Helemaal heb ik een hekel aan mensen die die kleine klotehondjes op gaan tillen...
Dan heb je er lekker veel van begrepen...

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
MamboBeach schreef:Als de andere hond dan gebeten zou worden die los loopt is dat zijn probleem, denk ik dan...
Helemaal heb ik een hekel aan mensen die die kleine klotehondjes op gaan tillen...
Dan heb je er lekker veel van begrepen...
HBVisser schreef:Het gaat niet alleen om het bijten van grote honden t.o.v kleine honden.
Het zijn gewoon geen geschikte speelmaatjes. Uiteraard zijn er uitzonderingen hier en daar, maar dat weet je niet als er een grote vreemde lobbes op je kleine hondje aan komt rennen.
Ik heb de liefste grote lobbes van de wereld maar ze mag van mij niet zomaar met kleine hondjes spelen, moet er niet aan denken dat ze een poot op zo'n kwetsbaar ruggetje zet.
Ik vind het onverantwoord.
Wat angst betreft, je kan als je wel controle wil houden, je hondje op de arm nemen en als de hond vriendelijk is door je hurken zakken.
Zo hebben ze het mij tenminste op cursus geleerd.
Nietje_ schreef:Wij hebben zelf een nogal dominante herder tegenover andere honden..
Hij is nu twee keer aangevallen door een Jack Russel en nu kan hij niet meer los. Hij heeft namelijk laatst ruzie gehad met een Jack en zo'n kleintje kan niet tegen een volwassen Mechelaar op.
Als dat hondje dat nou zelf in had gezien en onze hond niet nog een keer naar de keel was gevlogen was die er misschien heel afgekomen...
Nou dan mag iedereen in de buurt ook mijn hond een rotschop geven om het te stoppen.. Gelukkig was mijn vader er redelijk op tijd bij en leeft het hondje nog.. Inmiddels al weer beter en heeft er niks van geleerd..
Ik heb zelf de hond dus gewoon vast. Vandaag liep ik in het bos en kwam er een vrouw aan met een loslopende hond. Heb eerlijk gezegd dat mijne ereg dominant is, maar wanneer een hond op de rug gaat liggen is het klaar.
Die hond komt er dus aan en die van mij wou wel even stoer doen, dus hij krijgt van mij een knal. Een beetje bovenopelkaar springen vind ik niet erg, maar hij was echt aan het grommen en het was niet meer spelen.
Maar dat mocht ik niet doen van die vrouw... Nou ik denk dat ik zelf wel weet waar mijn hond wel en niet op reageerd. Denk dat zij gewoon blij moet zijn dat ik dat deed, want de mijne had de hond al wel zo met zijn poten geklemd dat het niet goed gegaan was.
Nadat ik mijn hond die knal had gegeven kon hij weer gewoon zitten en was er geen probleem meer met die hond.
pharagirlke schreef:Jij mag me dom vinden. Ik prefereer om mijn hond heel te houden. Als ik de hond ken blijft ze op de grond en dan is ze ook echt niet meer bang. Vroeger wel maar inmiddels niet meer.
Verder ga ik mee met Diablo, als jij je hond verscheurt wil zien worden waar je bij staat doe je maar, maar ik niet
Brando090309: Als hij braaf langs haar mee liep, dan vind ik het enigszins overdreven maar alsnog vind ik het idioot om er dan zo op te reageren. Als die dame nu heel erg bezorgt was om haar woef is het toch haar goed recht? Waarschijnlijk tilt ze dat dier ook op bij eender welke andere grote hond. Wat houd "wakkerder uit de ogen kijken" in. Als er een grote hond komt die heeeel erg gefixeerd naar die van mij aan het kijken is pak ik haar ook op. Net zoals veel mensen er niet van uit gaan dat die "agressieve kleine keffertjes" opgevoed zijn, ga ik er niet van uit dat mensen hun grote hond onder controle kunnen houden en dan heb ik die kleine van me liever boven de grond dan dat dat mormeltje het eerste is waar ie aan geraakt.
dees_daan schreef:pharagirlke schreef:Jij mag me dom vinden. Ik prefereer om mijn hond heel te houden. Als ik de hond ken blijft ze op de grond en dan is ze ook echt niet meer bang. Vroeger wel maar inmiddels niet meer.
