nieuwe aanwinst; boxer puber ;) tips, ideeen welkom

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re: nieuwe aanwinst; boxer puber ;) tips, ideeen welkom

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-09 22:23

Wat deed je op het moment dat Rocky zijn poot optilde?
Oja mss nog een tip, nooit zijn plas opruimen in zijn bijzijn! Wist niet of je dat al wist?

tamaramt

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-08-09 09:18

ik was net te laat; kwam de kamer uit toen hij net zijn poot weer omlaag deed en klaar was met plassen
maar heb flink gemopperd ; bij zijn nekvel gepakt en hem naar buiten gedaan
toen plasje opgeruimd
ik weet idd dat ik de plas nooit op moet ruimen als hij er bij is
dus daar probeer ik ook wel altijd op te letten
alleen waarom is dat eigenlijk zo?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-09 14:20

tamaramt schreef:
alleen waarom is dat eigenlijk zo?

Draait allemaal om aandacht. Zodra zij plassen en jij moet dit opruimen geef je ze toch een bepaalde vorm van aandacht, dat is vaak de bedoeling ook als ze wat ouder worden, Goed dat jij dit al wist :)
Donna heeft een keer in de kamer geplast toen ze een half jaar oud was, dit was nadat we haar op de grond hadden gezet ze had bij ons op de bank gezeten (Uitzondering doen we nooit meer)
Pure aandacht dus, en had geleerd dat je die plas altijd uit het zicht moet opruimen.

Namopperen heeft overigens geen enkel zin dat snapt een hond niet. Donna was met 20 weken volledig zindelijk, vervelend dat het bij jou Rocky zo lang duurt wat zeggen ze op de hondenvereniging hier van?

tamaramt

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-08-09 15:02

maar jij had donna waarschijnlijk al vanaf 8 weken oude puppy dus als ze met 20 weken volledig zindelijk was dan heeft het toch nog 12 weken geduurd.
toch?
ik heb rocky pas 4 weken en het is moeilijker om een oudere hond dan om een puppy zindelijk te maken
en het feit dat we niet weten wat hij vroeger meegemaakt heeft en dat hij 4 weken in het asiel heeft gezeten waarbij hij zijn behoeftes in de kennel moest doen
we hebben pas 1 les gehad op de hondencursus en toen gingen ze dicht ivm vakantie
a.s. donderdag hebben we weer onze 1e les
desondanks vind ik dat het qua zindelijk juist wel goed gaat
hij doet hoogstens 1 plasje per dag in huis en meestal alleen sochtends als ik naar mijn werk ben
daarna doet hij het niet meer
ook als we gewoon de hele dag thuis zijn zoals in het weekend laat ik hem niet elke 2 a 3 uur uit maar varieert tussen de 3 a 5 uur en dat gaat kei goed
als hij hoge nood heeft dan komt hij dat bij mij aangeven door druk te gaan doen, kwispelen en naar de voordeur te lopen
dus al met al ben ik zeker niet ontevreden maar baal er wel van dat als hij plasje in huis doet dat hij mijn muur als boom gebruikt zoals gister
overigens is dat maar 1 x gebeurd dus hopelijk blijft het daarbij
verder heeft mijn vriend vanaf donderdag 3,5 week vakantie(ik heb geen vakantie ivm nieuwe baan) en misschien dat hij in deze tijd de hond helemaal zindelijk krijgt
wat doen jullie trouwens als je meerdere honden hebt in huis en die gaan met elkaar spelen? ik laat dat gewoon toe maar milo heeft niet altijd zin om te spelen vooral niet sochtends want dan wil hij slapen(tja 13 jaar oud he ;)) en dan gaat hij wat grommen en blaffen naar rocky zodat hij begrijpt dat hij geen zin heeft en rocky op moet houden
meestal probeerd rocky het dan nog wel ff maar geeft het na een tijdje op en gata dan fijn met zijn speelgoed spelen
alleen nu heeft de onderbuurman geklaagd dat de honden teveel blaffen(doen ze nooit; alleen milo in bovenstaande situatie) en dat hij gek wordt van het gespeel van rocky want hij hoort dan de nagels over de vloer en getippel en geren enz enz
wij zijn het na gaan vragen bij de andere bewoners van ons complex en niemand incl onze buren en de bewoners van dezelfde verdieping en andere verdiepingen(in totaal 12 appartementen) hoort de honden ooit blaffen of veel kabaal
maar die onderbuurman is een sjagerijn die tijdelijk het appartement onder ons huurt(staat te koop en wordt nu tijdelijk verhuurd) en hij had een kleine oliebol die vanaf 7.00 sochtends tot 16.00 smiddags aan een stuk door kefte en blafte en iedereen werd daar gek van
toen heeft 1 van de bewoners een briefje in de brievenbus gedaan nadat er al meerder malen mee gesproken was zonder verbetering en dat hij het probleem snel moest oplossen
dat heeft hij gedaan; hij heeft de hond weggedaan
dit heeft niemand echter van hem geeist dat heeft hij zelf gedaan
en nu verwacht hij min of meer hetzelfde van ons :(
mijn vriend is behoorlijk uit zijn slof geschoten want wat er ook gebeurd mijn dieren gaat noooooooooooooooiiiiiiiiiiiiiiit meer weg

