Boze buurman, wat vinden jullie?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

hoe moeten we omgaan met het houden van katten

Katten moeten ten alle tijden binnen gehouden worden
9 (3%)
Katten mogen alleen buiten als ze aan de riem in de tuin zitten, maar niet los lopen.
99 (35%)
Katten moeten gewoon los naar buiten kunnen, ondanks dat ze dan soms bij andere mensen op het erf komen.
171 (61%)

Totaal aantal stemmen: 279

Ragebol1977

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-10 20:27

Maar dan gedraag je jezelf dus net zo asociaal.
Ik schrik hier gewoon van.
Het lijkt wel alsof een deel van de bokkers het dus normaal vindt om een dier dat overlast bezorgd iets naars aan te doen.
Tja, dat komt dus echt niet in mijn hoofd op.
Bah....

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-10 20:28

Ze doen je geen vlieg kwaad klaar :) En daar heb jij met je handjes van af te blijven.

Inwonderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-10 20:28

@HB, alle bokkers zijn dan ook heel braaf altijd :j
Daarnaast is een eigenaar toch echt verantwoordelijk voor zijn dier. Natuurlijk heb je wel eens last van iets of iemand, maar van katten moet iedereen maar alles accepteren....

Ik kan bij sommige familie niet op bezoek, want ze kan de katten toch niet een tijdje weg doen en zoveel schoonmaken dat ik er tegen kan is ook teveel werk. Dus die kunnen alleen maar bij mij op bezoek komen, dan wil ik wel relaxt in mijn eigen tuin kunnen zitten.

Breghje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-10 20:29

Chiqa schreef:
imd schreef:
Vind jij het normaal dat een ander last heeft van jouw katten, of doel je hier meer op de mensen die nog wat verder gaan in hun mening?

Mensen die last hebben van andermans katten moeten eens naar zichzelf kijken, hun eigen verdraagzaamheid.

Waarom heeft Kees er geen enkel probleem mee, vind het super gezellig dat grut, en irriteert Truus zich mateloos en kan alleen maar denken aan lat wegbrengen of wat ergs aandoen?

Geloof nooit dat de kat hun enige irritatiebron is, wss trekken dat soort mensen de haren uit het hoofd bij de minst geringste irritatie. Mss eens tijd om daar naar te kijken.
Tot voor kort hoorde je nooit iemand over een loslopende kat, nu lijkt het mode om ze wat aan te doen, echt een rage. Het liefst naar de andere kant van Nederland, of wat dacht je van de hond even uit laten leven? Of dat het de normaalste zaak van de wereld is :7

Gelukkig worden dat soort topics op bokt heel snel gesloten, want het gaat echt........helemaal nergens over.
Je heb irritatie en irritatie, je kan jezelf zo gek laten maken als je zelf wilt maar houdt het dan bij jezelf en zorg ervoor dat je tuin katvrij is, zo'n onoverkomelijk probleem is dat helemaal niet namelijk.

_O- _O- _O- Sorry, maar moet hier even heeeeel erg smakelijk om lachen. Ik zal het tegen mijn konijntjes zeggen, die in hun EIGEN ren zitten, waar NIEMAND last van heeft, als ze door een kat bedreigd worden. Gelukkig hebben we hier tegenwoordig alleen nog katten die na één welgemikte plens water weten dat ze niet in mijn tuin moeten komen. Want ik houd heeeeel erg van tuinieren, maar dat ik dan in de kattestront zat te graaien vind ik minder. Misschien mag ik die in jou tuin komen mikken? En jawel, de kattestront was in dit geval mijn enige frustratie, gezien het baasje van de kat een aso was die het maar heel erg normaal vond dat zijn kat in mijn tuin scheet. Gelukkig is ie verhuisd, en vinden de katte eigenaren die overgebleven zijn dit niet normaal, want dat is het niet namelijk.

En ik verrot het ten ene male om mijn tuin kat proof te maken omdat een ander een dier wil houden. De groeten, dat is voor mij de omgekeerde wereld.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-10 20:30

Chiqa schreef:
Ze doen je geen vlieg kwaad klaar :) En daar heb jij met je handjes van af te blijven.

als ze in mijn tuin schijten doen ze me wel kwaad want dan komen ze aan mijn erf. Als ze aan mijn dieren komen, doen ze MIJN dieren kwaad en daarmee dus mij. Dus dan mag jij eens kijken of ik er met mijn handjes af blijf. :D (of mijn honden er van af blijven)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-10 20:33

Ayasha schreef:
als ze in mijn tuin schijten doen ze me wel kwaad want dan komen ze aan mijn erf.

