tess_84 schreef:Zo zeg, wat zijn we weer vriendelijk voor elkaar...
TS, ik snap heel goed dat je last hebt van de katten van de buren, maar je moet ook begrijpen dat katten inderdaad gewoon loslopende dieren ZIJN, en dat het écht niet zo simpel is om die binnen een omheining te houden.
Je mag trouwens een kat waarvan je weet dat het geen wilde is (dus bijvoorbeeld die van je buren) niet naar het asiel brengen.
Wat zou jij er dan van vinden dat jouw buren jouw hond naar het asiel brengen? Denk niet dat je dat zo leuk zou vinden.
Wij hebben hier drie katten gehad, maar in november vorig jaar hebben we er één dood in de gracht gevonden, een dag later was een tweede kat spoorloos verdwenen. Onze derde kat durfden we niet meer buiten laten en hebben we dan van pure miserie naar mijn vriend zijn ouders gebracht. Want geloof me, een kat die het gewoon is om buiten vrij rond te lopen, hou je niet zomaar even binnen. Het beest werd helemaal gek, en wij erbij.
Bij wat rondvraag bleek dat één van onze buren het niet heeft met katten en die beesten dus vangt en verdrinkt of laat verdwijnen. We zijn hier al met vier buren die katten verloren hebben op deze manier, en ik kan je zeggen, dat is om van te huilen.
Als die man iets was komen zeggen, hadden we wel samen een oplossing gezocht om de katten van zijn erf te houden. Hij heeft vogeltjes, en volgens mij is het echt niet zo moeilijk om er iets op te vinden dat de katten niet in de volière zouden geraken.
In jouw geval weten je buren dat je er last van hebt, maar zeggen ze niets te kunnen doen.
Nu moet ik zeggen dat de opties wel beperkt zijn als een stroomdraad geen optie is, en een net ook niet... Je kan toch moeilijk verwachten dat jouw buren hun tuin helemaal omheinen zodat de katten niet weg kunnen? Zo'n omheining kost gigantisch veel geld, veel meer dan een simpel stroomdraadje of een net over jouw kippenren.
Een hond of paard is nu eenmaal veel makkelijker binnen een omheining te houden dan een kat.
Hmmm een kat een loslopend dier? Dat is elk dier dat je zo over straat laat lopen. Als jij je kat niet binnen de omheining kunt houden, zul je moeten zorgen dat je hem binnen houd en eventueel buiten in een dichte kattenren laat lopen.
Als mijn buren 4 maal hebben geklaagt dat mijn hond alles onder poept en plast en ik geen actie onderneem, kan ik heel goed begrijpen dat ze erg boos zijn. Dat ze hem dan naar het asiel brengen kan ik begrijpen hoor. Ik ben daar wel al 4 keer geweest om een oplossing te zoeken hoor!!! Dat beest poept en plast alles onder incl. sproeien tegen de zandbak van mijn dochter. En hij blaast ook flink tegen mijn dochtertje.
Van het dikgedrukte moet ik helemaal lachen!!!! Meid wat is dit een omgekeerde wereld. Ik zou niet mogen verwachten dat hun veel geld uitgeven om hun tuin te omheinen, maar ik zou wel geld uit moeten geven om dat beest uit de tuin te houden?
Uhmmm hallooo het is hun dier, daar moeten hun de verantwoordelijkheid voor nemen dat het niemand lastig valt. Dan moet de oplossing niet bij de andere partijd gelegd worden of het nu gaat om een stroomdraadje over een kippenhok of langs een tuin van 1500m2 (in mijn geval).
banketstaaf dat jouw katten op zo'n manier aan hun einde zijn gekomen. De buurman had inderdaad duidelijk moeten melden aan jullie dat hij last had van jullie katten. Dan hadden jullie actie moeten ondernemen. Nu hebben jullie die kans niet gehad.
In mijn geval hebben de buren duidelijk hun kans gehad en breng ik het beest naar het asiel of ik geef hem als kadoo aan mijn schoonzus in Duitsland die wel van katten houdt
. Sorry hoor, maar ik heb geen zin meer in dat beest. Mijn dochter kan nu met lekker weer niet fatsoenlijk buiten spelen. Als de eigenaar er niets aan doet, doen wij dat wel. En dan moet de eigenaar later niet zeuren dat hij het niet eens was met de manier waarop.