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-09 18:39

Hoi Tam, ik kreeg Donna met 16 weken, toen was ze nog niet geheel zindelijk. Maar met 20 weken kon ik toch wel heel erg tevreden zijn. Ze was gewoon erg snel zindelijk, maar net wat je zegt dit ging om een pup en was ze herkomst bekend.
Je weet nooit wat er met jou Rocky gebeurd is en wat de reden was dat ze hem de deur uit hebben gezet.
Ik zou toch doorgaan met die bench als ik jou was.

tamaramt

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-08-09 20:16

Hoi chica; dan had je donna dus ook best wel laat; meeste pups krijg je vanaf de 8 weken
is ze inmiddels al weer helemaal opgeknapt sinds haar slechte dag van de week??(overgeven en diarree??)

We denken trouwens dat het het ene plasje wat hij per dag doet te maken heeft met verlatingsangst.
Hij doet normaal tussen 7.00 en 10.00 een plasje in huis als we niet thuis zijn; als we wel thuis zijn kan hij het met gemak inmiddels zo n 5 uur ophouden en doet hij dus niks in huis.
Dus ook niet meer na het spelen en of eten.
Vandaag begon met vriend later met werken en hij was pas om half 10 van huis; om 12 uur gingen mijn schoonouders met hem wandelen en toen ze bij ons thuis kwamen had hij weer een plasje gedaan.
Dus op een tijdstip waar hij het normaal nooit doet.
Helaas weten we idd niet wat hij meegemaakt heeft en als het echt te maken heeft met verlatingsangst(wat niet niet raar zou zijn aangezien hij gedumpt is in de bossen en godweet hoe lang daar in de bossen heeft gezeten) dan zal het waarschijnlijk met veel liefde en geduld wel op te lossen zijn.
Als we weer een tijdje verder zijn en hij gaat begrijpen dat we niet achterlaten komt dat vast wel goed.
Inmiddels heb ik hem al behoorlijk weer wat commando's geleerd. Ik wil natuurlijk a.s donderdagavond goed voor de dag komen op de training en laten zien dat we veel geoefend en getraind hebben.
Inmiddels kent hij de commandos ZIT, DOWN, BLIJF(ook op afstand ; ong 10 meter en ook als ik uit het zicht ben :D ), KOM, RUSTIG, NEE, HIER, LOS(bv speeltje en of bot)
En ook gaat hij inmiddels als ik de riem pak direct zitten en wacht totdat ik de halsband om heb; ook voor de lift en bij de weg gaat hij voortaan al zitten(ooit met mbv commando maar meestal uit zichzelf alweer).
Rocky kon ook best lui zijn en als ik sochtends wilde gaan wandelen(rond 06.00 uur) dan bleef hij meestal liggen en ik maar roepen; ik werd er niet goed van!!
Totdat ik een idee had; 1x roepen KOM en luisterde hij niet dan liep ik gewoon aan met milo; }> dit had hij zo door dus nu komt hij voortaan bijna meteen al :D
Al met al zit er dus zeker veel vooruitgang in en leert hij dus erg snel. Wel is hij nog snel afgeleid als hij andere honden ziet; hij word dan wat enthousiast en wil graag naar die honden toe. Hij moet nog leren dat dat niet mag.
Ook is hij inmiddels wat waaks aan het worden; Milo slaat aan bij onraad of als er ineens iemand voor de deur staat, dit begint Rocky nu ook te doen.
Daar ben ik alleen maar heel blij mee want hij wortd direct rustig als diegene binnen is of als ik zeg dat het goed is.

