Zoekactie Beans is afgelopen, na 4 maanden weer thuis!!!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Adil

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-11 00:52

group1850 schreef:
Ik heb mijn gedetailleerde kaarten weer geprint voor morgen om de zoektocht te starten. Mocht er iemand iets horen stuur me dan een sms zodat ik daar gelijk op kan inspelen 06-41900785

Ik sla je nummer op. Heb de mensen van mijn stal gezegd dat ze niet direct moeten proberen naar de hond toe te gaan maar eerst moeten bellen bij mij, dan kan ik je meteen een sms sturen!

zigranta

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-11 00:53

Adil schreef:
zigranta schreef:
Ja dat wist ik nog dat je daar aan de overkant woont.Er ligt er maar 1 maar misschien kun je hem kopieeren(En gelijk het Duits wat ik erbij geschreven heb verbeteren!! :o ;) )

Group1850 wil me de flyer even per mail sturen, dan kan ik evt. het Duits ook verbeteren ;)

Daar staat denk ik geen Duits op!De flyer die ik heb,heeft Niek doorgestuurd per mail en daar heb ik wat bijgeschreven maar als jij het er bij wil zetten graag .De flyers die ik vandaag heb opgehangen heb ik het Duits aangepast met behulp van de buurman(schrijfwijze is niet zo´n probleem maar de zinsbouw vernaggel ik )

Edit
zo snel kan ik niet typen hoor! om jullie bij te houden moet ik een turbo hebben
Laatst bijgewerkt door zigranta op 26-01-11 00:55, in het totaal 1 keer bewerkt

Adil

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-11 00:55

Als ik de flyer heb dan gaat dat wel goedkomen ;)

group1850

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-11 00:55

Adil schreef:
group1850 schreef:
Ik heb mijn gedetailleerde kaarten weer geprint voor morgen om de zoektocht te starten. Mocht er iemand iets horen stuur me dan een sms zodat ik daar gelijk op kan inspelen 06-41900785

Ik sla je nummer op. Heb de mensen van mijn stal gezegd dat ze niet direct moeten proberen naar de hond toe te gaan maar eerst moeten bellen bij mij, dan kan ik je meteen een sms sturen!

GREAT!!

group1850

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-11 00:56

Adil schreef:

Open je brievenbus maar! ;)

group1850

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-11 00:58

zigranta schreef:
Edit
zo snel kan ik niet typen hoor! om jullie bij te houden moet ik een turbo hebben

Die heb ik onder de motorkap en gebruik ik elke dag regelmatig ;)

Anoniem

Re: Goot schalige zoek actie Beans *afgeblazen*

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-11 01:01

Ik zag op de link staan dat ze gezien is in enschede, klopt deze informatie of niet?
Mijn vriend woont namelijk in enschede, en ik ben er ook regelmatig.

Adil

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-11 01:02

group1850 schreef:
Adil schreef:

Open je brievenbus maar! ;)

Kan een PDF niet bewerken, zal ik gewoon met een pen er wat bijschrijven?

group1850

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-11 01:05

Adil schreef:

Ikm heb hem zo ook ontvangen van niek, misschien kan marleen_usar je een andere mailen

group1850

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-11 01:06

Shanna schreef:
Ik zag op de link staan dat ze gezien is in enschede, klopt deze informatie of niet?
Mijn vriend woont namelijk in enschede, en ik ben er ook regelmatig.

Dat was 4 weken geleden |(

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-11 01:09

Heeft ze de halsband nog om van de foto?
Hoe reageert ze mocht je haar te pakken krijgen? Haalt ze dan uit (bijten/ snauwen) of duikt ze alleen maar weg?

group1850

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-11 01:10

Ga van een lieve maar zeer angstige hond uit. Ik denk dat ze geen moment denkt aan bijten, past ook helemaal niet bij een golden.

Geen idee of ze de band nog draagt
Laatst bijgewerkt door group1850 op 26-01-11 01:11, in het totaal 1 keer bewerkt

zigranta

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-11 01:11

Ik had ook pdf en heb er met het kopieerapparaat een andere draai aan gegeven.
En handmatig er bij geschreven.
Data waarop ze gezien is heb ik laten vervallen (wit gemaakt)En daar Duits geschreven met de laatste gegevens van afgelopen week.

group1850

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-11 01:12

IK ga slapen morgen wil ik vroeg op pad, ben toch al 45 min onderweg naar Itterbeck en wil geen
tijd verliezen

zigranta

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-11 01:15

Oke succes morgen.Hoop op goede berichten.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-11 01:16

Toen ze verdween droeg ze de band dus nog wel?
Ik rijd geregeld het land door, dus als ik in de omgeving ben zal ik mn ogen open houden!

group1850

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-11 01:20

zigranta schreef:
Oke succes morgen.Hoop op goede berichten.

Thx!

Adil

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-11 01:32

group1850 schreef:
Adil schreef:

Ikm heb hem zo ook ontvangen van niek, misschien kan marleen_usar je een andere mailen

Heb er zelf eentje gemaakt in Word in het Duits, heb ik al per mail naar je gestuurd!

zigranta, zal ik je die ook even sturen? Moet je me even je e-mail adres pben!

jentel

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-11 02:27

marleen_usar schreef:
@Jentel je ouders kunnen heel veel doen,heel veel mensen inlichten en flyers uit delen.Zorg gewoon dat zo veel mogelijk mensen het weten.

Zoals beloofd gaan mijn ouder hun best doen voor Beans!
Mag ik hem ook in het duits en nederlands??

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-01-11 08:14

Ja hoor beide talen is okee, mensen die door gaan met het zoek werk ophangen e.d. Heel erg top dat jullie zo meeleven en mee helpen.

