Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
ellenAST schreef:das dan mooi dom
Annn schreef:Ik neem nooit een riem mee als ik mijn hond uitlaat...
Annn schreef:Is een bewuste keuze inderdaad.
Maar ik kan ook niet uit het verhaal van lonneke opmaken dat ze hem vergeten was.
Citaat:vanavond wilde ik mijn hond gaan uitlaten en liet de riem per ongeluk boven liggen.
chantalvdv schreef:Ze had geen zin meer om naar boven te lopen om hem op te halen. Dus bewuste keuze op dat moment
laetitia schreef:russel schreef:Maar misschien wijdt zij dingen snel aan haar borderline, dingen die iemand zonder borderline ook doet, maar daar geen lading aan geeft. Ze is gestimatiseerd en doet het zelf ook omdat anderen dat voor haar doen, makkelijk zat neem je dat dan over.
Dus alles wat ze fout doet, impulsief doet (sommige mensen zijn impulsief) is een bij Lonneke extra verkeerd, omdat ze borderliner is.
Ik heb geen borderline en wat heb ik het afgelopen 2 jaar meegemaakt??
mijn 2 katten weggedaan omdat ik overspannen was en mijn ene kat (die ik al 9 jaar had) dwangmatig werd. Hij werd te gestressed. Ze zijn naar een hele lieve bokker gegaan met een boerderij.
Mijn paard na 1,5 jaar weggedaan. Ik kon niet meer voor hem zorgen in verband met een ernstige depressie. Ook na hele lieve bokkers gegaan, heeft het heerlijk daar.
En ooh ja! Omdat ik zo eenzaam was zonder katten en paard en vriendje in een impulsieve bui een kitten gekocht en de volgende dag weer teruggebrachtomdat ik toch nog te zwak was om voor mijzelf te zorgen. laat staan voor een jonge kat.
Voor mij voorlopig even geen dieren meer, heel misschien als ik alles weer op de rit heb. En nee ik heb geen borderline.
En oh ja Borderline is misschien een geestesziekte maar de meeste mensen die IK ken functioneren prima. Ja ze zijn van de uitersten en zijn erg emotioneel, maar verder is er prima mee te leven.
russel schreef:Alsof honden geprogrammeerd kunnen worden en ALTIJD luisteren als baasje een cursus heeft gedaan.
x_Marr schreef:Mooi dat sommige honden voor 100% onder appel kunnen staan, maar volgens mij kunnen dat er maar weinig, en dan speelt leeftijd ook een grote rol
russel schreef:Alsof honden geprogrammeerd kunnen worden en ALTIJD luisteren als baasje een cursus heeft gedaan.
Clinnn_ schreef:Damn, ik kan ook echt pisneidig worden op mensen die hun hond loslaten.
Chiqa schreef:russel schreef:Alsof honden geprogrammeerd kunnen worden en ALTIJD luisteren als baasje een cursus heeft gedaan.
Nee natuurlijk niet![]()
, daarom vond ik die opmerking die hier eerder door een bokker werd gemaakt;
x_Marr schreef:Mooi dat sommige honden voor 100% onder appel kunnen staan, maar volgens mij kunnen dat er maar weinig, en dan speelt leeftijd ook een grote rol
volstrekt nutteloos, over borderline gesproken(Extreem uitersten zwart wit) Heeft er gewoon niets mee te maken, maar er is wel een hele mooie middenweg denk dat dat veel belangrijker is om daar op door te borduren![]()
Lonneke, had je mijn advies over die curus nog gelezen?
sunshine schreef:Clinnn_ schreef:Damn, ik kan ook echt pisneidig worden op mensen die hun hond loslaten.
Ik word eerder pisneidig op mensen die hun hond nooit eens de gelegenheid geven om zich uit te leven![]()
Mijn hond loopt iedere dag wel eventjes los ( alleen op bospaden ).
Die doet verder niks trouwens, maar als ik iemand in de verte zie aankomen, doe ik Nestor ALTIJD aan de riem.