Cesar Milan: 2 gezichten?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

LecyTinker

Re: Cesar Milan: 2 gezichten?

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-10 15:42

hahaha, nee duidelijk niet...

Ik heb drie honden. een beagle van anderhalf en een duitse herder van anderhalf en een mechelse herder van een half jaar. alle drie mannetjes... maar de beagle en de duitse herder ( zijn samen opgegroeid) die vliegen elkaar regelmatig in de haren en het wordt steeds erger, tot bloedens toe.
Ik weet het, hormonen... ik laat de duitser castreren wanneer ik weer geld heb.
MAAR, de beagle en ik zijn verliefd en dat valt niet goed bij de duitser...
Ik merk dat ze dingen uitlokken bij elkaar... de beagle geeft zijn limiten aan en de duitser gaat erboven staan en die blijft zolang intimideren totdat er een serieus gevecht uitbreekt.
Ik spring er steeds tussen, maar eergister had hij hem echt serieus goed beet en was de beagle aan het bloeden uit zijn mond en neus etc.
Alles is goed hoor, ik kan het allemaal wel aan, maar wil eigenlijk toch wel een beetje harmonie.
Mijn vorige roedel ging perfect samen, maar dat was een maltezer teefje die 4 jaar ouder was dan mijn vorige duitse herder. Helaas zijn ze binnen een maand na elkaar overleden. De maltezer op 12 jarige leeftijd, de duitser op 8 jarige leeftijd. Dat was extreem moeilijk voor mij.
Ik heb toen de beagle gekocht, twee weken na het overlijden van mijn maltezer, toen 4 dagen daarna stierf mijn duitser... toen heb ik een week daarna een nieuwe pup gehaald (Had een grote hond nodig omdat ik als nachtkoerier werkte). Die twee zijn de dikste vrienden, maar een paar maanden geleden toen begon de elende... het uitdagen en ondragelijk zijn tegen elkaar.
Ze zijn dag en nacht bij me, dus ik zie alles wat ze doen... dus snap de situatie niet zo goed, dacht eerst dat het jaloezie was, maar er zit meer achter,,,

vencedor

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-10 16:15

even op zijn cesar gesproken, jij trekt in hond in de roedel voor. " de beagle " en dat kan nooit goed gaan.. Dat geeft hem een uitzonderings postitie en dan ben je als ik het goed heb begrepen een "zwak" punt in een stabiele roedel.

LecyTinker

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-10 16:28

randie schreef:
even op zijn cesar gesproken, jij trekt in hond in de roedel voor. " de beagle " en dat kan nooit goed gaan.. Dat geeft hem een uitzonderings postitie en dan ben je als ik het goed heb begrepen een "zwak" punt in een stabiele roedel.

Ha, kijk, ik ben ook op dat punt gekomen, MAAR... ze zijn allebei vrij om te doen wat ze willen als het op aandacht aan komt.
Ze hebben altijd samen in dezelde bench geslapen ( hele grote skybox die ik heb staan in mijn slaapkamer van mijn vorige duitse herder) en altijd samen mee naar werk gegaan, samen gegeten, samen naar de paarden, samen bij mij op bed geslapen etc. Alles met zn tweeen.
Maar de duitser wilde altijd graag op de grond liggen, niet op bed.

De keren dat het fout gaat, zijn de keren dat ik er NIET bij ben.
Dus ik ben in mijn ogen eerder de stabiele factor dan de onstabiele factor.
Wanneer ze alleen zijn, dan pas breekt het gevecht uit.

Ik heb geprobeerd mn beagle te corregeren, in de hoop dat de herder het gevoel zou hebben dat ik aan zijn kant stond, maar dat zorgde alleen maar voor meer negative energie van de herder zijn kant.

