Discussie topic: katten naar binnen of buiten?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

magda_90

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-10 21:42

Prima oplossing. Nu nog iedere kattenbezitter hiervan op de hoogte stellen ;)

Moggsy

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-10 21:42

Bouviers zijn altijd lief.
Dat zijn de vloermatten onder de honden, alhoewel de modern gefokte razendsnel zijn.
Mijn 3 tal reageeren wel op katten die los buiten lopen, ook de hele oude.
Maar ze pakken? Nee, moeten ze ook niet proberen, daar zorg ik zelf wel voor.
Jong en oud niet.

Moontje1991

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-10 21:43

pharagirlke schreef:
Moontje1991 schreef:
Ik zou mijn kat, kind, en weet ik veel wat voor loslopends een mens kan heben leeren dat ze absoluut niet bij jou in de tuin of in de buurt mogen komen.
EN dan zou het fijn als jij je tuin of omheind of je hond, kip, cavia, man en weet ik veel wat leert dat ze mijn loslopende goed niet mogen aanvallen

Als jouw kat niet in mijn tuin komt moeten ze dat niet leren, aan de lijn of als we er zijn doen ze dat niet, zijn we er niet beschermen ze hun terrein. Die cavia gaat niet veel katten aanvallen, die hebben we ook terug gevonden geheel verscheurd met nog wat ingewanden er uit hangend.... Als ik dat in een topic vertel is het "dan had je zijn kooi moeten afsluiten". Die was dicht, de cavia kon er niet uit :+ Dus die was cavia-proof, maar de kat, nee die kon er niets aan doen want da's jacht instinct.... Maar wel zeuren als een hond ook zijn instinct volgt. :+

dus jij wilt wel dat katteneigenaren rekening houden met jou maar andersom niet?

Diablo

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-10 21:43

Moontje1991 schreef:
Ik zou mijn kat, kind, en weet ik veel wat voor loslopends een mens kan heben leeren dat ze absoluut niet bij jou in de tuin of in de buurt mogen komen.
EN dan zou het fijn als jij je tuin of omheind of je hond, kip, cavia, man en weet ik veel wat leert dat ze mijn loslopende goed niet mogen aanvallen

Heb je het nu tegen mij? Want dan helpt het toch wat ik zeg, jij houdt jouw dieren bij je en ik ook.

En maak je geen zorgen, mijn tuin was omheind, daar kon echt geen lieve bouvier uit ontsnappen.

Moontje1991

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-10 21:44

Diablo schreef:
Moontje1991 schreef:

Heb je het nu tegen mij? Want dan helpt het toch wat ik zeg, jij houdt jouw dieren bij je en ik ook.

En maak je geen zorgen, mijn tuin was omheind, daar kon echt geen lieve bouvier uit ontsnappen.

Volgens mij bergeep je niet wat ik zei.
Ik zei ik leer mijn kat niet op jou erf te komen en jij leert jou hond niet mijn kat aan te vallen mocht het ooit toch gebeuren doordat ze bijvoorbeeld aangevallen wordt door een loslopende hond en in paniek jou tuin in rent

KiWiKo

Re: Discussie topic: katten naar binnen of buiten?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-10 21:45

als jouw kat niet op mijn erf komt is er zowizo geen probleem :D

Diablo

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-10 21:45

Moggsy schreef:
Bouviers zijn altijd lief.
Dat zijn de vloermatten onder de honden, alhoewel de modern gefokte razendsnel zijn.
Mijn 3 tal reageeren wel op katten die los buiten lopen, ook de hele oude.
Maar ze pakken? Nee, moeten ze ook niet proberen, daar zorg ik zelf wel voor.
Jong en oud niet.

Dat bedoel ik, bouviers zijn lief. En de mijne ook.

En ja, hij reageert (nu niet meer, zoals ik al zei, hij is te oud) op katten, maar dat is normaal hondengedrag. Een bouvier is ook een hond hoor ;) .

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-10 21:46

Moontje1991 schreef:
dus jij wilt wel dat katteneigenaren rekening houden met jou maar andersom niet?

Waar houd ik geen rekening met katteneigenaren?

MIJN tuin is afgesloten. 2 meter hoog hekwerk met van die repen doorgeregen en voor het hekwerk (dus in de tuin zelf tegen het hekwerk) staan nog eens dennen van minimum 2 meter hoog.... Wat wil je dat ik nog meer doe? Er gaas overheen spannen?