Verder ga ik mee met Diablo, als jij je hond verscheurt wil zien worden waar je bij staat doe je maar, maar ik niet
Brando090309: Als hij braaf langs haar mee liep, dan vind ik het enigszins overdreven maar alsnog vind ik het idioot om er dan zo op te reageren. Als die dame nu heel erg bezorgt was om haar woef is het toch haar goed recht? Waarschijnlijk tilt ze dat dier ook op bij eender welke andere grote hond. Wat houd "wakkerder uit de ogen kijken" in. Als er een grote hond komt die heeeel erg gefixeerd naar die van mij aan het kijken is pak ik haar ook op. Net zoals veel mensen er niet van uit gaan dat die "agressieve kleine keffertjes" opgevoed zijn, ga ik er niet van uit dat mensen hun grote hond onder controle kunnen houden en dan heb ik die kleine van me liever boven de grond dan dat dat mormeltje het eerste is waar ie aan geraakt.
heb jij je wel eens verdiept in het gedrag van de hond? blijkbaar niet want je kraamt echt onzin uit.. een hond 'verscheurd' een andere hond niet zomaar.. als er een grote hond blaffend/grommend op mijn honden af komt rennen dan laat ik ze ja.. want dat is even kijken wie het hoogst in rang staat bij 2 honden die elkaar voor het eerst tegenkomen.. en dan laat ik ze dat zelf uitzoeken want anders is het elke keer grommen en blaffen als ze elkaar tegenkomen, laat ik het gaan, dan kunnen ze dat zelf uitzoeken en dan is het de volgende keer goed. ik zou me maar eens verdiepen in het gedrag van de hond, want ik neem dit niet echt serieus..
ik heb een witte herder erbij sinds een paar weken, bij 2 kleintjes, de kleintjes zetten hem op zijn plek in het begin en het gaat super samen, hij loopt ook vrij ruig op andere honden af, maar dat is puur enthousiasme omdat hij bij zijn vorige eigenaars niet uitgelaten werd de laatste tijd, de mensen die de moeite hebben genomen om te kijken wat het gedrag van de hond betekend, en waarom ze het doen zijn niet bang voor hem, de mensen die dat niet doen, en een hond hebben om een hond te hebben zijn bang.. moet ik mijn hond dan maar vast doen terwijl hij niet agressief is en daar los mag? dacht t niet.
je loopt juist een veel grotere kans dat je hond gebeten wordt als je hem optild, zo kunnen ze elkaar niet inschatten en je eigen hond word er ook niet socialer op..
HBVisser schreef:Een rangorde buiten de eigen roedel bestaat uberhaupt niet. Dus daar mag al geen strijd over zijn. Rangorde binnenshuis is ook niet zoals oude onderzoeken zeggen dat het is. In een groep wolven wordt de leider uitgekozen door de rest van de groep. Ook is er vaak voor elke activiteit een andere leider.
Dus grommen om rangorde is de reinste onzin.
HBVisser schreef:Niet per definitie hoor. Als je verder niets zegt en je omdraait kan je eigenlijk niets verkeerd doen. Je beloont niets, als de hond die je tegenkomt vriendelijk blijkt te zijn zak je door je hurken en steun je je angstige hondje door er gewoon dichtbij te zijn.
Met agressie wordt het een ander verhaal natuurlijk.
HBVisser schreef:Een rangorde buiten de eigen roedel bestaat uberhaupt niet. Dus daar mag al geen strijd over zijn. Rangorde binnenshuis is ook niet zoals oude onderzoeken zeggen dat het is. In een groep wolven wordt de leider uitgekozen door de rest van de groep. Ook is er vaak voor elke activiteit een andere leider.
Dus grommen om rangorde is de reinste onzin. Wel is dominantie en rangorde vaak niets anders dan angst of bezitsagressie.
En ik heb dan wel een grote Bullmastiff maar ik wil ook niet dat zij gebeten wordt door een hond die niemand bij zijn of haar baasje in de buurt wil hebben. Als ik een klein hondje had zou ik het ook optillen, sterker nog, dat zou ik ook het liefst bij Lo doen als er weer eens wat op af gedenderd komt.
Nu kan ik niets meer dan mezelf er tussen in parkeren.
Een klein hondje wordt heus niet agressiever of angstiger als je haar optilt en de grote hond compleet negeert. Gewoon dom doorlopen, pas als je gaat sussen of iets anders doet waardoor je het gedrag beloond kan je het zogenaamd conditioneren.
Door het hondje op te tillen haal je het juist uit een angstige situatie. Waarom zou je hond daar trouwens aan moeten wennen, het is toch ook linke soep, zo'n dikke kop en dan zo'n klein hondje. Die kleintjes zijn heus niet gek hoor.
Zet een klein meisje eens voor een 2 meter grote metalhead die denkt dat het leuk is om je omver te beuken, want dat is zijn spelletje. Dat vind ze toch ook niet leuk??? Ondanks dat ie het vast heel erg leuk bedoelt.