De herder gaat over de beagle heen staan en de beagle geeft duidelijk te kennen dat de herder zijn gebied aan het inbreken is. Maar dan gaat de herder alleen nog maar meer over hem heen staan, zie ik zijn staart omhoog gaan en zijn hele houding extreem dominant worden.
Zelfs dan reageerd de herder niet meer op wat ik zeg, tenzij ik hem aanraak. Hij is dan echt aan het wachten totdat de beagle iets doet en dan voelt hij dat het zijn recht is om de beagle aan te vallen.
Zijn aanvallen worden ook steeds valser. Tegenwoordig vind hij het ook geweldig om de schapen lastig te vallen.
Ik snap niet goed waarom de herder in zo een fase zit, want mijn vorige herder was zijn oom (De moeder van deze herder is de volle zus van mijn vorige herder) en dat was echt een waanzinnige herder. Precies dezelfde manier op gevoed en die liep nooit aan de riem, is met mij mee naar australie geweest waar we samen dik een jaar hebben rondgereisd en gewerkt.
Maar deze herder is vaak uit op ruzie, tegenwoordig valt hij ook de mechel aan gewoon omdat de mechel dan zijn zwakte aangeeft en dat is genoeg voor mijn duitser om dan gelijk in de aanval te gaan.
Ik weet dat hij dan zwakte toont en zwakte tonen is genoeg reden om voor de kill te gaan.
Maar de duitser is zo een zachte qua karakter, Ik super onderdanig en gehoorzaam naar mij, maar is een vreemde als het op mijn andere twee honden aankomt, terwijl in de avond de mechel in zijn bek zit te likken en ze de twee dikste vrienden zijn. Overdag ook, liggen ze samen in de kennel als ik even niet op ze kan letten.
Dus ik weet niet of het probleem bij de mechel ligt, bij de duitser of de beagle... waarschijnlijk bij mij, maar waarom die uitbarstingen als ik er niet bij ben?

Nikki__

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-10 17:58

Ik denk dat je het antwoord zelf ook al weet, en dat heb je ook gegeven. Er is duidelijk gedonder tussen je reuen, omdat ze onderling aan het uitzoeken zijn wie er hoger staat dan de ander.
Ik denk niet dat je te lang moet wachten met castreren en heb ook dan ook dat je snel de mogelijkheid hebt. Want nu is het nog redelijk nieuw. Als dit gedrag langer aanhoud 'went' je hond eraan en zal het om kunnen slaan naar ongewenst gedrag.
Vergeet niet dat cesar altijd meld dat je het vooral NIET zonder professionele hulp moet doen....

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-10 18:21

@lecytinker, het is dan toch een soort van duidelijk dat jij de alfa bent, en dat dus wanneer jij er niet bent iemand anders die rol over moet nemen!!

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-10 18:25

En voor degene die twijfelen of de dingen die hij zo snel voor elkaar krijgt, echt mogelijk zijn..... Kan ik volmondig JA antwoorden!!
Wij hebben heel toevallig 'de vrouwelijke versie' van hem nu 2x over de vloer gehad.
En niet zo'n type 'wannebee' :D
Het is gewoon echt onvoorstelbaar!!!
Wij zijn er echt super blij mee!! (de honden waarschijnlijk een klein beetje minder :+ :D , die hebben het hier nu niet meer voor het zeggen

LecyTinker

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-10 19:32

ik ben helemaal pro cesar hoor, dus ik geloof helemaal in zijn techniek. Ik zat vanmiddag ook op zo een pagina te kijken die helemaal aan het promoten was om je handtekening te zetten op een ban op zijn uitzendingen omdat hij zo dier onvriendelijk tewerk ging.
Nou ik denk persoonlijk dat dat van die make love-no war, typjes zijn die denken dat je de wereld kan veranderen met een glimlach.
Maar goed, dat is dus persoonsgebonden die mening en ik ben dus pro.

Mijn gevoel zegt alleen dat als ik de duitser laat castreren, dat de beagle dan nog steeds niet vriendelijk zal zijn en wanneer ik die laat castreren dan zit ik dus weer met dat ze allebei gelijk staan en dus weer een machtsstrijd gaat gebeuren.
PLUS ik moet bekennen dat er een wederzijdse liefde is tussen mijn beagle en mij en die is er minder tussen de duitser en mijzelf. Ik probeer echt iedereen gelijk te stellen, maar hoe kan ik mijn persoonlijke gevoel veranderen tegenover mijn beagle?
Hij is echt super braaf en loopt niet weg, is super grappig en is echt super makkelijk ( wel beetje ondeugend hoor) en eigenlijk is mijn herder dat ook, maar toch is er een sterkere binding tussen de beagle en mij.
Zucht, ik moet dat boek echt gaan lezen ( heb het waarschijnlijk woensdag in huis) want je kan zeggen wat je wil, maar IEDER menselijke roedelleider heeft een favoriet!!!

