raar biggetje.....weet iemand wat het is?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Sosha

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-10 14:15

Tsja, ik heb de instelling je eet om te leven. Maar heb inderdaad het idee dat het bij veel mensen net andersom is.

Niet dat ik nou nooit iets "fouts" pak, maar let zeker wel op wat ik eet, anders zou ik de hele dag chocolade eten :D

Ik ben inderdaad keurig op gewicht. Maar een en ander heeft volgens mij ook veel met lichaamsbeweging te maken. Vorig jaar een scheurtje in mijn meniscus opgelopen, ik kon 9 weken niet fietsen en lopen ging ook niet erg lekker. Was ruim 3kg aangekomen en zwaarden dan ooit :oo Zal misschien uit verveling een keertje meer gesnaaid hebben maar echt heel veel meer heb ik volgens mij toen niet gegeten.

Toen ik weer in beweging kwam, is het er ook gestaag weer afgegaan.

Laika

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-10 17:10

In principe eet iedereen om te leven natuurlijk, maar dan moet het wel lekker zijn. Het is niet zo dat ik persoonlijk leef om te eten. Ik ben ook op een voor mij perfect gewicht. Misschien naar maatstaven van sommigen zelfs dun. Ik heb een BMI van 20 (acceptabel is tussen 18 en 25) dus niets aan de hand wat dat betreft.
Maar ik ben dan ook alleen maar een eter, ik snaai zelden.
Ik eet mijn maaltijden met smaak, omdat ik naast het vlees, de groenten en wat er verder nog bij zit ook heel lekker vind ;)
Ik ben er dus zelf van overtuigd dat ik gezond eet, maar toch wil ik iedere dag een lekker stuk vlees eten :D

Ragdollcat

Re: raar biggetje.....weet iemand wat het is?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-10 22:25

Ok, als wat je zegt dat het niet zo erg is als het wat lijkt.

Want ik werk er niet en ik woon er niet en weet er dus niet veel vanaf, ik lees het hier op deze topic, en denk dan van : He dat is niet zo leuk wat er gebeurd met dieren.

Maar nu even wat anders:

Ja biologisch of niet, ze worden evengoed afgemaakt en geslacht, en je hebt zelf de keuze wel of niet biologisch.

zolang er vraag naar is zal er goedkoper vlees geproduceerd worden die niet biologisch is en of geen scharrelvlees is.

wat ik zo raar vind is, waarom veel vlees naar buitenland en andersom naar hierheen, waarom niet gewoon zelf in eigen land fokken slachten en verkopen ipv te zeulen met levende have en vlees.

pres

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-10 22:47

Dat die varkens naar het buitenland gaan heeft eigenlijk een hele simpele reden.
Daar betalen ze meer voor Nederlands kwaliteitsvlees.
Zelfs als je de transportkosten en bijbehorende keuringskosten eraf trekt is het nog rendabel om ze naar het buitenland te doen.

Eilinora

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-01-10 11:27

helaas op het moment wat minder....

Maisie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-10 11:53

ja de biggenprijzen zijn om te huilen begreep ik wel van mijn pa. Wij hebben in de tijd dat mijn pa het nog deed wel eens 140 gulden voor een big gekregen.

pres

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-10 11:58

Hou op, schei uit.....die prijzen lijken nergens meer naar nu.
En als je ziet wat de mensen moeten betalen in de super voor een lapje vlees...

Nee, die mannen die tussen boer en super zitten verdienen meer dan genoeg aan de boeren, dat is wel weer duidelijk.