ik haat die kat !

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

ThePast03

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-10 18:01

Urielle schreef:
Ik probeer nu juist duidelijk te maken dat dat WEL zo is. Als jouw gemeente (en/of woningbouw, want die kunnen ook problemen maken als je een huurhuis hebt) besluit dat het zicht van de buurt verstoord wordt door een net over je tuin ed dan kun je het shaken. Gemeentelijke verordening mag nl. altijd gesteld worden en ik ken echt veel mensen die hiermee te maken hebben (gehad), ik verzin het niet zomaar.

Als er echt zo'n gemeente bestaat (hier staan alle tuinen vol met de meest vreemde bouwsels en nergens is een vergunning voor aangevraagd :D) dan is er geen andere oplossing dan in zo'n gemeente geen kat te nemen of de kat helemaal binnen te houden.

Ik mag ook geen shetlander in de tuin terwijl die daar groot genoeg voor is.

amy_leftover

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-10 18:07

Goed dat jullie meedenken over het "hoe katten in de eigen tuin te houden"
Ik vraag me echter af of de TS iets heeft aan al deze informatie...
Die heeft immers al aangegeven dat de buren niet echt bereid zijn om iets te doen om hun katten op het eigen erf te houden.

Het is allemaal heel vervelend, maar als ik in deze situatie zou zitten, zou ik toch zelf een diervriendelijke oplossing zoeken. En ja, dan moet ik daar zelf maar voor betalen als mijn buren dat niet willen.
Geen haar op mijn hoofd die er zelfs maar over nadenkt om een kat of welk ander overlast-gevend dier dan ook te laten boeten voor het gedrag van zijn baasje.
en ja, ik heb zelf katten, en nee die komen nooit buiten

tess_84

Re: ik haat die kat !

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-10 18:25

ThePast03, het is niet omdat die dingen er staan, dat het ook effectief mag van de gemeente. Zolang niemand klaagt, komt er normaal ook geen controle.

Amy_leftover, ik ben het helemaal eens met jouw post...

Vayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-10 19:13

tess_84 schreef:
Zo zeg, wat zijn we weer vriendelijk voor elkaar...

TS, ik snap heel goed dat je last hebt van de katten van de buren, maar je moet ook begrijpen dat katten inderdaad gewoon loslopende dieren ZIJN, en dat het écht niet zo simpel is om die binnen een omheining te houden.
Je mag trouwens een kat waarvan je weet dat het geen wilde is (dus bijvoorbeeld die van je buren) niet naar het asiel brengen.
Wat zou jij er dan van vinden dat jouw buren jouw hond naar het asiel brengen? Denk niet dat je dat zo leuk zou vinden.

Wij hebben hier drie katten gehad, maar in november vorig jaar hebben we er één dood in de gracht gevonden, een dag later was een tweede kat spoorloos verdwenen. Onze derde kat durfden we niet meer buiten laten en hebben we dan van pure miserie naar mijn vriend zijn ouders gebracht. Want geloof me, een kat die het gewoon is om buiten vrij rond te lopen, hou je niet zomaar even binnen. Het beest werd helemaal gek, en wij erbij.
Bij wat rondvraag bleek dat één van onze buren het niet heeft met katten en die beesten dus vangt en verdrinkt of laat verdwijnen. We zijn hier al met vier buren die katten verloren hebben op deze manier, en ik kan je zeggen, dat is om van te huilen.
Als die man iets was komen zeggen, hadden we wel samen een oplossing gezocht om de katten van zijn erf te houden. Hij heeft vogeltjes, en volgens mij is het echt niet zo moeilijk om er iets op te vinden dat de katten niet in de volière zouden geraken.

In jouw geval weten je buren dat je er last van hebt, maar zeggen ze niets te kunnen doen.
Nu moet ik zeggen dat de opties wel beperkt zijn als een stroomdraad geen optie is, en een net ook niet... Je kan toch moeilijk verwachten dat jouw buren hun tuin helemaal omheinen zodat de katten niet weg kunnen? Zo'n omheining kost gigantisch veel geld, veel meer dan een simpel stroomdraadje of een net over jouw kippenren.
Een hond of paard is nu eenmaal veel makkelijker binnen een omheining te houden dan een kat.

Hmmm een kat een loslopend dier? Dat is elk dier dat je zo over straat laat lopen. Als jij je kat niet binnen de omheining kunt houden, zul je moeten zorgen dat je hem binnen houd en eventueel buiten in een dichte kattenren laat lopen.