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-10 19:52

Dat is absoluut waar! Maar wanneer je ze beiden laat castreren, kan dat zeker heel erg veel rust in huis gaan geven en je moet het niet zo zien dat ze dan beiden weer op de zelfde lijn staan en er dus niets gaat veranderen!!!

LecyTinker

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-10 20:04

de duitser heeft maar 1 ingedaalde bal, dus die moest zo wie zo toch al zijn zaakje afgeven, maar die van de beagle had ik graag gelaten waar hij zat!

Sabin_e

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-10 23:38

Interessant topic dit. Ook ik kijk veel naar de Dog Whisperer.
Even een stipje hier, ga het eerst allemaal even doorlezen :D

amanda2

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-10 09:08

Volgens mij blijkt bij Cesar iedere keer weer dat castreren echt moet,
voor rust in de roedel,
tenzijn je wilt fokken natuurlijk :)

LecyTinker

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-10 09:26

ik ben ook voor castratie. Mijn vorige herder had het verloren toen hij anderhalf was. MAAR heb altijd gezegd dat hij er TE zacht door werd en dat ik bij de volgende ze zou laten zitten. Nu heb ik de volgende, maar is er dus ene niet ingedaald... Dus weinig keuze, hakkie takkie, weg... idd.
Nou zou ik ze bij de beagle willen laten zitten omdat hij een zacht karakter heeft en ik zou graag een keer een pup van hem willen hebben.
Maar hetbelang van de groep gaat voor de individueel. Dus als ik echt denk dat het niet anders kan, dan zullen die van de beagle ook weg moeten.
Die van de mechelaar die zullen denk ik ook moeten gaan, maar die is nog vrij jong en de dingen die hij doet zijn niet hormonaal maar puberaal.
(wat vaaak hetzelfde is, maar in dit geval niet, hij doet stoute dingen omdat hij een jonge hond in de roedel is en steeds de kans ziet om stoute dingen te doen omdat iedereen met de rest bezig is) De mechelaar word nu door mij serieus opgevoed en daar is hij niet zo heel blij mee. Heeft zijn hele leventje (is de zoon van mijn moeder haar mechelaar, dus hij is nooit ergens anders geweest dan bij mij, van geboorte af al, en ik heb hem uit een nest van 10 gekozen.) spelend door gebracht. Hij heeft nog nooit 1 dag in zijn leven moeten werken, is altijd vrij geweest om te spelen en te rennen en te doen wat hij wilde. Dus nu hij ineens dingen moet gaan doen is hij poep zielig aan het doen. Maar dat gaat vanzelf weg als hij doorkrijgt dat het allemaal niet zo erg is als hij nu in zijn hoofd denkt dat het is. Zoals zitten en wachten... hahahaha... nou dan zit hij met zijn staart tussen zijn benen, want het vrouwtje houd niet meer van hem... hahahahmuts!

Ik merk wel dat een hond die in een roedel opgroeid echt anders is dan een hond die alleen opgroeid.

Nikki__

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-10 17:46

Tuurlijk lost alleen castratie dit niet op. Vandaar dat hij ook aangeeft dat je zijn dingen niet zonder proffesionele begeleiding moet gaan proberen.

Waarom is dat voor mensen nou zo moeilijk om te begrijpen?

De beagle doet toch net zo hard mee? Dan zal z'n zachte karakter ook wel mee vallen :)

LecyTinker

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-10 20:22

Nee, de beagle die doet niet mee. Het is altijd de duitser die over de beagle heen gaat staan en de beagle geeft dan duidelijk de grens aan en wanneer de duitser het tever door drijft en de beagle al herhaaldelijk heeft laten merken, non verbaal en op het einde verbaal, dat de herder TE veel pushed, dan pas breekt de hel los.

