hoe houd je een konijnenopvang vol?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Yinnar

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-09 13:56

ThePast03 schreef:
En verder blijf ik bij mijn mening. Als je geen dierenarts in de buurt hebt die het voor een redelijk bedrag wil doen zit je niet op de goede locatie om een opvang te beginnen.

Ik quote even dit omdat de rest niet relevant is in deze discussie.

Maar dan gaan we weer. In jouw regio heb je een goedkope kliniek. Bofkont. In veel regio's niet. Dus jij suggereert dan dat men maar geen opvang moet beginnen en de zwerfkonijnen in die regio moet laten verrekken? Daar komt jou stelling nl. wel op neer! En ik lees goed! Heel goed en ik kan er niets anders van bakken!

ThePast03

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-09 13:56

Yinnar schreef:
Steek je hand eens in eigen boezem mevrouw! Ik lees tenminste!

Je leest selectief.

Het belangrijkste gedeelte was dat ik zei dat die opvangen zich dan eens hard moesten maken naar het hoofdkantoor toe.
Het is toch schandalig dat een instantie die zo rijk is zijn eigen opvangen laat stikken en dat de kopers daar voor op moeten draaien?

Zorg eens dat dat soort verhalen in de media komen. Breng dat eens naar voren als er weer een opvang bij Hart voor Nederland bijvoorbeeld.
Waarom moet de dierenbescherming zoveel geld op de bank hebben en moeten mensen die graag een koppel konijnen willen opvangen zoveel betalen omdat het hoofdkantoor weigert te doen waarvoor ze zijn.
De omgekeerde wereld volgens mij.

Yinnar

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-09 13:57

Tallie_Ho schreef:
Ik ga temmen, dat contstante gekat op elkaar hier!! :(

Ik probeer iets te leren van de mensen hier, over hoe dieren behandeld moeten worden, niet hoe jullie elkaar afkatten, daar ben ik van mezelf al goed genoeg in :+

Dan ga ik ook maar even temmen!

ThePast03

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-09 13:58

Yinnar schreef:

Maar dan gaan we weer. In jouw regio heb je een goedkope kliniek. Bofkont. In veel regio's niet. Dus jij suggereert dan dat men maar geen opvang moet beginnen en de zwerfkonijnen in die regio moet laten verrekken? Daar komt jou stelling nl. wel op neer! En ik lees goed! Heel goed en ik kan er niets anders van bakken!

Waarom zouden die konijnen niet opgevangen kunnen worden in de "goedkopere" regio's?

Maar van mij mogen ze doorgaan hoor, ik heb er verder geen problemen mee. Ik ga er alleen geen konijn halen.

Verder vind ik het jammer dat mensen een stevige discussie gekat noemen en gaan temmen.
Zo worden dus onnodig topics op slot gegooid.
We hebben gewoon een verschillende mening en discusseren daarover, maar dat betekend niet dat we ruzie met elkaar hebben of een hekel aan elkaar hebben. :D

Bramasole

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-09 13:58

Yinnar schreef:
Less, Zodra jij bij een opvang komt en ze geven je één konijn mee dan weet je dat deze niet goed bezig zijn. Goede opvangen plaatsen een konijn niet alleen

Het konijntje kwam samen bij de cavia in (ooo...jee... schiet me nou maar af :x )
Dat ze dikke maatjes waren, is natuurlijk niet van belang.

Air

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-09 14:00

ThePast03 schreef:
Yinnar schreef:

Waarom zouden die konijnen niet opgevangen kunnen worden in de "goedkopere" regio's?

Maar van mij mogen ze doorgaan hoor, ik heb er verder geen problemen mee. Ik ga er alleen geen konijn halen.

Verder vind ik het jammer dat mensen een stevige discussie gekat noemen en gaan temmen.
We hebben gewoon een verschillende mening en discusseren daarover, maar dat betekend niet dat we ruzie met elkaar hebben of een hekel aan elkaar hebben. :D

Omdat daar teveel konijnen voor zijn?
Hoe minder opvangen, hoe minder plaats.

