Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
pharagirlke schreef:Moontje1991 schreef:Ik zou mijn kat, kind, en weet ik veel wat voor loslopends een mens kan heben leeren dat ze absoluut niet bij jou in de tuin of in de buurt mogen komen.
EN dan zou het fijn als jij je tuin of omheind of je hond, kip, cavia, man en weet ik veel wat leert dat ze mijn loslopende goed niet mogen aanvallen
Als jouw kat niet in mijn tuin komt moeten ze dat niet leren, aan de lijn of als we er zijn doen ze dat niet, zijn we er niet beschermen ze hun terrein. Die cavia gaat niet veel katten aanvallen, die hebben we ook terug gevonden geheel verscheurd met nog wat ingewanden er uit hangend.... Als ik dat in een topic vertel is het "dan had je zijn kooi moeten afsluiten". Die was dicht, de cavia kon er niet uitDus die was cavia-proof, maar de kat, nee die kon er niets aan doen want da's jacht instinct.... Maar wel zeuren als een hond ook zijn instinct volgt.
Moontje1991 schreef:Ik zou mijn kat, kind, en weet ik veel wat voor loslopends een mens kan heben leeren dat ze absoluut niet bij jou in de tuin of in de buurt mogen komen.
EN dan zou het fijn als jij je tuin of omheind of je hond, kip, cavia, man en weet ik veel wat leert dat ze mijn loslopende goed niet mogen aanvallen
Diablo schreef:Moontje1991 schreef:Ik zou mijn kat, kind, en weet ik veel wat voor loslopends een mens kan heben leeren dat ze absoluut niet bij jou in de tuin of in de buurt mogen komen.
Heb je het nu tegen mij? Want dan helpt het toch wat ik zeg, jij houdt jouw dieren bij je en ik ook.
En maak je geen zorgen, mijn tuin was omheind, daar kon echt geen lieve bouvier uit ontsnappen.
Moggsy schreef:Bouviers zijn altijd lief.
Dat zijn de vloermatten onder de honden, alhoewel de modern gefokte razendsnel zijn.
Mijn 3 tal reageeren wel op katten die los buiten lopen, ook de hele oude.
Maar ze pakken? Nee, moeten ze ook niet proberen, daar zorg ik zelf wel voor.
Jong en oud niet.
. Moontje1991 schreef:dus jij wilt wel dat katteneigenaren rekening houden met jou maar andersom niet?
KiWiKo schreef:als jouw kat niet op mijn erf komt is er zowizo geen probleem
Moontje1991 schreef:Volgens mij bergeep je niet wat ik zei.
Ik zei ik leer mijn kat niet op jou erf te komen en jij leert jou hond niet mijn kat aan te vallen mocht het ooit toch gebeuren doordat ze bijvoorbeeld aangevallen wordt door een loslopende hond en in paniek jou tuin in rent
KiWiKo schreef:Moontje1991 schreef:dus jij wilt wel dat katteneigenaren rekening houden met jou maar andersom niet?
euh......... tja JAals het om mijn tuin gaat dan hoef ik volgens mij geen rekening te houden met de buurtkatten als ik mijn honden in de tuin heb
Moontje1991 schreef:KiWiKo schreef:als jouw kat niet op mijn erf komt is er zowizo geen probleem
Als je eens leest dan zie je dat er staat dat een kat als deze wordt aangevallen door een loslopende hond in paniek jou tuin in kan rennen opzoek naar veiligheid en houdt je dus pas rekening met elkaar als je je hond leert dat hij niet mijn kat mag aanvallen.
Ik zie het probleem niet waarom geen rekening met elkaar houden?
Waarom wil je percee dat jou hond mijn kat verscheurd als deze in paniek jou tuin in rent omdat ze wordt aangevallen door ene andere hond?
dan gaattie van kattebed naar pissebed........ en das niet handig :0
Moontje1991 schreef:KiWiKo schreef:als jouw kat niet op mijn erf komt is er zowizo geen probleem
Als je eens leest dan zie je dat er staat dat een kat als deze wordt aangevallen door een loslopende hond in paniek jou tuin in kan rennen opzoek naar veiligheid en houdt je dus pas rekening met elkaar als je je hond leert dat hij niet mijn kat mag aanvallen.
Ik zie het probleem niet waarom geen rekening met elkaar houden?
Waarom wil je percee dat jou hond mijn kat verscheurd als deze in paniek jou tuin in rent omdat ze wordt aangevallen door ene andere hond?
Moontje1991 schreef:KiWiKo schreef:
euh......... tja JAals het om mijn tuin gaat dan hoef ik volgens mij geen rekening te houden met de buurtkatten als ik mijn honden in de tuin heb
Nou zo zul je dus altijd last blijfen houden van andermans katten als jij niet bereidt bent op rekening met elkaar te houden
Moontje1991 schreef:Nou zo zul je dus altijd last blijfen houden van andermans katten als jij niet bereidt bent op rekening met elkaar te houden
. Nu hebben wij misschien ook wel het geluk in een kattenbuurt te wonen en over ook nog eens allemaal dierenliefhebbers.
.
(onze kat stond inene in het verkeerde huis binnen en zo hebben wij ook weleens een logéhond voor de deur liggen en een vreemde kat in huis).
Moggsy schreef:Heb ik toch een vraag.
Zijn hier mensen die mee doen aan deze discussie die niet van katten houden.
Is geen schande hoor, je hebt overal liefhebbers van of niet.
we hebben zelf ook 2 katten gehad (tijdelijk) dus heb er niets tegen. Heb wel wat tegen de eigenaren van katten die hun verantwoording niet op nemen en die een dusdanige plank voor hun kop hebben dat het er niet in gaat dat "jij moet zorgen dat jouw hond mijn kat niet dood bijt" geen "rekening met elkaar houden" is.
Moggsy schreef:Heb ik toch een vraag.
Zijn hier mensen die mee doen aan deze discussie die niet van katten houden.
Is geen schande hoor, je hebt overal liefhebbers van of niet.