Nikki, je zal vast een schat zijn en misschien lees ik het verkeerd, maar ik vind wel dat je een beetje neerbuigend overkomt. Ik ben niet geheel een nul op het gebied van honden hoor en hoef ook niet op die manier aangesproken te worden.

Nikki__

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-10 22:18

Haha bedankt voor het compliment :D Ik bedoel het niet neerbuigend, maar meer omdat je zelf aangeeft dat je de beagle nogal voortrekt. Dat dat eigenlijk je lievelingtje is. Vaak zien mensen dan ineens niet meer dat het lievelingetje eigenlijk niet zo lief meer is.
Als je een nul op het gebied van honden was geweest had je niet zo gesproken, daar twijfel ik ook absoluut niet aan. Anders had de combo mechelaar, duitser en beagle al lang anders geweest :D

Op het moment dat de duitser loopt te pushen bij je Beagle, loopt hij dan weg? Vertoont hij kalmeringssignalen? Of geeft hij zich niet makkelijk gewonnen?

En over het punt van proffesionele begeleiding, ik loop momenteel stage in een kliniek en ik zie zoveel mensen die lopen te 'kksst!' en te tikken tegen hun dier op de verkeerde momenten, dat je gewoon weet dat het fout gaat. Als je ze dan adviseerd en een prof bij te halen, vinden ze dat niet nodig omdat ze het allemaal al van Cesar leren.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-10 22:30

Zou helemaal niet castreren, en ze het gewoon lekker laten uitvogelen. Die rangorde onderling zoeken ze maar mooi zelf uit, daar moet je helemaal neit tussen willen staan. Juist doordat jij elke keer ingrijpt, hebben ze geen kans om het uit te "vechten" en blijft die strijd dus bestaan. En 2 reuen bezorgen elkaar hoogstens een schram, en verder niet.

Zolang duidelijk is dat jij erboven staat, helemaal prima. Geef een brul als het wat te luidruchtig wordt naar je zin, maar trek ze niet uit elkaar, tenzij ze elkaar gaan vermoorden, maar 2 reuen doen dat niet, en zeker niet als ze al een tijd samen zijn.
Blijkbaar zijn ze jaloers op elkaar, de beagle ziet jou als persoonlijk bezit en verdedigt dat, en jij bent vervolgens zo niet zo slim om ze uit elkaar te trekken, waardoor de spanning zich bij je herder alleen maar opbouwt. Laat ze het uitvechten en bemoei je er niet mee. Dit zijn hondenzaken en geen mensenzaken. Ook al ben jij wel de veroorzaker van dit probleem, dit heeft alles met jaloezie te maken, en niet met rangorde.

Verder: ga quality-time met ze nemen. Laat ze minimaal 1 keer per dag apart uit, ga met ze trainen of spelen of wat ze maar leuk vinden, maar zorg dat ze tijdens de quality time jouw volledige aandacht hebben. Dus niet bellen (neem je telefoon gewoon niet mee) niet andere dingen doen, niet met andere baasjes praten, maar die tijd echt volledig besteden aan je hond. Dan is het jaloezie probleem snel voorbij vind ik.

Samen uitlaten (als je dat tenminste continu doet) geeft scheve verhoudingen. De ene hond is braver dan de ander, dus loop je de ander steeds te corrigeren, en je vergeet te prijzen, en dat geeft scheve koppen en scheve verhoudingen. Quality-time is een must met 2 honden. Het moet echt een half uur zijn (ook met je herder) en niet alleen lopen, maar echt iets met ze doen. Gaan er een graag naar het bos? Hup, de auto in. Apporteren, zwemmen, je kan het zo gek niet bedenken, maar quality-time is veel meer dan uitlaten. Het is werken aan de band met je hond.