Als mijn buren 4 maal hebben geklaagt dat mijn hond alles onder poept en plast en ik geen actie onderneem, kan ik heel goed begrijpen dat ze erg boos zijn. Dat ze hem dan naar het asiel brengen kan ik begrijpen hoor. Ik ben daar wel al 4 keer geweest om een oplossing te zoeken hoor!!! Dat beest poept en plast alles onder incl. sproeien tegen de zandbak van mijn dochter. En hij blaast ook flink tegen mijn dochtertje.

Van het dikgedrukte moet ik helemaal lachen!!!! Meid wat is dit een omgekeerde wereld. Ik zou niet mogen verwachten dat hun veel geld uitgeven om hun tuin te omheinen, maar ik zou wel geld uit moeten geven om dat beest uit de tuin te houden? :roll: Uhmmm hallooo het is hun dier, daar moeten hun de verantwoordelijkheid voor nemen dat het niemand lastig valt. Dan moet de oplossing niet bij de andere partijd gelegd worden of het nu gaat om een stroomdraadje over een kippenhok of langs een tuin van 1500m2 (in mijn geval).

banketstaaf dat jouw katten op zo'n manier aan hun einde zijn gekomen. De buurman had inderdaad duidelijk moeten melden aan jullie dat hij last had van jullie katten. Dan hadden jullie actie moeten ondernemen. Nu hebben jullie die kans niet gehad.

In mijn geval hebben de buren duidelijk hun kans gehad en breng ik het beest naar het asiel of ik geef hem als kadoo aan mijn schoonzus in Duitsland die wel van katten houdt :D . Sorry hoor, maar ik heb geen zin meer in dat beest. Mijn dochter kan nu met lekker weer niet fatsoenlijk buiten spelen. Als de eigenaar er niets aan doet, doen wij dat wel. En dan moet de eigenaar later niet zeuren dat hij het niet eens was met de manier waarop.

Vayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-10 19:17

amy_leftover schreef:
Goed dat jullie meedenken over het "hoe katten in de eigen tuin te houden"
Ik vraag me echter af of de TS iets heeft aan al deze informatie...
Die heeft immers al aangegeven dat de buren niet echt bereid zijn om iets te doen om hun katten op het eigen erf te houden.

Het is allemaal heel vervelend, maar als ik in deze situatie zou zitten, zou ik toch zelf een diervriendelijke oplossing zoeken. En ja, dan moet ik daar zelf maar voor betalen als mijn buren dat niet willen.
Geen haar op mijn hoofd die er zelfs maar over nadenkt om een kat of welk ander overlast-gevend dier dan ook te laten boeten voor het gedrag van zijn baasje.
en ja, ik heb zelf katten, en nee die komen nooit buiten

Dat is misschien het verschil dat jij echt iets hebt met katten. Ik vind het geen leuke beesten en ga dus helemaal geen geld spenderen aan een beest dat mij lastig valt. Beetje omgekeerde wereld is het niet. Als de eigenaar het niet oplost doe ik het wel op mijn manier.

amy_leftover

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-10 19:30

of het nou katten, honden, duiven of weet ik veel wat voor dieren zijn, doet er voor mij niet zo veel toe :n
Kinderen kunnen ook overlast geven en genoeg ouders die daar ook niets aan (willen) doen
moet ik dat dan ook op mijn (misschien wel zeer agressieve ~~}> ) manier oplossen?

Ik begrijp de frustratie, heb zelf ook wel eens overlast gehad van zowel katten als honden, maar sommige oplossingen die hier genoemd worden gaan mij te ver. :n
Prima als je die kat uit je tuin wilt jagen, voor mij part breng je 'm naar het asiel, maar ga een dier geen opzettelijk letsel toebrengen of nog erger.....

magda_90

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-10 19:31

tess_84 schreef:
Wat zou jij er dan van vinden dat jouw buren jouw hond naar het asiel brengen? Denk niet dat je dat zo leuk zou vinden.

Met het enige verschil dat een kat losloopt en een hond niet. ;)

joyce2

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-10 19:35

@Delphi: dan zou ik wel eerst nog een keer naar de buren gaan, of desnoods een briefje door de bus gooien, dat als ze hun kat niet bij zich houden, jij korte metten met hem maakt. Als ze dan nog niets doen, zou ik hem lekker naar het asiel brengen.

Vayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-10 19:37

amy_leftover schreef:
of het nou katten, honden, duiven of weet ik veel wat voor dieren zijn, doet er voor mij niet zo veel toe :n
Kinderen kunnen ook overlast geven en genoeg ouders die daar ook niets aan (willen) doen
moet ik dat dan ook op mijn (misschien wel zeer agressieve ~~}> ) manier oplossen?

