Ik zou niet gelukkig zijn als opeens iedereen een DH wilde

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
kimmie261 schreef:aan de andere kant,stel dat iedereen nu echt op zoek gaat naar de handjevol "echt voor het ras staande goede fokkers" ,die,je kent ze wel,echt toppers leveren,nooit ziek,geen enkel gebrek enz...
kimmie261 schreef:aan de andere kant,stel dat iedereen nu echt op zoek gaat naar de handjevol "echt voor het ras staande goede fokkers" ,die,je kent ze wel,echt toppers leveren,nooit ziek,geen enkel gebrek enz...
die moeten dan wel broodfokker gaan worden om aan alle aanvraag te gaan voldoen...echt...zoveel honden als dat er per jaar gekocht en verkocht worden,als dat op die paar enige echte super perfecte fokkers moet komen,nou...die mogen dan wel een fabriekje gaan aanleggen...
Chiqa schreef:kimmie261 schreef:aan de andere kant,stel dat iedereen nu echt op zoek gaat naar de handjevol "echt voor het ras staande goede fokkers" ,die,je kent ze wel,echt toppers leveren,nooit ziek,geen enkel gebrek enz...
die moeten dan wel broodfokker gaan worden om aan alle aanvraag te gaan voldoen...echt...zoveel honden als dat er per jaar gekocht en verkocht worden,als dat op die paar enige echte super perfecte fokkers moet komen,nou...die mogen dan wel een fabriekje gaan aanleggen...
Snap je het niet of wíl je het gewoon niet snapppen? Een goede fokker kijkt naast dat hij naar het welzijn van de nakomelingen kijkt ook naar het welzijn van zijn eigen dieren.
Dus de opmerking dan kunnen ze net zo goed een fabriek opstarten is vrij kansloos in dit verhaal, dan heb je dr iig weinig van opgestoken.
kimmie261 schreef:is iedereen die een nestje fokt dan meteen een broodfokker??
dus stel,en dan stel(ik doe het niet hoor heb geen volle teven) ik wil een nestje van bv mijn kruising en 1 van mijn rottweilers...
dan ben ik ten allertijde een broodfokker???
kimmie261 schreef:ahhh ik ga het snappen,en iedereen die thuis voor de leuk een nestje heeft kijkt natuurlijk niet naar de honden /hondjes om....![]()
nee lampje gaat nu branden,alleen goede fokkers zijn gek op hun puppies en hun hond en zorgen dat ze het beste van het beste krijgen...
vanitymay,wij snappen het niet denk ik,dat gevoel heb ik ook hoor wat jij schrijft,maar aan de andere kant wanneer heb je nu echt een goede fokker??
mensen met een mooie website??mooie kennels buiten,of mooie honden of de fokkers met het mooiste verhaal,of die heel interessant doen of de voorouders en dan jou vertellen dat je juist bij hun een hondje moet kopen...
zucht...wat een moeilijk gedoe eigenlijk zeg,een puppie kopen...een goede gezonde dan...,de rest is allemaal ongezond,of je hebt net geluk natuurlijk..
rensju schreef:Dus ik ben voor fokken zonder stamboom, als je maar met gezonde honden fokt zonder erfelijke fouten en gebreken.. en er ook goed voor kan zorgen.
kimmie261 schreef:puppie uit het asiel is zo goedkoop nog niet
wij hebben een pup uit het asiel,en dan moet je ook nog ondertekenen dat ie eigenlijk van het asiel blijft....
maar ik zou bv wel een rottweiler zonder boom kopen bij een particulier
_janet_ schreef:Op mijn werk kom ik zoveel slechte gevallen. En een groot deel komt van slechte fokkers / kruisingen of van niet geteste honden.
kimmie261 schreef:neee dat zeg ik niet,alleen wordt er hier gedaan dat als je een stamboom hond koopt dat je geen kans hebt op erfelijke gebreken,en grof gezegd een hond zonder stamboom is eigenlijk een rotte appel,asielhond of de makkelijke wegwerphond en daar ben ik het niet mee eens..
kimmie261 schreef:daar staat eigenlijk alles wat ik bedoel.... of ik moet het verkeerd lezen hoor,dat er niet staat dat kruisingen,boomloze/vaak niet geteste honden en slechte fokkerhondjes (maar ja gaan we weer,wanneer is nu goed en slcht,fokker moeten een soort smaakpolitie langskrijgen met een goedkeuringslabel) meer mankementen hebben??
kimmie261 schreef:maar ik wil helemaal niet fokken met een stamboomloze hond....
ik zou wel kijken voor een stamboomloze hond dat weer wel,maar er wordt hier niet gefokt,dus de hond zou dan wel een erfelijk gebrek kunnen krijgen in de tijd dat deze ouder wordt...
maar ja ervaring is dat stamboomhonden hetzelfde mankement kunnen vertonen...ouder worden,en ineens gebreken krijgen ...