Staat er ergens in de wet dat hier een verbod op is? neu....dus het zal allemaal wel loslopen :)
Zal allemaal wel meevallen, zoiets heet leven en laten leven, en anders verstaat een plons water prima.

Breghje schreef:
_O- _O- _O- Sorry, maar moet hier even heeeeel erg smakelijk om lachen

Dat zie ik, je irriteert je anders mateloos in de rest van je tekst ;)

* Ga nu mijn katjes even lekker buiten laten in mijn kat vriendelijk buurt en genieten van mijn lieverds*

meggiemeg

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-10 20:34

De optie die ik mis is: de tuin zo maken dat de kat(ten) niet weg kan/kunnen. Het is heel simpel te doen.

Ik blijf erbij dat je zelf verantwoordelijkheid moet nemen voor je eigen dieren en dat ze een ander geen overlast mogen bezorgen.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-10 20:34

Chiqa schreef:
Ayasha schreef:
als ze in mijn tuin schijten doen ze me wel kwaad want dan komen ze aan mijn erf.

Staat er ergens in de wet dat hier een verbod op is? neu....dus het zal allemaal wel loslopen :)
Zal allemaal wel meevallen, zoiets heet leven en laten leven, en anders verstaat een plons water prima.

Staat ook nergens in de wet dat mijn honden ze niet van het erf mogen jagen.

Ragebol1977

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-10 20:36

Hedwig, ik begrijp je ergernis. Echt waar! In jouw schoenen zou ik me ook doodirriteren.
Maar zolang de wet zegt dat de kat van de buren in jouw tuin mag rondbanjeren heb je geen poot om op te staan.
Ik ben het met je eens dat dat krom is, maar het is nou eenmaal zo.
En toch mag je om het feit dat je overlast ervaart een onschuldig dier dat niet beter weet niets aandoen.

Een plens water ok, wegjagen tot daar aan toe. Maar verder moet het ook niet gaan.

In plaats van je te ergeren kan je ook kijken hoe je zelf iets zou kunnen doen om de katten uit jouw tuin te houden.
Iedereen vindt het doodnormaal om de deuren dicht en op slot te doen om inbrekers te weren. Voor vliegen heb je horren,
waarom dan niet gewoon ook zorgen dat er geen katten in je tuin kunnen komen?

Nogmaals, ik heb katten maar die blijven doorgaans in mijn eigen tuin. Ze gaan ook nooit onder toezicht in de tuin. Piept er eentje tussenuit dan heb ik die ook vrij snel weer te pakken.
En wat honden betreft, mijn katten zijn daar niet bang voor. Ik zal het maar eens 1 keer niet in de gaten hebben en mijn buren zouden een kattenbijtgrage hond hebben? Ik geloof dat ik not amused zou zijn.

Blue_Eyes

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-10 20:37

Chiqa schreef:
Twiggy2008 schreef:
En wat ben IK toch blij dat ik in een rustige, vriendelijke buurt woon, waar mijn buitenkat heerlijk buiten kan ravotten zonder te maken te hebben met zoveel kattenkoppen bij elkaar. :D :D :D

Lang leve mijn buren en buurtbewoners, waar we elkaar gewoon nemen zoals we zijn en waar kind, kat, hond en af en toe eens een luid muziekje niet meteen voor wereldoorlogen en moorden zorgen. ;)

Nou precies! Ik woon ook in een kat vriendelijke buurt geen boze mensen die zich niet kunnen gedragen, die voeden wij ook zelf op, die hebben hier een kort leven.

Nee, dat komt er sociaal uit :=
Ik zou echt de katten van de buren niets aan doen, dat weet iedereen die mij een beetje kent. Aan de voorkant van het huis haal ik ze gerust aan, aan de achterkant, in mijn tuin, jaag ik ze gewoon weg.
Maar om dan maar te dreigen dat die 'boze mensen' een kort leven beschoren is... :\

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-10 20:38

Verjagen mag idd, alleen slopen wordt een ander verhaal. :)
En heb hier menig baasje (op fora's en bokt)vrolijk met de armpjes over elkaar zien toekijken hoe een kat gemolesteerd wordt, die mensen zijn geen knip voor de neus waard en bovendien strafbaar.
Het kan ook op een knappe manier :)
Dat gaat niet meer over een simpele irritatie, in de vorm van 'he wat naar' maar on pure frustratie en misdaad.

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-10 20:39

HB........ dus als ik last heb van jouw katten, dan kan ik bij jou een hondertje of 5 ophalen om mijn tuin vrij te maken van jouw katten?