Ik begrijp de frustratie, heb zelf ook wel eens overlast gehad van zowel katten als honden, maar sommige oplossingen die hier genoemd worden gaan mij te ver. :n
Prima als je die kat uit je tuin wilt jagen, voor mij part breng je 'm naar het asiel, maar ga een dier geen opzettelijk letsel toebrengen of nog erger.....

Nou, sorry maar ik zal ten alle tijden proberen te voorkomen dat mijn dieren en kinderen overlast veroorzaken aan een ander. Helemaal als de andere partij aangeeft er last van te hebben.

Mijn buren proberen niet eens een oplossing te zoeken. Ik breng hem naar het asiel, maar als dat geen oplossing is wat moet ik dan? Geld uitgeven aan omheining, waar eigenlijk de buren voor moeten zorgen? Wat als die niet voldoende werkt? Ben ik met geld kwijt en heb ik nog geen oplossing terwijl het niet eens om mijn kat gaat!!!!!!

En opzettelijk letsel toebrengen .... Ik zie het nog wel gebeuren dat die kat letsel aan mijn dochter toebrengt. Daar wacht ik liever niet op. Ik ben er makkelijk in hoor. Het is niet mijn dier, ik wil het dier hier niet hebben dus dan kan hij een flinke trap onder zijn hol krijgen.

magda_90

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-10 19:37

joyce2 schreef:
@Delphi: dan zou ik wel eerst nog een keer naar de buren gaan, of desnoods een briefje door de bus gooien, dat als ze hun kat niet bij zich houden, jij korte metten met hem maakt. Als ze dan nog niets doen, zou ik hem lekker naar het asiel brengen.

Mijn idee ook. Ik ben erg blij met mijn hond die alle katten uit de tuin verjaagd, nu kunnen we over het algemeen weer naar hartelust tuinieren zonder dat ik in de stront van die beesten loop te graaien.

Vayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-10 19:39

magda_90 schreef:
tess_84 schreef:

Met het enige verschil dat een kat losloopt en een hond niet. ;)

En daarbij als je je hond onaangelijnt van je erf laat lopen loopt hij ook los hoor en je kat kun je daarintegen in een ren houden of aangelijnd in de tuin i.c.m. stroomdraadje. Het is maar net hoeveel moeite je als eigenaar er voor doet. En wil je die moeite niet doen, neem dan geen katten.

Vayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-10 19:40

joyce2 schreef:

Sorry, maar ik ben er 4 keer geweest. Ze hebben geen enkele actie ondernomen of gevraagd of ik nog overlast heb. Ik ben gekke henkie niet en dan hadden ze maar wat eerder moeten nadenken.

magda_90

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-10 19:40

Daarom is mijn erf (tuin) ook honddicht gemaakt. :)* Zo kan hij naar hartelust los in de tuin lopen en veroorzaakt geen last bij oa. de buren. Dus waarom kan dat voor een kat niet?

joyce2

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-10 19:51

Maar jij wil die kat naar het asiel brengen/wat aan gaan doen, dan hebben ze op zn minst nog recht op een laatste waarschuwing. Waarschijnlijk denken ze dat je toch niets zal doen, misschien als ze beseffen dat het nu echt menes is, ze er eindelijk eens wat aan gaan doen. Schrijf anders een brief, wat je dwars zit, over je dochtertje ed en dat jij zo graag wilt dat het opgelost word, maar dat je daar wel hun hulp bij nodig hebt en als ze daar niet mee akkoord gaat, jij dan grove maatregelen gaat nemen.

Als ze dan naar je toekomen, heb je zwart op wit staan dat je ze gewaarschuwd hebt! Zo'n laatste waarschuwing kost jou niets en geeft jou buren nog 1 laatste kans, ookal zijn het misschien rot buren.

Delphi schreef:
joyce2 schreef:

Sorry, maar ik ben er 4 keer geweest. Ze hebben geen enkele actie ondernomen of gevraagd of ik nog overlast heb. Ik ben gekke henkie niet en dan hadden ze maar wat eerder moeten nadenken.

amy_leftover

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-10 19:58

Delphi schreef:
Nou, sorry maar ik zal ten alle tijden proberen te voorkomen dat mijn dieren en kinderen overlast veroorzaken aan een ander. Helemaal als de andere partij aangeeft er last van te hebben.

Jij misschien wel, maar ik weet uit ervaring dat niet iedereen dat doet.
En zo zijn er ook katteneigenaren die wel wat willen doen om overlast te voorkomen, terwijl er ook zijn die dat dus niet doen.

