Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Liezel1 schreef:Laat ik voorop stellen dat de hond geen schuld heeft. Ten eerste zou mij dit (waarschijnlijk) niet overkomen zijn omdat ik die confrontaties uit de weg ga. (en hem in de woonwijk aanlijn!!!!)
Ten tweede ben ik mij er wel degelijk van bewust dat de hond bepaalde priviliges heeft verworven in de loop van de tijd, waar wij niet alert genoeg op zijn geweest. Het waren immers maar kleine dingen en ze kwamen slechts sporadisch voor.....
tamaramt schreef:Liezel1 schreef:Laat ik voorop stellen dat de hond geen schuld heeft. Ten eerste zou mij dit (waarschijnlijk) niet overkomen zijn omdat ik die confrontaties uit de weg ga. (en hem in de woonwijk aanlijn!!!!)
Ten tweede ben ik mij er wel degelijk van bewust dat de hond bepaalde priviliges heeft verworven in de loop van de tijd, waar wij niet alert genoeg op zijn geweest. Het waren immers maar kleine dingen en ze kwamen slechts sporadisch voor.....
en hieruit blijkt maar weer eens heel duidelijk dat jij je verantwoording niet durft te nemen
deze hond heeft een dominantieprobleem wat door jullie zelf ontstaan is maar nu niet meer te corrigeren is
neem gewoon de eneige juiste beslissing en volg je verstand en niet je gevoel
als je dat had gedaan had je nu dit onzinnige topic niet hoeven openen waarbij je de meeste uiteenlopende reacties krijgt
zelf verantwoording nemen voor je gemaakte fouten en om erger in de toekomst te voorkomen
een hond mag nooit iemand doorbijten om wat voor reden dan ook
tamaramt schreef:een hond mag nooit iemand doorbijten om wat voor reden dan ook
uniekhorse schreef:Hier wil ik toch nog even op reageren.
Waren er maar wat meer honden die voor zichzelf op zouden komen.
Helaas ken ik een man die redelijk vaak in zijn dronken bui zijn honden mishandeld door ze kapot te meppen. En deze honden doen helaas niks anders dan janken (berner sennen)! Grepen ze maar eens wat vaker van zich af..
Sommige honden zijn ook te GOED en toelatend voor hun zo genaamde "baasjes"
Ik weet dat deze situatie absoluut niet te vergelijken is met de situatie van de TS, maar wilde het toch even aanhalen, aangezien er een aantal mensen in dit topic vinden dat een hond NOOIT en te nimmer mag bijten.
tamaramt schreef:als je dat had gedaan had je nu dit onzinnige topic niet hoeven openen
magda_90 schreef:Is het overigens die zwarte die ik van de zomer gezien had?
Liezel1 schreef:slimmerik schreef:Je vraagt serieus de mening van iemand die hem een uur of een paar uur gezien heeft..... 9 maanden geleden ongeveer?
Hoe is het trouwens met je vriend nu.
Er zijn meer mensen die de hond kennen.... Niet alleen Magda.
Liezel1 schreef:slimmerik schreef:Je vraagt serieus de mening van iemand die hem een uur of een paar uur gezien heeft..... 9 maanden geleden ongeveer?
Hoe is het trouwens met je vriend nu.
Er zijn meer mensen die de hond kennen.... Niet alleen Magda.
slimmerik schreef:En hoe reageren die dan?
erkennen dat de hond dominant over kan komen, maar zijn hier wel van geschrokken
Hoe reageert je familie,
Die hadden het niet achter hem gezocht, maar die kennen de hond ook helemaal niet goed.
de familie van je vriend,
Kennen de hond wel beter, maar geven aan dat hij ook niet helemaal vrijgepleit mag worden. Zij gooien het op een "misverstand/incident".
de dokter etc.
De arts in het ziekenhuis leek net te weten wat de voor,- en achterkant van een hond is.....
En nog belangrijker hoe reageerde de gedragstherapeut die je vanmiddag ging bellen?
Daar ga ik deze week langs, incl hond![]()
Billy schreef:Kim, het spijt me wel, maar de eigenaar heeft de situatie uit de hand laten lopen.
Toen hij zag dat de honden gingen fixeren had hij weg moeten lopen en niet dom staan kletsen tot de honden zoveel spanning opgebouwd hadden dat het wel tot een confrontatie moest komen.
Daarbij is het dan nog stommer om een hond die bol staat van de spanning ineens bij zn halsband te grijpen, de hond wilde nl eigenlijk die andere hond grijpen, maar snauwde ip daarvan naar de baas.
Dat heet redirecte agressie:
Omgerichte- of redirectie-agressie.
Redirectie agressie is agressie gericht naar iemand of iets waarvoor het eigenlijk niet is bestemd. Het is eigenlijk ergens op afreageren, net zoals mensen wel eens naar iemand snauwen omdat ze slecht gehumeurd zijn.
Deze vorm van agressie komt vaak voor na een correctie of omdat er een onzekere situatie voor de hond is. Redirectie agressie is door de regel gericht op een lager geplaatste individu dan de hond zelf, ook gebeurt het vaak dat de hond zich afreageert op voorwerpen, het bijten in de riem is daar een goed voorbeeld van. Men kan dit gedrag proberen te voorkomen door duidelijk leiding aan de hond te geven.
Mag jij mij vertellen dat jij daar een hond voor af wilt laten maken....
KiWiKo schreef:ik heb mijn rott gelijk af laten maken toen die iemand beet, jarenlang een superfijne hond aan gehad..........
alternatief was aangelijnd en gemuilkorfd, en dat wilde ik een hond die altijd los liep en overal mee naar toe ging niet aan doen.......
KiWiKo schreef:ik heb mijn rott gelijk af laten maken toen die iemand beet, jarenlang een superfijne hond aan gehad..........
alternatief was aangelijnd en gemuilkorfd, en dat wilde ik een hond die altijd los liep en overal mee naar toe ging niet aan doen.......