer gepost --> ts steekt kop in het zand
Had ze ze gehouden en es gepost dat hond naar een kat gekeken had --> ts is gek en het loopt straks echt fout
Had ze hem ingeslapen --> compleet onterecht, ts kan niks met honden en heeft er geen hart voor
Doet ze hem weg en trekt ze ze zich er niks meer van aan --> zie je wel ts verdient hond niet
Doet ze hem weg en is ze nog wel bezorgd om het welzijn van de hond --> had ze hem maar moeten inslapen!

8)7

Macs

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-11 13:03

Ik denk niet dat de hond zijn vorige baasjes mist. Ze leven in het nu en niet in het verleden. De enige die er mee zitten zijn wij, mensen.. Hond is nu gelukkig toch en daar gaat het om.

_San87_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-11 13:03

Iris1702 schreef:
Yamcha schreef:

Ze is toch door een grote groep in dit topic daar toe overgehaald?
Er is aaan alle kanten geroepen dat ze het dier neie af moest laten maken maar juist moest herplaatsen dus eigenlijk tegen haar eigen eerste ingeving in is het dier herplaatst met de gedachte dat de hond daar kon blijven.

Als je dan al na 2 weken je eerste eigen gevoel bevestigd word dan zou ik ook flink over de pis zijn denk ik zo.
Op de bokkers die me overgehaald hebben en natuurlijk ook op mezelf.
Ik denk dat mijn reactie dan nog onvriendelijker zou zijn geweest dan die van de TS nu.
Dan had ze maar naar haar eigen gevoel moeten luisteren. Gedane zaken nemen geen keer en TS heeft geen enkel recht op informatievoorziening. Het zou netjes zijn geweest, dat ben ik met je eens.

Indra lijkt nu op haar plek te zitten, prima toch :).

Iris1702

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-11 13:05

Idd Poes TS kon het niet meer goed doen voor de meeste mensen hier

En om even te reageren op _San87_ wie weet nu zeker of die hond het nu echt zo goed heeft nu of de komende tijd?
Wij moeten toch ook maar af gaan op het woord van.

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-11 13:07

Yups voor hetzelfde geld ligt het beest ergens in een sloot, is ze verkocht, of weet ik wat :D

makkelijk commentaar geven zo vanaf het schermpje ook :)

mariettek

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-11 13:13

poes schreef:
Je kunt hier ook nooit goed doen :')

Had ze het beest gehouden en niks meer gepost --> ts steekt kop in het zand
Had ze ze gehouden en es gepost dat hond naar een kat gekeken had --> ts is gek en het loopt straks echt fout
Had ze hem ingeslapen --> compleet onterecht, ts kan niks met honden en heeft er geen hart voor
Doet ze hem weg en trekt ze ze zich er niks meer van aan --> zie je wel ts verdient hond niet
Doet ze hem weg en is ze nog wel bezorgd om het welzijn van de hond --> had ze hem maar moeten inslapen!

8)7

Mooi verwoord! :D

slimmerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-11 13:14

TS heeft helemaal geen bevestiging dat dier goed op haar plaats is. Ze kent de huidige eigenaar niet. Misschien wordt ze wel als broodfok hond gebruikt.... ik noem maar wat.

Mij gaat het vooral om omgangsvormen in deze. TS voelt zich imo terecht besodemieterd. Onder deze voorwaarden en met deze bedoeling is de hond niet meegegeven.

Ik schrik echt van mensen die dit normaal vinden.....

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-11 13:15

Jij schrikt ook altijd van vanalles, ik vind dat je ook niet zo extreem moet worden, dat TS en NoGo mss zelf es met elkaar spreken?

Mindfields

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-11 13:17

Zoals de waard is vertrouwt hij zijn gasten. NoGo is zelf een dierenliefhebber, die zal de hond NIET naar een broodfokker brengen, laten we de boel niet een beeetje escaleren hier??

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-11 13:21

Ik ken NoGo niet, dus ik kan maar afgaan op wat ik lees, geen idee waar die hond nu is.

_San87_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-11 13:24

Iris1702 schreef:
Idd Poes TS kon het niet meer goed doen voor de meeste mensen hier

En om even te reageren op _San87_ wie weet nu zeker of die hond het nu echt zo goed heeft nu of de komende tijd?
Wij moeten toch ook maar af gaan op het woord van.

Ik wil nog wel eens uitgaan van het goede in de mens. NoGo heeft hier heel goede wil getoond, hond opgenomen om haar een fijn leven te gunnen, ook door te blijven posten hoe het gaat, alle kritiek daarbij voor lief nemend. Ze had ook niet meer kunnen posten en had niemand wat geweten. Misschien was dat ook maar beter geweest, dan had ze deze oliebol niet over zich heen gehad.

Als NoGo zegt dat het ernaar uit ziet dat Indra nu op haar plek zit en goed opschiet met die andere hond, wie zijn wij om dat oordeel in twijfel te trekken? Of ga je nu zeggen dat Indra, die volgens NoGo nu gelukkig is, beter dood had kunnen zijn?

@ Slimmerik, zo schrokken mensen ook toen jij doodleuk vertelde dat er bij jullie regelmatig katten verzopen werden. En dan vind je deze gang van zaken raar? :).

Iris1702

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-11 13:26

Ik wil alleen maar aantonen dat de TS alleen maar rottigheid over haar heen krijgt en NOGO de hemel in geprezen word. Dit vind ik niet kunnen.
Ik geloof ook in de goedheid van NOGO maar ze had dit gewoon beter aan kunnen pakken door de TS zelf eerst even te benaderen dan was deze hele discussie niet eens nodig geweest.

jes_sira

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-11 13:30

poes schreef:
Ik ken NoGo niet, dus ik kan maar afgaan op wat ik lees, geen idee waar die hond nu is.

Ik ken NoGo wel, en weet zeker dat ze de hond niet bij deze jongen zou plaatsen als ze er geen vertrouwen in had dat dit een goed en hopenlijk definitief thuis is.
Ik durf ook wel te zeggen dat mocht het niet gaan bij deze jongen, ze haar verantwoording zal nemen tegenover de hond.

Neemt niet weg dat ze beter TS hierover had kunnen inlichten. Ook al heeft ze geen verplichting hiertoe.
Laatst bijgewerkt door jes_sira op 28-09-11 13:40, in het totaal 1 keer bewerkt

slimmerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-11 13:31

_San87_ schreef:
@ Slimmerik, zo schrokken mensen ook toen jij doodleuk vertelde dat er bij jullie regelmatig katten verzopen werden. En dan vind je deze gang van zaken raar? :).

Deze opmerking is ver beneden de gordel en niet volledig. Zeker schrokken daar toen mensen van. En dat was ook de bedoeling toen. Mensen ervan bewust maken dat door het niet onder controle houden van hun katten dergelijke dingen zouden kunnen gebeuren. Er worden/werden notabene katten afgeschoten door jagers omdat ze zoveel schade en overlast geven.

Maar later is herhaaldelijk door mij verteld dat dat schrikken en bewustwording daarvan de bedoeling was maar dat hier thuis nooit en te nimmer een kat ook maar een haartje gekrenkt is. Maar dat wordt graag "vergeten" door bepaalde groepjes...