Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Chiqa schreef:imd schreef:Vind jij het normaal dat een ander last heeft van jouw katten, of doel je hier meer op de mensen die nog wat verder gaan in hun mening?
Mensen die last hebben van andermans katten moeten eens naar zichzelf kijken, hun eigen verdraagzaamheid.
Waarom heeft Kees er geen enkel probleem mee, vind het super gezellig dat grut, en irriteert Truus zich mateloos en kan alleen maar denken aan lat wegbrengen of wat ergs aandoen?
Geloof nooit dat de kat hun enige irritatiebron is, wss trekken dat soort mensen de haren uit het hoofd bij de minst geringste irritatie. Mss eens tijd om daar naar te kijken.
Tot voor kort hoorde je nooit iemand over een loslopende kat, nu lijkt het mode om ze wat aan te doen, echt een rage. Het liefst naar de andere kant van Nederland, of wat dacht je van de hond even uit laten leven? Of dat het de normaalste zaak van de wereld is![]()
Gelukkig worden dat soort topics op bokt heel snel gesloten, want het gaat echt........helemaal nergens over.
Je heb irritatie en irritatie, je kan jezelf zo gek laten maken als je zelf wilt maar houdt het dan bij jezelf en zorg ervoor dat je tuin katvrij is, zo'n onoverkomelijk probleem is dat helemaal niet namelijk.
Chiqa schreef:Ze doen je geen vlieg kwaad klaarEn daar heb jij met je handjes van af te blijven.
Ayasha schreef:als ze in mijn tuin schijten doen ze me wel kwaad want dan komen ze aan mijn erf.
Breghje schreef:![]()
![]()
Sorry, maar moet hier even heeeeel erg smakelijk om lachen
Chiqa schreef:Ayasha schreef:als ze in mijn tuin schijten doen ze me wel kwaad want dan komen ze aan mijn erf.
Staat er ergens in de wet dat hier een verbod op is? neu....dus het zal allemaal wel loslopen
Zal allemaal wel meevallen, zoiets heet leven en laten leven, en anders verstaat een plons water prima.
Chiqa schreef:Twiggy2008 schreef:En wat ben IK toch blij dat ik in een rustige, vriendelijke buurt woon, waar mijn buitenkat heerlijk buiten kan ravotten zonder te maken te hebben met zoveel kattenkoppen bij elkaar.![]()
![]()
Lang leve mijn buren en buurtbewoners, waar we elkaar gewoon nemen zoals we zijn en waar kind, kat, hond en af en toe eens een luid muziekje niet meteen voor wereldoorlogen en moorden zorgen.
Nou precies! Ik woon ook in een kat vriendelijke buurt geen boze mensen die zich niet kunnen gedragen, die voeden wij ook zelf op, die hebben hier een kort leven.
Chiqa schreef:Verjagen mag idd, alleen slopen wordt een ander verhaal.
En heb hier menig baasje (op fora's en bokt)vrolijk met de armpjes over elkaar zien toekijken hoe een kat gemolesteerd wordt, die mensen zijn geen knip voor de neus waard en bovendien strafbaar.
Het kan ook op een knappe manier
Dat gaat niet meer over een simpele irritatie, in de vorm van 'he wat naar' maar on pure frustratie en misdaad.
KiWiKo schreef:HB........ dus als ik last heb van jouw katten, dan kan ik bij jou een hondertje of 5 ophalen om mijn tuin vrij te maken van jouw katten?
Dat vind ik ook een goede oplossing hoor, ik maak mijn tuin wel katproof........ maar jij gaat het betalen![]()
HBVisser schreef:Hedwig, ik begrijp je ergernis. Echt waar! In jouw schoenen zou ik me ook doodirriteren.
Maar zolang de wet zegt dat de kat van de buren in jouw tuin mag rondbanjeren heb je geen poot om op te staan.
Ik ben het met je eens dat dat krom is, maar het is nou eenmaal zo.
En toch mag je om het feit dat je overlast ervaart een onschuldig dier dat niet beter weet niets aandoen.
Een plens water ok, wegjagen tot daar aan toe. Maar verder moet het ook niet gaan.
In plaats van je te ergeren kan je ook kijken hoe je zelf iets zou kunnen doen om de katten uit jouw tuin te houden.
Iedereen vindt het doodnormaal om de deuren dicht en op slot te doen om inbrekers te weren. Voor vliegen heb je horren,
waarom dan niet gewoon ook zorgen dat er geen katten in je tuin kunnen komen?
Nogmaals, ik heb katten maar die blijven doorgaans in mijn eigen tuin. Ze gaan ook nooit onder toezicht in de tuin. Piept er eentje tussenuit dan heb ik die ook vrij snel weer te pakken.
En wat honden betreft, mijn katten zijn daar niet bang voor. Ik zal het maar eens 1 keer niet in de gaten hebben en mijn buren zouden een kattenbijtgrage hond hebben? Ik geloof dat ik not amused zou zijn.
Ayasha schreef:Als ik nie thuis ben zitten mijn honden ook buiten, en dan kan ik echt niet controleren of ze je kat slopen of niet.
Chiqa schreef:En heb hier menig baasje (op fora's en bokt)vrolijk met de armpjes over elkaar zien toekijken hoe een kat gemolesteerd wordt, die mensen zijn geen knip voor de neus waard en bovendien strafbaar.
Ayasha schreef:Als poessiemauw nie terug komt heb je geen poot om op te staan.
HBVisser schreef:En dat lijk jij helemaal niet erg te vinden Ayasha. Of lijkt dat maar zo?
Je moet er toch niet aan denken dat je hond een ander dier sloopt?
Kiwiko, nogmaals, even goed lezen. Ik zorg er wel voor dat mijn katten geen overlast bezorgen want ik weet dat er zeer asociale mensjes op deze aardbol rondlopen die mijn lieverdjes iets aan willen doen alleen al als ze bij hun in de tuin zouden komen. En mijn katten mogen niet met aso's omgaan.
Ik zeg alleen dat als IK! overlast zou hebben van katten mijn energie niet ga steken in ruzie maken of een dier iets aan doen. Die energie steek ik dan liever in mijn tuin catproof maken.
KiWiKo schreef:hee, als jij niks aan je tuin doet, en ik MOET het doen omdat jij je katten buiten laat.......... dan gaat dat JOU geld kosten en niet mij![]()