tamaramt

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-08-09 18:42

nou, we zouden vanavond training hebben van de hondencursus maar de training is afgelast ivm de hitte en aankomende storm.
Balen; maar ja niks aan te doen.
Zojuist belde een vrouw op van het asiel om te vragen hoe het met rocky ging; ze stelde allerlei vragen en het gesprek duurde 20 minuten.
Ik vind het ontzettend goed dat het asiel dit doet en dus zo wel goed oplet en controleerd of de herplaatste dieren allemaal goed terechtkomen.
Binnenkort ga ik weer naar het asiel maar deze keer om ze een schenking te doen
Ik ben namelijk begonnen met een inzameling van honden en kattenspullen voor het asiel. Ik had hierover ook een topic geopend maar dit is gesloten omdat inzamelingsacties niet zijn toegestaan helaas.
Dus als iemand spullen wil doneren voor het asiel dan kan diegene me een pb sturen

tamaramt

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-08-09 08:29

nou gisteren was het niet zo warm dus zijn we met zijn 4en ; ik, mijn vriend, milo en rocky een extra lange wandeling door de bossen gemaakt
we zijn 2 uur weggeweest en hebben zo n 9 km gelopen.
Dat ging kei goed, ik had een nieuw speeltje voor rocky gekocht:een frisbee'; dat vind hij echt helemaal super gaaf.

We hebben al wel een tijdje 2 kleine probleempjes en heb daarom onze trainer een mail gestuurd.
Ik zal de probleempje hier ook ff plaatsen ; misschien dat er bokkers zijn met dergelijke ervaringen;
dus bokkers met een oude hond en met een jonge hond

1e probleem
Rocky likt continue aan het geslachtsdeel en het achterwerk van onze oude boerenfox milo. Hij blijft dan continue achter milo aanlopen en laat hem dan niet met rust.
Wij corrigeren dit continue met NEE omdat we dit zielig vinden voor onze milo, maar doen we dit eigenlijk wel goed?? Aangezien we denken dat het toch wel om onderdanigheid gaat maar we zien wel dat onze milo niet blij van word; in het begin snauwde en gromde milo naar rocky maar hier reageerde rocky maar heel tijdelijk op en ging daarna weer door. milo laat het nu dus wel toe maar probeert wel weg te lopen en milo blijft hem dan achterna lopen.
Ooit likt hij ook wel het hoofd/hals/oren van milo

2e probleem
Rocky is erg enthousiast en druk, lomp en speels. Hij heeft paar keer per dag(sochtends ooit ook heel vroeg) dat hij heel druk wordt en graag wil spelen met milo. Ook wel eens ooit als we net terugkomen van een lange intensieve wandeling. Hij gaat ong elke 3 uur mee op wandeling en daar zitten ook lange wandelingen bij die lichamelijk en geestelijk vermoeiend zijn(spelen met de bal maar ook trainingen/commandos oefenen) dus het is niet zo dat rocky te weinig aandacht, wandelingen krijgt en zijn energie niet kwijt zou kunne.
Milo is oud maar nog wel heel actief en speels en vind het soms ook leuk om met rocky te spelen maar niet altijd en niet de hele dag.
Echter blijft rocky dan maar druk doen en continue wild en lomp metmilo omgaan dus omver rennen, tegenaan springen; erbovenop springen enz enz . milo gromde ooit wel van zich af maar nu al bijna niet meer omdat rocky door blijft gaan. Ooit is rocky zo lomp dat milo gaat piepen van onmacht en onvreugde/pijn?
Wij corrigeren rocky altijd met NEE en als hij druk blijft doen pakken we keer nekvel vast en dan duidelijk NEE. Maar dit heeft weining tot geen effect.
Sinds 2 weken hebben we een grote bench waar we langzaamrocky aan laten wennen zodat we deze eens kunnen gebruiken indien nodig. (hij is nog niet helemaal zindelijk ; hij doet bijna nooit meer iets binnen als we thuis zijn maar zodra we even weggaan doet hij een plasje in huis; we vermoeden kleine vorm van verlatingsangst dus misschien dat de bench daarbij kan helpen??)
Dus we zijn nu ook benchtraining aan het doen; speeltje, snoepjes, kluiven erin enz en dat gaat erg goed.
De laatste paar dagen doen we rocky ook wel eens in de bench als hij zo druk blijft doen zodat milo even rust heeft en zelf kan liggen op zijn kussen en slapen zonder omvergerend te worden door de boxer.
Rocky volgt sowieso continue de boerenfox in huis; ze slapen meestal wel langs elkaar en het gaat ook vaak heel goed en gaan ze rustig met elkaar om, Maar zodra Milo opstaat en wegloopt om ergens te gaan liggen of iets dergelijks volgt de boxer hem altijd. Ook op de drukke speelse momenten weten we niet goed hoe we dat het beste aan kunnen pakken.

