Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Diablo schreef:KiWiKo schreef:is je zus dus fout in............ mijn dochter had mijn maat38 op haar achterste geparkeerd gekregen als ze zulke gekkigheid in haar hoofd had gehaald...............
achande voor je zus
Ja dat snap ik zelf ook. Maar zo kan het ook in het verhaal van TS gegaan zijn (en in vele andere gevallen, helaas) en toch wist je (en anderen) heel stellig te verkondigen dat een hond hoe dan ook afgemaakt moet worden als hij bijt.
Alet74 schreef:Opvoeden is grenzen afbakenen. Streng en rechtvaardig lijkt me hierbij ook een goede. (dat lief en aardig zijn gaat wel vanzelf, voor dat andere moet je meer moeite doen, denk zowel tegenover kind en hond)
KiWiKo schreef:klopt er zit een groot verschil tussen afsnauwen en daadwerkelijk bijten![]()
Mytens schreef:Een paar weken later durfde het kind pas te vertellen dat zijn lolly op was en hij met de lollystok de hond in zijn oog zat te prikken......
Sterkte.
Diablo schreef:KiWiKo schreef:klopt er zit een groot verschil tussen afsnauwen en daadwerkelijk bijten![]()
De Stabij béét, mijn neefje had er ook een plek van op zijn hoofd. Toch is deze hond echt erg lief en vind ik ook zeker niet dat hij ingeslapen moest worden. Jij toch ook niet?
Ergens las ik ook nog dat een hond hoe dan ook op zijn kop krijgt als hij gromt naar een kind, ook al plaagt het kind hem. Dat is natuurlijk echt niet slim. Volgende keer zal de hond niet meer waarschuwen (dat mag hij immers niet?), maar meteen bijten....
MISTRAL94 schreef:Maar laten ze die stabij echt inslapen?
poes schreef:Als je hier al eens kijkt hoeveel bijtverhalen met kinderen in het gezicht er al voorbijkomen....
dan snap ik niet dat hier nog mensen zijn die durven zeggen dat inslapen geen optie is...
Het zal maar jouw kind wezen.
poes schreef:Een kind van drie is op ontdekkingsreis, ze kennen regels wel, maar die regels komen van buitenaf en hebben ze nog niet als iets van zichzelf gemaakt. Af en toe besluit de ontdekkingsreiziger om zijn eigen zin even te proberen. Dat is net deel van de menselijke intelligentie, dus je kunt de schuld niet zomaar bij een kind leggen.
poes schreef:Het zal maar jouw kind wezen.
poes schreef:Diablo en Mytens: mijn punt is dus net dat de schuld bij de volwassenen ligt, en dat zij dus verantwoordelijkheid moeten nemen.
MAAR aangezien dat in de praktijk zo vaak onmogelijk blijkt (lees het topic maar na) zou ik dus sneller opteren om de hond in te slapen.
poes schreef:Diablo en Mytens: mijn punt is dus net dat de schuld bij de volwassenen ligt, en dat zij dus verantwoordelijkheid moeten nemen.
MAAR aangezien dat in de praktijk zo vaak onmogelijk blijkt (lees het topic maar na) zou ik dus sneller opteren om de hond in te slapen.
Diablo schreef:KiWiKo schreef:klopt er zit een groot verschil tussen afsnauwen en daadwerkelijk bijten![]()
De Stabij béét, mijn neefje had er ook een plek van op zijn hoofd. Toch is deze hond echt erg lief en vind ik ook zeker niet dat hij ingeslapen moest worden. Jij toch ook niet?
Ergens las ik ook nog dat een hond hoe dan ook op zijn kop krijgt als hij gromt naar een kind, ook al plaagt het kind hem. Dat is natuurlijk echt niet slim. Volgende keer zal de hond niet meer waarschuwen (dat mag hij immers niet?), maar meteen bijten....