Tallie1979

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-09 14:00

Ik sta buiten jullie discussie en ik zie het af en toe net te verhit worden.. Een mod kan het wellicht in vriendelijke banen leiden :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-09 14:01

Manou schreef:
breezy302 schreef:
Menen jullie dit nou? Is het echt zo duur om bij jullie een kat uit het asiel te halen? Ik heb hier in Vlaardingen ook een kater uit het asiel gehaald. Ik heb 45 euro betaald en hij was gecastreerd, we hebben tegoedbonnen voor de DA gehad ( de eerste 2x dat de kat een DA nodig heeft is dat gratis en hoef je alleen die bonnen te laten zien) en hij was geent en alles! Ok hij bleek uiteindelijk doodziek te zijn en we hebben hem ook niet meer maar ik zou echt geen konijn voor die prijs kopen! Dat is een beetje hetzelfde als een guppie kopen voor 30 euro.

Een konijn kan ook best 10 jaar of ouder worden. En ik vind een konijn absoluut geen minderwaardig dier dan een kat bijvoorbeeld. Als ik zie hoe ze hier 's avonds door mijn kamer hupsen, hoe ze samen bezig zijn en ze spelen, dat is voor mij absoluut niet minder dan een kat.
Helaas heb ik geen idee hoe oud een guppy kan worden met de juiste verzorging.

Maar je moet wel eerlijk zijn dat er bij dieren wel een prijs aan vastgeplakt zit. Een guppy wordt hoogstends een paar jaar. neem je er 2 dan heb je er binnen 3 maanden honderden. Een gup in de winkel kost een euro dan ga je toch niet bij een opvangaquarium er 30 euro voor neer tellen. Zo denk ik over alle beesten. Ik heb nu nog maar 1 hond als ik hem echt had gekocht was hij rond de 1000 euro en dat had ik met liefde betaald maar geen 6000 euro voor een hond. Ik kan niet echt duidelijk maken wat ik bedoel maar ik hoop dat jullie mij een beetje snappen. waarom een konijn van 45 euro kopen als je een net zo gezonde/geente/geholpen voor een tientje kan kopen? Bijna alle dieren die ik heb gehad waren herplaatsers maar ik zou geen duizenden euro's voor ze betaald hebben. Als ik een konijn zou willen zou ik ook eerst naar een opvang gaan maar als ze zoveel geld vragen dan zou ik een konijn via marktplaats of in de winkel kopen.

ThePast03

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-09 14:01

x_Marr schreef:
Omdat daar teveel konijnen voor zijn?
Hoe minder opvangen, hoe minder plaats.

Prima, maar sta dan niet raar te kijken als kopers wel een eindje verder rijden naar een goedkopere regio.
En dat moet je dan die kopers niet kwalijk nemen maar de dierenbescherming die hun eigen opvang laat stikken en wil dat de kopers die overeind houden. ;)

ThePast03

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-09 14:03

breezy302 schreef:
Maar je moet wel eerlijk zijn dat er bij dieren wel een prijs aan vastgeplakt zit. Een guppy wordt hoogstends een paar jaar. neem je er 2 dan heb je er binnen 3 maanden honderden. Een gup in de winkel kost een euro dan ga je toch niet bij een opvangaquarium er 30 euro voor neer tellen. Zo denk ik over alle beesten. Ik heb nu nog maar 1 hond als ik hem echt had gekocht was hij rond de 1000 euro en dat had ik met liefde betaald maar geen 6000 euro voor een hond. Ik kan niet echt duidelijk maken wat ik bedoel maar ik hoop dat jullie mij een beetje snappen. waarom een konijn van 45 euro kopen als je een net zo gezonde/geente/geholpen voor een tientje kan kopen? Bijna alle dieren die ik heb gehad waren herplaatsers maar ik zou geen duizenden euro's voor ze betaald hebben. Als ik een konijn zou willen zou ik ook eerst naar een opvang gaan maar als ze zoveel geld vragen dan zou ik een konijn via marktplaats of in de winkel kopen.

Een shetlander kan wel 30 jaar of ouder worden en daarvan zie ik regelmatig veulen voor 50 euro te koop staan.
En op sommige paardenmarkten kan je ze aan het einde van de dag gratis meenemen.

Yinnar

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-09 14:05

ThePast03 schreef:
Yinnar schreef:

Zie je nu dat jij niet leest????

Dat is echt jammer ThePast03 want ook ik schuw geen discussie en vind een weerwoord zeker fijn maar het wordt super vermoeiend als jij niet goed leest.