Heeft iemand een vergelijkbaar probleem gehad of zit er iemand hier op bokt met veel ervaring mbt honden trainen e.d.??

Ojajoh

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-09 09:18

Je moet de hond die hij lastig valt (in dit geval milo) zelf de straffing laten geven
jij straft maar dat snapt hij niet, Milo zal zelf die snauw of knauw moeten geven zodat het rocky duidelijk is dat milo er niet van gedient is.

een jonge hond is druk en zal zeker in het aard van zijn voorouders zitten
wanneer hij te druk en opgewonden is kan je hem rustig even een coolingdown geven...even op de gang....even apart....
Dit ook gewoon even volhouden dat als hij weer terug komt en weer druk word dat je hem weer even cooling down geeft
niet boos doen en niet straffen gewoon nietszeggend...

de link gaat hij vrij snel leggen dan :j

tamaramt

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-08-09 09:34

@doemaarwat;

bedankt voor je tip; die ga ik zeker uitproberen
zo cooling down proberen we nu dus sinds een paar dagen al door hem dan ff in de bench te doen maar weet niet of de bench daar goed voor is? of beter naar een andere kamer zoals jij zegt?
maar mbt milo hem zelf de straffing laten geven; dit deed milo in het begin ook en nu soms nog wel door te grommen en te blaffen naar hem heel boos
maar dat maakt gene indruk op hem en rocky denkt dan gewoon dat het een spelletje is.
resultaat; milo wordt nog steeds lastig gevallen en de onderburen hebben geklaagd dat de honden teveel blaffen(is milo die zichzelf verweert en ik laat hem dan gewoon zijn ding doen)

Ojajoh

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-09 09:51

ik zou een andere kamer of gang proberen.....je bent dan thuis....en het is gelijk ook een goede oefening uit de bench vandaan

tamaramt

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-08-09 12:36

ok, dat ga ik zeker proberen
bedankt voor de tip

tamaramt

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-08-09 21:52

De coolingdown in een andere kamer werk best goed.
meestal is 1 x 5 minuten al voldoende om hem weer rustig te krijgen ;)
gister onze 2e hondentraining gehad en ik kreeg complimenten dat hij het zo goed deed en al veel geleerd had en dat het goed te zien was dat ik veel getraind had.
;) :D :D :D :D trots!!!
Hahaha; bijna alle onderdelen deed hij super; alleen langs andere honden lopen/staan enz vind hij nog heel moeilijk want hij wordt helemaal enthousiast en wil naar die honden toe om te spelen en trekt me dan bekant omver.
resultaat; ik een dikke rode pijnlijk hand van aan de riem trekken met daaraan een dolle spierbundel :o

Hij is toch sterk niet meer normaal; hij is ook al veel gegroeid; hij heeft al veel meer spiermassa dan in het begin. Hij krijgt ook echt een dikke nek; de halsband zit al stuk strakker dan 1,5 maand geleden dus binnenkort moet de halsband weer een gaatje losser :o

maar oh wat ben ik verder toch trots op mijn manneke!!
enne; we weten het nog niet zeker omdat mijn vriend nu vakantie heeft en dus veel thuis is maar we hebben goede hoop dat hij zo goed als 100 % zindelijk is.
hij heeft al een week niks meer in huis gedaan *D

