The dog wispherer

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Nikki__

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-10 13:02

Ik zou de komende dagen gewoon even NG in de gaten houden! Volgens mij worden altijd op vrijdag avond de aflevering getoont die de rest van de week op tv te zien zijn :D

Vond het inderdaad niet echt slim dat alle honden daar stonden. Zit toch een aantal bij met flinke problemen, en dat dan allemaal hutje mutje op elkaar zetten, vraagt naar mijn idee om problemen!

Heb die aflevering met dat Rotje ook gezien. Hij heeft mazzel gehad dat hij zo sociaal was met andere honden! Denk dat t voor die hond anders ook geen doen was geweest.

Edit; Loiz, misschien dat je hier je vraag kan stellen? http://www.cesarsway.com/

joyce2

Re: The dog wispherer

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-10 09:45

De rotweiler was een kwartier geleden nog op NG! zijn nu weer herhalingen

Loiz

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-10 09:47

Oh lekker dan :+ Heb wel de pitbulls gezien vannochtend, erg gaaf en een bevestiging dat de pitbul niks anders is dan een hond :j

Diana_14

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-10 23:40

Ze hebben het altijd over Pittbuls, ook in andere Amerikaanse programma's.. Hoe zit het dan met de Am. stafford?

liedje89

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-10 00:46

Diana_14 schreef:
Ze hebben het altijd over Pittbuls, ook in andere Amerikaanse programma's.. Hoe zit het dan met de Am. stafford?

Volgens mij gebruiken ze dat meer als verzamelnaam, voor het type niet voor het ras Am. staff. Het zal zeker bij die animal cops programma's ook wel om papierloze honden gaan :Y)

Ik had trouwens vanavond een klein stukje dog wisperer gekeken, (het kon mij niet zo boeien verder was weer eens een verwent keffertje :P ) maar toen beweerde Cesar dat een ongecastreerd mannetje reageerd op de cyclus van (menselijke) vrouwen? Dat heb ik nu echt nog nooit gehoord, heeft iemand daar ervaring mee want ik vond het echt een uber vage opmerking _O-

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-10 07:44

het is "pitbull"types. Daar valle de meeste stamboomloze staffords ook onder maar je hebt natuurlijk ook de pitbull terrier. Net als in Nederland toendertijd dat alle pitbull achtige honden zonder papieren gewoon werden afgemaakt... daar vielen ook stafords tussen en zelfs argentijnse honden en amerikaanse bulldogs omdat die niet veel verschillen voor het oog van een pitbull. Correct me if i'm wrong :P

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-10 20:48

Heb afgelopen week het boek van Cesar gehaald, Cesar's ways. Vind het een erg interessant boek en heb er echt heel veel dingen uitgehaald die ik erg interessant vond. Enige wat jammer is, is dat het boek gericht is op volwassen honden die je in huis haalt, bijvoorbeeld vanuit het asiel en niet echt helemaal toepasbaar is op een pup die je van jongs af aan traint.

Hij schrijft in dit boek ook een stukje over het op de rug leggen van honden, maar geeft ook heel eerlijk toe dat hierbij voor en tegenstanders te vinden zijn. Mensen die het er niet mee eens zijn, moeten het stukje maar overslaan en verder lezen bij het volgende hoofdstuk ;).
Zelf vind ik het echt super dat hij veel aandacht geeft aan beweging. Minimaal een uur per dag, twee keer een half uur 's ochtends en 's avonds en als een hond problemen heeft, eerst met hem lopen en daarna pas proberen te trainen hierop. Door de wandeling komt een hond in een calm-submissive state, en hierin is een hond gemakkelijker te trainen. Echt een super tip, die ik zeker ga onthouden, mochten er ooit issues zijn met mijn toekomstige hond :)

Loiz

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-10 21:06

Een pup zal je op Cesar's methode niet moeten opvoeden in mijn ogen.
Zolang een pup gewoon goed opgevoed is, is Cesar's methode helemaal niet bruikbaar.
Zijn methode werkt bij honden waar het fout is gegaan, waarbij mensen verkeerde handelingen doen
en hiermee verkeerde uitwerking hebben op de hond(en). Hij traint de eigenaren, niet de hond (meestal).

Is dit boek engelstalig of ook nederlandstalig?