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-01-11 08:15

Dit topic gaat op slot, jullie kunnen in het oude topic weer verder posten.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-11 08:16

Belangrijk update;

Namens de eigenaresse en Beans en yvette_alert waar ik achter de schermen contact mee heb gehad heb ik toestemming gekregen om de volgende update te plaatsen;

Eerder in dit topic gaf ik de volgende URL al als tip niet wetende dat ze hier al mee bezig waren en
yvette_alert eigenaresse was van de speurhonden en al actief bezig waren met zoeken;

http://www.alerthondentraining.nl/index ... &Itemid=10

yvette_alert schreef:
je mag van mij en niek dit plaatsen:

Ik ben hier al enige tijd bij betrokken en werk altijd samen met een paragnost.

Wij (Cobie de paragnost en ik) zijn beide van mening dat een drijfjacht naar de hond meer kwaad doet als goed. A) zal dit de speurhonden erg storen in hun werk. Mijn honden zijn zaterdag 10 uur wezen zoeken dat houden ze niet vol als er veel verstoringen zijn in t gebied. Kaylee kan dit nog wel aan maar de 2 jongere honden niet. Er is bijna niemand die zo lang met zijn honden kan zoeken dat vergt een speciale manier van speuren en.. niet te veel verstoringen, als honden constant intensief moeten ruiken is dit spoor van hond 1 of van hond 2 kost het ze vele malen meer energie.

Bij een grote zoekactie dan zet ik de honden de dagen er na niet in omdat dit dan vaak te weinig zinvol is.

Daarnaast hadden we zondag een mooi spoor en de hond op een gegeven moment in het vizier. Toch is ze door div. omstandigheden er toch tussen door geglipt. Er liep op dat moment nog een golden waardoor mensen achter de verkeerde hond aan ging, de communicatie verliep niet goed genoeg omdanks de portofoons. En we moesten een keuze maken welk gebied sluiten we in. Die keuze heb ik gemaakt en blijkbaar heb ik de vanuit de hond gezien meest logische maar wel de verkeerde keuze gemaakt. De hond was echter nog rad genoeg om hem te smeren. Waarna we haar niet meer voor het donker konden vinden. In het donker had Kaylee nog een goed spoor wat verstoord werd door de auto van Niek, die in de windbaan werd geparkeerd en die ook sterk ruikt naar Beans. Kaylee draaide om en rende als een gek terug en dook in de auto van Niek. Dat zijn dingen die jammer zijn maar erbij horen. Ik kan niet verwachten dat iedereen aan dit soort dingen denkt. Ik wil hier mee duidelijk maken hoe dun soms de scheiding is tussen succes en geen succes op dat moment.

Ik heb ook contact met een dierenarts die een verdovingsgeweer heeft. Een jager mag hier niet mee schieten, dat was een vraag van iemand in dit topic.

Ook heb ik een vangkooi die groot genoeg is.

Bij alles wat we doen moet de overweging zijn kan het effectief zijn en kan het ook verkeerd uitpakken. Ik heb Niek afgeraden om een grootscheepse zoekactie te doen om verschillende redenen. Ik denk dat je beans uit het gebied jaagt, de speurhonden kunnen dan een paar dagen niet goed ingezet kunnen worden en dan kom ik dus niet. Bovendien als ze verder duitsland in trekt wordt het moeilijker om haar te vinden.

Daarnaast zijn er behoorlijke risico's voor het wild bij grootschalige zoekacties. Het stikt er van de reeen en dus lopen de verkeersdeelnemers een verhoogd risico op overstekende reeen. Dit soort zoekacties mogen in nederland absoluut niet. De boete is 160 euro pp wegens verstoren van het wild en mogelijk een boete wegens het in gevaar brengen van het verkeer. En ja ik weet dat het vaker wordt gedaan..

Wel vind ik het geweldig hoeveel mensen zich willen inzetten voor beans! En vaak voor vele andere honden.

Voor mij is Niek de eigenaresse de opdracht gever en zij bepaald. Ik geef advies en zeg wel waar aan ik wel of niet wil mee werken. Eten neer zetten met verdovingspasta er in daar werk ik in principe niet aan mee. De hond kan er nog ver mee komen en kan in een paar tellen verdrinken of onder een auto lopen. Dus al zit je er met een speurhond standby dan is de vraag of je op tijd bent om de hond veilig en gezond te vinden.

groeten,

Yvet

Yvet goed werk!! Ik vind dat jullie een goed besluit hebben genomen, mss is het nu voor de meesten duidelijk wat de reden voor het afblazen van de zoektocht is.
Ik hoop dat jullie Beans alsnog vinden!!!

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-01-11 08:19

Ik wacht vol spanning af wat jullie gaan vinden,en Bob ttop dat jij er ook zo veel werk in steekt.

_Susan_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-11 09:27

Wat ik heel graag zou willen weten.

Zijn jullie boerderij maar boerderij afgegaan om deze boeren te informeren?
Ik weet dat het een hels karwij is en misschien loopt het wel uit op niets.

Maar stel een boer gaat naar zijn schuur en ziet daar een hond, als deze mensen niet op de hoogte zijn.
Word Beans weggejaagd.
Of nog erger Beans word dood gevonden in z'n schuur.
Voor een boer is dit gewoon een dier waar geen emotie bij komt kijken.
Als je de emotie nu kunt overbrengen op deze boeren.
Zijn ze misschien wel bereid ook hun ogen extra open te doen.
En willen ze ons of jou op de hoogte brengen

Faruba

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-11 09:44

Mijn duimen blijven aan het werk voor Beans hoor,ik blijf toch hopen dat ze gevonden word. Misschien even een linkje naar het andere topic,voor het geval dit topic dicht gaat.