Dat vind ik ook een goede oplossing hoor, ik maak mijn tuin wel katproof........ maar jij gaat het betalen :D :D

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-10 20:40

Chiqa schreef:
Verjagen mag idd, alleen slopen wordt een ander verhaal. :)
En heb hier menig baasje (op fora's en bokt)vrolijk met de armpjes over elkaar zien toekijken hoe een kat gemolesteerd wordt, die mensen zijn geen knip voor de neus waard en bovendien strafbaar.
Het kan ook op een knappe manier :)
Dat gaat niet meer over een simpele irritatie, in de vorm van 'he wat naar' maar on pure frustratie en misdaad.

Als ik nie thuis ben zitten mijn honden ook buiten, en dan kan ik echt niet controleren of ze je kat slopen of niet. De enige die dat écht kan voorkomen is jij door te zorgen dat jouw kat niet in mijn tuin met honden komt. Iedereen weet dat hier 4 jachthonden zitten. :D En ik betwijfel ten zeerste of ik strafbaar ben als mijn honden op MIJN terrein een kat doodbijten. Echt, heel erg... En maak je zaak maar een keer hard ook overigens... Als poessiemauw nie terug komt heb je geen poot om op te staan.

Amaryllis

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-10 20:41

KiWiKo schreef:
HB........ dus als ik last heb van jouw katten, dan kan ik bij jou een hondertje of 5 ophalen om mijn tuin vrij te maken van jouw katten?

Dat vind ik ook een goede oplossing hoor, ik maak mijn tuin wel katproof........ maar jij gaat het betalen :D :D

Haha precies, daar komt het nu wel op neer.

En natuurlijk zal ik de katten van de buren niet molesteren of echt pijn doen, maar de 'diervriendelijke' manieren om ze weg te jagen wil ik toch wel aangrijpen ja.

Ragebol1977

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-10 20:45

En dat lijk jij helemaal niet erg te vinden Ayasha. Of lijkt dat maar zo?
Je moet er toch niet aan denken dat je hond een ander dier sloopt?

Kiwiko, nogmaals, even goed lezen. Ik zorg er wel voor dat mijn katten geen overlast bezorgen want ik weet dat er zeer asociale mensjes op deze aardbol rondlopen die mijn lieverdjes iets aan willen doen alleen al als ze bij hun in de tuin zouden komen. En mijn katten mogen niet met aso's omgaan.
Ik zeg alleen dat als IK! overlast zou hebben van katten mijn energie niet ga steken in ruzie maken of een dier iets aan doen. Die energie steek ik dan liever in mijn tuin catproof maken.
Laatst bijgewerkt door Ragebol1977 op 13-07-10 20:46, in het totaal 1 keer bewerkt

Inwonderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-10 20:45

HBVisser schreef:
Hedwig, ik begrijp je ergernis. Echt waar! In jouw schoenen zou ik me ook doodirriteren.
Maar zolang de wet zegt dat de kat van de buren in jouw tuin mag rondbanjeren heb je geen poot om op te staan.
Ik ben het met je eens dat dat krom is, maar het is nou eenmaal zo.
En toch mag je om het feit dat je overlast ervaart een onschuldig dier dat niet beter weet niets aandoen.

Een plens water ok, wegjagen tot daar aan toe. Maar verder moet het ook niet gaan.

In plaats van je te ergeren kan je ook kijken hoe je zelf iets zou kunnen doen om de katten uit jouw tuin te houden.
Iedereen vindt het doodnormaal om de deuren dicht en op slot te doen om inbrekers te weren. Voor vliegen heb je horren,
waarom dan niet gewoon ook zorgen dat er geen katten in je tuin kunnen komen?

Nogmaals, ik heb katten maar die blijven doorgaans in mijn eigen tuin. Ze gaan ook nooit onder toezicht in de tuin. Piept er eentje tussenuit dan heb ik die ook vrij snel weer te pakken.
En wat honden betreft, mijn katten zijn daar niet bang voor. Ik zal het maar eens 1 keer niet in de gaten hebben en mijn buren zouden een kattenbijtgrage hond hebben? Ik geloof dat ik not amused zou zijn.

Het is niet voor iedereen mogelijk om hun tuin kat proof te maken... Het huis waar ik nu heen ga, heeft een bos tuin en daar kan en mag geen afrastering o.i.d. langs.
Mijn honden zijn bij mijn ouders gebleven, maar katten zien ze als lekker maaltje tussen door, de honden blijven altijd op eigen erf, maar komt er een kat kan ik er niets aan doen.

