jeetje die rothond zet me voor gek

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Ellen__

Re: jeetje die rothond zet me voor gek

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-08 16:20

das dan mooi dom Lachen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-08 16:26

ellenAST schreef:
das dan mooi dom Lachen

En daar kun jij van achter je computertje over oordelen?

Annn

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-08 16:28

Vind er niks doms aan.
Vind het dommer als je perse een riem mee moet nemen omdat je hond niet gewoon bij je kunt houden

En ik vind dat er ook wel overdreven wordt gereageerd. Lonneke weet heus wel hoe haar hond is, als zij vind dat ze haar hond kan vertrouwen en de riem in dit geval wel even thuis kan laten, weet ze dat zelf het best. En dan gebeurt er dit, kan iedereen gebeuren. Stel je hond rukt die riem uit je hand, rent hij net zo hard weg als zonder.

Adil

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-08 16:34

Annn schreef:
Ik neem nooit een riem mee als ik mijn hond uitlaat...

Maar das waarschijnlijk een bewuste keuze. Je vergeet toch niet de riem keer op keer?

Annn

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-08 16:36

Is een bewuste keuze inderdaad. Lachen
Maar ik kan ook niet uit het verhaal van lonneke opmaken dat ze hem vergeten was.

Adil

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-08 16:44

Annn schreef:
Is een bewuste keuze inderdaad. Lachen
Maar ik kan ook niet uit het verhaal van lonneke opmaken dat ze hem vergeten was.

Citaat:
vanavond wilde ik mijn hond gaan uitlaten en liet de riem per ongeluk boven liggen.

Dus niet met opzet, dus vergeten denk ik dan Knipoog

Teelee

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-08 16:53

Ze had geen zin meer om naar boven te lopen om hem op te halen. Dus bewuste keuze op dat moment Ja

Adil

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-08 16:59

chantalvdv schreef:
Ze had geen zin meer om naar boven te lopen om hem op te halen. Dus bewuste keuze op dat moment Ja

Absoluut, maar in eerste instantie vergeet ze de riem. Een aantal bokkers (waaronder ik) vinden dit vreemd en kunnen hier niet inkomen, omdat een riem erbij hoort...

Inderdaad, dat wat erop volgde was een bewuste keuze. Ik denk dat Lonneke nu zich nog wel eens achter de oren krabt voordat ze weer een dergelijke keuze maakt Knipoog

En daar gaat het uiteindelijk om. Knipoog

Forcalquier

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-08 17:08

Ik moest wel lachen om het verhaal van de TS meer omdat ik ook zo'n doerak hier in huis heb. Ik heb haar sinds augustus(meegenomen als verwaarloosde hond uit Frankrijk) en doe nu de honden-basiscursus, op cursus luisterd ze prima maar als ik met haar hier in het losloop gebied loop is het dikke drama. Alles en iedereen is intressant, meestal de baas van de andere hond nog meer als de hond, ik kan roepen en commando's geven maar mevrouw kijkt even om en vind het allemaal wel prima.
Nu kan je zeggen doe haar aan de lijn, maar vind het voor deze energieke dame ook wel lekker als ze kan rennen en spelen en bovendien is dit gebied er speciaal voor, alleen is het soms irri als ik bijv. naar mijn werk moet en madam komt niet.
Die van mij had laatst trouwens ook zo'n stunt door bij mijn over buurman in de auto te springen en rustig op de achterbank te gaan liggen, gelukkig konden we er beide om lachen.

Mijn vorige hond sleurde mij trouwens altijd mee als hij iets intressants zag, ik heb cursus gedaan, van alles geprobeerd maar rottje was loei sterk en had maling aan dat geval wat zo aan die lijn liep te trekken en gekke commando's gaf.
Sommige honden hebben gewoon een behoorlijk eigen willetje, dan kan je roepen wat je wilt, als ze iets in dat koppie hebben gebeurd het ook.
De hond van de TS is gewoon een gezelligheidsdier.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-08 17:13

laetitia schreef:
russel schreef:
Maar misschien wijdt zij dingen snel aan haar borderline, dingen die iemand zonder borderline ook doet, maar daar geen lading aan geeft. Ze is gestimatiseerd en doet het zelf ook omdat anderen dat voor haar doen, makkelijk zat neem je dat dan over.

Dus alles wat ze fout doet, impulsief doet (sommige mensen zijn impulsief) is een bij Lonneke extra verkeerd, omdat ze borderliner is.

Ik heb geen borderline en wat heb ik het afgelopen 2 jaar meegemaakt??
mijn 2 katten weggedaan omdat ik overspannen was en mijn ene kat (die ik al 9 jaar had) dwangmatig werd. Hij werd te gestressed. Ze zijn naar een hele lieve bokker gegaan met een boerderij.
Mijn paard na 1,5 jaar weggedaan. Ik kon niet meer voor hem zorgen in verband met een ernstige depressie. Ook na hele lieve bokkers gegaan, heeft het heerlijk daar.

