Gratis af te halen!

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Benfan

Re: Gratis af te halen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-11 11:07

Een aquarium kost je nog best wat tijd, niet iedereen smijt die beestjes in een kom met een paar nepplantjes. Mijn vader had er een van 1.60 lang schitterende tropische bak.. dat koste hem ook de nodige uurtjes om het goed te onderhouden.

_Tara_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-11 11:15

Ja daar kun je je nog flink in vergissen inderdaad, hoeveel tijd een aquarium kost :=

Boktpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-11 11:35

Wij hadden op mijn exwerk ook een tropisch aquarium van 120 ofzo en ik vond het echt meevallen hoeveel tijd het koste :o Mijn collega zorgde er altijd voor en maakte hem ook schoon, maar vind dat nou niet iets om uit tijdgebrek weg te doen :o Maar goed dat kan natuurlijk ook aan mij liggen :Y)

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-04-11 12:41

Pfff dat aquarium kost zát tijd... Als je er namelijk echt niets meer aan doet is het binnen no time 1 grote overwoekderde algenbende

Nijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-11 12:46

Rianneke schreef:
Wij hadden op mijn exwerk ook een tropisch aquarium van 120 ofzo en ik vond het echt meevallen hoeveel tijd het koste :o Mijn collega zorgde er altijd voor en maakte hem ook schoon, maar vind dat nou niet iets om uit tijdgebrek weg te doen :o Maar goed dat kan natuurlijk ook aan mij liggen :Y)

Toch heb ik hier al mijn bakken (tijdelijk) de deur uit gedaan omdat het echt tijd vreet :j
Wanneer mensen zeggen dat het geen tijd kost begin ik me altijd af te vragen of ze de boel dan wel onderhouden zoals het zou ''moeten''.

mickydo

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-11 12:47

shilady schreef:
Ja en wat mij het meest opvalt is dat mensen na 1 of meerdere jaren pas alergies zijn ..........

Daar kijk ik niet van op, meestal ontwikkel je een allergie als je vaak met iets in aanraking komt.

Zo was ik opeens allergisch voor paarden en inmiddels na 3 jaar ( heb mijn hond nu 3 en half jaar ) ook allergisch voor honden, dus dat is niet raar.

feit is alleen dat ik zowel mijn paard als hond niet weg doe.

Ik word ook altijd verdrietig van MP , zoveel dieren die weg moeten . Soms denk ik hadden die mensen niet beter kunnen nadenken voordat ze een dier in huis nemen..

Al ben ik wel via MP aan mijn geweldig Jack Russel gekomen, die ook wegens agressie weg moest. Zag toen ook dat koppie van hem en kon het niet laten om hem op te halen .

dennisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-11 15:50

ik ben voor alles wat haren heeft allergies maar mijn beesten gaan niet weg
mijn poes ligt altijd bij me en kruipt het liefst in me haha maar ben denk ik weerover die allergie heen gegroeit want heb er minder last van.

Boktpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-11 16:03

Nijn schreef:
Wanneer mensen zeggen dat het geen tijd kost begin ik me altijd af te vragen of ze de boel dan wel onderhouden zoals het zou ''moeten''.

Ik zeg niet dat het geen tijd kost, maar ik vind het niet te vergelijken met een hond ofzo :o
Ik denk dat we een hele goede algeneter op het werk hadden die ons een hoop werk uit handen nam :')

mickydo schreef:
meestal ontwikkel je een allergie als je vaak met iets in aanraking komt

Mijn moeder is ook allergisch geworden door de jaren heen... Ze was in de 50 en haar hele leven tussen de dieren gezeten :7 Maar goed de vraag is natuurlijk hou jij genoeg van je dier om het snotteren voor lief te nemen...

_Tara_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-11 16:04

Rianneke schreef:
Nijn schreef:

Ik zeg niet dat het geen tijd kost, maar ik vind het niet te vergelijken met een hond ofzo :o
Ik denk dat we een hele goede algeneter op het werk hadden die ons een hoop werk uit handen nam :')

mickydo schreef:
meestal ontwikkel je een allergie als je vaak met iets in aanraking komt

Mijn moeder is ook allergisch geworden door de jaren heen... Ze was in de 50 en haar hele leven tussen de dieren gezeten :7 Maar goed de vraag is natuurlijk hou jij genoeg van je dier om het snotteren voor lief te nemen...

Een aquarium houden is zoveel meer dan algjes wegpoetsen... Daarnaast zou je als je een goed evenwicht hebt in je aquarium geen alg moeten hebben. Plus dat de vissen die aangeduid worden als algeneters in de winkel vaak of geeneens algen uit en sowieso te weinig eten om 't bij te houden als je er echt last van hebt.

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-04-11 16:38

_Tara_ alles met een zuigmond is een algeneter, en alles wat op de bodem leeft ook. Ik zal laatst zelfs corydoras aangeboden worden (in de winkel!!!) met mini-algeneter!

julius_juut

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-11 17:39

Vjestagirl schreef:
_Tara_ alles met een zuigmond is een algeneter, en alles wat op de bodem leeft ook. Ik zal laatst zelfs corydoras aangeboden worden (in de winkel!!!) met mini-algeneter!