Wanneer de kat niet op mijn terrein komt als ik er niet ben valt mijn hond niet aan... Maar als ik er niet ben dan doen ze waar ze voor zijn, ze beschermen mijn terrein. Zo vals zullen ze niet zijn als ze twee maanden hebben samen geleefd met 2 katten he?

Als je kat in de tuin blijft hoeft ie niet bang te zijn voor loslopende honden. Loslopende honden mogen trouwens niet dus daar kan je sowieso de politie voor bellen maar ga mijn honden niet "lastig vallen" met muilbanden die niet nodig zijn omdat een andere hond jouw kat in MIJN tuin joeg.
Laatst bijgewerkt door Ayasha op 16-01-10 21:47, in het totaal 1 keer bewerkt

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-10 21:47

Moontje1991 schreef:

euh......... tja JA :D als het om mijn tuin gaat dan hoef ik volgens mij geen rekening te houden met de buurtkatten als ik mijn honden in de tuin heb :D

Moontje1991

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-10 21:48

KiWiKo schreef:

Als je eens leest dan zie je dat er staat dat een kat als deze wordt aangevallen door een loslopende hond in paniek jou tuin in kan rennen opzoek naar veiligheid en houdt je dus pas rekening met elkaar als je je hond leert dat hij niet mijn kat mag aanvallen.
Ik zie het probleem niet waarom geen rekening met elkaar houden?
Waarom wil je percee dat jou hond mijn kat verscheurd als deze in paniek jou tuin in rent omdat ze wordt aangevallen door ene andere hond?

magda_90

Mijn tuin is mijn erf = word verdedigt door de hond. Dat is instinct van de hond.

KiWiKo

Om phara bij te staan.......... mijn honden leven vanaf pup af aan al met twee katten..........

alleen vreemde katten zijn prooi....... PUNT :D wellicht beschermen ze de eigen katten, kweenie, maar vreemde katten hebben het slecht als ze bij mij in de tuin komen

Diablo

Moontje1991 schreef:
Volgens mij bergeep je niet wat ik zei.
Ik zei ik leer mijn kat niet op jou erf te komen en jij leert jou hond niet mijn kat aan te vallen mocht het ooit toch gebeuren doordat ze bijvoorbeeld aangevallen wordt door een loslopende hond en in paniek jou tuin in rent

Nee, ik begreep het niet. Maar mocht hetgeen gebeuren, wat je hier nu zegt, ben ik echt de beroerdste niet en laat mijn verzekering de schade wel vergoeden.
Als jouw kat per ongeluk ontsnapt vanuit huis en dan in paniek per ongeluk bij mijn hond in de bek terecht komt, zou ik dat ook heel erg vinden. Ik laat mijn honden niet moedwillig katten vermoorden, zo'n dierenbeul ben ik echt niet.

Moggsy

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-10 21:49

Mijn 3 boeven zijn allemaal gedumpt en hebben een rugzek met een verleden.
Toch heb ik ze kunnen bijschaven en ze vriendelijk kunnen houden naar mens en dier.
Een hond is makkelijker op te voeden dan een kat.
Met een kat blijf je toch met een eigenwijs, zeer eigenzinnig gedrag te maken doorspekt met veel instict.

magda_90

Moontje1991 schreef:
Waarom wil je percee dat jou hond mijn kat verscheurd als deze in paniek jou tuin in rent omdat ze wordt aangevallen door ene andere hond?

Dus een hond moet leren onderscheid te maken tussen een kat in paniek en een kat die de tuin komt slopen?