Je hebt het over dat opvangen met een dure DA geen opvang moeten beginnen. Dus dan zeg ik daarop dat dit inhoudt dat in die regio's waar dure DA zitten geen konijnen opgevangen mogen worden zoals jij het brengt. En dit betekent weer dat de zwerfkonijnen in die "dure" regio's de rambam kunnen krijgen.

Ik vindt dat temmen ook onzin. Jammer dat mensen niet wat beters te doen hebben. Er is hier een stevige discussie maar hoe dan ook we zullen elkaar halverwege heus wel ergens tegenkomen. Maar nu eerst goed lezen ThePast03. :P

Manou

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-09 14:07

ThePast03 schreef:
En dat moet je dan die kopers niet kwalijk nemen maar de dierenbescherming die hun eigen opvang laat stikken en wil dat de kopers die overeind houden. ;)

De dierenbescherming heeft nauwelijks eigen opvangen voor konijnen, het is voor het grootste deel particulier werk. Maar ze laten inderdaad de opvangen stikken.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-09 14:07

ThePast03 schreef:
breezy302 schreef:

Een shetlander kan wel 30 jaar of ouder worden en daarvan zie ik regelmatig veulen voor 50 euro te koop staan.
En op sommige paardenmarkten kan je ze aan het einde van de dag gratis meenemen.

Dat klopt en wat maakt het nou uit hoe oud een dier kan worden daar gaat het mij helemaal niet om! Ik begon over guppies omdat dat zeer goedkope dieren zijn. Voor een shetlander zou ik ook echt geen 1000 euro uitgeven. En ik kan ook echt niet geloven dat 1 van jullie bijv: een paard kopen van 25 jaar, met ernstige artrose, een luchtzuiger, met exceem, zonder papieren etc voor een paar duizend euro als er geen emotionele waarde aanzit. Waarom moet een konijn dan wel voor zoveel geld verkocht worden?

Yinnar

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-09 14:09

Mijn god, hebben we het nu over guppies. Straks gaat het nog over vlooien. We hebben het hier over de kosten van een opvangkonijn. Niet te vergelijken met een gup. Trouwens je kan ze geen eens laten castreren. Laten we bij de les blijven aub.

ThePast03

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-09 14:11

Yinnar schreef:

Dat is echt jammer [*olduser*] want ook ik schuw geen discussie en vind een weerwoord zeker fijn maar het wordt super vermoeiend als jij niet goed leest.

Je hebt het over dat opvangen met een dure DA geen opvang moeten beginnen. Dus dan zeg ik daarop dat dit inhoudt dat in die regio's waar dure DA zitten geen konijnen opgevangen mogen worden zoals jij het brengt. En dit betekent weer dat de zwerfkonijnen in die "dure" regio's de rambam kunnen krijgen.

Ik vindt dat temmen ook onzin. Jammer dat mensen niet wat beters te doen hebben. Er is hier een stevige discussie maar hoe dan ook we zullen elkaar halverwege heus wel ergens tegenkomen. Maar nu eerst goed lezen [*olduser*]. :P

Hier had ik inmiddels al antwoord op gegeven:

Prima, maar sta dan niet raar te kijken als kopers wel een eindje verder rijden naar een goedkopere regio.
En dat moet je dan die kopers niet kwalijk nemen maar de dierenbescherming die hun eigen opvang laat stikken en wil dat de kopers die overeind houden.
[/quote]

En over die zwervers dat is natuurlijk triest, maar dan kom ik weer terug op die konijnen die elke week bij de groothandel worden afgegeven. Dat zijn er veel meer en daar maakt niemand zich druk over. Ik vind het allemaal zo dubbel.
Ik moet mezelf dan vreselijk druk maken over konijnen die in het bos gedumpt worden, maar mag het niet vergelijken met de konijnen die elke week weer bij de groothandel gebracht worden en een nog gruwelijker toekomst tegemoet gaan.

Dat gedeelte begrijp je blijkbaar maar niet. Ik zeg niet dat ik daar konijnen ophaal of dat je dat moet sponseren.
Maar ze komen allemaal van dezelfde soort vermeerderaars, alleen hebben sommigen het geluk bij een opvang terecht te komen en niet in de bontindustrie.
En dit probleem los je helemaal al niet op met te hoge prijzen.