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-10 21:11

Boek is engelstalig. Ondanks dat je in zijn shows constant probleemhonden ziet, is zijn methode toch echt ook te gebruiken om een hond balanced te krijgen. Dit wordt in het boek duidelijk beschreven. Hierin wordt dus niet of nauwelijks uitgelegd wat te doen als een hond agressief is, maar meer hoe je dit kan voorkomen en waarom hij bepaalde dingen zo zou doen.
Hij geeft hiervoor kleine tips, zoals bijvoorbeeld hoe je een hond uit kan laten, dat je een hond pas affectie geeft als hij rustig is en dus niet enthousiast gaat aaien als hij tegen je op springt als je thuis komt, dat soort kleine dingen.
Ook geeft het boek uitleg hoe je het beste om kan gaan met bijvoorbeeld een verhuizing en jonge kinderen in een huishouden. Als laatste geeft het boek tips hoe je kan zien of je hond inderdaad balanced is.
Het is dus zeker geen methode alleen voor problemen, maar ook een methode om problemen te voorkomen.

WAt ook erg leuk is, is dat hij in dit boek zijn eigen geschiedenis verteld, hoe hij geboren is in Mexico en zo is opgegroeid en uiteindelijk in Amerika terecht kwam, met de droom om de beste hondentrainer te worden voor honden zoals Lassie ;)

koenlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-10 21:13

Oh dat boek klinkt wel heel erg interessant.. Misschien dat het een idee is om die te kopen voor op vakantie. Mag ik vragen waar je hem vandaan heb? Kan je die gewoon in Nl. via bol.com ofzo kopen? (ik heb geen tijd om te zoeken want de batterij van mn laptop is haast leeg en anders vergeet ik het :P )

Loiz

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-10 21:18

Ben ik ook benieuwd naar, al is mijn engels niet zo best..

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-10 21:20

http://www.bol.com/nl/p/engelse-boeken/ ... index.html

ik heb deze, maar als je zijn naam intypt bij bol.com, kom je meerdere boeken tegen. Overigens heb ik hem gekocht bij selexyz, maar hij is dus ook bij bol te krijgen.
Zie overigens nu dat hij ook boeken heeft, speciaal gericht op pups.

Loiz

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-10 21:46

He verdorie, enig idee of ze ergens in boekhandels tekoop zullen zijn?
Wij gaan vrijdag/zaterdagochtend op vakantie voor 2 weken, levertijd 3-4 dagen, dus te laat..

Edit; zie dat de bruna 'm in collectie hebben, heb een kleine hoop dat hij dan ook in de winkel is, dus morgen even kijken!

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-10 09:03

die van mij komt van selexyz/verwijs, misschien zit dat bij je in de buurt?

Ik geloof dat ik het boek ook maar in de brievenbus gooi bij mijn buren, die hond loopt constant te blaffen en die kinderen maken het beest helemaal gek. Zo zielig...
Overigens is het erg grappig, dat ik sinds het lezen van dit boek heel anders kijk naar mensen met een hond en hoe ze deze uitlaten. M.n. de mensen met de jonge pup een paar huizen verderop zie ik af en toe precies doen wat afgeraden wordt in het boek. Heel erg grappig dat dat nu ineens opvalt, terwijl ik het vroeger misschien precies hetzelfde had gedaan.

Nikki__

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-10 19:19

Denk inderdaad ook niet dat je Cesars manier op pups moet uitoefenen. Vaak zijn deze dieren nog zo onbekend met alles. Misschien dat hij ook een appart boek heeft speciaal voor pups?
Je zal altijd voor en tegenstanders hebben van zijn methode, maar vind het nog altijd jammer dat mensen lukraak zijn methodes gaan uitoefenen op hun eigen hond (niet persoonsgericht!) terwijl ze hun eigen hond niet kunnen lezen.

@Secricible; vergeet niet dat elke hond zijn eigen manier van training nodig heeft. Iets wat in zijn boek word verteld, kan bij mijn hond bijvoorbeeld super werken, terwijl het bij jouw hond voledig verkeerd uit kan draaien.
Was elke hond maar op dezelfde manier te trainen, dan was het allemaal een stuk makkelijk!

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-10 19:21

De kern van Cesars verhaal werkt trouwens wel voor alle dieren: calm-assertive. En bij mensen ook. Rustig maar vastberaden. Ik ben nog nooit een situatie tegengekomen waarin dat verkeerd uitpakte. ('t Is alleen niet altijd even makkelijk om je rust te bewaren en toch vastberaden genoeg te zijn. Het principe werkt altijd maar de uitvoering is soms lastiger.)

susanne_m

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-10 19:26

hee wat leuk, ik zie dit topic nu pas.
ik heb cesar milan al veel vaker voorbij zien komen (zlef bij oprah winfrey) voordat ie op NG kwam.
ik kan me er prima is vinden, in feite gebruikte ik veel ''technieken' al bij mn paarden.
ik heb inderdaad ook dat ik nu anders kijk naar mensen die hun hond uitlaten.
ben wel benieuwd naar die boeken, en was er ook een over pups zei je?

