Yamcha schreef:De natuur is bij mijn weten nooit sarcastisch
Maar goed dat ik ook een onderdeel van de natuur ben en niet de natuur zelf.

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Citaat:DEN HAM - Tot hun ontzetting vonden medewerkers van de Hammer dierenambulance zaterdag in het bos tussen Lemele en Hellendoorn vijf dode herderspuppies van circa acht weken. Ze waren, aldus de medewerkers van de ambulance, waarschijnlijk levend gedumpt en hadden elk een plekje gezocht om dood te gaan.
Via de telefoon van de dierenambulance kwam aanvankelijk het bericht binnen dat er één pup dood in het bos was gevonden. Even later belde de vinder van de dode pup dat er nog vier dode pups verspreid lagen. De hondjes lagen opgerold in elkaar onder het struikgewas en waren nat en vies.
Het gaat volgens medewerkster Merlina Ekkel van Dierenasiel De Crull om vier reutjes en een teefje. "We konden zien dat de puppies in de eerste weken van hun leven bij hun moeder zijn geweest en moedermelk hebben gedronken. Maar de pups hadden wel wormen, die ze via de moedermelk hebben binnen gekregen. Dus de moeder en de pups zijn ook tijdens hun leven al niet goed verzorgd."
Volgens Merlina zijn er genoeg alternatieven voor iemand die puppies niet kwijt kan, en ze niet zelf wil houden: "je kunt ze altijd naar een dierenasiel brengen. Daar zijn wel kosten aan verbonden, maar als je een nestje puppies brengt is daar altijd wel een nette prijs af te spreken. En in ras-pups, zoals herders, zijn fokkers ook nog wel geïnteresseerd.
De medewerkers van de dierenambulance en De Crull hopen van harte dat er mensen zijn die tips willen geven over de herkomst van de hondjes. " Misschien zijn andere pups uit het nest wel verkocht. Dus als er mensen in de regio zijn die de afgelopen week een herderpup uit deze omgeving hebben opgehaald die lijkt op deze dode pups, dan horen we dat graag."
Yamcha schreef:De meesten doen dat niet, dat weet jij ook wel. Die vinden het alleen maar heel schattig, maar hebben de ballen verstand van hoe een pup klaar te maken voor de grote boze wereld.
Maar waarom ga jij pups op de wereld zetten, zonder stamboom, terwijl je weet dat er zóveel honden in asielen zitten, puppies (rashonden ja) op herplaatssites, puppies gedumpt worden in een buitengebied, omdat er geen plek voor ze is....... terwijl fokkers nu bewust minder fokken......
Waarom dan? Er zijn puppies zat..... als je nu fokte om het ras te verbeteren, om erfelijkheidsziektes eruit te fokken, om het karakter te verbeteren, of de bouw..... maar dat doe je niet, je zet alleen maar 8 honden op de wereld die geen papieren hebben......
femke27 schreef:Heb niet het hele topic gelezen, maar het eerste wat in me opkomt is: als we eerst de asiels moeten leeghalen (op zich terecht), kunnen we dan misschien ook ophouden met kinderen baren totdat alle arme, zielige en dakloze weesjes overal ter wereld geadopteerd zijn? (wat ook terecht zou zijn)
Uiteindelijk zijn er huisdieren teveel, maar er zijn nog meer mensen teveel!
MarcoBorsato schreef:Ik vind niet dat je de kinderwens van mensen kunt vergelijken met huisdieren
Mariska_28 schreef:Nou ik weet niet hoor... maar volgens mij zijn vullesbakkies een stuk sterker dan veel rashonden. Traanbuis en gebits problemen bij rassen met een platte snuit, HD problemen bij herders, hartproblemen etc etc.. En dat is ook logisch, want de selectie is niet geweest op gezondheid, maar op uiterlijke kenmerken.
En ik heb nog nooit iemand horen zeggen: "ik neem dat of dat ras, want die zijn zo gezond".