De moeizame sfeer op BB

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-10 13:03

Mindim schreef:
Je lijkt Chiqa's verdediger wel :D

Als ik verdediger (advocaat) was zou ik meer verdienen dus ik moet je teleurstellen. :+
Maar misschien moet ik toestemming vragen aan jou op welke berichten ik mag reageren gezien je er schijnbaar moeite mee hebt? :) Dat bespaart ons dit soort niets zeggende reacties waar niemand wat aan heeft. Begin het nl stil aan wat beu te worden dus als ik het kan oplossen door jou telkens een PB met de vraag voor toestemming kan sturen om dit te voorkomen dan met alle liefde. :j
Laatst bijgewerkt door Ayasha op 30-08-10 13:11, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Re: De moeizame sfeer op BB

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-10 13:08

Ben het helemaal eens met Maikeltje :j

MamboBeach

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-10 14:04

Maar het eindeloos doordrammen zoals het roepen en gillen om een DA en je zin willen hebben vind ik echt not done! :n
Je kan het 1 keer aangeven en dan is het toch goed?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-10 15:06

Ayasha schreef:
Mindim schreef:
Je lijkt Chiqa's verdediger wel :D

Als ik verdediger (advocaat) was zou ik meer verdienen dus ik moet je teleurstellen. :+
Maar misschien moet ik toestemming vragen aan jou op welke berichten ik mag reageren gezien je er schijnbaar moeite mee hebt? :) Dat bespaart ons dit soort niets zeggende reacties waar niemand wat aan heeft. Begin het nl stil aan wat beu te worden dus als ik het kan oplossen door jou telkens een PB met de vraag voor toestemming kan sturen om dit te voorkomen dan met alle liefde. :j

Je heb PB ;)

MamboBeach

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-10 15:10

Chiqa schreef:
Ayasha schreef:

Je heb PB ;)

Ooooooooooooh, dat ziet Ayasha vanzelf ook wel, dat is offtopic! :j
Ik gaat temmen! 8-)

Gewoon een grapje hoor, als ik zelf maar lol heb. :')

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-10 15:11

:')

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-10 15:36

MamboBeach schreef:
Ooooooooooooh, dat ziet Ayasha vanzelf ook wel, dat is offtopic! :j
Ik gaat temmen! 8-)

Gewoon een grapje hoor, als ik zelf maar lol heb. :')

Droog :)) :')

Nickeltje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-08-10 15:45

Dat het hier nu vol smileys staat en nogal offtopic gaat vind ik eigenlijk wel een goed teken.

Ik zie hier de meesten die veel of pittig reageren op BB langskomen en hier uitgebreid mee discussieren.
Iedereen heeft hier zijn zegje kunnen doen ook al was dit misschien af en toe wat persoonlijk en confronterend.

Ik heb wel de indruk dat jullie er op dit moment onderling ook aardig uit zijn, zonder dat je nu ineens beste vrienden bent. En dat hoeft natuurlijk ook niet.

Als iedereen die hier mee gepraat heeft ook echt de laatste ideeen die hier geopperd zijn, in ere houdt zou BB al een heel stuk beter moeten gaan en heeft dit topic heel erg veel bereikt...

Chubby

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-10 16:16

Ayasha schreef:
Chubby; tenzij je al jouw berichten en al de berichten van die persoon naast elkaar legt en gaat tellen zal je dat nooit weten... Maar doet dat er ook echt toe? :) (niet aanvallend bedoelt overigens)

Het was retorisch bedoeld ;)

Loiz

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-10 16:20

Vind wel, Nickeltje, dat het verwijderde bericht van mij vannochtend niet helemaal klopte, maargoed.

Lijkt me trouwens zo dat dit onderwerp niet echt meer besproken kan worden, aangezien de mensen die hier
actief zijn, hun mening duidelijk hebben gemaakt en er verder niet veel nieuws te vertellen valt, toch?

Nickeltje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-08-10 16:27

Ik denk dat de kwestie over een verwijderd bericht uit een ander topic wellicht het beste besproken kan worden via PM, ik ben zeker bereid om er over te praten, maar dat hoeft niet hier in dit topic omdat het anderen wat mij betreft niet aan gaat.

Wat betreft je opmerking over dat het onderwerp niet echt meer besproken kan worden; dat denk ik ook.
Ik denk inderdaad ook dat iedereen zijn of haar zegje heeft kunnen doen, iedereen openlijk allerlei ideeen heeft kunnen uiten en uiteindelijk denk ik dat jullie tot een soort gezamenlijke conclusie gekomen zijn.
Ik hoop dan ook dat dit topic daar echt een effect van gaat laten zien op BB in het algemeen en verder denk ik dat dit topic van de Sticky af kan, tenzij er nu mensen zijn die vinden dat bepaalde punten hier toch echt nog even besproken moeten worden.

Loiz

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-10 16:38

Hoef er niet over te praten, was alleen ff een opmerking, aangezien t me opvalt dat het ene topic 5 pagina's lang doorgezijkt word over iets
wat nieteens bevestigd is door TS waar geen hulk in voorkomt, en het andere topic voor de 2de bladzijde al geschrapt word.

Misschien kan de 'welkom op BB' trouwens ook nog aangepast worden? Of een sticky erbij als 'BB sfeer'?

Nickeltje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-08-10 16:41

Dat is nog wel een goed idee ja, ik zal eens overleggen achter de schermen.
De charters aanpassen gebeurt namelijk alleen na overleg en dit topic daar invoegen met een korte melding ofzo kan ik dus niet zomaar doen maar is wel een goede overweging.

