Hij is hier teleurgesteld, pakwerker liep weg en mocht niet bijten

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
HBVisser schreef:Yamcha schreef:HBVisser: ik nodig je ook uit
Oh leuk!!!! Ik vind werkhonden zowiezo leuk om naar te kijken. Dat enthousiasme, dat vuur dat in hun ogen te zien is.
Ik begrijp best dat ze een beetje trekken
![]()
Die hebben er gewoon zin in.
[/quote] Wij hebben trouwens een golden en we hebben 2,5 jaar lang met haar op cursussen gezeten. Maar alleen op een cursus met belonen (clickeren)(puppy gehoorzaamheid, behendigeheid). Ik ben erg tevreden over de opvoeding van onze hond hoor dus ik heb geen behoefte om te wisselen. Maar ik bedoelde meer dat HB wel zegt waarom wissel je niet ik wissel ook niet voor een groot deel door vooroordelen, maar ook gewoon omdat ik tevredeben over hoe het nu gaat. Ik denk dat dat voor andere mensen ook zo is, Ik hoor namelijk nog vaak dat mijn hond niks zou doen zonder koekjes, dat ie geen respect voor me zou hebben en dat ik haar wel moet vermenselijke anders zou je toch nooit met beloningen werken. Zijn allemaal dingen die igg bij mij niet waar zijn.Citaat:liedje89 schreef:Maar ik zie het toch niet zitten om het te gaan proberen om me een beter oordeel te vormen. En dat komt misschien gedeeltlijk ook wel door mijn vooroordeel dat het perce onvriendelijk is.(Terwijl ik begin te denken dat dat oordeel misschien meer komt door mensen die de methode verkeer gebruiken.)
Ik denk dat je eens op een goede trainingsclub aan moet, en daar dan eens een paar maanden mee moet lopen...... Ik weet niet wat voor hond je hebt, op sommige kringgroepen heb je een werkhondenbriefje nodig, en die krijg je alleen met bepaalde rassen.......
Je kunt natuurlijk ook een hond "lenen" en daarmee naar de club.
Ik denk namelijk ook dat jouw vooroordeel komt door mensen die de methode en de materialen verkeerd gebruiken.
Voorbeeld: dressuur is niet verkeerd, maar als dressuur betekent je paard zo hard mogelijk in de krul trekken met scherpe bitten en een slof, en vervolgens met enorme sporen vooruit trappen, kan ik me zo voorstellen dat mensen een afkeer krijgen van dressuur.Hoogstwaarschijnlijk verandert dat beeld dan als je dan een goede dressuurruiter ziet rijden zoals het hoort
anneliesdj schreef:Van een foto kun je toch niet het karakter aflezen, zeker bij de eerste foto spelen de seconden ervoor ook een grote rol, als je die niet weet kun je ook niet zeggen waarom de hond dit doet.
Chiqa schreef:Nijn schreef:Nou ik ken geen 1 politiehond die daar getraind is of met een clicker getraind wordt, ken er toch aardig watLante schreef:Lijkt me voor de pakwerker prettig dat je tijdens de opleiding de hond ook weer leert loslaten... Heb je wel eens een OPGELEIDE politiehond met dit spul om zien lopen..? Ik niet, maar misschien heb ik het mis hoor!
Mss heb je het idd mis, hoeveel honden heb je het nu over kom zeg zo'n discussie gaat toch helemaal nergens over.
Ik ken drie honden dus worden ze zonder slip getraind![]()
Hier worden ze mét slip getraind.
HBVisser schreef:Je kan een kleine momentopname maken van zijn gedrag. Hiermee kan je zijn karakter niet lezen. Maar ik zie op de eerste foto een hond die lekker aan het werk wil. Zijn oren staan iets naar achteren gericht, ik zie geen nekharen overeind en zijn staart is laag. Op dat moment lijkt hij me dus ontvankelijk voor een commando. Als hij zich weinig tot niks van zijn baas aan zou trekken zou zijn staart hoogstwaarschijnlijk hoger staan en zijn oren vooruit.
Dit laatste kan een seconde later uiteraard wel het geval zijn. Dat weet je niet.hij trekt wel een beetje aan de riem, dat is duidelijk te zien
Lante schreef:Niet dat ik nu zo'n fanatieke slipkettinggebruiker ben; maar ik denk dat het komt omdat het gewoon in princiepe wel werkt.
HBVisser schreef:Ok, eerste foto: oren naar achteren, staart laag. Op die foto wil hij weliswaar graag naar de pakwerker toe maar ergens is hij ook nog op jou gericht. Deze houding is namelijk niet een erg zelfverzekerde houding, hij wil een commando, een groen licht van jou.
Op de tweede foto zie ik een ontspannen hond, waarschijnlijk ergens in geinteresseerd.
Ik ben geen gedragsdeskundige, dat wil ik even heel duidelijk vermelden. Ik woon in Duitsland en hier zijn we verplicht (tenminste als je een grote hond hebt) je sachkunde te halen. De sachkunde cursus wordt bij ons op de hondenschool gegeven. Het is een stuk theorie over het gedrag en houden van honden.
Op onze hondenschool is het gebruik van een slipketting absoluut verboden. Ik veroordeel niks of niemand, ik ga ervan uit dat elk het beste voor zijn hond wil. Met of zonder slipketting.
Yamcha schreef:@ Liedje: Met een golden kom je niet op een werkhondenclub
Het ging mij er niet om dat je hond niet goed opgevoed zou zijn, ik ken jouw hond niet, kan dat dus ook niet beoordelen. Het ging me er meer om, dat als je zoveel vooroordelen hebt, het goed is, om eens een tijdje mee te draaien, zodat je ziet hoe het ook kan, vragen te stellen aan instructeurs, aan clubleden, de honden te zien werken...... daar kun je een hoop van leren
Maar als jij wilt weten waar je over praat, kan ik je alleen maar aanraden om echt naar een club te gaan, en niet voor een avond, maar voor 2 maanden...... Dán krijg je een beeld, en dán kun je een onderbouwd oordeel geven. Maar nu heb je in wezen geen idee waar je het over hebt, maar er wel oordelen over. En dat is niet eerlijk, naar de trainers, de eigenaars en naar de honden zelf toe.
Yamcha schreef:Staat een lijstje van op internet, kun je zo opzoeken.
Vind het erg jammer dat je wel overal een mening over hebt, maar het niet nodig vindt om je mening of oordeel te onderzoeken op waarheid.
anneliesdj schreef:Van een foto kun je toch niet het karakter aflezen, zeker bij de eerste foto spelen de seconden ervoor ook een grote rol, als je die niet weet kun je ook niet zeggen waarom de hond dit doet.
Mika007 schreef:anneliesdj schreef:Van een foto kun je toch niet het karakter aflezen, zeker bij de eerste foto spelen de seconden ervoor ook een grote rol, als je die niet weet kun je ook niet zeggen waarom de hond dit doet.
Juist een momentopname geeft heel duidelijk weer wat op dat moment de prikkel en/of sleutelprikkel is voor de hond.
En waarom hij welk gedrag vertoont