Oakland1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-10 22:44

Ik heb nog geen enkele aflevering gezien waarvan ik vond dat iets niet door de beugel kon :n
Het helpt ook wel degelijk bij al die honden, dus zo ondoordacht en dieronvriendelijk zal die niet te werk gaan,als je ziet hoe ze achteraf ontspannen en gehoorzamen. Ik vraag me wel af hoe zijn "speciale" halsband werkt die hoger rond de hals zit dan een standaard.

liberty22

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-10 22:47

volgens mij maakt die hogere positie een mindere tegenwerkintentie bij de de corecties van de hond , tenminste zo had ik het uitgedacht.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-10 22:49

Sorry, ik snap je totaal niet. Wil je uitleggen wat je bedoelt?

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-10 22:51

Oakland1990 schreef:
Ik heb nog geen enkele aflevering gezien waarvan ik vond dat iets niet door de beugel kon :n
Het helpt ook wel degelijk bij al die honden, dus zo ondoordacht en dieronvriendelijk zal die niet te werk gaan,als je ziet hoe ze achteraf ontspannen en gehoorzamen. Ik vraag me wel af hoe zijn "speciale" halsband werkt die hoger rond de hals zit dan een standaard.

Wij hebben sinds van de week zo'n soort halsband/riem! (niet exact dezelfde, die van ons is ietsjes dikker, maar wel dezelfde werking).
Het is gewoon niet normaal hoeveel controle je hebt over je hond!!! En om te corrigeren is een klein rukje (naar de zijkant, dan breng je ze uit balans!) voldoende!!

liberty22

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-10 22:54

nou wat kentaro nu uitlegd :+

Rider01

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-10 22:57

Er was ook een afl. met een electronische halsband, dat vond ik toch wat minder...
Maar over het algemeen vind ik hem een goed voorbeeld voor menig hondenbezitter :)

liberty22

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-10 22:59

Rider01 schreef:
Er was ook een afl. met een electronische halsband, dat vond ik toch wat minder...
Maar over het algemeen vind ik hem een goed voorbeeld voor menig hondenbezitter :)

die heb ik ook gezien maar dat was een casus waarin de hond zijn eigen leven echt in gevaar bracht .

Ik vond dat echt zo een geval dat je kan vergelijken met een kind dat een drukke weg oploopt , daar zeg je ook niet allen foei tegen maar schiet je even flink uit je slof zodat ze het nooit weer doen.
Liever dat als dat het te laat is.

Ik ben ook geen voorstander van maar kan er in zo een situatie wel begrip voor opbrengen

Kitty84

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-10 23:12

In die aflevering gaf cesar toch ook zelf aan dat hij het geen fijne methode vindt om een hond te trainen? Maar dat dit de enige veilige manier is om een hond met de minst oncomfortabel mogelijke manier te leren op een veilige afstand van slangen te houden...

Die man hield die band gewoon tegen zijn onderarm terwijl hij hem instelde, dus ik denk dat de 'pijn' meevalt, meer dat het oncomfortabel is...als het pijnlijk wordt dan zou je toch ook wat aan die man zijn arm moeten zien.
Je moest eens weten hoeveel goede 'normale' hondentrainers een teletac tevoorschijn trekken...en dan niet op standje 3 (zoals in de show) maar op standje 6....en maar op die knop drukken...of zo'n verschrikkelijke blafband :s

Als mijn hond daar leefde, dan zou ik het ook zo oplossen, want een slangenbeet is verschrikkelijk

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-10 00:13

idd, tt is niet iets wat je zomaar even doet omdat hij een keer niet luistert, maar als het echt uit de klauwen loopt en niet meer veilig voor hond of omstanders is en dat was ook het geval

heb trouwens ook op de links gekeken die gegeven werden een eind terug in het topic, met petities en o zo zielige filmpjes, maar ik zie het p[robleem echt niet , je moet niet vergeten dat de dieren flink maf im kopf zijn door foute benhandeling van de eigenaars, ook op de links die gegeven werden worden verknipte honden en de heropvoeding van het dier vergeleken met fifi die van pup af aan netjes opgevoed is en dat dergelijek fixeer en andere acties niet nodig zijn...nee, niet als fifi vanaf dag 1 netjes is opgevoed , maar als fifi niet goed was opgevoed en een moordlustige tijdbom was geweest??