Veulen84 schreef:Een klein jaar geleden overleed mijn hond. Mijn maatje voor het leven leefde maar 6 jaar in mijn gezelschap. Toen hij na 3 dagen heel ziek zijn overleed, ja toen knapte me wereld in elkaar. Mijn monster, onhandelbaar in huis en dominant tegen andere honden. Dat was hij voor andere. Voor mij was het Yeti. De trouwe hond die overal mee ging, die uren kon liggen slapen tot het moment dat ik in actie kwam. Dan was zijn actie sprong groter. Die alles dreef behalve in het water. Die precies wist hoe hij de paarden moest ontwijken als we gingen rijden. De hond die geen moeite had met 20 kinderhandjes op z'n kop.
Dus sprongen de hulptroepen in, ik mocht niet vergeten dat ik een hondenmens ben. Ik kreeg een leenhond en toen nog 1. En nu voor een paar weken nog 1. Morgen gaat nummer 3 naar huis. Ze vraten de bank op, plaste in huis, maakte me gek, maar ik mis ze stuk voor stuk... Ik weet het al een tijd zeker, de volgende hond is er weer 1 van mezelf, die nooit meer weg hoeft... Tot de dood enzo.
Tja dus begint de zoektocht dwars door nederlandse site's. Langs asiels en alles. Maar wat ik zoek is er niet.
Dit is een originele maar gekke manier om jullie om hulp te vragen. Ik zoek een maatje. Ik heb heus niet zo veel voorwaarden, maar de voorwaarden die ik heb zijn zwaar.
Het moet een kortharige collie zijn, maar een andere schapendrijver (cattle dog) mits korthaar is te overwegen. Grote werklust gevraagd. Sociaal en zeker geen pup. Vriendelijk naar kinderen. Reu is een must... Wie helpt me zoeken? Al de rest kan ik hem leren. Mocht het enkel toevallig een dubbel zijn? Geeft niks dat mag ook. Plaats genoeg.
Ik bied een leuk huis. Veel mensen om van te genieten, schapen en geiten om mee te spelen. Een strenge doch vaardige baas. 3x per dag een lange wandeling, met in het weekend bewegingstoppers.
Weet jij de hond die mij zoekt?
Kijk eens op deze site
http://www.collie-in-nood.nl/
Daar staan genoeg 2e kans collie's op
Misschien zit er 1 bij die je aanspreekt