Twee wilde rattenmeisjes

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-13 13:21

Leuk dat jullie het nog volgen! :)

Voor nu nog steeds best goed nieuws; ze zijn er nog en ze maken het naar omstandigheden goed. Ze zijn wel duidelijk bejaard, maar ze hebben er nog wel zin in, ondanks alles. Zonder-vlekje levert wel langzaam maar zeker in, ze weegt nog maar 340 gram, Met-vlekje 365. Op de medicatie blijven ze wel redelijk stabiel, ik heb het idee dat er minder slechte momenten zijn, of dat ze daar zelf eerder op inspelen. Vaak waren ze even helemaal kapot na het loslopen, nu doen ze wat rustiger aan en blijven ze zich goed voelen. Gelukkig zijn ze nog wel net zo vervelend hoor, de schade na het loslooprondje blijft elke avond groot. :D

Wel vind ik Met-vlekje nog iets fitter ogen, niet alleen vanwege haar gewicht maar ook de uitstraling. Ik denk dat Zonder er iets slechter aan toe is (ze krijgt ook meer medicatie), aan de andere kant heeft zij niet dat pruttelende geluid dat Met wel maakt en waardoor ze steeds weer opnieuw aan de Synulox (antibiotica) moet... Ze hebben allebei hun eigen zwakke punten.

Foto's van gisteren:

Samen, Met-vlekje zit links:
Afbeelding

Zonder-vlekje:
Afbeelding

Hier zie je duidelijk dat ze mager is...
Afbeelding

Met-vlekje:
Afbeelding

En nog een leuke van vorige week, Met-vlekje die nog atijd fanatiek is als ze los wil lopen!
Afbeelding

Banjer
Lid Nieuwsredactie

Re: Twee wilde rattenmeisjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-13 17:41

Ze zien er nog steeds goed uit RP!

Ods
Forumcoördinator

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-13 17:44

Ahhh lief!! Ik zie in de foto's ook dat Met-Vlekje fitter lijkt te ogen dan Zonder-Vlekje, wat heb je haar nou te eten gegeven? Een advocaatje?? Past wel bij Oma's :+

delerium

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-13 17:46

Dat pinkje zo de lucht in <3

Geweldig leventje hebben ze toch bij je he...

Sijs15

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-13 21:36

<3 :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-13 07:34

Bedankt voor de leuke reacties! :)

Ods schreef:
Ahhh lief!! Ik zie in de foto's ook dat Met-Vlekje fitter lijkt te ogen dan Zonder-Vlekje, wat heb je haar nou te eten gegeven? Een advocaatje?? Past wel bij Oma's :+

Hihi, dat vinden ze vast lekker. :D Maar ze krijgen juist iets voor niet-oudjes, namelijk babyvoeding. :P Vaste prik, elke ochtend als extraatje. :D Maar zelfs daarin blijven ze eigenwijs, het moet altijd dezelfde smaak zijn want anders hoeven ze het niet (en ik maar denken dat ik ze een plezier zou doen met variatie :+ ).

Ods
Forumcoördinator

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-13 17:41

Wat voor smaakje is dat dan want het kleurtje is zo onaantrekkelijk eigenlijk! := Ik dacht eerst dat het eigeel was maar ik dacht dat jij misschien er wel gek genoeg voor was maar dat eigenlijk te leip zou zijn :+

Maar idd, ik had ook wel verwacht dat ze voor variatie zouden gaan!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-13 18:37

Rijst/wortel/kip :+ Het lijkt me niks en het ruikt muf, maar ze zijn er dol op!

Hihi, ik denk als ze alcohol krijgen in combi met hun medicijnen... er heel rare dingen gaan gebeuren. :D

Ods
Forumcoördinator

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-13 18:42

Rijst/wortel/kip :? BLEH, ik hou van alle drie maar met elkaar? :n Wie bedenkt zoiets toch? :=

Nou idd, ik zou het ook geen succes vinden :n :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-13 18:49

Ja, vies hè! Ik heb regelmatig die potjes om te mengen met medicatie en ik ben nog geen enkele combi tegengekomen die aantrekkelijk was. -O- Gelukkig hoef ik het zelf niet te eten en de Smoeltjes zijn er duidelijk blij mee. :D

Ods
Forumcoördinator

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-13 18:58

Ze hebben een keer een test op tv gedaan, chefkoks potje laten eten en dan mochten ze raden wat het was.... het smaakte niet naar de inhoud _O-

Ach als de Smoeltjes blij zijn dan is iedereen tevreden ;)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-13 18:34

Gelukkig kan ik nog steeds melden dat ze er nog zijn en het gaat relatief goed ook. :) Ze blijven best stabiel op de medicatie (en de airco, dat ding is echt een uitkomst). Zonder-vlekje heeft het even wat moeilijker en die heeft er sinds vandaag weer andere medicatie bij, maar al met al mag ik niet klagen. :) Ze zijn nog net zo eigenwijs als altijd, dat lijkt me een goed teken. ;)
Met-vlekje beet me vandaag nog bij de DA, ze had er geen zin in. :D Ze is altijd al de 'moeilijke' van de twee geweest, maar we hebben wel de 'afspraak' dat ze oppakken toelaat als het voor vervoer van de kooi naar tafel is, en andersom. Verder is het geen knuffelrat, maar dat hoeft ook niet. :)

En Zonder-vlekje is gewoon Zonder-vlekje, ik word altijd blij van dat lieve smoeltje van haar: <3

Afbeelding

Sijs15

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-13 18:37

<3

Ods
Forumcoördinator

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-13 18:39

Wat een heerlijke foto van haar zo RatPassion!! De hartjes eronder is een mooi detail <3