slimmerik schreef:Inky_devil schreef:Mijn hond loopt netjes aan de riem dus dat zal niet gebeuren.
Maar als mijn hond gewoon netjes aan de riem loopt en er een klein agressief hondje naartoe komt en mijn hond bijt en de eigenaar spuit pepperspay in de ogen van mijn hond... is dat ook mijn verantwoording? Mijn hond loopt netjes aan de riem buiten de losloop gebieden maar het komt vaak genoeg voor dat er een agressief klein hondje er bovenop springt tja... als mijn hond dan terug vecht met haar 50 kilo die nog steeds aan de riem zit, is het dan gerechtigd om pepperspray te gebruiken door de eigenaar van het andere hondje? Nee.
Ik vind een hond die een andere hond echt bijt altijd fout. In dit geval dus dat kleine hondje wat met zijn baas op je afkomt. Ik zou alleen nooit mijn hond de gelegenheid geven om terug te bijten. Maar idd een moeilijke kwestie en zou sowieso pepperspray niet toleren.
Ik pik geen enkele agressie naar mijn honden van vreemden, het zijn mijn honden en dus mijn taak om te doen wat noodzakelijk is.

T is geen speelgoed..