Suuskipje schreef:dat heet inleven in elkaar rissa
En waar leeft kattenbezitter zich in dan?
Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Suuskipje schreef:een kat van 12 jaar kan ik dat echt niet meer aanleren rissa, bovendien zoals ik al vermeldde loopt hij alleen in de aangrenzende tuinen en gewoon door de straat. verder veel op zn uitkijkpost (muutje bij ons voor de deur) en doet geen vlieg kwaad, honden wil hij wel eens boos naar doen, maar aanvallen doet ie niet. stoere jongen klein hartje
Suuskipje schreef:Maar ik zou het sneu vinden mijn kat die al 12 jaar met veel plezier buitenloopt op te moeten sluiten in huis.
Bovendien, hoe wil ik dat in de zomer doen als de deuren gewoon openstaan?
Brainless schreef:Suuskipje schreef:een kat van 12 jaar kan ik dat echt niet meer aanleren rissa, bovendien zoals ik al vermeldde loopt hij alleen in de aangrenzende tuinen en gewoon door de straat. verder veel op zn uitkijkpost (muutje bij ons voor de deur) en doet geen vlieg kwaad, honden wil hij wel eens boos naar doen, maar aanvallen doet ie niet. stoere jongen klein hartje
ehh best wel hoor!
Ik heb ook pas op latere leeftijd mijn katten binnengehouden, de oudste was toen al 13 jaar. De andere 9.
rissa schreef:cissie schreef:Maar vele maken negatieve opmerkingen over katteneigenaren, dus dan mag het ook best benadrukt worden dat er ook katteneigenaren zijn die wel rekening houden met de buurt.
Is ook zo, je kunt niet iedereen over een kam scheren. Maar het lijkt mij dat het in eerste instantie geweldig is als je met de buurt afspraken kan maken over de katten, maar wat als er ineens een nieuwe buurman komt die er heel anders over denkt. Die wordt dan vaak toch als lastig en als een zeurpiet bestempeld omdat het voor zijn komst toch ook geen probleem was.
Sancha schreef:Nou ja weet je...als de buren er geen problemen mee hebben, dan is er natuurlijk ook geen OVERlast.
Maar zodra je klachten krijgt is het wel een heel ander verhaal.
En dan vind ik echt dat je (als eigenaar!!) er wat aan moet doen.
Suuskipje schreef:ik ga mijn kat niet binnen houden en de tuin niet afzetten. Want al die drama's die jullie schetsen zijn hier niet aan de orde. Het enige drama wat zich afgespeelt heeft is dat de buur kat gegrepen is door een hond in de kat zijn eigen tuin, en dat vind ik schandalig.
Suuskipje schreef:Nee, maar aangezien de meesten mij aanvallen op het feit dat ik mijn kat niet binnen ga houdenBovendien lijkt het alsof niemand mij wil geloven en dat frustreert me nogal.
Bovendien jaagt mijn kat al jaren niet mee en daarvoor jaagde hij sporadisch (en doodde ze niet , maar kwam de springlevende beestjes voor mijn voeten leggenwaarna ik uiteraard een gestresste vogel of muis kon gaan vangen en weer buiten zetten...
nogmaals mijn kat doet geen vlieg kwaad. hij knuffelt zelfs hamsters!!
En ja ik vind het schandalig dat iemand zijn hond niet onder controle kan houden en dan een buurkat doodbijt (een kat die overigens ook niemand een vlieg kwaad deed en zeker de laatste jaren ook zijn eigen tuin niet meer uit kwam)
Diablo schreef:Suuskipje schreef:Nee, maar aangezien de meesten mij aanvallen op het feit dat ik mijn kat niet binnen ga houdenBovendien lijkt het alsof niemand mij wil geloven en dat frustreert me nogal.
Bovendien jaagt mijn kat al jaren niet mee en daarvoor jaagde hij sporadisch (en doodde ze niet , maar kwam de springlevende beestjes voor mijn voeten leggenwaarna ik uiteraard een gestresste vogel of muis kon gaan vangen en weer buiten zetten...
nogmaals mijn kat doet geen vlieg kwaad. hij knuffelt zelfs hamsters!!
En ja ik vind het schandalig dat iemand zijn hond niet onder controle kan houden en dan een buurkat doodbijt (een kat die overigens ook niemand een vlieg kwaad deed en zeker de laatste jaren ook zijn eigen tuin niet meer uit kwam)
Ik val je niet aan op het feit dat je je kat niet binnenhoudt. Als dat bij jullie in de buurt goed gaat, moet je dat lekker zelf weten. Maar jij zei zelf, dat áls anderen er last van zouden hebben, jij wel wou helpen door mee te betalen aan schrikdraad, gaas of wat dan ook. Dat is natuurlijk van de zotten. Ook al gaat het bij jullie goed, je vindt tóch dat als een ander er een probleem mee zou hebben, die dat maar op moet lossen door er voor te zorgen dat de kat niet meer kan komen (ook al betaal jij het). Dus een ander moet aanpassingen doen voor jóuw kat.....
Je hebt het over een hond niet onder controle houden. Maar als ik nou mijn hond, net als jullie katten, gewoon de straat op gooi? Dan valt er toch niets onder controle te houden? Hij loopt dan gewoon vrij rond, alles onderpoepen, lekker spelen, katten opjagen, misschien eentje vangen, ach, als het beestje maar lol heeft....dat vinden jullie toch ook?