Onze jonge kater Bliss is gister niet thuis gekomen...

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

meggiemeg

Re: Onze jonge kater Bliss is gister niet thuis gekomen...

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-09 09:03

Tjonge zeg wat een verhaal. Je denkt je kat terug te hebben, jullie andere kat accepteerd hem direct, lijkt als 2 druppels water op hem, ik zou ook hetzelfde gedaan hebben hoor.
Jullie zijn gelukkig wel eerlijk geweest naar zijn echte baasje.
Maar dat komt natuurlijk des te meer omdat je weet hoe het voelt om je eigen dier te moeten missen.
Hopelijk komt jullie eigen kat toch echt een keer boven water.

fargo

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-09 09:41

De donkere balken op zijn voorpootjes zijn inderdaad anders verdeeld. Hè wat verschrikkelijk jammer zeg joyce dat het bliss niet is. En dat Isis nu weer in zijn uppie zit. Ga je in het asiel kijken voor een jonge kat? Maar verder heb je het gewoon netjes afgehandeld hoor. Het is gewoon echt jammer dat het hem niet was.

Koper

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-09 09:43

joyce2 schreef:
We wachten het gewoon weer verder af en dan zien we wel of hij weer ergens opduikt! Ik ben al lang blij dat Isis (broertje van Bliss) niet helemaal uit zijn doen is geraakt toen ik Sieb weer terug bracht. Hij heeft wel even gezocht, maar hij had heel snel door dat ie toch echt weg was. K ben blij dat hij zich nu ook goed in zijn eentje kan vermaken, maar ik heb wel gemerkt dat hij echt heel erg opleeft als er een andere kat komt spelen. Dus gaan we er wel een kat bij nemen, zodat hij weer lekker kan ravotten.

Zou je dat nou wel doen? Voor hetzelfde geld staat Bliss over twee weken ineens weer bij jullie op de stoep, dan hebben jullie drie katten die elkaar ook maar moeten zien te accepteren. Stel dat de nieuwe kat goed kan opschieten met Isis en het wel naar z'n zin heeft bij jullie, dan zullen zowel hij als Bliss elkaar als indringer zien.

Maar je moet het natuurlijk helemaal zelf weten ;)

Rinoa

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-09 17:38

joyce2 schreef:
Ze zegt dat we hoop moeten blijven houden, want er zijn ook regelmatig katten die pas na 4 maanden weer terug komen.

Die van ons is wel eens 1,4,6, en 9 mnd weggegweest en steeds weer thuisgekomen :)
Het kan echt :)
Sterkte

joyce2

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-04-09 21:26

Ja, we willen er zowieso een kat bij, uiteraard houden we er rekening mee dat Bliss terug kan komen, maar hij is nu al zo ontzettend lang weg en Isis is veel gelukkiger als er een soortgenootje bij hem is om mee te spelen. Mn vriend en ik werken fulltime en Isis zit dus een paar uur per dag alleen en dat vind ik sneu, vooral omdat hij nu niet meer naar buiten gaat, omdat we bang zijn hem ook kwijt te raken!

We hebben in huis wel een hoop dingen waar hij zich mee kan vermaken. We hebben een doos vol met speeltjes en elke keer mag hij een paar dagen met een speeltje spelen, dan word het weer weg gehaald en leggen we weer wat anders neer, zo blijft hij het interessant vinden. En we hebben een krab/speelpaal van de grond tot het plafond en hij kan ook nog naar zolder, waar hij heel graag onder het oude dekbed speelt, maarja, dit alles is toch veel leuker als er iemand bij is om mee te ravotten! Het is gewoon zo'n knuffel, hij was ook de gene die bij Sieb op het kleedje ging liggen en hem ging likken en Sieb vond dat dus wel best en deed leuk mee.

Als Bliss terug komt, hebben we 3 katten in huis en dat vinden we hartstikke leuk (al is het natuurlijk de vraag of dat goed zou gaan, maar moet zeggen dat ik tot nu toe nooit problemen heb gehad met katten bij elkaar zetten, op den duur ging dat altijd wel goed), mn vriend zei laatst nog dat hij het zelfs niet erg zou vinden om er 4 te hebben! Maar dat wil ik alleen als we groter wonen, niet in dit kleine huisje. 3 gaat dan nog net, maar 4 vind ik teveel, dan kunnen ze zichzelf niet meer even terug trekken.

Maar goed, ik hou jullie op de hoogte ;)

fargo

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-09 14:18

Als het gewoon (mentaal) gezonde katten zijn dan komen ze er wel uit met zijn drieën als Bliss terug zou komen. Zeker als het allemaal jonge je weetwelkaters zijn die niet te dominant zijn.
Wij hebben thuis 6 katten (3 poezen en 3 jeweetwelkaters) en ze hebben allemaal zo hun plekje en een aantal zoeken elkaar op en de anderen zoeken een rustiger plekje. Heel gezellig en op 1 na komen ze allemaal uit het asiel en de kattenopvang.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-09 20:38

Hoi Joyce,

bij mijn zus in Crosestein is een kat aan komen lopen, hij was vrij mager en hij deed me gelijk aan jouw Bliss denken. Heb je misschien nog wat meer foto's zodat we kunnen kijken of het hem is? Zou toch helemaal geweldig zijn!!!