Yinnar

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-09 14:12

breezy302 schreef:
Dat klopt en wat maakt het nou uit hoe oud een dier kan worden daar gaat het mij helemaal niet om! Ik begon over guppies omdat dat zeer goedkope dieren zijn. Voor een shetlander zou ik ook echt geen 1000 euro uitgeven. En ik kan ook echt niet geloven dat 1 van jullie bijv: een paard kopen van 25 jaar, met ernstige artrose, een luchtzuiger, met exceem, zonder papieren etc voor een paar duizend euro als er geen emotionele waarde aanzit. Waarom moet een konijn dan wel voor zoveel geld verkocht worden?

Hebben we het hier over zeer zieke misschien wel terminale konijnen dan? Nee, gewoon gezonde konijnen. Doe alsjeblieft normaal mee met de discussie en praat niet van die onzin. Het slaat werkelijkwaar nergens op wat je zegt. Er is hier een topic over het wel of niet kopen van een slachtpaard. Misschien moet je daar even reageren.

ThePast03

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-09 14:14

breezy302 schreef:

Omdat iemand deed voorkomen alsof het zo was dat een konijn duurder mag zijn omdat die ouder wordt dan een guppie.
Mijn voorbeeld van de shetlanders geeft aan dat het zo niet werkt, niets meer en niets minder.

Zolang er opvangen zijn die gecastreerde rammen aanbieden voor 10-15 euro plaats een opvang die notabene van de dierenbescherming is zichzelf in een hele moeilijke positie als ze dezelfde konijnen aanbieden voor 45 euro.
Dat is niet afkraken, dat is nuchter en reeël de zaak bekijken.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-09 14:15

Yinnar schreef:
Mijn god, hebben we het nu over guppies. Straks gaat het nog over vlooien. We hebben het hier over de kosten van een opvangkonijn. Niet te vergelijken met een gup. Trouwens je kan ze geen eens laten castreren. Laten we bij de les blijven aub.

Ohja geef er maar een grote bek bij! Ik kan dat spelletje ook spelen hoor meisje! Want jij bent oh zo into de konijnen maar wat is er een dan mis met een gup? dat is toch ook een dier van vlees en bloed met gevoel? En trouwens er zijn wel mogelijkheden om vissen te laten helpen hoor. Dus ( om op jouw manier te praten) ga je maar even lekker uitzoeken waar je het over hebt voordat je dingen gaat gillen!

Als jij het allemaal zo erg vind en zo'n opvangkonijn helemaal niet duur vind dan koop jij je toch lekker allemaal?

ps: Hoe vond je het om op jouw manier "aangesproken"te worden? Juist ja, zing jij maar even een toontje lager. Je lijkt wel een gillende keukenmeid!

Tallie1979

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-09 14:16

Zal ik nog even de vrolijke noot er tussendoor gooien? Ik krijg de foto's van het rammetje straks doorgestuurd per email. :D Het kereltje is 2 :)

Bramasole

Re: hoe houd je een konijnenopvang vol?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-09 14:17

Leuk Tallie_Ho, laat maar zien!

Yinnar

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-09 14:17

ThePast03 schreef:
Yinnar schreef:

Dat is echt jammer ThePast03 want ook ik schuw geen discussie en vind een weerwoord zeker fijn maar het wordt super vermoeiend als jij niet goed leest.

Ik vindt dat temmen ook onzin. Jammer dat mensen niet wat beters te doen hebben. Er is hier een stevige discussie maar hoe dan ook we zullen elkaar halverwege heus wel ergens tegenkomen. Maar nu eerst goed lezen ThePast03. :P

Hier had ik inmiddels al antwoord op gegeven:

En dat moet je dan die kopers niet kwalijk nemen maar de dierenbescherming die hun eigen opvang laat stikken en wil dat de kopers die overeind houden.

En over die zwervers dat is natuurlijk triest, maar dan kom ik weer terug op die konijnen die elke week bij de groothandel worden afgegeven. Dat zijn er veel meer en daar maakt niemand zich druk over. Ik vind het allemaal zo dubbel.
Ik moet mezelf dan vreselijk druk maken over konijnen die in het bos gedumpt worden, maar mag het niet vergelijken met de konijnen die elke week weer bij de groothandel gebracht worden en een nog gruwelijker toekomst tegemoet gaan.

Dat gedeelte begrijp je blijkbaar maar niet. Ik zeg niet dat ik daar konijnen ophaal of dat je dat moet sponseren.
Maar ze komen allemaal van dezelfde soort vermeerderaars, alleen hebben sommigen het geluk bij een opvang terecht te komen en niet in de bontindustrie.
En dit probleem los je helemaal al niet op met te hoge prijzen.

