Honden en kleren, wat vind jij?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

ThePast03

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-09 20:45

neverstop schreef:
Ik heb alleen gezegt, dat voor Sommige honden zoals Chi's ik 't kán begrijpen dat mensen daar 'n jasje of iets dergelijks voor kopen en ze aan doen, maar dr staat echt niet dat, ik gezegt heb dat 't géén honden zijn :\ maar goed..

Waarom kan je het voor een Chihuahua wel begrijpen? Die heeft het net zo zo goed tegen kou als bijvoorbeeld een Labrador Retriever.

Dunno

Re: Honden en kleren, wat vind jij?

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-09 20:48

waarom, omdat dat kleine hondje (denk ik dan) 't sneller koud heeft dan 'n grotere hond..... en omdat ze 'n dunnere vacht hebben (ok je hebt ook langharige Chi's) maar waar ik meer op doel is de bouw van de hond..

_janet_

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-09 20:57

kleine honden en kleine dieren hebben het juist makkelijker om warm te blijven. Omdat ze realtief weinig huid oppervlakte hebben en daardoor minder warmte verliezen dan grotere dieren / honden.

Dus dat gaat niet op.

Dunno

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-09 20:59

Daarom dat er tussen Haakjes(!)staat denk IK dan ;) maar goed, verdere discussie's drover via PB dan is n.v.t in 't topic

xGaab

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-09 20:59

En toch hebben alle kleine honden dekentjes om omdat de bazen van de grote honden vaak denken 'O mijn hond heeft het niet koud hij is tich groot'.

Dunno

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-09 21:07

maar wat ik denk, is ongeveer zelfde als wat xGaab zegt... Alleen denk ik dan, dat veel mensen (wat ik dus ook(al) denk/dacht) dat kleine honden 't sneller koud hebben, en dan "zieliger" zijn en ze dan 'n jasje aan krijgen....

ThePast03

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-09 21:09

neverstop schreef:
waarom, omdat dat kleine hondje (denk ik dan) 't sneller koud heeft dan 'n grotere hond..... en omdat ze 'n dunnere vacht hebben (ok je hebt ook langharige Chi's) maar waar ik meer op doel is de bouw van de hond..

Kortharige Chihuahua's hebben geen andere vacht dan andere kortharige honden en met hun bouw is ook niets mis mee.

En dit is volkomen ontopic of iedereen moet nu ineens toe gaan geven dat ze kleren aantrekken omdat ze het zelf leuk vinden. ;)

Dunno

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-09 21:13

En daarom dat ik ook net al zei, als dr nog iets is via pb ofzo, aangezien 't idd nogal offtopic gaat...
Maar uhm, dr kan ook behoorlijk mee overdreven worden hoor met 't "aankleden" van de honden... De enige "luxe" wat ik me hond aan gedaan heb is 'n borsttuig, vind ik 't wel goed mee ;)

_janet_

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-09 21:18

Honden kunnen prima hun eigen lichaamswarmte reguleren.
Maar door ingrijpen van de mens (door chihuahua's kleren aan te trekken) zetten wij deze "functie" uit bij de hondjes. Dus worden ze er volkomen afhankelijk van.
Wat ik dus absoluut niet natuurlijk vind.

ThePast03

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-09 21:20

neverstop schreef:
En daarom dat ik ook net al zei, als dr nog iets is via pb ofzo, aangezien 't idd nogal offtopic gaat...

Hoezo is dit offtopic?
Het gaat toch over wat wij vinden over honden die kleren aan hebben en daar gaan deze posten ook over.
Namelijk dat de meeste honden dat helemaal niet nodig hebben en zeker de Chihuahua niet.
Het is zoals boven al gezegd is: zelfs dierenartsen adviseren dat niet snel bij zieke honden, het is meer omdat de baasjes zich daar fijner bij voelen.

Er zijn zelfs naakthonden die met vrieskou zonder kleren lopen, over het algemeen hebben die ook meer last van de warmte (verbranding door de zon als je ze niet insmeert !) dan van de kou.

Die kleertjes zijn gekomen met de hype, voor die tijd zag je ze zelden en al helemaal zelden bij Chihuahua's.
Voor de hype zag je trouwens ook zelden Chihuahuabazen die jonger waren dan 30 jaar. :)

ThePast03

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-09 21:24

_janet_ schreef:
Honden kunnen prima hun eigen lichaamswarmte reguleren.
Maar door ingrijpen van de mens (door chihuahua's kleren aan te trekken) zetten wij deze "functie" uit bij de hondjes. Dus worden ze er volkomen afhankelijk van.
Wat ik dus absoluut niet natuurlijk vind.