Ik ben niet voor het iets aan doen van die beesten, ik heb vorige week een kat dood gereden en flink zitten brullen in mijn auto want oww die arme kat en zijn arme baasje... Maar ik begrijp de mensen die het wel doen ergens ook wel.
Dieren zijn gewoon je verantwoordelijkheid en je dient er gewoon voor te zorgen dat iemand anders er geen last van heeft. Niet alle dingen die niet in de wet beschreven zijn zijn even netjes/wenselijk.
vb. ik kan je kleine zusje/broertje/nichtje/neefje/kind vul iets in, ook leren vloeken als een bootwerker, obscene gebaren maken e.d. is gewoon niet wenselijk.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-10 20:46

Ayasha schreef:
Als ik nie thuis ben zitten mijn honden ook buiten, en dan kan ik echt niet controleren of ze je kat slopen of niet.

Beter lezen ;)

Chiqa schreef:

Ayasha schreef:
Als poessiemauw nie terug komt heb je geen poot om op te staan.

Heb dit zelf jaren geleden meegemaakt, hondje had ruggetje van de kat van de buren gebroken, zaak aangespannen, MAG testje hondje ligt nu onder de grond. Dus ja.....Dit persoon had wel degelijk een poot of wat om op te staan :)

Ragebol1977

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-10 20:48

Tja, ik begrijp mensen die een dier iets aandoen alleen omdat ze er last hebben niet.
Zal ik ook wel nooit gaan doen.

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-10 20:49

HBVisser schreef:
En dat lijk jij helemaal niet erg te vinden Ayasha. Of lijkt dat maar zo?
Je moet er toch niet aan denken dat je hond een ander dier sloopt?

Kiwiko, nogmaals, even goed lezen. Ik zorg er wel voor dat mijn katten geen overlast bezorgen want ik weet dat er zeer asociale mensjes op deze aardbol rondlopen die mijn lieverdjes iets aan willen doen alleen al als ze bij hun in de tuin zouden komen. En mijn katten mogen niet met aso's omgaan.
Ik zeg alleen dat als IK! overlast zou hebben van katten mijn energie niet ga steken in ruzie maken of een dier iets aan doen. Die energie steek ik dan liever in mijn tuin catproof maken.

IK woon ook niet naast jou :D :D

maar als jouw buurman last zou hebben van jouw katten......... geef jij jouw buurman dan geld genoeg zodat hij zijn tuin zo kan inrichten dat jouw katten er niet in kunnen? Aangezien je daar niet zelf voor wil zorgdragen, zal hij dat moeten doen........ en ik vind dan voor een dat JIJ dat dan maar moet betalen :)

Ragebol1977

Re: Boze buurman, wat vinden jullie?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-10 20:50

Dan zou ik (heb ik al grotendeels) mijn eigen tuin wel zo maken dat ze er niet uit kunnen.
Momenteel is het andersom, heb ik last van de buurman zijn ongecastreerde kater die alles onderpist.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-10 20:53

Kiwiko je draaft enorm door, die opmerking gaat hélemaal nergens meer over.
Een oplossing zoeken hoeft niet altijd maar bakken met geld te kosten hoor ;)

_nicole_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-10 20:54

Maar je kunt je kat ook zonder voorzorgsmaatregelen in je eigen tuin houden?

Onze kat komt ook nooit in de tuinen van andere mensen. Beestje is de hele dag buiten, maar heeft geleerd om niet de tuin uit te gaan. Wij hebben dus ook geen voorzorgsmaatregelen (zoals gespannen draadjes) om de kat in de tuin te houden.

Tuurlijk, soms ontsnapt de kat, maar de buren weten dat we in ieder geval ons best doen en jagen de kat gewoon weer terug onze tuin in. Dit is afgesproken zodat de kat leert dat de eigen tuin 'veilig' is.

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-10 20:54

hee, als jij niks aan je tuin doet, en ik MOET het doen omdat jij je katten buiten laat.......... dan gaat dat JOU geld kosten en niet mij :D :D

en ik heb dan 1000 vierkante meter om katproof te maken :D gaat wel wat kosten hoor :)

maargoed Chiqa, jouw buurman heeft echt last van jouw katten....... ga jij dan de tuin van de buurman katproof maken? of is dat ook zijn probleem....... moet hij zijn poenlap trekken omdat jij katten buiten wil houden?
Laatst bijgewerkt door KiWiKo op 13-07-10 20:56, in het totaal 1 keer bewerkt

Inwonderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-10 20:55

Hoe kost de oplossing weinig geld dan?

katten binnen houden is het goedkoopst dan in mijn ogen....

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-10 20:56

KiWiKo schreef:
hee, als jij niks aan je tuin doet, en ik MOET het doen omdat jij je katten buiten laat.......... dan gaat dat JOU geld kosten en niet mij :D :D

Dat dacht ik niet, weet dat je zo nu en dan wel eens een advocaat ontmoet (Daar maak je geen geheim van ii)
maar dit is klets. Ga je niet redden, no way :+
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 13-07-10 20:59, in het totaal 1 keer bewerkt