En ooh ja! Omdat ik zo eenzaam was zonder katten en paard en vriendje in een impulsieve bui een kitten gekocht en de volgende dag weer teruggebracht Scheve mond omdat ik toch nog te zwak was om voor mijzelf te zorgen. laat staan voor een jonge kat.

Voor mij voorlopig even geen dieren meer, heel misschien als ik alles weer op de rit heb. En nee ik heb geen borderline.

En oh ja Borderline is misschien een geestesziekte maar de meeste mensen die IK ken functioneren prima. Ja ze zijn van de uitersten en zijn erg emotioneel, maar verder is er prima mee te leven.

Hee, Leatitia, je hebt me verkeerd gequote. Ik reageerde op een bericht van een bokker die Lonneke niet als mens m.i. aanspreekt, maar als borderliner. Nu lijkt het net of mijn bericht Lonneke als borderliner de grond in trapt..

Teelee

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-08 17:21

@wendyashley: jij hebt het over ee losloop gebied. Daar heb ik totaal geen moeite mee als je daar je hond los laat. Daar is dat gebied tenslotte voor.
Dat is dus ook een gebied waar ik met mijn honden niet kom. Juist omdat daar honden los lopen. En ja dan verwacht je ook dat er wel eens tussen loopt die niet luisterd. Ook dat vind ik in zo'n gebied geen probleem namelijk.

Ik kwam toevallig een vrouw tegen vanmorgen toen ik aan het wandelen was met mijn honden.
Die van mij lopen vrolijk voor me uit (aan de uitschuifriem van 8 meter) Tot ik in de bocht verderop in ene een labrador zie staan. Hij kwispeld vrolijk, en ik zie dat hij naar mij toe wil komen. Ik was net een vrouw tegen gekomen daarvoor, en hoopte al dat die hond niet bij haar hoorde, want dan moest hij los langs die van mij.
Gelukkig kwam om de hoek de eigenaresse van de hond te voorschijn. Ik hield die van mij al kort naast me, zodat we een beetje speling hebben tussen de honden mocht die van haar niet luisteren. Ik roep naar haar of ze de hond vast wil pakken, omdat die van mij bijten. Op het moment dat ik dat roep naar die vrouw, zet haar hond er de vaart in en rent op die van mij af. Ze riep hem, en hij rent vrolijk terug naar haar. Ze klikt hem aan de riem, en we lopen allebei aan de andere kant van de weg elkaar voorbij. Ik bedank haar, en zij bedankt mij voor het waarschuwen.
We lopen verder en zij is een aantal meter van me verwijderd en gooit de hond weer los. De hond rent vrolijk verder voor haar uit!

Kijk, dit is een hond die luisterd, en die je los kunt laten!! Ja

Helemaal geen moeite mee op deze manier, en er gaat niks fout.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-08 17:23

Alsof honden geprogrammeerd kunnen worden en ALTIJD luisteren als baasje een cursus heeft gedaan. Clown

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-08 17:26

russel schreef:
Alsof honden geprogrammeerd kunnen worden en ALTIJD luisteren als baasje een cursus heeft gedaan. Clown

Nee natuurlijk niet Haha! Haha! , daarom vond ik die opmerking die hier eerder door een bokker werd gemaakt;

x_Marr schreef:
Mooi dat sommige honden voor 100% onder appel kunnen staan, maar volgens mij kunnen dat er maar weinig, en dan speelt leeftijd ook een grote rol Lachen

volstrekt nutteloos, over borderline gesproken(Extreem uitersten zwart wit) Heeft er gewoon niets mee te maken, maar er is wel een hele mooie middenweg denk dat dat veel belangrijker is om daar op door te borduren OK dan!

Lonneke, had je mijn advies over die curus nog gelezen?

Adil

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-08 17:36

russel schreef:

Was het maar waar Clown

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-08 17:37

Ja Haha!

Forcalquier

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-08 17:43

russel schreef:

Nee en dat bewijst die van mij prima.

Maar voor veel mensen helpt het de hond+baas wel een eindje op de goede weg.

eekhoornerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-08 17:43

@russel: nee ik bedoelde dus te zeggen dat veel mensen het hier aan haar borderline toeschrijven.

Terwijl dit niets maar dan ook niets met borderline te maken heeft. Ik ben het dus met jou eens.

sunshine

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-08 17:50

Clinnn_ schreef:
Damn, ik kan ook echt pisneidig worden op mensen die hun hond loslaten.