Dat we in het ene topic op pagina 2 al ingrijpen en in het andere pas op pagina 5 komt omdat we helaas niet alles zien op Bokt en er de ene keer gelukkig sneller bij zijn dan een andere keer.
Het kan daarbij wel helpen als iemand temt als er iemand voor de zoveelste keer eenzelfde opmerking herhaalt, dan zit er sneller een mod op. We proberen er zo snel mogelijk bij te zijn, maar dat lukt gewoon helaas niet altijd... 5 pagina's door laten zeiken zoals je het noemt is in elk geval niet iets wat wij bewust laten gebeuren...

__danielle__

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-10 16:47

ik denk juist wel dat dit topic beter als sticky kan blijven staan (of de hoofdpunten) zodat mensen er nog eens op gewezen kunnen worden. duidelijk is dat de mensen die hier nu hun zegje hebben gedaan het er over eens zijn dat niet iedereen het altijd met elkaar eens kan zijn maar goed niet iedereen heeft hier gekeken en er komen ook wel eens nieuwe mensen hier om het hoekje kijken.

Nikki__

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-10 17:21

Ayasha schreef:
chubby: Nikki accepteert het toch ook niet? :) Haar mening weten we intussen ook wel, waarom zeg je daar niets van?
Ik denk dat er gewoon een regel of richtlijn moet komen van "soms moet je het met elkaar eens worden dat jullie het oneens zijn". En dan van beide kanten, niet 1tje er op aanspreken en de andere niet. Om te drammen moet je met twee zijn.

Laat mij er lekker buiten :+ Wat accepteer ik niet? Dat iemand een andere mening heeft?
Jawel hoor, dat accepteer ik wel. Ik ga niet continu bij iemand doorzeuren dat hij/zij iets wel/niet moet doen. Geef mijn mening, beargumenteer het, in de hoop dat TS er wat mee doet. Zo niet, tja, dan houd het op.
In discussies echter, over personen (neem cesar millan), zal je mijn mening vaker voorbij zien komen, maar bij adviezen, nee.

Chiqa, je loopt continu bij iedereen te roepen 'beter lezen' oid.
Maar zelf is het geloof ik ook niet je sterkste kant?
Als een dier namelijk niet lekker is, noem het maar, is het logisch dat een TS daarmee om advies vraagt, en niet alleen maar haar ei kwijt wil.

Dan kunnen we net zo goed in die topics helemaal niet meer reageren ;) .

Specials

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-10 18:21

Maar je heb reageren en reageren he ;)
Je kan iemand advies geven wat ze eventueel kunnen doen en je kan het iemand zwaar door de strot heen duwen en je mening opdringen...
En daar zit nu net het probleem :)

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-10 18:23

Daar had net zo goed eender welke andere naam van een bokker kunnen staan Nikki dus trek het je vooral niet te persoonlijk aan. Jij was toevallig degene die met Chiqa discussieerde op het punt dat Chubby Chiqa aan sprak. :)

Nikki__

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-10 19:03

okee, dan is het goed :D Begreep mijn naam in de context niet helemaal, vandaar!

Nikki__

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-10 19:04

Specials schreef:
Maar je heb reageren en reageren he ;)
Je kan iemand advies geven wat ze eventueel kunnen doen en je kan het iemand zwaar door de strot heen duwen en je mening opdringen...
En daar zit nu net het probleem :)

Alleen serieus, naar mijn idee valt dat echt reuze mee, in de mate waarin dat gebeurd. Misschien kom ik niet in de topics waarin dat gebeurd, ik weet het niet.
Maar ik merk wel dat als je tegenwoordig een goed bedoeld advies geeft, je gezien word als een zeikerd en je weer 'typisch bokt' bent :+

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-10 19:06

.
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 30-08-10 19:35, in het totaal 2 keer bewerkt

Nikki__

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-10 19:07

Wel bericht chiqa? :+
En dan is er altijd nog een verschil tussen een discussie en een advies ;) (iets wat ik daarvoor ookal aankaart :Z )

Ik ga eens even kijken in jouw konijnen-topic.
Laatst bijgewerkt door Nikki__ op 30-08-10 19:09, in het totaal 2 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-10 19:08

In mijn konijnen topic.

Nikki__

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-10 19:09

Volgens mij staat hij er gewoon nog hoor?

GJ9

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-10 19:13

Hele discussies gevoerd hier. Ik ben benieuwd of het wat oplevert. Zelf kijk ik nog even mee, wacht nog even af, voor ik weer ga reageren op BB (al heb ik het gisteren wel gedaan).

Over de meningsverschillen die kunnen bestaan: ik denk dat het in veel gevallen niet VOELT als een meningsverschil. Iemand met kennis kan die kennis delen, dat gaat mijns inziens toch vaak verder dan alleen maar een mening.

Paardenvoorbeeld: paarden kunnen het best in groepen leven, dat is goed voor ze. Iemand kan zeggen: nee hoor, vind ik niet. Is dat een mening? Volgens mij is het wel zo algemeen geaccepteerd dat in groepen leven beter is voor paarden, dat dat verder gaat dan een mening.

En zo is het ook bij veel dingen op BB. Daarom vindt ik het een beetje flauw om ergens waar je niet uitkomt, te zeggen: jouw mening. We hebben het toch over welzijn van dieren? Niet of een bepaalde kleur mooi is? Ik ben dus benieuwd hoe dat verder gaat lopen, zelf denk ik dat het een struikelblok zal blijven. Of je moet dingen met wetenschap kunnen onderbouwen, maar vaak zijn adviezen meer op ervaring gestoeld.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-10 19:14

Nee die persoonlijke aanval is echt weg. Over goed lezen gesproken :+