Gulpje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-09 21:37

Wow, het zou toch geweldig zijn als dit hem echt is!!

sunny_l0ve

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-09 21:52

Ik hoop ook voor je dat hem hem is! Het zou dan wel puur toevallig zijn! Ik duim voor je! :D

Paintlinger

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-09 22:00

Een sprankje hoop...!
Ik hoop dat het he is....ligt crosestein ver van waar Joyce woont?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-09 22:03

Ben benieuwd, verhaal krijgt weer een vervolg zo te zien, ga je nu wel meteen naar de DA :D :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-09 22:08

Hoi, ik hoop het ook dat zou inderdaad mooi zijn. Crosestein is misschien een stevig kwartier wandelen. De kat is aan komen lopen bij mijn zus een week geleden en hij was érg mager. Ze voert hem nu bij en daarom komt ie nu steeds terug. Hij ziet er ook alweer wat beter uit.

Wel is hij erg schuw, maar dat zou na 4 maanden buiten ook niet zo gek zijn. Hij lijkt ook schuw omdat ie bang is, niet omdat ie mensenvreemd is.

Zijn gele ogen vallen heel erg op! Verder is het duidelijk nog een jonge kat.

Hij trekt wel met zijn achterlijf, het lijkt wel alsof ie een tijd geleden is aangereden en het overleefd heeft.

Ik hoop dat Joyce dit snel leest en foto's doorstuurt! Als hij er op lijkt is het namelijk een goed idee dat ze eens in de buurt komt roepen, misschien herkent ie haar stem dan wel. Wij krijgen hem denk ik niet te pakken voorlopig.

cissy

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-09 22:09

hé weer nieuws? en en en ???

er komen regematig katten terug de laatste paar dagen, Mucho is weer thuis en ook bij Stef is de poezel weer thuis, zou het dan nu ook voor Joyce eindelijk zo ver zijn? *duimt verder*

kun je niks met de foto´s vanuit dit topic om hem te vergelijken dan?

edit, kan Joyce niet beter even langsgaan als het toch zo dichtbij is?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-09 22:12

Nou ik heb mijn zus er naar laten kijken, zij zegt dat het m toch niet is.... Maar ze kijkt voor de zekerheid morgen nog even, zulke poezels lijken toch erg op elkaar vind ik.

joyce2

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-04-09 22:41

Lees nu pas de berichten ;)
Cyperse katten lijken idd razend veel op elkaar (spreek inmiddels ruimschoots uit ervaring, haha). Mocht je nog foto's willen, moet je maar even een gil geven, dan zet ik er nog wat neer! De kans lijkt me vrij klein dat hij het is, maar je weet het natuurlijk maar nooit... Ben benieuwd...

Paintlinger

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-09 22:43

Als ik jou was zou ik toch gaan kijken...je weet maar nooit!

Storm

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-09 23:44

Ja, zeker even gaan kijken!

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-09 13:34

Waarom niet gewoon chip laten checken bij deze? :)

Iriscope

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-09 15:06

Omdat de kat 10 min met de auto bij Joyce vandaan is ;) Als ze gelijk al ziet dat hij het niet is hoeft ze ook die chip niet te laten checken toch?

Blinnii

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-09 15:35

Dat is dan eigenlijk maar een klein stukje, ik ken katten die gerust de halve stad door zwerven :)
Neem Bobby van Marialva op bokt, zij vond haar kat uiteindelijk bij een tennisvereniging aan de andere kant van de stad terug en Tilburg is groot..

soleillover

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-09 15:39

een kat die bij ons vandaan kwam is ook een keer terug komen lopen, vanaf amersfoort naar barneveld... is dus ook een hele trip! ;)

maar zo'n jonge kat gaat denk ik toch niet zo snel zó ver :+

joyce2

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-04-09 18:29

Kijk, als ze aan de hand van de foto's zo al kan zien dat het hem niet is, dan hoef ik ook niet te komen kijken. Stel dat die kat een witte vlek heeft oid, is het 100% zeker Bliss niet! Maar bij twijfel kom ik graag kijken ;)

Blinnii

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-09 18:31

Dat snap ik meis, maar ze kan wel het chipnummer laten controleren toch? :)

joyce2

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-04-09 18:33

Ja, als ze erbij in de buurt kan komen en hem mee kan nemen, zou dat zeker handig zijn! Vooral als hij waarschijnlijk aan is komen lopen en de weg kwijt is...

_Liez

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-09 18:34

Hoop dat bliss het is.