Moontje1991

KiWiKo schreef:
Moontje1991 schreef:

euh......... tja JA :D als het om mijn tuin gaat dan hoef ik volgens mij geen rekening te houden met de buurtkatten als ik mijn honden in de tuin heb :D

Nou zo zul je dus altijd last blijfen houden van andermans katten als jij niet bereidt bent op rekening met elkaar te houden

KiWiKo

Moontje1991 schreef:
KiWiKo schreef:

Als je eens leest dan zie je dat er staat dat een kat als deze wordt aangevallen door een loslopende hond in paniek jou tuin in kan rennen opzoek naar veiligheid en houdt je dus pas rekening met elkaar als je je hond leert dat hij niet mijn kat mag aanvallen.

dan doet die kat dom........ heel simpel :D dan gaattie van kattebed naar pissebed........ en das niet handig :0

jij moet gewoon zorgen dat jouw kat niet mijn tuin in hoeft te rennen :D

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-10 21:50

Moontje1991 schreef:
KiWiKo schreef:

Dat wil ik niet, maar ik wil ook niet lastig gevallen worden door jou omdat jij geen rekening houd met het feit dat jouw kat in paniek kan raken (en dat hoeft niet van een loslopende hond te zijn maar rotjes, een auto, iets dat valt kan hen ook in paniek doen raken) en dan mijn tuin in schiet. De enige eerlijke manier van "rekening houden met" is: Jij zorgt dat jouw dier niet in mijn tuin komt en ik zorg dat mijn dier niet in jouw tuin komt.

Moggsy

Heb ik toch een vraag.
Zijn hier mensen die mee doen aan deze discussie die niet van katten houden.
Is geen schande hoor, je hebt overal liefhebbers van of niet.

KiWiKo

Moontje1991 schreef:
KiWiKo schreef:

Nou zo zul je dus altijd last blijfen houden van andermans katten als jij niet bereidt bent op rekening met elkaar te houden

nee hoor, ik heb geen last van andermans katten, daar zorgen mijn honden wel voor :D

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-10 21:51

Moontje1991 schreef:

Tenzij jij je verantwoordelijkheid neemt en die kat binnen houd. Als mijn hond uit breekt en doodgebeten wordt of doodgereden wordt is dat ook mijn probleem..

Foei KiWiKo :')

zap

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-10 21:51

Die van ons lopen lekker los buiten rond te sloffen :j. Nu hebben wij misschien ook wel het geluk in een kattenbuurt te wonen en over ook nog eens allemaal dierenliefhebbers.

In onze straat heeft ongeveer de helft een kat en de andere zeker andere dieren (muv de 'oudjes'). De katten komen elkaar weleens tegen, gaat wel/niet goed. Onze katten worden ook weleens achterna gezeten door een hond en andersom zit onze kat ook bij onze overburen voor de volière te kijken :j.

Hier leeft alles met elkaar samen en dat gaat prima :) (onze kat stond inene in het verkeerde huis binnen en zo hebben wij ook weleens een logéhond voor de deur liggen en een vreemde kat in huis).

Overigens zullen wij nooit een kat in een flat nemen, nooit een kat binnen willen laten en daarom dus ook nooit midden in een stad gaan wonen :)

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-10 21:52

Moggsy schreef:
Heb ik toch een vraag.

ik heb er twee :D heerlijke beesten waar ik ernstig van hou en van geniet :)

Ayasha
Blogger

Moggsy schreef:
Heb ik toch een vraag.

Ik vind katten best leuk. Vader heeft er eentje (dat was een wilde kat die hij binnen genomen heeft) en die wil niet eens meer buiten :') we hebben zelf ook 2 katten gehad (tijdelijk) dus heb er niets tegen. Heb wel wat tegen de eigenaren van katten die hun verantwoording niet op nemen en die een dusdanige plank voor hun kop hebben dat het er niet in gaat dat "jij moet zorgen dat jouw hond mijn kat niet dood bijt" geen "rekening met elkaar houden" is.

Ik word ook altijd erg boos op de baasjes van de katten die ik aan het wegdek zie plakken, of aan de kat die ik heb moeten opruimen... Neem dan in hemelsnaam geen dieren... :\
Laatst bijgewerkt door Ayasha op 16-01-10 21:53, in het totaal 1 keer bewerkt

magda_90

Moggsy schreef:
Heb ik toch een vraag.

Ik vind het leuk als ik bij de buren ben om ze te knuffelen, maar zelf zou ik er nooit een aanschaffen, het is mijn ding niet. Het zijn best leuke beesten maar de eigenaar dient net als met andere diersoorten hun verantwoordelijkheid te nemen, gebeurd dat niet dan is het helaas wel de kat die daar onder leidt.

Phar, heeft mijn antwoord beter verwoord.
Laatst bijgewerkt door magda_90 op 16-01-10 21:54, in het totaal 1 keer bewerkt