Maar daar gaat de discussie nou niet over. Je haalt er van alles bij maar de discussie gaat over het feit dat de ene opvang meer vraagt voor een konijn dan de andere. Ik heb al diverse malen uitgelegd waarom dat mogelijk is. En dan vind jij dat die opvangen maar moeten ophouden met het opvangen van konijnen. Dat is toch een hele rare stelling?

Jij geeft het er niet aan uit! Oké dat is je goed recht. Er zijn er gelukkig zat die het er wel aan uitgeven en ook begrijpen waarom ze die prijs moeten betalen. En nee het is niet om de opvang te spekken slechts om een gedeelte van de kosten te dekken.

Laten we het over de kosten van opvangkonijnen hebben en open een ander topic over die 700 konijnen. Is ook heel erg maar niet relevant in deze discussie!
Laatst bijgewerkt door Yinnar op 06-08-09 14:19, in het totaal 1 keer bewerkt

Yinnar

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-09 14:18

Tallie_Ho schreef:
Zal ik nog even de vrolijke noot er tussendoor gooien? Ik krijg de foto's van het rammetje straks doorgestuurd per email. :D Het kereltje is 2 :)

Misschien leuk om een topic hierover te starten?

ThePast03

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-09 14:19

Tallie_Ho schreef:

Misschien wel vrolijk maar totaal offtopic. :D Vind het wel leuk voor je daar niet van.
Maar moet je daar ook 45 euro voor betalen en zo ja wat zijn jouw argumenten dan om niet naar een opvang te gaan waar ze voor dezelfde konijnen 10-15 euro vragen?

Tallie1979

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-09 14:23

Less schreef:
Leuk Tallie_Ho, laat maar zien!

Als ik ze straks binnen heb zal ik ze even uploaden, ik ben heel benieuwd, hopelijk kunnen we er een match van maken en vind Boo hem meteen lief :)

Zijn baasje wil dat hij goed terecht komt, niet via marktplaats enzo :) Ben ik blij om..

@ThePast03 Nou, ik heb het nog helemaal niet over een vergoeding gehad. Degene die mij een berichtje stuurde had mijn posts in dit topic gezien en ook de opmerking dat 45 euro mij te gortig is. Dit konijn komt dus bij een particulier vandaan straks ;) Dus in zoverre wel offtopic, maar niet helemaal, dankzij dit topic ben ik tot besef gekomen dat een konijn niet alleen hoort te zitten en heb ik straks wellicht gewoon een lief mannetje voor bij mijn Boo :D

ThePast03

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-09 14:23

Yinnar schreef:
Maar daar gaat de discussie nou niet over. Je haalt er van alles bij maar de discussie gaat over het feit dat de ene opvang meer vraagt voor een konijn dan de andere. Ik heb al diverse malen uitgelegd waarom dat mogelijk is. En dan vind jij dat die opvangen maar moeten ophouden met het opvangen van konijnen. Dat is toch een hele rare stelling?

Jij geeft het er niet aan uit! Oké dat is je goed recht. Er zijn er gelukkig zat die het er wel aan uitgeven en ook begrijpen waarom ze die prijs moeten betalen. En nee het is niet om de opvang te spekken slechts om een gedeelte van de kosten te dekken.

Laten we het over de kosten van opvangkonijnen hebben en open een ander topic over die 700 konijnen. Is ook heel erg maar niet relevant in deze discussie!

Ik wil niet vervelend doen maar als je de beginpost leest gaat het toch echt over een opvang die hoge prijzen vraagt. De topictitel is niet voor niets "hoe houd je een konijnenopvang vol". ;)

Verder vind ik het geen rare stelling. Ik heb ook een andere optie genoemd en dat is het hoofdkantoor van de dierenbescherming eens aanpakken en eens in de openbaarheid gooien hoe die zijn eigen opvangen laat stikken en dat de kopers daarvoor op moeten draaien.

Die 700 konijnen per week zijn wel relevant omdat jij aangeeft dat als deze opvang moet sluiten de konijnen op straat terecht komen en dat is zielig. Dan vraag ik me af waarom ik mezelf daar wel druk over mag maken en niet over die 700 konijnen.
Als we over zielig beginnen horen die 700 konijnen per week zeker ook in deze discussie thuis en niet in een aparte.