Als je een Labrador Retriever van jongs af aan kleren aantrekt zal hij ook slechter tegen kou kunnen.

De honden die met kleren aanlopen zijn vaak helemaal geen Chihuahua's maar kruisingen over stamboomloze honden die Chihuahua genoemd worden. Vaak zijn het kruising Dwergpinchers.

De Chihuahua is een behoorlijk taai en gezond ras (heeft een hoge gemiddelde levensverwachting, een Chihuahua van 19 jaar oud is geen uitzondering ;)) en zal echt niet zomaar een zwak ras worden.

_janet_

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-09 21:27

ja ik weet wel. Heb de chihuahua als voorbeeld genomen, omdat het daar voor een groot deel in dit topic over gaat.

Maar wat ik bedoel te zeggen, geldt natuurlijk voor alle honden.

_Lotte

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-09 12:55

ThePast03 schreef:
De honden die met kleren aanlopen zijn vaak helemaal geen Chihuahua's maar kruisingen over stamboomloze honden die Chihuahua genoemd worden. Vaak zijn het kruising Dwergpinchers.

Hoe weet je dit? Mijn hondje loopt ook wel eens met kleren, maar dat wil niet zeggen dat het
geen echte chihuahua is ;) Baasjes bepalen toch of hun hond kleren aan hebben, niet de wel/niet
kruising chihuahua..

levitrol

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-09 17:06

Wat ik er van vind.. :=
Ik vind dat je een hond gewoon hond moet laten, zonder poespas, dus zonder kleertjes en weet ik veel..

biesbas

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-09 19:00

Zowiezo vind ik dat hondeaankleed gebeuren en dat getut met (meestal chihuahua's) maar mwa :\ ,
Als een hond ouder word of ergens last van heeft kan ik het me voorstellen dat je hem/haar wat extra bescherming geeft.
maar bruidsjurken voor honden?
complete winkels met hondenoutfitjes?
Dat gaat me iets te ver.

Sieppus

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-09 19:04

Een hond stamt af van de wolf en is prima in staat om zichzelf arm te houden!!!
Mensen vergeten dit nogal eens, hoe schattig ze ook zijn, kleding hoort aan een mens te hangen en niet aan een hond.

ThePast03

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-09 21:55

_Lotte schreef:
Hoe weet je dit? Mijn hondje loopt ook wel eens met kleren, maar dat wil niet zeggen dat het
geen echte chihuahua is ;) Baasjes bepalen toch of hun hond kleren aan hebben, niet de wel/niet
kruising chihuahua..

Omdat het merendeel van de honden die ik met kleren aan zie lopen (of op foto's op het internet zie) niet echt op een Chihuahua lijken en geen stamboom hebben.
Vaak zijn ze gekocht via sites als marktplaats bij broodfokkers of zogenaamde particulieren die af en toe eens een nestje fokken (en dat 2x per jaar).

_Lotte

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-09 21:56

Oke, maar dan kun je nog niet zeggen dat hondjes met kleren
meestal stamboomlozen hondjes zijn! Want dit is natuurlijk niet zo..

ThePast03

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-09 22:01

_Lotte schreef:
Oke, maar dan kun je nog niet zeggen dat hondjes met kleren
meestal stamboomlozen hondjes zijn! Want dit is natuurlijk niet zo..

Toch wel. ;)
De kleertjes zijn er gekomen vanwege de Paris Hilton hype en met die hype wilden een hoop jonge meiden ineens een Chihuahua. (Voor die tijd zag je zelden iemand onder de 30 jaar met een Chihuahua en nog zeldzamer Chihuahua een met een eenvoudig dekje op en al helemaal niet met kleertjes).

De fokkers die via de rasvereniging fokken (met stamboom dus) verkopen niet zoveel pups aan die jonge meiden.
Die kopen dus veelal via marktplaats of andere sites en zonder stamboom, ook omdat ze geen zin hebben om een half jaar of langer op een pup te moeten wachten.

Dus meestal zijn het wel stamboomloze honden. Zijn ze niets minder om en zeker niet minder leuk, maar dan zijn het geen Chihuahua's :)

_Lotte

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-09 22:04

Nou ik denk dat de meeste jonge meiden die een chihuahua willen, het samen met hun ouders kopen hoor..
Ik mocht van mijn moeder ook niet zelf op zoek gaan naar een chihuahua (ook al heb ik hem zelf betaald)
Mama is met mij overal mee naar toe gegaan enzo, dat vind ik best
wel logisch..
Je kan dus idd niet zeggen dat honden met kleren stamboomloos zijn, want die van mij draagt kleren en is niet stamboomloos *D

ThePast03

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-09 22:10

_Lotte schreef:
Nou ik denk dat de meeste jonge meiden die een chihuahua willen, het samen met hun ouders kopen hoor..
Ik mocht van mijn moeder ook niet zelf op zoek gaan naar een chihuahua (ook al heb ik hem zelf betaald)
Mama is met mij overal mee naar toe gegaan enzo, dat vind ik best
wel logisch..
Je kan dus idd niet zeggen dat honden met kleren stamboomloos zijn, want die van mij draagt kleren en is niet stamboomloos *D

De meeste hebben geen stamboom zeg ik, ik zeg dus niet allemaal.