Ik word eerder pisneidig op mensen die hun hond nooit eens de gelegenheid geven om zich uit te leven Bloos

Mijn hond loopt iedere dag wel eventjes los ( alleen op bospaden ).
Die doet verder niks trouwens, maar als ik iemand in de verte zie aankomen, doe ik Nestor ALTIJD aan de riem.

moonfish13

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-08 18:11

Zit ook wat in sunshine. Ja
Moet een dier dan maar jaar in jaar uit zijn dagelijkse rondje aan een riem doen?
Dat soort dingen gebeuren nou eenmaal.

Dieren kunnen nooit 100% onder appél staan..
Waarom zitten politiehonden nog aan een lijn dan? Dat is toch wel een voorbeeld van honden die écht behoorlijk getraint zijn.
Ik bedoel, Satchmo is ook super afgericht, toch flipte hij hem met de OS zullen we die maar meteen afschrijven?

Teelee

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-08 18:44

Mijn honden krijgen ruimte en tijd genoeg om zich uit te leven. Op een stuk wat omheind is of op een stuk waar ik alles kan overzien. Als mijn honden aan het spelen zijn hebben ze alleen maar oog voor elkaar, en op een heel lang pad kan ik alles zien wat eraan komt! Anders hebben die van mij ruimte genoeg in de tuin. Aangezien ik een flinke tuin heb!

Daarbij vind ik dat als je geen ruimte hebt om je hond lekker los te kunnen laten (of dat nu onder controle buiten is of lekker in de tuin) je niet aan een hond moet beginnen, omdat elke hond zijn beweging noig heeft!

ninaricci85

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-12-08 18:49

Chiqa schreef:
russel schreef:

Nee natuurlijk niet Haha! Haha! , daarom vond ik die opmerking die hier eerder door een bokker werd gemaakt;

x_Marr schreef:
Mooi dat sommige honden voor 100% onder appel kunnen staan, maar volgens mij kunnen dat er maar weinig, en dan speelt leeftijd ook een grote rol Lachen

volstrekt nutteloos, over borderline gesproken(Extreem uitersten zwart wit) Heeft er gewoon niets mee te maken, maar er is wel een hele mooie middenweg denk dat dat veel belangrijker is om daar op door te borduren OK dan!

Lonneke, had je mijn advies over die curus nog gelezen?

die heb ik inderdaad gelezen maar ik ga geen cursus met haar doen omdat ze normaal gesproek gewoon luisterd. wat ze nu heeft gedaan is net als een kind dat kattekwaad uit haalt. daar kan je geen cursus voor volgen. ik lees nu dat er meer honden zijn die af en toe oost indisch doof zijn alleen kom ik er eerlijk voor uit. dat ik mijn riem vergat was dom, maar ze kan over t algemeen echt goed naar me luisteren dus ik zag er geen kwaad in. ze kan ook prima volgen op commando alleen liep ze nu een stukje voor me. ik weet nu dus dat ik haar voortaan alleen op de uitlaatstrook los kan laten. en dan ook alleen als er geen andere honden lopen die aan de riem zitten.

Clinnn_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-08 19:20

sunshine schreef:
Clinnn_ schreef:
Damn, ik kan ook echt pisneidig worden op mensen die hun hond loslaten.

Ik word eerder pisneidig op mensen die hun hond nooit eens de gelegenheid geven om zich uit te leven Bloos

Mijn hond loopt iedere dag wel eventjes los ( alleen op bospaden ).
Die doet verder niks trouwens, maar als ik iemand in de verte zie aankomen, doe ik Nestor ALTIJD aan de riem.

Wij hebben een grote tuin, binnen muren van de andere gebouwen, dus de hond kan nooit weg lopen.
En hij loopt er graag in rond Lachen.
En voor mensen die geen grote tuin hebben of zelfs geen tuin, daarvoor zijn er in onze stad hondenspeelweides waar ze los mogen rondlopen Lachen.
En anders moet je maar geen hond kopen.
Honden horen aan de lijn op straat en in het bos...

slimmerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-08 19:24

Inderdaad horen ook de honden in het bos aangelijnd. Ja Vraag het de boswachters maar wat die loslopende honden allemaal uitvreten in het bos. Nee, ook daar mag je ze niet loslaten behalve als het een losloopgedeelte is.

Dit zijn losloopgebieden in natuurgebieden:
http://elvisboris.come2me.nl/615654/Losloopgebieden

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-08 20:04

Nee, hoor er zijn flinke lange en grote losloopgebieden voor de honden in de bossen. Haha!

Iris82

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-08 20:13

Denk dat het niet handig is geweest om je riem thuis te laten, maar voor in het vervolg:

Ondanks dat je hem niet aan de riem doet, neem er voor de zekerheid een mee. Je weet nooit in welke situatie je mogelijk terecht komt, dan is een riem altijd handig om bij te hebben.

Ik heb een bordercollie van 9 jaar oud, die ik al van pup af aan heb. Die extreem goed luistert, nog nooit is weggelopen en niet meer terug wil komen oid, maar ik neem altijd een riem mee als ik ga wandelen. Voor de zekerheid.