En mensen dan na een paar weken boos terug naar de winkel. "Er zit nog steeds alg in!" :roll:
Maar goed dat er internet is, als je op het woord van winkeliers af moest gaan kwam er weinig terecht van de verzorging/het houden van dieren...

Mijn zus heeft ook van alles rondlopen wat een huisje nodig had. Wij zelf niet, we hebben al meer dan genoeg beesten in huis volgens m'n moeder.

superwoman

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-11 22:58

Rianneke schreef:
Maar goed de vraag is natuurlijk hou jij genoeg van je dier om het snotteren voor lief te nemen...

snotteren, of zoals mijn moeder dat der lucht wordt afgeknepen want dan heb je echt geen keuze.. |(
Bij iedereen is het anders en ook de situatie, zolang je maar zorgt dat als je dieren weg doet, je iig je best doet om een goed tehuis te vinden. (vind ik dus)

Samiyah

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-11 00:31

Rianneke schreef:
Maar goed de vraag is natuurlijk hou jij genoeg van je dier om het snotteren voor lief te nemen...

Ik denk niet dat je dat zo kan zeggen..
Allergie kan behoorlijk heftig zijn. Zo heb ik een kattenallergie en dat gaat veel verder dan alleen snotteren. Als ik bij een kat in de buurt kom worden m'n ogen knalrood en tranend, nies ik om de haverklap en wordt ik heel erg benauwd. Als ik een kat zou hebben en een allergie ervoor had ontwikkeld, tja dan zou ik hem ook wegdoen. Hoeveel ik er van hou, ik vind niet dat mijn gezondheid daar onder zou moeten lijden.

NZ92

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-11 16:51

Mandiiy__

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-11 17:17

Pfft echt belachelijk, was voor een hondje aan het kijken en inderdaad! Hoeveel hondjes er wel niet weg worden gedaan naar 7/8 maanden....en dan met de meest (in mijn ogen) achterlijke smoesjes....

Jildau

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-11 18:35

Wat ik ook heel veel zie is dat de dieren weg moeten ivm zwangerschap. Als mensen zwanger worden dan moet ineens de hond de deur uit.. Dat vind ik ook altijd zo vreemd!

Mizora

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-11 19:56

NienkeNiels schreef:
http://link.marktplaats.nl/444258224 < En de hamster mag niet mee verhuizen.. :Y)
http://link.marktplaats.nl/444127935 < En ze kweken teveel kippen/hanen
http://link.marktplaats.nl/444119173 < En het konijn is niet aaibaar
http://link.marktplaats.nl/444011024 < En geen tijd meer voor de nijntjes
http://link.marktplaats.nl/444138607 < En een herderpup moet zonder reden de deur uit?

Poee zal ik nog even doorgaan? en dan zoek ik nog op een straal van 15 km van mijn huis
kun je nagaan!!

De hanen en de hamster is begrijpelijk. Eigenlijk vind ik de hanen nog heel netjes, de meeste zullen ze gewoon de nek omdraaien en in de pan laten verdwijnen. De hamster kan gewoon echt zo zijn. Bij ons mag een dier alleen op de afdeling als de hele afdeling het er mee eens is (of in ieder geval niet gaat klagen), als de afdeling nee tegen een hamster zegt, dan is het dus geen hamster. Konijnen moeten in de gebouwen daardoor nog wel eens weggedaan worden. Er hoeft er maar één op de afdeling te zitten die er allergisch voor is en een andere kamer heb je echt niet zomaar.

Boktpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-11 20:52

Jildau schreef:
Wat ik ook heel veel zie is dat de dieren weg moeten ivm zwangerschap. Als mensen zwanger worden dan moet ineens de hond de deur uit.. Dat vind ik ook altijd zo vreemd!

Die kende ik nog niet :(:) Maar vind ik wel apart! Misschien gaat alle aandacht dan naar de baby en hebben ze geen tijd meer voor de hond?

Mizora

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-11 20:59

Of ze vertrouwen de hond niet goed genoeg om er een baby bij te laten.

Boktpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-11 21:07

Dat kan ook nog ja :o :(:)

pinuts

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-11 21:10

het is heel makkelijk nu met internet om je dier te verkopen. Ik weet niet of ik het echt slecht vind. Het kan echt zo zijn dat je niet meer voor je dieren kan zorgen, denk aan financiele redenen.. dat kan je niet altijd vantevoren bedenken. Dat je ontslagen word, dat je fysiek ineens heel hard achteruit gaat. Dat je graag wil verhuizen, en daar is geen plaats voor je hond.. dan kun je hem toch nog een fijn plekje geven bij een ander misschien. Beter zo dan dumpen bij de kinderboerderij. Natuurlijk zijn er mensen bij die dieren kopen als impuls aankoop, zal altijd zo blijven.. dat is triest maar als er andere mensen het dier kunnen overnemen "redden" is dat mooi.

edit. overigens vind ik het ook logisch dat er niet altijd een reden bij de advertentie staat. Als er bijv. dieren weg moeten omdat een stel uit elkaar gaan, of fysiek/mentaal problemen hebben of financieel zet je dat niet meteen op het internet.