Loslopende katten worden getolereerd door de overheid, hoe vervelend dat ook is.
Zolang dat zo is ben je afhankelijk van de medewerking van de eigenaar of neem je zelf maatregelen om een kat uit je tuin te houden.
Of je komt voor zo'n dier (wat er overigens geen besef van heeft wat tot zijn tuin behoort en wat niet) met praktijken die niet legaal zijn in Nederland. Dat kan, maar mijn manier is het niet. :x

Vayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-10 20:05

amy_leftover schreef:
Delphi schreef:

Jij misschien wel, maar ik weet uit ervaring dat niet iedereen dat doet.
En zo zijn er ook katteneigenaren die wel wat willen doen om overlast te voorkomen, terwijl er ook zijn die dat dus niet doen.

Loslopende katten worden getolereerd door de overheid, hoe vervelend dat ook is.
Zolang dat zo is ben je afhankelijk van de medewerking van de eigenaar of neem je zelf maatregelen om een kat uit je tuin te houden.
Of je komt voor zo'n dier (wat er overigens geen besef van heeft wat tot zijn tuin behoort en wat niet) met praktijken die niet legaal zijn in Nederland. Dat kan, maar mijn manier is het niet. :x

Dat kan wel zijn, maar ik tolereer het niet. Helemaal niet als mijn dochtertje dus regelmatig in de kattenstront grijpt. Ik wil het best op een diervriendelijke manier oplossen, maar dan moet die oplossing er wel zijn! Ik ga er geen geld aan uitgeven, dat moge duidelijk zijn. Dat is namelijk niet mijn taak, het is mijn dier niet.

Ik heb de kat water over zijn kop gegooit, een schoen er achter aan gegooit, laten schrikken en een schop verkocht. Wat moet ik nu nog meer dan? Anders komt de jager binnenkort om eens in zijn richting te schieten in de hoop dat hij zo erg schrikt.

amy_leftover

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-10 20:14

@ Delphi: verwacht je nu van mij een kant-en-klare oplossing? die kan ik je niet geven, dat kan niemand, want dan was dit probleem er niet. Ik heb aangegeven dat ik een dier geen letsel aan zou (willen) brengen, jij bent daar kennelijk wel toe bereid. Hier kunnen we nog uren over door discussiëren, maar dat lijkt me niet de bedoeling van dit topic.

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-10 20:37

los lopende honden zijn strafbaar, zouden zze bij katten ook moeten doen

magda_90

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-10 20:49

KiWiKo schreef:
los lopende honden zijn strafbaar, zouden zze bij katten ook moeten doen

Het beste idee van Nederland. +:)+

Letizia

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-10 20:56

Hahaha, hoe wil je dat in praktijk gaan brengen, dan moet de katten net toevallig een chip hebben of met een kokertje rondlopen en dat doen heel veel katten niet en dan nog, zie ze maar eens te vangen :Y)

magda_90

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-10 21:00

Waar een wil is, is een weg. Een kat chippen wordt ook verplicht, dus we zijn al op de goede weg.

[edit] En zolang een katteneigenaar koppig is, moet ie maar niet aan mijn deur staan als mijn hond zijn kat gegrepen heeft.

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-10 21:04

Letizia schreef:
Hahaha, hoe wil je dat in praktijk gaan brengen, dan moet de katten net toevallig een chip hebben of met een kokertje rondlopen en dat doen heel veel katten niet en dan nog, zie ze maar eens te vangen :Y)

laten we beginnen met alle katten die buren overlast bezorgen :)

Nickeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-10 21:06

Moderatoropmerking:
Helaas loopt ook dit topic weer uit op een partij modder-gooien over het wel of niet binnen moeten houden van katten en wie waarvoor verantwoordelijk is.

Een pittige discussie is prima, maar de steken onderwater en nare persoonlijke sneren die hier langs komen dragen niet bij aan een volwassen en opbouwende discussie.

Ik vraag van jullie om nu weer ontopic verder te gaan, liefst met oplossingen waar TS iets mee kan en in elk geval niet meer zo persoonlijk en op de man te reageren.

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-10 21:09

ibbel. als je op mij doelt................ik ben katteneigenaar trots van twee katten! :)

maar ik weet wel waar mijn verantwoordelijkheden liggen omtrent MIJN katten en MIJN buren :)

Letizia

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-10 21:12

KiWiKo schreef:
Letizia schreef:

laten we beginnen met alle katten die buren overlast bezorgen :)

En hoe wil je dat dan in het vat gooien? Vangkooien plaatsen en wie moet dat gaan doen?
Begrijp me niet verkeerd, ik vind katten ook niet thuis horen op straat, maar ik zie dit dus nog niet gebeuren :Y)