Nikki__

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-10 20:31

Shadow0 schreef:
De kern van Cesars verhaal werkt trouwens wel voor alle dieren: calm-assertive. En bij mensen ook. Rustig maar vastberaden. Ik ben nog nooit een situatie tegengekomen waarin dat verkeerd uitpakte. ('t Is alleen niet altijd even makkelijk om je rust te bewaren en toch vastberaden genoeg te zijn. Het principe werkt altijd maar de uitvoering is soms lastiger.)

Ja, maar dat is nogal een ruim begrip, vind je niet :+. En denk niet dat je bij alle honden even ver komt als je enkel alleen maar kalm en rustig bent.

Slucky

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-10 20:34

ik kijk het altijd ik vind m echt heel goed.

Loiz

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-10 21:02

Als je idd de kern van Cesars methode volgt, dan kan je alle honden trainen daarmee.
calm-assertive is niet echt ruim vind ik hoor. En ja je komt bij alle honden even ver als je kam en rustig bent,
de hondentaal begrijpt en deze goed gebruikt. En dat doet Cesar.

Ik heb trouwens net t boek gekregen :D Zuslief had m gewoon in de kast staan haha, had m nog nieteens gelezen.
Dus ik hem 'm ingepikt, en hij gaat mee op vakantie, samen met een engels-nederlands woordenboek voor het geval dat :+

Zoolgangster

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-10 21:23

Voor zijn methode is zeker wat te zeggen, hij begrijpt in ieder geval de lichaamstaal van honden en de eigenaren goed.

Wat ik wel nogal bedenkelijk vond, was een aflevering waar een hond een volwassene èn een kind had gebeten, die hond werd hertraind, allemaal heel mooi, maar die hond zat bij mensen in huis met een kinderwens...

Mijn ervaring is dat je met werkelijk tot dominantie geneigde honden toch geheid vroeg of laat weer pogingen tot omhoogklimmen in de rangorde krijgt, zodra de baas eens de andere kant opkijkt of in een andere hoek van de kamer zit... en de zwakste schakel in de groep (een kind) wordt dan toch weer bedreigd door de hond, terwijl die hond zo braaf leek en het niet in zijn kop meer haalde de inmiddels getrainde baas en zijn vrouw te bedreigen...
Laatst bijgewerkt door Zoolgangster op 15-07-10 21:26, in het totaal 1 keer bewerkt

Loiz

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-10 21:26

Zolang je de baas blijft, zal dat niet gebeuren. En een hond leeft ook niet eeuwig.

'I rehabilitate dogs. I train people.' -- Cesar Millan.
Dit vind ik een hele fijne uitspraak, en dit klopt ook.

En, 'There are no 'problem breeds', just problem owners'

Zoolgangster

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-10 21:29

Ik weet gevallen dat de baas wel degelijk de baas was, maar zodra de hond in een andere kamer toevallig het kind tegenkwam, werd er naar het kind gegromd. En je mag geen kind alleen laten, maar ja, de telefoon gaat, rijst kookt over... enz... ik bedoel maar. Ik ken wel degelijk honden die gebruik maken van de gelegenheid, zodra die zich voordoet, terwijl ze normaal gesproken onder het oog van de baas het liefste hondje ter wereld zijn.

Loiz

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-10 21:31

Meestal weet je dit, zeker als je in aanraking bent geweest met Cesar hiervoor, en dan zou ik hoe veel ik de hond ook vertrouw,
nooit het kind alleen laten bij de hond. Ik denk dat als je zo'n hond neemt, je hier over na denkt en dit accepteerd.

Nikki__

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-10 18:16

Loiz schreef:
Als je idd de kern van Cesars methode volgt, dan kan je alle honden trainen daarmee.
calm-assertive is niet echt ruim vind ik hoor. En ja je komt bij alle honden even ver als je kam en rustig bent,
de hondentaal begrijpt en deze goed gebruikt. En dat doet Cesar.

Ik heb trouwens net t boek gekregen :D Zuslief had m gewoon in de kast staan haha, had m nog nieteens gelezen.
Dus ik hem 'm ingepikt, en hij gaat mee op vakantie, samen met een engels-nederlands woordenboek voor het geval dat :+

Dus bij een hond die agressief is, alles aanvalt, totaal ontspoord is, hoef je enkel alleen calm-assertive te zijn? Men, dat zou een eitje zijn! :D
Denk dat het toch nog iets breeder is dan dat jij verteld.

Veel plezier op vakantie! En succes met het vertalen :D