Nikki__

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-09 23:00

nou.. waar blijven die nieuwe foto's dan! :D

tamaramt

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-08-09 10:20

ik ga van de week zeker weer nieuwe fotos maken en dan zal ik die direct hier plaatsen ;)

tamaramt

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-08-09 19:11

en hierbij de allernieuwste foto; gemaakt in de tuin van mijn schoonouders.
Zij hebben ook de foto gemaakt tijdens een oppasmiddag op de honden.
En wat vinden jullie ervan? Hij is al veel gegroeid he ;)
Afbeelding

Renske_

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-09 22:53

Wat een superleuke hond!!
En helemaal goed dat je een hond uit het asiel hebt gehaald, echt super +:)+

Uit welk asiel heb je hem gehaald, eindhoven toevallig?
Las iets over gebeld zijn om te vragen hoe het gaat na de plaatsing, dat doet eindhoven ook :)

En het héle drukke en lompe en enthousiaste gaat er wel vanaf als ze richting de 2 jaar gaan, tot die tijd zo door gaan als je nu doet want zo te lezen gaat hij echt de goede kant op :D

Nikki__

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-09 23:12

Z'n koppie is veel volwassener geworden! Z'n oog is ook mooi geheeld zeg!

Ojajoh

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-09 23:22

hij heeft een scheve neus :+

tamaramt

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-08-09 09:35

Renske_ schreef:
Wat een superleuke hond!!
En helemaal goed dat je een hond uit het asiel hebt gehaald, echt super +:)+

Uit welk asiel heb je hem gehaald, eindhoven toevallig?
Las iets over gebeld zijn om te vragen hoe het gaat na de plaatsing, dat doet eindhoven ook :)
idd; hij komt van het asiel uit eindhoven
En het héle drukke en lompe en enthousiaste gaat er wel vanaf als ze richting de 2 jaar gaan, tot die tijd zo door gaan als je nu doet want zo te lezen gaat hij echt de goede kant op :D

tamaramt

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-08-09 09:37

Nikki__ schreef:
Z'n koppie is veel volwassener geworden! Z'n oog is ook mooi geheeld zeg!

ja super knap is hij he ;)
en het oog is idd heel mooi geheeld; alleen als hij een kluif heeft en flink zit te knauwen dan gaan zijn ogen wat op en neer en dan is het oog waar de cherry eye zit beetje rood
maar dat trekt uiteindelijk nog wel weg over lange tijd.

tamaramt

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-08-09 09:38

ikdoemaarwat schreef:

oh neeeee, weer iemand die zegt dat hij een scheve neus heeft :+ :D :+ :+
hahaha,
ik zie het idd ook op sommige fotos maar op andere fotos ook weer niet
in het echt is zijn neus soms scheef en soms weer recht dus ik denk dat hij gewoon van gekke bekken trekt houd.
maar al zou het echt scheef zijn dan maakt me dat nog niks uit; het is gewoon een supre hond!! en super knap!!! :D :D

miekske

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-09 14:48

Ahh wat een leuke beestje!! :D

Wij hebben zelf ook een boxer. een reu, hebben we zelf gefokt. de moeder hebben we ook nog een tijdje gehad, alleen hebben we in juli in moeten laten slapen omdat ze op was. (was ook al 11 jaar)

Hier een foto'tje van die van mij ;)
http://i143.photobucket.com/albums/r149 ... C_1442.jpg

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-09 19:12

ikdoemaarwat schreef:

Nu je het zegt...zijn neus staat recht de rest staat scheef :D

tamaramt

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-09-09 21:36

ach jeetje ;)
maar goed dat rocky niet kan lezen; hij zou meteen een minderwaardigheidscomplex krijgen ;)

hahaha; het monster ligt nu knock out te slapen.
Hij is beetje moe van de hondentraining; hij deed het supergoed en is nu geestelijk op ;) en hij heeft bijna alles perfect gedaan ;)
alleen slalommen en dan direct langs mij blijven lopen blijft moeilijk; hij vind struikelblok spelen veel leuker. kan ik tenminste weer eens de spagaat oefenen en voor schut staan, tja, boxer en nat gras samen dat gaat niet goed :+