Je krijgt bij een serieuze fokker inderdaad geen hond als tiener zijnde, die moeten je ouders dan kopen.
Lijkt me ook logisch want ik denk niet dat je thuis wilt blijven wonen tot je hond er niet meer is en je weet niet of je nog wel tijd hebt voor de hond als je gaat studeren of werken over een paar jaar.

Hoe dan ook is dat hele klerengedoe er gewoon gekomen met de Paris Hilton hype, hoe hard iedereen die er aan meedoet ook wil roepen dat het daar niet door komt. Ze kunnen geen van allen verklaren waarom het niet gebeurde voor de hype en waarom de meeste jonge meiden de Chihuahua voor de hype een oudenwijven hondje vonden :+

swiffer

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-09 22:11

Ik moet zeggen dat je redenering wel enigszins hout snijdt hoor, ThePast03. Maar.. Mijn maltezers hebben toch allemaal een stamboom, ik show en fok met ze en ik ben lid van de rasvereniging. Maar vanwege de olie in hun vacht, dragen ze toch een jasje! En als ik ze toch een jasje aantrek, dan eentje die ik leuk vind. Hoewel ik toe moet geven, dat ik laatst een heel schattig jasje gekocht heb, maar vreselijk onhandig met klitteband! Niet te doen met die lange vacht, omdat hij dan beschadigt. Nu draagt mijn showteefje een eenvoudig(er) outfitje...

Edit: ik zie je post net. Ik verwacht binnenkort een nestje en nee, ik verkoop ook geen pup aan een tiener. :o Net als overigens mensen die full time werken buitenshuis, en ook niet aan senioren zonder een regeling dat de hond terugkomt bij mij als die persoon er niet meer voor kan zorgen (dit geldt voor alle door mij gefokte hondjes).
Laatst bijgewerkt door swiffer op 01-02-09 22:16, in het totaal 1 keer bewerkt

ThePast03

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-09 22:16

swiffer schreef:
Ik moet zeggen dat je redenering wel enigszins hout snijdt hoor, [*olduser*]. Maar.. Mijn maltezers hebben toch allemaal een stamboom, ik show en fok met ze en ik ben lid van de rasvereniging. Maar vanwege de olie in hun vacht, dragen ze toch een jasje! En als ik ze toch een jasje aantrek, dan eentje die ik leuk vind. Hoewel ik toe moet geven, dat ik laatst een heel schattig jasje gekocht heb, maar vreselijk onhandig met klitteband! Niet te doen met die lange vacht, omdat hij dan beschadigt. Nu draagt mijn showteefje een eenvoudig(er) outfitje...

Edit: ik zie je post net. Ik verwacht binnenkort een nestje en nee, ik verkoop ook geen pup aan een tiener. :o

Er is geen hype omtrent de maltezer (wees blij!) dus dat is niet te vergelijken.
Jij moet ze in showconditie houden, als iemand een maltezer gewoon als huishond houdt is het ook niet nodig om ze kleertjes aan te trekken.

Bij de Chihuahua speelt het helemaal niet, die hoef je geen kleren aan te trekken om ze in showconditie te houden, ook de langharen niet. En dus ook niet omdat ze niet tegen de kou kunnen. ;)

_Lotte

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-09 22:17

ThePast03 schreef:
Hoe dan ook is dat hele klerengedoe er gewoon gekomen met de Paris Hilton hype, hoe hard iedereen die er aan meedoet ook wil roepen dat het daar niet door komt. Ze kunnen geen van allen verklaren waarom het niet gebeurde voor de hype en waarom de meeste jonge meiden de Chihuahua voor de hype een oudenwijven hondje vonden :+

Ja dus? :o
Wat wil je hier mee zeggen?

Diaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-09 23:02

ik heb chihuahua's nooit ouwewijven hondjes gevonden! Maltesers, yorkies, en poodletjes wel. (ookal hadden vriendinnen van mij die hondjes)
;)

Het komt iniedergeval duidelijk genoeg over dat je er niet tegen kan dat mensen onder de 30 een chihuahua hebben ;)